Data: 2009-06-27 21:50:29 | |
Autor: Czabu | |
Eksploatacja napędu rowerowego, przegląd praktyk | |
Użytkownik "Mxer" <mxer@wp.pl> napisał w wiadomości news:h24q7d$qo7$1mx1.internetia.pl... Zapraszam do pełnej wersji lektóry, lekko przydługiej ale miłej :) "Od razu dodam, że szansa na napotkania pierwszego typu łańcucha jest znacznie mniejsza, niż drugiego. Łańcuch drugiego typu możemy spotkać w zasadzie wyłącznie w rowerach bez przerzutek, tzw. jednobiegowych lub rowerach z przerzutkami planetarnymi." Pozdrawiam Czabu |
|
Data: 2009-06-28 16:23:20 | |
Autor: Marek Witbrot | |
Eksploatacja napędu rowerowego, przeg ląd praktyk | |
Czabu pisze:
"Od razu dodam, że szansa na napotkania pierwszego typu łańcucha jest znacznie mniejsza, niż drugiego. Łańcuch drugiego typu możemy spotkać w zasadzie wyłącznie w rowerach bez przerzutek, tzw. jednobiegowych lub rowerach z przerzutkami planetarnymi." Ja bym wskazał trochę szerszy tekst: "Zgodnie z klasyfikacją zaproponowaną przez nieodżałowanego Sheldona Brauna http://pl.wikipedia.org/wiki/Sheldon_Brown, ze względów historycznych łańcuchy rowerowe dzieli się na dwa typy: a. takie z dodatkową tuleją (ang. bushing), b. takie bez dodatkowej tulei (ang. bushingless). Od razu dodam, że szansa na napotkania pierwszego typu łańcucha jest znacznie mniejsza, niż drugiego. Łańcuch drugiego typu możemy spotkać w zasadzie wyłącznie w rowerach bez przerzutek, tzw. jednobiegowych lub rowerach z przerzutkami planetarnymi. Uwaga! Jeżeli mamy stary rower (starszy niż 20 lat), to nawet pomimo że ma przerzutkę zewnętrzną może być fabrycznie wyposażony w łańcuch z dodatkową tuleją." Zupełnie tego fragmentu nie rozumiem. Tekst miejscami ciekawy, ale wymaga jeszcze znacznego dopracowania- np. te niewidoczne tabelki, "sznurek" do jakiejś strony, który nie jest linkiem itp. -- Marek Witbrot www.playmobile.pl/marula |
|