Ekshumacja ciała Zbigniewa Wassermanna

Data: 2011-08-29 11:27:41
Autor: u2
Ekshumacja ciała Zbigniewa Wassermanna
... to na skutek ogromnych rozbieżności pomiędzy danymi zebranymi przez
Polaków, a ruskim protokołem sekcji zwłok :

http://wpolityce.pl/wydarzenia/13769-jak-podaje-rmf-fm-nad-ranem-na-cmentarzu-na-krakowskich-bielanach-ekshumowano-zbigniewa-wassermanna

Jak podaje RMF FM, nad ranem na cmentarzu na krakowskich Bielanach
ekshumowano Zbigniewa Wassermanna. Według stacji, to efekt opinii
zespołu biegłych z Wrocławia, którzy przygotowali ją na wniosek
wojskowej prokuratury. Powodem ekshumacji są olbrzymie rozbieżności
pomiędzy dokumentacją medyczną posła zebraną w polskich szpitalach a
sekcją zwłok zrobioną przez Rosjan po wypadku Tu-154.

    "Nie wierzę że Rosjanie przeprowadzili rzetelną sekcję zwłok mojego
ojca" - mówiła dziennikarzom RMF FM Małgorzata Wassermann, i dodawała:

    Ja nie mam zaufania do Rosjan żadnego. Ten materiał, który
przychodzi, który ja widziałam uprawnia mnie do postawienia tezy, że on
jest na pewno w części sfałszowany. Jeżeli jestem pewna, że jest
sfałszowany w pewnym zakresie - pojawiły się już dokumenty, co do
których jesteśmy pewni, że są nieautentyczne - pojawia się pytanie w
takim razie, czy pozostałe dokumenty są autentyczne - mówiła w kwietniu
córka posła PiS.

Prokuratorzy powołali zespół ekspertów z Wrocławia, których zadaniem
jest skonfrontowanie dokumentów medycznych kilku ofiar tragedii
smoleńskiej z materiałami z sekcji zwłok, które przysłali Rosjanie w
ramach realizacji wniosku o pomoc prawną.

Zespół wyda ostateczną opinię, czy dokumenty te nie zgadzają się w takim
stopniu, że dają podstawę do ekshumacji. Reporterzy śledczy RMF FM
ustalili, że w przypadku Zbigniewa Wassermanna praktycznie już wiadomo,
że zapisy z sekcji nie odpowiadają rzeczywistości.

Ekshumacja ciała Zbigniewa Wassermanna