Eksport poza Unię Europejską, system ECS i IE515

Data: 2010-01-29 12:25:00
Autor: qwerty
Eksport poza Unię Europejską, system ECS i IE515
Czy ktoś z was ćwiczył temat systemu ECS i wysyłek paczek poza EU ale w sposób taki żeby samemu wysyłać i podpisywac komunikat IE515, iść do Urzędu Celnego, odprawić i wysłać listem priorytetowym z poczy za 30zł na przykład?
Prz sprzedaży detalicznej do kilkuset złotych nijak nie opłaca sie korzystać z usług agencji celnej, a już w ogóle wysyłac kurierem, bo transport jest droższy niż towar.
Umiecie wypełniać te IE515?
Czym to robicie? Programy są drogie..

Data: 2010-01-29 12:36:53
Autor: Piotrek
On 2010-01-29 12:25, qwerty wrote:
[...] Umiecie wypełniać te IE515?
Czym to robicie? Programy są drogie..

Przebiłeś się przez dokumentację (http://tinyurl.com/ecs-doc)?
Czy odpadłeś już na tym etapie?

Piotrek

Data: 2010-01-29 12:50:37
Autor: qwerty

On 2010-01-29 12:25, qwerty wrote:
[...] Umiecie wypełniać te IE515?
Czym to robicie? Programy są drogie..

Przebiłeś się przez dokumentację (http://tinyurl.com/ecs-doc)?
Czy odpadłeś już na tym etapie?

Już mam nawet certyfikat podpisu, numer EORI i hasła do e-clo i zatwierdzonego fingerprinta...... tak chcę pogadać z bratnimi duszami :-) Co z tym fantem dalej :-)

Data: 2010-01-29 13:13:21
Autor: Piotrek
On 2010-01-29 12:50, qwerty wrote:
Już mam nawet certyfikat podpisu, numer EORI i hasła do e-clo i
zatwierdzonego fingerprinta...... tak chcę pogadać z bratnimi duszami :-) Co
z tym fantem dalej :-)

Google mówi, że za 290 pln możesz kupić bezterminową licencję na jedno stanowisko na software, który potrafi generować IE515. Mają demo.

Pewnie będzie to taniej niż koszt wynalezienie koła od nowa.

Piotrek

Data: 2010-01-29 13:15:36
Autor: qwerty

"Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote in message news:hjuk27$t4d$1nemesis.news.neostrada.pl...
On 2010-01-29 12:50, qwerty wrote:
[...]

A co byś powiedział gdybym miał prawie napisany bardzo prościutki programik za darmo ? :-) Właśnie go kończę :-) Bez limitu stanowisk, bez żadnych limitów? :-)

Data: 2010-01-29 13:22:27
Autor: Piotrek
On 2010-01-29 13:15, qwerty wrote:
A co byś powiedział gdybym miał prawie napisany bardzo prościutki programik
za darmo ? :-) Właśnie go kończę :-) Bez limitu stanowisk, bez żadnych
limitów? :-)

Generalnie ten temat akurat mnie średnio interesuje, ale pewnie komuś poza Tobą też się przyda.

Piotrek

Data: 2010-01-29 13:25:16
Autor: qwerty

"Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote in message news:hjukj9$5e$1nemesis.news.neostrada.pl...
On 2010-01-29 13:15, qwerty wrote:
[...]

Programik freeware oczywiście.

Data: 2012-10-09 13:35:58
Autor: ambercolored
W dniu piątek, 29 stycznia 2010 13:15:36 UTC+1 użytkownik qwerty napisał:

> Google m�wi, �e za 290 pln mo�esz kupi� bezterminow� licencj� na jedno > stanowisko na software, kt�ry potrafi generowa� IE515. Maj� demo.
>
> Pewnie b�dzie to taniej ni� koszt wynalezienie ko�a od nowa.

A co by� powiedzia� gdybym mia� prawie napisany bardzo pro�ciutki programik za darmo ? :-) W�a�nie go ko�cz� :-) Bez limitu stanowisk, bez �adnych limit�w? :-)

Witam,
czy program, o którym pan pisze to ten sam, który był dostępny pod tym adresem: http://ie515.110mb.com/ . Czy jest możliwość pobrania programu z innego miejsca ?

Data: 2010-01-29 13:18:58
Autor: qwerty
Eksport poza Unię Europejską, system ECS i IE515

"Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote in message news:hjuk27$t4d$1nemesis.news.neostrada.pl...

Chcę was zapytać co byście chcieli w takim programie mieć i czy znajdą się tacy co pomogą w testowaniu dla dobra całej społeczności internetowej ?

