Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach

Data: 2010-05-26 11:49:52
Autor: WXW
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach
Data: 2010-05-26 11:58:00
Autor: Bombelek
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach

Użytkownik "WXW" <wawsc@o2.pl> napisał w wiadomości news:htiqs1$80v$1news.onet.pl...
http://www.wolnapolska.pl/index.php/Artyku%C5%82y-g%C5%82owne/eksperci-od-nawigaci-satelitarnej-to-by-zamach.html

Wciąż pozostaje brak odpowiedzi na pytanie: DLACZEGO podchodzili do lądowania nic nie widząc?! Czy tak zachowuje się pilot? Co z instynktem samozachowawczym? Jak można lądować na ślepo wiedząc, że pas jest w odległości ok 2 km. Przecież była godz. 10:40, a nie 22:40! Kto do cholery ich zmusił do lądowania?!

Data: 2010-05-26 12:12:11
Autor: Tomy M.
Użytkownik "Bombelek" <bombelek@o2.pl> napisał w wiadomości news:4bfcf0a1$0$17106$65785112news.neostrada.pl...

[...]

  W większość przypadków pilot podczas lądowania jest
ślepy, bardzo często samoloty latają w chmurach i piloci
nic nie widzą. Podczas podchodzenia do lądowania
to NORMALNE że przelatuje się przez chmury zalegające
nad ziemią, EUROPA to kraj w ktorym chmury są praktycznie
CODZIENNIE i nikogo to nie dziwi oprócz ... CIEBIE.
  Nie masz zielonego pojęcia o lataniu i pierdolisz
jak potłuczony.
KURWA, w łodzi podwodnej też nic nie widać bo nawet szyby
z przodu nie ma ... i co z tego?!!!

Kto do cholery ich zmusił do lądowania?!

Ciebie też COŚ zmusza do PRACY?

Tomy M.

Data: 2010-05-26 04:22:31
Autor: zbig
On 26 Maj, 12:12, "Tomy M." <t...@ansibl.com> wrote:
Użytkownik "Bombelek" <bombe...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:4bfcf0a1$0$17106$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

CODZIENNIE i nikogo to nie dziwi oprócz ... CIEBIE.
  Nie masz zielonego pojęcia o lataniu i pierdolisz
Przepisy mówią wyraźnie, że jeżeli w momencie lądowania nie widać
pasa, należy od lądowania odstąpić. Jeśli ktoś robi inaczej naraża się
na zarzut popełnienia błędu.

Data: 2010-05-26 14:46:17
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 13:22, zbig pisze:
[...]

Nie w momencie lądowania a znacznie wcześniej. !!!!
Przed podjęciem decyzji o lądowaniu jest "punkt decyzji". Jeśli w tym punkcie nie widać ziemi i pasa to nie wolno lądować.
Koniec, kropka.

  Pozdrawiam
WW

"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2010-05-26 14:52:14
Autor: Tomy M.

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:09578f66-b88c-4a3e-93ff-b8cb86721b51y12g2000vbr.googlegroups.com...

Przepisy mówią wyraźnie, że jeżeli w momencie lądowania nie widać
pasa, należy od lądowania odstąpić. Jeśli ktoś robi inaczej naraża się
na zarzut popełnienia błędu.

Masz problemy z głową?
Samolot o którym rozmawiamy nie uległ katastrofie
PODCZAS LĄDOWANIA ... tylko podczas PODCHODZENIA DO LĄDOWANIA!
PODCHODZENIE można wykonać PRAWIE ZAWSZE (unika się tego
manewru gdy wieje wiatr, jest burza z wyladowaniami czy
intensywne opady) Natomiast WIDOCZNOŚĆ nie ma znaczenia
przy PODCHODZENIU DO LĄDOWANIA. Wykonuje się taki
manewr PO TO ABY OCENIĆ CZY WARUNKI WIDOCZNOŚCI POZWALAJĄ
NA LĄDOWANIE.
Często te pierwsze PODEJŚCIE jest bez lądowania, pilot
patrzy i ocenia. Robi kolejne kolo wokól lotniska
i dopiero laduje. Przy czym na lotniskach komercyjnych
intensywnie używanych nie robi się tego tak często
bo nie ma miejsca w powietrzu na takie podejścia.
Tam są lepsze systemy oceny warunków itd.

ILE WY KURWA będzie jeszcze powtarzać bzdury o katastrofie
PRZY LĄDOWANIU????

TEN SAMOLOT NIE ROZBIŁ SIĘ PRZY LĄDOWANIU. TO NIE
JEST MOJA SPEKULACJA! To są OCZYWISTE FAKTY.

Tomy M.

Data: 2010-05-26 15:09:36
Autor: PaPi
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach
TEN SAMOLOT NIE ROZBIŁ SIĘ PRZY LĄDOWANIU. TO NIE
JEST MOJA SPEKULACJA! To są OCZYWISTE FAKTY.

Wytlumacz zatem dlaczego to podejscie do ladowania odbywalo sie okolo 200 metrow od pasa startowego ?
Skoro ocenia sie warunki poprzez podejscie to na jakim pulapie konczy sie ocena warunkow ?

Data: 2010-05-26 15:24:05
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4bfd197f$0$19167$65785112news.neostrada.pl...
TEN SAMOLOT NIE ROZBIŁ SIĘ PRZY LĄDOWANIU. TO NIE
JEST MOJA SPEKULACJA! To są OCZYWISTE FAKTY.

Ten samolot rozbił się przy lądowaniu.
Gdy byłi na wysokości decyzji (100 m) podjęli decyzję o lądowaniu. Świadczy o tym podawanie wyskokości - 90, 80, 70...

Data: 2010-05-26 17:23:02
Autor: cirrus
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4bfd20f9$1news.home.net.pl...
[...]

A komunikat do wieży "odchodzę" nadali bo byli naprani.

--
stevep

Data: 2010-05-26 17:40:31
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:htjecs$tet$1news.vectranet.pl...
[...]

I nadal zniżali się i odliczali wysokość

Data: 2010-05-27 10:16:57
Autor: Tomy M.
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4bfd40f3$1news.home.net.pl...

A komunikat do wieży "odchodzę" nadali bo byli naprani.

I nadal zniżali się i odliczali wysokość

Srutututu... skrzynki z zawartością "made by KGB"

Tomy M.

Data: 2010-05-27 23:11:32
Autor: PaPi
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach
I nadal zniżali się i odliczali wysokość

Srutututu... skrzynki z zawartością "made by KGB"

Oczywiscie. :-) A jak potwierdza te dane skrzynka "made in poland" to tylko dowod na to, ze sfalszowana zostala.
Nie ?

Data: 2010-05-29 01:20:19
Autor: Tomy M.

Użytkownik "PaPi" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4bfee00c$1news.home.net.pl...
I nadal zniżali się i odliczali wysokość

Srutututu... skrzynki z zawartością "made by KGB"

Oczywiscie. :-) A jak potwierdza te dane skrzynka "made in poland" to tylko dowod na to, ze sfalszowana zostala.

.... czy trzeba być geniuszem aby wymyślić
SUPER TRANSPARENTY SPOSÓB BADAŃ I PUBLIKACJI
ZAWARTOŚCI CZARNYCH SKRZYNEK?

Mój pomysł, wymyślony w 30 sekund:

Zgrać natychmiast po odczycie zawartość parametrów, ścieżki
dźwiękowej i innych danych do postaci cyfrowej, podzielić na
pliki, umieścić w jedym pliku i ZASZYFROWAĆ np. TRUECRYPT AES
i innymi  szyframi nie do złamania OBECNIE.

Umieścić to NATYCHMIAST na serwerze. Niech ludzie
sobie to pobierają do woli na własne komputery.

  Po zakończeniu śledztwa opublikować HASŁO. I wtedy
każdy może sobie to otworzyć i zobaczyć surowy materiał
....z np. 24 godzin po katastrofie.
Manipulacja np. samą ścieżką dźwiękową jest nie
do wykonania w tak krótkim czasie, bo z tego typu
pracą jest jak z kopaniem studni, 2 ludzi kopie
studnie w tym samym czasie co 102 ludzi.

 Reasumując, nie jesetm GENIUSZEM ... a wpadłem na to
w 30 sekund. Nie wierzę że ONI również tego nie mogli
wymyślić. Teraz po 1,5 miesiącu nie uwierzę już w nic
co ONI mi przedstawią... bo w 1,5 miesiąca to można
od zera wyrenderować nawet nagranie z kamery z tej katastrofy,
a co dopiero zmodyfikować zgrane do cyfrowej postaci
parametry lotu...

Tomy M.

Data: 2010-05-26 12:52:34
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 12:12, Tomy M. pisze:
[...]

To co znaczą ta nawet dość częste komunikaty o zamknięciach lotnisk z powodu gęstej mgły?

Data: 2010-05-26 17:20:42
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:htiul5$jvg$1news.onet.pl...
[...]

Nie odróżniasz lotnisk cywilnych i wojskowych?

--
stevep

Data: 2010-05-26 21:44:34
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 17:20, cirrus pisze:

To co znaczą ta nawet dość częste komunikaty o zamknięciach lotnisk z
powodu gęstej mgły?

Nie odróżniasz lotnisk cywilnych i wojskowych?

Mieszkam w bezpośredniej odległości od wojskowego lotniska. Jednak jeszcze nie widziałem (słyszałem) samolotów startujacych czy lądujących we mgle... z tego można wyciągnąć wniosek że mgła jest jednak sporą przeszkodą w prawidłowym funkcjonowaniu lotniska.

Data: 2010-05-26 13:10:35
Autor: Bombelek

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4bfcf3fb$0$2590$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale z ciebie nerwus. Nie możesz bez bluzgania? Nie sugerowałem, że przelatywali przez chmury i dlatego nic nie widzieli. Mowa cały czas o mgle, powinieneś się nawet jak na sympatyka PiS domysleć.

Data: 2010-05-26 14:46:39
Autor: Tomy M.
Użytkownik "Bombelek" <bombelek@o2.pl> napisał w wiadomości news:4bfd01a6$0$19175$65785112news.neostrada.pl...

Ale z ciebie nerwus. Nie możesz bez bluzgania? Nie sugerowałem, że przelatywali przez chmury i dlatego nic nie widzieli. Mowa cały czas o mgle, powinieneś się nawet jak na sympatyka PiS domysleć.

A skąd pilot ma wiedzieć jak nisko są chmury?!
Musi wykonać "podejście do lądowania" i ocenić
czy jest wystarczająca widoczność czy nie.
Polot Tupolewa to wlaśnie wykonywał, procedurę
podejscia do lądowania, można ją wykonywać
w KAŻDYCH WARUNKACH WIDOCZNOŚCI w dobie przyrządów
elektronicznych NIE MOŻNA SIĘ PIERDOLNĄĆ O 100 metrów!!!

Tomy M.

Data: 2010-05-26 14:49:08
Autor: PaPi
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach
A skąd pilot ma wiedzieć jak nisko są chmury?!
Musi wykonać "podejście do lądowania" i ocenić
czy jest wystarczająca widoczność czy nie.

Aha. Czyli jak mgla/chmury sa do poziomu 0 to wtedy mowi sie sorry czy tam Jezus i pierdu w ziemie ?
Na tym ocenieniu ?

Data: 2010-05-26 15:14:01
Autor: Tomy M.

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4bfd18c6$1news.home.net.pl...
[...]

  Gdyby pilot nei mógł wykonywać podejści do lądowania
z powodu NIEWIDOCZNOŚCI LOTNISKA to większość
samolotó by nie lądowała tylko latała po europie
szukając dziury w chmurach.

 Pilot wykonuje MANEWR PODEJŚCIA DO LĄDOWNIA po
ścieżce lądowania i z profilem takim jak przy
lądowaniu, ale decyzję o lądowaniu podejmuje
się na BEZPIECZNEJ WYSOKOŚCI, czyli około
100 m. nad powierzchnią.
 Są lotniska np. górskie w których niebezpieczne
jest już samo podejście do lądowania, ale są
to wyjątkowe obiekty i mają swoje procedury,
w takich obiektach zazwyczaj po prostu wieża
decyduje i pozwala lub nie pozwala lądować.

Tomy M.

Data: 2010-05-26 15:17:36
Autor: PaPi
[...]

Dlaczego zatem pilot zszedl nizej niz 100m skoro nie widzial na tej wysokosci ziemi ?

[...]

Czy ladowanie na lotnisku o dlugosci pasa 2500m samolotem, ktorego dobieg wynosi 2500m przy ostrzezeniach z ziemi obslugi lotniska i kolegow, ktorzy wyladowali maszyna o 6x krotnie krotszym dobiegu nie sa warunkami niebezpiecznymi ?

Data: 2010-05-26 15:35:00
Autor: konserwator

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4bfd1f71$1news.home.net.pl...
[...]

pewnie dlatego, ze byl glupi jak POwiec i wolal polegac na swoim wzroku (jak Bobr-Komoroski) z tymi Bobrami co sie pozniej okazaly pizmakami, niz na pomiarach a na dodatek nie znal rosyjskiego, no i kaczynski mu kazal ladowac chociaz systemy elektroniczne mowily mu cos innego (no nie rozumial ostrzezen systemow bo przeciez nie znal tez angielskiego) -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-05-26 15:23:21
Autor: Bombelek

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4bfd1e9a$0$19173$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Latałeś na szybowcach czy naczytałeś się ksiązek o modelarstwie?

Data: 2010-05-26 16:36:50
Autor: Leonid2009
On 05/26/2010 12:12 PM, Tomy M. wrote:
[...]

Niektore łodzie maja szybe z przodu :).

Leo

Data: 2010-05-26 13:08:26
Autor: Antenka
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach
Kto do cholery ich zmusił do lądowania?!<

W nocy żaden pilot niczego nie widzi, a jednak podchodzi do lądowania,
bo musi.

Kotrolowany wypływ coraz to bardziej bzdurnych hipotez ma na celu
zrobinie młynka z mózgu polskiego narodu.

Antenka

Data: 2010-05-26 23:56:53
Autor: zbig
On 26 Maj, 22:08, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:
>Kto do cholery ich zmusił do lądowania?!<

W nocy żaden pilot niczego nie widzi, a jednak podchodzi do lądowania,
bo musi.

W nocy pilot widzi światła pasa. Jeśli w nocy jest mgła, która
powoduje, ze pas jest niewidoczny, nie ląduje.

Data: 2010-05-27 10:18:03
Autor: Tomy M.
Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:2b37b0eb-d98f-47b3-930d-7ab9216c7b81v18g2000vbc.googlegroups.com...

W nocy pilot widzi światła pasa. Jeśli w nocy jest mgła, która
powoduje, ze pas jest niewidoczny, nie ląduje.

Aby kurwa ocenić czy jest mgła MUSI podejść do lądowania.
Gdyby było inaczej to pilot JAK-40 by nie lądował.
Nikt mu zarzutów nie postawił ... to chyba o czymś
świadczy!!!

Tomy M.

Data: 2010-05-27 10:20:33
Autor: PaPi
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach
Aby kurwa ocenić czy jest mgła MUSI podejść do lądowania.

Yhy. I do jakiej wysokosci dokonuje tego podejscia ? Az dotknie czubkow drzew ?

Gdyby było inaczej to pilot JAK-40 by nie lądował.
Nikt mu zarzutów nie postawił ... to chyba o czymś
świadczy!!!

A kto ma mu postawic zarzuty ? Wyladowal dobra godzine przed, samolotem o 6-krotnie krotszym dobiegu. Nic sie nie stalo, wiec jakich zarzutow oczekiwac ?

