Ekspert od procków Intela

Data: 2010-04-23 06:29:35
Autor: Pszemol
Ekspert od procków Intela
Czy leci z nami ekspert od procków Intela?

Mam stary serwer Della SC440 ktory pracuje obecnie z Celkiem
opisanym szczegółowo przez Della tak:
WJ299 Processor, 80547, Celeron Prescott Desktop Socket T, 336 LGA,
G1, Alternate

Chciałbym mu wstawić coś szybkiego w bebechy, może Core 2 Duo
z serii E5000, lub E6000, tylko nie wiem czy te procki pójdą w tej płycie...

Według Della, płyta do SC440 wspiera procek Xeon 3070 2.66 GHz
z FSB 1066 MHz czyli procki E6000, np. E6320 z FSB 1066 i LGA550
powinien podejść chyba...

Czy ktoś się zna może na tych klockach i mógłby doradzić troszeczkę?
Nie mam za bardzo jak sprawdzić/pożyczyć proca aby zobaczyć czy
będzie działać czy nie... tak byłoby pewnie najłatwiej...

Czym w ogóle różnią się z punktu widzenia płyty głównej te procki?
Napięciem pracy? Częstotliwością? Czemu procek X chodzi a Y nie chodzi?

Data: 2010-04-23 23:30:33
Autor: Jerry1111
Ekspert od procków Intela
On 23/04/2010 12:29, Pszemol wrote:
[...]

Wersja dla, tfu, Della. LGA336 to tylko w OEMach spotykane. Z reguly wycinaja druga czesc pinow do pamieci oraz polowe pinow zasilania/masy. Wychodzi taniej, ale z niczym innym nie kompatybilne.

Chyba ze LGA336 to jakis stary standard mainstream Intela (nie kojarze, ale ja od zawsze wolalem AMD).

--
Jerry1111

Data: 2010-04-23 19:05:48
Autor: Pszemol
Ekspert od procków Intela
"Jerry1111" <jerry1111alwaysattackedbyspam@wp.pl.pl.wp> wrote in message news:hqt72g$mf5$1news.onet.pl...
[...]

No ale mnie nie interesuje używanie tego Celka gdzieś tylko zamiast
niego wstawienie pełnosprawnego procesora Pentium i wykorzystanie
tego starego ale ładnie wyglądającego serwerka jako drugi pecet do
"internetowania" w domu... Na tym celku i 512MB pamięci trochę kuleje.

Chyba ze LGA336 to jakis stary standard mainstream Intela (nie kojarze, ale ja od zawsze wolalem AMD).

No ale jeśli nie CPU tylko podstawka ma brakujące piny i obsługuje tylko
ułomnego Celka to dlaczego Dell miałby głosić że ta płyta obsługuje
dwurdzeniowe Xenony z magistralą 1066? Te procki też nie mają pinów?

Czy ktoś się orientuje czy kolejne rodziny procków intela E3000, E4000,
E5000, E6000 itd - różnią się liczbą pinów czy nazwami sygnałów w LGA?
Różnią się może wejściową częstotliwoscią zegara? Napięciami?

Data: 2010-04-24 00:49:05
Autor: zen3x
Ekspert od procków Intela
On 24 Kwi, 02:05, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Jerry1111" <jerry1111alwaysattackedbys...@wp.pl.pl.wp> wrote in message

> [...]

E5000, E6000 itd - różnią się liczbą pinów czy nazwami sygnałów w LGA?
Różnią się może wejściową częstotliwoscią zegara? Napięciami?

