Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk

Data: 2009-06-27 11:42:52
Autor: Mxer
Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk
Istnieje pogląd tłumaczący jazdę na rowerze i całe rowerowe hobby jako działanie polegające na świadomym niszczeniu drogich stopów metali. Jako tzw. rowerzyści powinniśmy chociaż mniej więcej rozumieć, co nam się zarzuca ;-]

Rzecz dotyczy przede wszystkim części napędu roweru: kół zębatych "z przodu" (koronki korby), kół zębatych "z tyłu" (wielotryb lub kaseta) oraz łańcucha. W artykule przedstawiam przede wszystkim swoje doświadczenia i przemyślenia związane z eksploatacją wymienionych elementów roweru. [...]

Zapraszam do pełnej wersji lektóry, lekko przydługiej ale miłej :)
http://rwm.org.pl/art/?mode=art&id=44

Mx

Data: 2009-06-27 10:06:41
Autor: Krees
Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk
"Zgodnie z klasyfikacją zaproponowaną przez nieodżałowanego Sheldona Brauna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sheldon_Brown, ze względów historycznych łańcuchy
rowerowe dzieli się na dwa typy"

Kto to był Sheldon Braun? ;)

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-06-27 15:45:15
Autor: Coaster
Krees wrote:
[...]

Na pewno to kuzyn Ewy Braun ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-07-01 11:17:23
Autor: Maseł
Krees wrote:
[...]

Gosc, ktory wymyslil klasyfikacje lancuchow rowerowych?

Pozdro

Maseł

Data: 2009-07-01 10:57:04
Autor: chary
Maseł wrote:
Krees wrote:
[...]

Chodzi raczej o "Sheldon Brown" i "Sheldon Braun".

:-)

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"For most Germans, Prague is only a few hours away by fast tank"

Data: 2009-06-27 11:53:34
Autor: Sławek Rz.
[OT] Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk
Mxer <mxer@wp.pl> napisał(a): ...
Zapraszam do pełnej wersji lektóry, lekko przydługiej ale miłej :)

Co to jest ta "lektÓra" ????

--
Pozdrawiam.
Sławek

Data: 2009-06-27 14:57:23
Autor: Mxer
[OT] Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk

Użytkownik " Sławek Rz." <steve69.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2517u$bd$1inews.gazeta.pl...
Mxer <mxer@wp.pl> napisał(a):

..
Zapraszam do pełnej wersji lektóry, lekko przydługiej ale miłej :)

Co to jest ta "lektÓra" ????

-- Pozdrawiam.
Sławek

--

Ja i moja ortografia :) Przepraszam :)

Mx

Data: 2009-06-27 12:07:20
Autor: Artur
Eksploatacja nap?du rowerowego, przegl?d praktyk
sobota, 27 cze, Mxer:
Zapraszam do pe?nej wersji lektóry, lekko przyd?ugiej ale mi?ej :)
http://rwm.org.pl/art/?mode=art&id=44

Sporo teoretyzowania, ale i ciekawych informacji:

"Szerokości łańcuchów 8, 9 i 10-rzędowych są różne (8-rzędowy jest stosunkowo
najszerszy, 10-rzędowy stosunkowo najwęższy), ale odległości między blaszkami
wewnętrznej części ogniw jest jednakowa (por. Fot. 8, Fot. 9). Różnice w
całkowitej szerokości łańcuchów uzyskuje się poprzez zmniejszenie grubości
blaszek zewnętrznych."

To rzuca nowe światło na teoretyczne wytłumaczenie większej trwałości
łańcuchów 8rz - bo mimo że różnica całkowitej szerokości łańcucha to tylko ok.
10% (w por. do 9rz), to różnica w szerokości blaszek musi już sięgać
kilkudziesięciu procent.

Data: 2009-06-27 21:50:29
Autor: Czabu

Użytkownik "Mxer" <mxer@wp.pl> napisał w wiadomości news:h24q7d$qo7$1mx1.internetia.pl...

Zapraszam do pełnej wersji lektóry, lekko przydługiej ale miłej :)
http://rwm.org.pl/art/?mode=art&id=44

"Od razu dodam, że szansa na napotkania pierwszego typu łańcucha jest znacznie mniejsza, niż drugiego. Łańcuch drugiego typu możemy spotkać w zasadzie wyłącznie w rowerach bez przerzutek, tzw. jednobiegowych lub rowerach z przerzutkami planetarnymi."