Po pierwsze mam tylko IE515, które wypisywała mi agencja ale są to IE515 na _jeden_ produkt.

Szukam wszystkich zainteresowanych którzy pomogą sprawdzić program pod względem formalnym i dostarczą wzory IE515 pisane przez inne agencje ale wielopozycyjne.

Są chętni ?

Data: 2010-01-29 15:50:53
Autor: qwerty
Eksport poza Unię Europejską, system ECS i IE515
Przybliżę ideę o co tu w ogóle chodzi, bo wielu nie wie. :-)

Obecnie nie ma już dokumentów SAD na papierze. Jeżeli macie firmę i chcecie wysyłać towar za granicę poza Unię Europejską musicie się zarejestrować w najbliższym urzędzie celnym, najbliższym miejscu zamieszkania, otrzymać numer EORI oraz certyfikat do podpisu elektronicznego wysyłanych zgłoszeń IE-515. Troche to skomplikowane, bo sami pracownicy Urzedu Celnego nie rozumieją tej technologii :-) Trzeba przetrzeć ścieżki :-)
Napiszę więcej jutro o samej rejestracji, jak to załatwić. jest ona darmowa! Podpis elektroniczny też darmowy i później też nie ma żadnych opłat. Samo wysyłanie paczek do USA czy do innego kraju poza Unię europejską staje się banalnie proste i tanie!

W skrócie działa to tak:

1. Musisz mieć program do wypełniania SAD i tym programikiem generujesz plik XML zawierający elektroniczny SAD czyli dokument w formacie XML oznaczony jako IE-515 (IE515)

2. wchodzisz na stronę https://www.e-clo.pl/EcsWebInterface/ i ładujesz ten plik jak obrazek na forum internetowe :-) Tam się on podpisuje automatycznie certyfikatem jaki da ci Urząd Celny. Trzeba mieć login, hasło i ten certyfikat w internet explorerze. Bez obaw to jest banalnie wszystko proste!

3. Po kilku godzinach dostajesz zwrotny komunikat jako załącznik do maila, też jako XML, że masz się stawić w ciągu 14 dni w twoim przydzielonym i najbliższym urzędzie celnym. Jak się nie stawisz to nic się nie dzieje. Zgłoszenie samo zanika.

4. Idziesz tam natychmiast czy następnego dnia rano z otwartą paczką, taśmą i sznurkiem

5. Celnik zagląda do paczki lub nie zagląda w zależności czy system cię losowo wybierze do rewizji i każe zapakować i zasznurować przesyłkę

6. Celnik zakłada plombę ołowianą tak żeby jej nie dało się zdjąć i oddaje paczkę do ręki. Biada temu co naruszy plomby celne :-)

7. masz trzy miesiące na jej wywóz ale idziesz z nią niezwłocznie na pocztę, bo czeka klient w USA i wysyłasz jako LIST - priorytet polecony przykładowo do USA

8. Koszt do USA 34 PLN !!! Za list polecony priorytetowy poniżej 1kg. I to są całe twoje koszty

9. Po kilku dniach przychodzi ci na e-mail komunikat IE-599 (IE599) z pocztowego urzędu Celnego w Warszawie, który drukujesz i podpinasz do swojej kopii faktury i księgujesz gdyż jest on potwierdzeniem, że paczka wyjechała. Paczki są monitorowane pod względem celnym i mogą podlegać ponownej rewizji i prześwietlaniu, bo w końcu są kierowane do samolotu lecącego do USA. Celnicy w Warszawie skanują kod paskowy i na tej podstawie każdy urząd celny w Unii wie o twojej przesyłce. Uprzedzę pytanie. Paczka w okolicę Nowego Jorku 4-7 dni, a jeśli w jakiegoś stanu dalej od NY to kilka dni dłużej, bo chyba tam już jedzie koleją. Poczta już pozwala już monitorować zagraniczne priorytety !!! Idźcie sobie na stronę www poczty :-) Można przetrzeć oczy ze zdziwienia, stąd wiem kiedy paczka dolatuje do NY :-) Czasem jest tam już na trzeci dzień i tam się ślimaczy !!!

Agencja celna by ci zabrała stówę za taką obsługę od każdej paczki. A wysyłanie kurierem z ich odprawą celną jest ekonomicznie bez sensu. Priorytet polecony jako list do USA kosztuje tyle co paczka wysłana kurierem po Polsce !

Żeby wypełniać elektroniczne zgłoszenie wywozowe do systemu ECS czyli taki elektroniczny dokument SAD czyli stworzyć ten plik IE-515 potrzeba specjalistycznego programu, który jest strasznie drogi ! Nie wiem kto to wymyślił żeby trzeba było płacićpodmiotom trzecim, w końcu zusowski "płatnik" jest za darmo ale wiem jedno, że lada dzień będzie zupełnie darmowy program freeware do wypełniania dokumentów do systemu ECS i do generowania plików IE-515, napisany po godzinach pracy przez allegrowicza, który się zniesmaczył cenami komercyjnych programów :-)

Będzie freeware za darmo ! :-) Dla każdej małej i duże firmy.

Data: 2010-01-29 16:06:34
Autor: Tomek
Eksport poza UniĂŞ Europejsk Âą, system ECS i IE515
Dnia 29-01-2010 o 15:50:53 qwerty <qwerty@q.eu> napisał(a):

(...)

NapiszĂŞ wiĂŞcej jutro o samej rejestracji, jak to zaÂłatwiĂŚ. jest ona  darmowa!
Podpis elektroniczny te¿ darmowy i póŸniej te¿ nie ma ¿adnych op³at. Samo
wysyÂłanie paczek do USA czy do innego kraju poza UniĂŞ europejskÂą staje  siĂŞ
banalnie proste i tanie!

najbliÂższym urzĂŞdzie celnym. Jak siĂŞ nie stawisz to nic siĂŞ nie dzieje.
ZgÂłoszenie samo zanika.

8. Koszt do USA 34 PLN !!! Za list polecony priorytetowy poniÂżej 1kg. I  to
sÂą caÂłe twoje koszty

celny
w Unii wie o twojej przesyÂłce. UprzedzĂŞ pytanie. Paczka w okolicĂŞ Nowego
Jorku 4-7 dni, a jeÂśli w jakiegoÂś stanu dalej od NY to kilka dni dÂłuÂżej,  bo
chyba tam juÂż jedzie kolejÂą. Poczta juÂż pozwala juÂż monitorowaĂŚ  zagraniczne
priorytety !!! IdÂźcie sobie na stronĂŞ www poczty :-) MoÂżna przetrzeĂŚ  oczy ze
zdziwienia, stÂąd wiem kiedy paczka dolatuje do NY :-) Czasem jest tam  juÂż na
trzeci dzieĂą i tam siĂŞ Âślimaczy !!!

Priorytet polecony jako list do USA kosztuje tyle co paczka wysÂłana  kurierem
po Polsce !

BĂŞdzie freeware za darmo ! :-) Dla kaÂżdej maÂłej i duÂże firmy.

Dobra, zaliczam kurs z PR na 5,5 - teraz weĹş pan powiedz gdzie jest haczyk  :)

--
Tomek

Data: 2010-01-29 16:15:23
Autor: qwerty
Eksport poza Unie Europejsk?, system ECS i IE515
"Tomek" <tomekziel@op.pl> wrote in message news:op.u7auw82gl60ql1unk...

Dobra, zaliczam kurs z PR na 5,5 - teraz weź pan powiedz gdzie jest haczyk

Nie ma haczyka. Czasami trzeba coś robić bezinteresownie, pomagac tym, którzy byli zagubieni w gąszczu niewiedzy jeszcze 2 miesiące temu.
Po co ludzie piszą Linuxa ? Większość używa go komercyjnie, a jednak piszą.

Data: 2010-01-29 16:20:35
Autor: Tomek
Dnia 29-01-2010 o 16:15:23 qwerty <qwerty@q.eu> napisał(a):

"Tomek" <tomekziel@op.pl> wrote in message news:op.u7auw82gl60ql1unk....

Dobra, zaliczam kurs z PR na 5,5 - teraz weÂź pan powiedz gdzie jest  haczyk

Nie ma haczyka. Czasami trzeba coÂś robiĂŚ bezinteresownie, pomagac tym,
ktĂłrzy byli zagubieni w gÂąszczu niewiedzy jeszcze 2 miesiÂące temu.
Po co ludzie piszÂą Linuxa ? WiĂŞkszoœÌ uÂżywa go komercyjnie, a jednak  piszÂą.

Ludzie piszą Linuxa żeby zarabiać (chyba 80% czy 90% contributorów siedzi
w IBM, RedHat etc). Ale ja nie o tym - gdzie jest haczyk odnośnie tej
prostoty wysyłki - czyżby coś się w tym kraju udało?

--
Tomek

Data: 2010-01-29 16:32:26
Autor: qwerty

"Tomek" <tomekziel@op.pl> wrote in message news:op.u7avkle7l60ql1unk...
[...]

Widzisz.
Sam sie zdziwiłem. Kiedys była wielka łaska w pocztowych urzędach celnych. Teraz jest prosto.
Wysyłasz podpisany plik z sadem elektronicznym czyli plikiem o nazwie IE515 i już nikt ci łaski w niczym nie robi!
Komputer cię losuje do przetrzepania zawartości, a nie widzimisię. Idziesz, sznurujesz, dają ci w rękę wydruk SAD na papierku,
W między czasie na skrzynke mailową lecą ci komunikaty różne. Dostajesz paczke w rękę idziesz sobie z nia do domu, nadajesz za 20 zeta jak lekka, za 40 jak ciężka i to całe koszty transportu do USA, Kanady na bliski wschód czy do Azji :-)
Jestem w szoku.
Jedyne co mnie zdenerwowało to to, że Państwo Polskie nie dało nam takiego "płatnika" tylko trzeba płacić firmom trzecim, a w sumie Państwo powinno nam pomagać.
Ale kończe pisac soft żeby był za darmo. Żadna to sztuka, będzie prosty i banalny bez żadnych wodotrysków.
Po prostu się zdenerwowałem cenami.
Niestety tylko pracownicy UC nie znają sie na informatyce i wyciagnąć jakieś informacje graniczy z cudem :-)
Trzeba się tylko dodzwonić i wreszcie złapać kogoś z wiedzą :-)

W związku z tym chcę uwolnić węzeł gordyjski przynajmniej w drobnej części :-)

Potrzebny jest kawałek serwerka od wolontariusza i może hakieś PHPbb ? Są chętni ?

Data: 2010-01-29 11:18:45
Autor: witek
Eksport poza Unie Europejsk?, system ECS i IE515
qwerty wrote:
Jedyne co mnie zdenerwowaÂło to to, Âże PaĂąstwo Polskie nie daÂło nam takiego "pÂłatnika" tylko trzeba pÂłaciĂŚ firmom trzecim, a w sumie PaĂąstwo powinno nam pomagaĂŚ.

Ale to dobrze.
Panstwo powinno opublikowac interfejs i reszte zostawic chętnym do napisania softu. Rynek sam by sobie ceny uregulował.

Płatnik to najgorsze rozwiązanie z możliwych, kosztujące zresztą miliony tylko nie bezposrednio z kieszeni zainteresowanych.

Data: 2010-01-29 18:31:58
Autor: cef
qwerty wrote:

Obecnie nie ma już dokumentów SAD na papierze. Jeżeli macie firmę i
chcecie wysyłać towar za granicę poza Unię Europejską musicie się
zarejestrować w najbliższym urzędzie celnym

Czytam, czytam i tak sobie myślę, że nic się nie zmieniło.
Jeszcze przed 2004 chciałem być nowoczesny i zamiast składać
papierowe zgłoszenia  - wysyłki do DE i GB - chciałem to robić elektronicznie.
Miałem loginy do celiny i padłem właśnie na tym pliku zgłoszenia xml.
Myślałem wtedy, że to jakieś lobby producentów programów,
że nie przyjmuje wygenerowanych plików z demo, tym bardziej z programu
innego właściciela licencji, ani przerabianych moich plików już zgranych z systemu
i przerobionych pod aktualne zgłoszenie (nawet jeśli zmianie ulegała
tylko data -nr faktury i kwota, to i tak nie łykało tego) Dyspozytor i inni odpowiedzialni informatycy
raczej niezorientowani, najlepiej żebym sobie sprawil Huzara, to bedzie działać.

I tak sobie pomyślałem, że mam głównie wysyłki do UE, więc nie będę inwestował.
I proszę: mija 6 lat - system się przepoczwarzył, ale problemy zostały.
I żebyś się nie zdziwił, że xml z programów, które pisali znajomi królika mają jakieś znaczniki
i te będą przez system przyjmowane, a ten Twój będzie miał problemy.

Data: 2010-01-29 19:29:21
Autor: Piotrek
On 2010-01-29 18:31, cef wrote:
[...]
I żebyś się nie zdziwił, że xml z programów, które pisali znajomi
królika mają jakieś znaczniki
i te będą przez system przyjmowane, a ten Twój będzie miał problemy.

Bardziej bym się obawiał tego, że dokumentacja jest niekompletna (skoro występują w niej referencje, dotyczące specyfikacji reguł, do lokalnych udziałów w podsieci 10.5.0.20).

Ale zawsze można się zwrócić do autorów z firmy SKG S.A. wymienionych z imienia i nazwiska we właściwościach dokumentu publikowanego na stronach MF ;-)

No dobrze, niech będzie że się czepiam ;-)

Piotrek

Eksport poza Unię Europejską, system ECS i IE515