W supporcie della pisze jakie procesory obsługuje  Xenon  od 3040-3060
oraz e2160.  Informacje techniczne o procesorach
http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-028967.htm

Data: 2010-04-24 08:58:15
Autor: Pszemol
Ekspert od procków Intela
"zen3x" <zen3x@o2.pl> wrote in message news:058acc13-480e-4082-b1d9-b5652efd1ebbb6g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

W supporcie della pisze jakie procesory obsługuje  Xenon  od 3040-3060
oraz e2160.  Informacje techniczne o procesorach

Gdzie dokładnie w suporcie Della znalazłeś że obsługuje procki E2160?
Jak szukam na stronie Dalla cpu upgrade to mi wyskakują głównie Celki,
Pentium D 3.0GHz, 800MHz FSB i Xeony 3040-3070.
Nie znam się na tych prockach Intela, nie wiem w ogóle co to ten Xeon
czy to jakiś serwerowy wynalazek czy pójdzie na tym Windows?
Dlatego pytam tu na grupie o kogoś, kto się zna... Podajesz mi link do
witryny Intela - trudno mi się w tych ilościach różnych kostek połapać.
Wolałbym skorzystać z czyjejś wiedzy :-)

Zresztą, w suporcie Della jest informacja z czasów, gdy ten serwer
sprzedawano, czyli 2006-2007 rok. Nie sądzę aby aktualizowano
te tabelki co roku i dodawano nowe procki do listy bo akurat podejdą...

Ciekawe że Tobie wyskoczył E2160 - to już coś nowszego, "chłodniejszego"
niż Pentium D 3.0GHz. Napisz proszę jak go znalazłeś u Della... :-)

Myślałem że ktoś może mi podpowiedzieć że któraś z nowszych serii
procków podejdzie pod tą płytę bo ma tą samą podstawkę LGA775,
te same napięcia i te same sygnały na pinach....  coś w tym guście.

Data: 2010-04-24 16:31:30
Autor: BQB
Ekspert od procków Intela
Pszemol pisze:

[...]

Bez problemu - xeon jest zgodny z x86.

[...]

To zadzwoń do nich - podaj im swój service tag i Ci podpowiedzą.

Myślałem że ktoś może mi podpowiedzieć że któraś z nowszych serii
procków podejdzie pod tą płytę bo ma tą samą podstawkę LGA775,
te same napięcia i te same sygnały na pinach....  coś w tym guście.

Być może upgrade firmware będzie potrzebne, najlepiej, jakbyś do nich zadzwonił. Jak podasz service tag, to będą wiedzieć, jakiej wersji masz firmware, co było w środku i pomogą. Być może mają nawet odpowiednie procki na sprzedaż.

Data: 2010-04-24 09:39:24
Autor: Pszemol
Ekspert od procków Intela
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:4bd300fc$1news.home.net.pl...
Pszemol pisze:

[...]

OK.

[...]

Już dzwoniłem... Panienka w telefonie podała mi dokładnie listę
procków ze strony internetowej - patrzyłem na tą listę w czasie
rozmowy...

[...]

Chyba przeceniasz zdolności serwisantów.  Posługują się oni tylko swoją website.
Ja też tak potrafię... I jasne że mają procki na sprzedaż... Panienka wysłała mi
nawet link e-mailem do tej listy procków na sprzedaż, patrz:
http://accessories.us.dell.com/sna/category.aspx?c=us&category_id=7002&cs=04&l=en&s=bsd&mfgpid=167795&chassisid=8729
Zwróć uwagę na ceny :-) Celeron 440, 2GHz i 512M cache za $165 :-)))))

Dlatego właśnie pytam kolegę wyżej, gdzie znalazł u Dela procek E2160 dla SC440.

Data: 2010-04-24 23:59:51
Autor: BQB
Ekspert od procków Intela
Pszemol pisze:

[...]

Hmm, może ja miałem nowszy sprzęt i jeszcze na gwarancji, to podawali mi telefonicznie to co można włożyć, a czego jeszcze na www nie było. Ale było to 5 lat temu.

[...]

Serwisant, którego wzywałem, bo w serwerze sieciówka straciła 2 razy połączenie, jakby ktoś kabel wyciągnął, przywiózł całą płytę, którą wymienił, wgrał najnowszy firmware oraz wpisał specjalnym programikiem do niej service tag mojego serwera. Był on z trójmiasta, bo pod nie podlegaliśmy. Może poszukaj jakiegoś sprzedającego na alledrogo, co sprzedaje delle na gwarancji z twojej okolicy i będzie miał lepsze informacje.

Data: 2010-04-24 17:43:21
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
(OT) Ekspert od procków Intela
In news:hqsr2c.204.0poczta.onet.pl,
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> nabazgrał:
(ciap)
[...]

To ja bym zaczął od próby rozszerzenia pamięci!

--
Włodek

Data: 2010-04-24 13:43:53
Autor: zen3x
On 24 Kwi, 17:43, Włodzimierz Wojtiuk <wwojt...@wp.pl> wrote:
Innews:hqsr2c.204.0poczta.onet.pl,
Pszemol <Psze...@PolBox.com> nabazgra :
(ciap)

> No ale mnie nie interesuje u ywanie tego Celka gdzie tylko zamiast
> niego wstawienie pe nosprawnego procesora Pentium i wykorzystanie
> tego starego ale adnie wygl daj cego serwerka jako drugi pecet do
> "internetowania" w domu... Na tym celku i 512MB pami ci troch kuleje.

To ja bym zacz od pr by rozszerzenia pami ci!

--
W odek

Strona z supportem della do tego modelu
http://www1.euro.dell.com/uk/en/dfb/Enterprise/pedge_sc440/pd.aspx?refid=pedge_sc440&s=dfb&cs=ukdfb1&~tab=specstab

Data: 2010-04-24 22:20:13
Autor: Pszemol
"zen3x" <zen3x@o2.pl> wrote in message news:3ea29542-549a-442d-8a24-4fda9752cdd8c36g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

> "internetowania" w domu... Na tym celku i 512MB pami ci troch kuleje.

To ja bym zacz od pr by rozszerzenia pami ci!

O.. dzięki. Widzę tam procka E2160.
Pozostaje mi poszukać takiego gdzieś na eBayu...

No chyba że znajdę gdzieś tanio tego Xeona, co myślicie?

Data: 2010-04-30 19:06:56
Autor: tg

"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hqvqqt.350.0poczta.onet.pl...
> [...]

O.. dzięki. Widzę tam procka E2160.
Pozostaje mi poszukać takiego gdzieś na eBayu...

No chyba że znajdę gdzieś tanio tego Xeona, co myślicie?

raczej bedzie duzo drozszy - jakies $270

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9TZ

a e2160 spokojnie za $30-35 kupisz

http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&ProcFam=0&SearchKey=e2160

1x2.4 z 4mb cache vs. 2x1.8 z 1mb cache smiem twierdzic ze
drastycznych roznic miedzy nimi (w zastosowaniu domowy serwerek)
nie uswiadczysz

Data: 2010-04-30 20:11:58
Autor: Pszemol
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:7108b$4bdb1c9e$59641911$1607news.upc.ie...
> [...]

1x2.4 z 4mb cache vs. 2x1.8 z 1mb cache smiem twierdzic ze
drastycznych roznic miedzy nimi (w zastosowaniu domowy serwerek)

No ale tu w podanym przez Ciebie linku piszą że ten Xeon jest też dual core.
Czyli mamy 2x2,4GHz z 4MB cache i 1066 FSB w porównaniu z
2x1,8GHz z 1MB cache i 800 FSB. Nie wiem co daje te 1066 ponad 800FSB
przy założeniu że według instrukcji najszybsza pamięć do tego systemu to
DDR2 667MHz, ale Xeon powinen być znacznie szybszy choćby ze względu
na duży cache i szybszy rdzeń. No ale czy warty różnicy w cenie? Pewnie nie.
Xeony widuję za $200 na eBay natomiast E2160 widuję za $35-$40...