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-06-28 16:23:20
Autor: Marek Witbrot
Czabu pisze:

[...]

Ja bym wskazał trochę szerszy tekst:

"Zgodnie z klasyfikacją zaproponowaną przez nieodżałowanego Sheldona Brauna http://pl.wikipedia.org/wiki/Sheldon_Brown, ze względów historycznych łańcuchy rowerowe dzieli się na dwa typy:

a. takie z dodatkową tuleją (ang. bushing),
b. takie bez dodatkowej tulei (ang. bushingless).

[...]

Uwaga! Jeżeli mamy stary rower (starszy niż 20 lat), to nawet pomimo że ma przerzutkę zewnętrzną może być fabrycznie wyposażony w łańcuch z dodatkową tuleją."

Zupełnie tego fragmentu nie rozumiem.

Tekst miejscami ciekawy, ale wymaga jeszcze znacznego dopracowania- np. te niewidoczne tabelki, "sznurek" do jakiejś strony, który nie jest linkiem itp.

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-06-28 10:24:59
Autor: Rowerex
On 27 Cze, 10:42, "Mxer" <m...@wp.pl> wrote:
[...]
;-]

[...]

Dobra robota :)

Nie wiem czemu reszta czepia się jakiś duperelków. Niech krytycy sami
coś takiego spłodzą, o ile potrafią :P Niektórzy nawet łańcucha nigdy
nie czyścili - niewierni święty obrzęd szejkowania mają za nic ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-28 17:26:10
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-28, Rowerex wrote:
[...]

Jakby ktoś zgodnie z rygorem naukowym wykazał, że owo szejkowanie
cokolwiek daje.. :P

Data: 2009-06-28 20:55:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh4f9ti.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-06-28, Rowerex wrote:
[...]

Spodnie się nie brudzą. ;-P

Data: 2009-06-28 22:43:37
Autor: Krees
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):

Nie wiem czemu reszta czepia się jakiś duperelków.

Co by autor mógł poprawić błędy w swoim dziele, nawet, jeśli są to zwykłe
literówki. Że o merytorycznych nie wspomnę.

Niech krytycy sami
coś takiego spłodzą, o ile potrafią :P

Czy jeśli mam kiepski głos, to automatycznie odbiera mi to prawo do krytyki
śpiewaka, którego piosenka mi się nie podoba? Taki jego zawód i jest
rozliczany z tego co robi przez publiczność, która nie musi mieć zdolności
Pavarottiego :p.
Podobnie, skoro ktoś popełnił jakiś tekst i go upublicznił, to powinien się
liczyć z możliwością ewentualnej krytyki - i to niekoniecznie tylko ze strony
krytyków literackich ;).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-06-29 10:29:19
Autor: Marek Witbrot
Krees pisze:

Podobnie, skoro ktoś popełnił jakiś tekst i go upublicznił, to powinien się
liczyć z możliwością ewentualnej krytyki - i to niekoniecznie tylko ze strony
krytyków literackich ;).

Z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było- tylko aplauz i zaakceptowanie.

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-06-29 02:09:52
Autor: Rowerex
On 29 Cze, 10:29, Marek Witbrot <mwitb...@xxx.poczta.onet.pl> wrote:

 tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było- tylko aplauz i
zaakceptowanie.

Z mocnym akcentem na MUSIMY ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-29 21:13:05
Autor: Krees
Marek Witbrot <mwitbrot@xxx.poczta.onet.pl> napisał(a):
Krees pisze:

> [...]

Z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było- tylko aplauz i zaakceptowanie.

Uwielbiam "Rejs" :D. To się nigdy nie zdezaktualizuje :).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-06-29 23:57:29
Autor: biodarek
Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk
Krees:
[...]

"No więc jeśli to jest forma bez treści (zgodnej z tematem grupy*) to nie ma
to waloru obiektywności, no więc jest to formalizm. I to jest groźne, ale formalizm
jest jeszcze groźny dlatego, że jak nie ma tam treści, to po prostu można tam
sobie podkładać różne treści i może nawet takie, które by nam tu nie odpowiadały."

To ja podkładam:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-4931.php
;-)

* - komentarz

--
Bardzo mi przykro, biodarek.

Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk