Ekscytacja chamstwem.

Data: 2014-07-13 05:51:30
Autor: stevep
Ekscytacja chamstwem.
# Tu muszę zrobić małą dygresję, ale jest ona mi tu niezbędna. Otóż nie  będę robił żadnej tajemnicy z tego, że w ostatnich wyborach oddałem głos  na Marka Jurka. Jeśli chodzi o mój stosunek do tego polityka, to jest to  długa droga od młodzieńczej głupoty i widzenia w Jurku przywódcy  „Kato-landu”, aż po głęboki szacunek jakim darzę go dzisiaj. Ten szacunek  wzrósł jeszcze bardziej kiedy podczas emitowanego niegdyś na S24 programu  Igora Janke, Marek Jurek ze stoickim spokojem reagował na wyjątkowo  prymitywne podszczypywanki Ludwika Dorna. I tak się teraz zastanawiam, czy  Marek Jurek byłby w stanie spoliczkować Dorna? Nie wiem, ale mógłbym  postawić duże pieniądze na to, że Marek Jurek nie spoliczkowałby nikogo z  licznych swoich przeciwników, ani tych którzy przecież nie znają umiaru w  lżeniu jego postaci.

Wróćmy do Wiplera. Droga którą pokonuje ten polityk jest zdumiewająca. W  krótkim czasie przeszedł od największej nadziei PiS-u do „selfie” z  Korwinem i gloryfikacji policzkowania. W ostatnim tekście wspomagałem się  „Biesami” Dostojewskiego. Wrócę do nich jeszcze raz. To tam właśnie  poznajemy jednego z głównych bohaterów powieści, który choć uznawany jest  za człowieka zrównoważonego, dobrze urodzonego i pełnego zalet, to mimo to  co jakiś czas dokonuje jakiegoś obrazoburczego wybryku wpędzającego całe  otoczenie w przerażenie. Np. podczas z jednego ze spotkań środowiska  rosyjskich liberałów chwyta jednego ze staruszków za nos i na oczach  wszystkich upokarza go. Część postępowej arystokracji widzi w tym  zachowaniu dokładnie to samo co dziś wielu w „policzku” Korwina, albo też  co widziała zblazowana śmietana sanacji w dyzmowskim okrzyku „a, gówno!”.  Krótko mówiąc mam tu na myśli niezdrową, pensjonarską wręcz egzaltację  chamstwem, w tym przypadku zresztą dokonanym z premedytacją wykierowaną w  jednym tylko celu: podkręcenia tej właśnie publiki, która cała pąsowieje z  radości gdy słyszy słowo „kurwa”. A ja, głupi oczywiście, nie potrafię  połączyć tego co wyczynia Wipler z wielokrotnie deklarowaną przez niego  postawą chrześcijańską. Chciałbym posłuchać jak Wipler sobie racjonalizuje  zachowanie Korwina i jak mu się to zgryza z chrześcijańskimi deklaracjami.  Mi one są również bliskie, ale, nie wiem może mam pecha, od żadnego  księdza nie słyszałem, żeby załatwiać tego typu sprawy za pomocą okładania  kogoś po twarzy. Może chodzę do niewłaściwych kościołów?

To zresztą bardzo dobrze, że ten Korwin tak rośnie, i też dobrze, że  Wipler mu basuje. Bo tym mniejsze mam wątpliwości w związku z tym, że PiS  trzyma się od tego całego towarzystwa z daleka. Nazywanie siebie prawicą,  konstruowanie ultra-wolnorynkowych idei w niemalże bolszewickiej, jeśli  chodzi o pryncypialność, manierze i przemycanie tego wszystkiego pomiędzy  deklaracjami wiary a populistycznym policzkowaniem, tworzy jakąś wyjątkowo  niestrawną mieszankę. No właśnie, a to przecież do niedawna PiS-owców  oskarżało się o chamstwo w komentarzach, o brutalność języka i  prymitywizm, Jarosław Kaczyński miał być nowym fuhrerem. Wyobrażacie sobie  Jarosława policzkującego Boniego? Nie, ja sobie nie wyobrażam i nie  wyobrażam sobie by Marek Jurek spoliczkował Dorna. Zostanę przy Marku  Jurku panie Wipler. Zastanawiam się tylko co dalej: koalicja z Palikotem? #
Ze strony:
http://tnij.org/j86x30m

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-07-13 06:52:43
Autor: Mark Woydak
Ekscytacja chamstwem.

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.xiw3n4iq50oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
# Tu muszę zrobić małą dygresję, ale jest ona mi tu niezbędna. Otóż nie
będę robił żadnej tajemnicy z tego, że w ostatnich wyborach oddałem głos
na Marka Jurka.

-- Właściwie jako on ma na imię? Marek czy Jurek?

MW

Data: 2014-07-13 09:00:40
Autor: Budzik
Ekscytacja chamstwem.
Uytkownik Mark Woydak mark.woydak@forest.gmx.de ...

-- Waciwie jako on ma na imi? Marek czy Jurek?

Uff, to dobrze, ze tylko to mu zarzucasz :)))
Tez go lubi - rzeczywiscie wykazujcy wysok kultur osobist.

Ekscytacja chamstwem.