A zastosowanie tego komputera to nie domowy serwerek tylko drugi
komputer do internetowania w Windows. Celerek kuleje nawet w XP :-(

Data: 2010-05-01 15:21:41
Autor: tg

"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hrfdie.4os.0poczta.onet.pl...
No ale tu w podanym przez Ciebie linku piszą że ten Xeon jest też dual core.

faktycznie, jakos sie nie wczytalem tym razem
mimo wszystko - te "znacznie szybszy" to jakies (bede strzelal) +30-40%
w zastosowaniach ktore wykorzystaja ta ilosc cache, a 6 razy drozszy jest

w sumie, na oko, nie widze czemu np. E2200 (SLA8X) nie mialby dzialac, warto
sprawdzic bo tanie ($40) i nawet jezeli nie ruszy to pozbyc sie go latwo,
a jezeli bedzie ok to roznica miedzy nim a xeonem bedzie juz bardzo niewielka

Data: 2010-05-02 12:50:32
Autor: Pszemol
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:3d9b8$4bdc3959$59641911$13793news.upc.ie...
[...]

Xeon wciąż wygra konkurencję z cztero-megowym cache. E2200 ma 1MB cache.

Data: 2010-05-03 14:47:08
Autor: tg

"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:hrjsep.3l8.0poczta.onet.pl...
[...]

ilosc cache sie owszem liczy, ale ZTCW to beda to zapewne roznice
rzedu pojedynczych %, na pewno nie warte 200$ roznicy w tym przypadku

nie umiem sie dokopac, ale bylo gdzies ciekawe porownanie e1200 z e2140
w ktorym roznice w szerokiej gamie programow nie przekraczaly 1% (to sa
takie same procki tyle ze maja odpowiednio 512KB i 1MB cache)

Data: 2010-05-03 19:28:42
Autor: Pszemol
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:96cad$4bded44c$59641911$18615news.upc.ie...
[...]

A co z FSB 800/1066?

Data: 2010-05-10 10:46:48
Autor: Pszemol
[...]

Dodam dla celów archiwalnych że wsadziłem w tego Della SC440 procek E2200
i działa bardzo dobrze... Dużo lepiej niż Celeron jaki tam siedział fabrycznie.

Znalazłem w sieci że ktoś testował ten serwer też z serią E6300-E6700 ale są
one trochę droższe od E2200 a różnica pewnie niewielka, więc sam chyba
nie będę próbował.

Serwer dostał też 2 GB ramu 667MHz unbuffered z ECC i też działa OK.
Nie chciał działałać z pamięcią ECC typu buffered więc kupujcie tylko unbuffered.

Data: 2010-05-03 18:09:45
Autor: miab
W dniu 2010-05-01 03:11, Pszemol pisze:

Czyli mamy 2x2,4GHz z 4MB cache i 1066 FSB w porównaniu z
2x1,8GHz z 1MB cache i 800 FSB.

Czyli po przestawieniu na 1066 też 2,4GHz.

miab

Data: 2010-05-03 19:13:54
Autor: tg
"miab" <miwa14@wp.pl> wrote in message news:4bdef549$0$19160$65785112news.neostrada.pl...
Czyli mamy 2x2,4GHz z 4MB cache i 1066 FSB w porównaniu z
2x1,8GHz z 1MB cache i 800 FSB.

Czyli po przestawieniu na 1066 też 2,4GHz.

ale podejrzewam ze bios della nie bedzie oferowal takich opcji

Data: 2010-05-03 19:30:05
Autor: Pszemol
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:db8ad$4bdf12d4$59641911$21081news.upc.ie...
[...]

Dobrze podejrzewasz :)

Data: 2010-04-24 22:13:15
Autor: Pszemol
"Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiuq@wp.pl> wrote in message news:4bd3119c$0$19184$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Próbowałem już tego - pożyczyłem drugą kostkę 512MB na parę
dni ale przyrostu wydajności na Windows XP nie zauważyłem...
Sądzę że szyjką od butelki jest tutaj kiepski Celeron z małym cache.
Ale na pamięć tez przyjdzie pora - najpierw chcę mieć "normalny"
procek a nie jakiegoś okaleczonego niedołęgę, Celka.

Ekspert od procków Intela