Data: 2010-05-27 22:46:55
Autor: Tomy M.
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4bfe2b52$1news.home.net.pl...

A kto ma mu postawic zarzuty ? Wyladowal dobra godzine przed, samolotem o 6-krotnie krotszym dobiegu. Nic sie nie stalo, wiec jakich zarzutow oczekiwac ?

  Również lądował we mgle, z wysokości na któej
doleciał do lotniska nie widział płyty, jak
więc KURWA w nią trafił?!
 Ależ Ty kura jesteś tępy.

Tomy M.

Data: 2010-05-27 22:50:03
Autor: PaPi
Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach
Również lądował we mgle, z wysokości na któej
doleciał do lotniska nie widział płyty, jak
więc KURWA w nią trafił?!

Moze dlatego, ze wyladowal dobra godzine wczesniej ?
Moze dlatego, ze ladowal kilkukrotnie mniejszym samolotem ?
Moze dlatego, ze jego bezposredni szef nie siedzial mu na plecach i nie patrzyl sie na rece ?
Moze dlatego, ze z salonki prezydenckiej nie dolatywaly zniecierpliwione glosy "glownodowodzacego" ?

Data: 2010-05-29 01:22:51
Autor: Tomy M.

Użytkownik "PaPi" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości news:4bfedb03$1news.home.net.pl...
Również lądował we mgle, z wysokości na któej
doleciał do lotniska nie widział płyty, jak
więc KURWA w nią trafił?!

Moze dlatego, ze wyladowal dobra godzine wczesniej ?

Mgła też była, a przynajmniej BRAK WIDOCZNOŚCI LOTNISKA
z WYSOKOŚCI KRĄŻENIA NAD LOTNISKIEM.

Moze dlatego, ze ladowal kilkukrotnie mniejszym samolotem ?

Pilot nic nie wspominal że nie trafił w próg, nie sądzę
aby to pomijał w wywiadach.

Moze dlatego, ze jego bezposredni szef nie siedzial mu na plecach i nie patrzyl sie na rece ?

Kaczyńska, Jadwiga Kaczyńska jest winna, bo ona przecież mogła
nie rodzić Kaczyńskich!!!

Data: 2010-05-26 12:01:57
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 11:49, WXW pisze:
http://www.wolnapolska.pl/index.php/Artyku%C5%82y-g%C5%82owne/eksperci-od-nawigaci-satelitarnej-to-by-zamach.html

Kto następny ?
Teraz chyba czas na rycerzy Jedi.  :-P

Data: 2010-05-26 12:05:30
Autor: Tomy M.
[...]

Nie ma logiczniejszego wytłumaczenia.

  Zastanówmy się czy byłby jakieś ślady meaconingu
w pobliżu???
Czasami jeżdżąc motocyklem w terenie używałem
TREKBUDDY w C702 i logowałem trasę z całego
dnia po to aby później podzielić się tą nowa trasą
ze znajomymi. Gdyb ktoś przypadkiem logował dane
GPS z tego dnia w pobliżu (myślę że w obrębie kilkunastu km)\
to dane te powinny być przekłamane, nałożone na
np. zdjęcie satelitarne powinny wykazać błędy
pozocjonowania.Dodam że dane które ja zazwyczaj
logowałem przy użyciu C702 zawierały minimalne błędy
rzędu 2 metrów, widać było nawet które krzaki
na łakach omijałem i gdzie dokładnie forsowałem rzekę.

  Zastanawiam się czy nie ma tam w Smoleńsku kogoś
kto logował dane GPS?  Taką osobą moze być np.
kurier pocztowy czy jakiś inny kierowca którego
firma loguje dane o przemieszaczniu w ciągu całego dnia.

Tomy M.

Data: 2010-05-26 12:32:42
Autor: jerzyn
[...]

Bardzo interesuje mnie opinia na temat tej katastrofy babki klozetowej z np. "Uciekającego królika" ,to będzie hit sezonu...

Eksperci od nawigacji satelitarnej: To był zamach