Ekspres do kawy

Data: 2011-11-07 09:33:53
Autor: Krzysiek
Ekspres do kawy
Szukając opinii w porównywarkach cen mam wrażenie, że większość wpisów jest dziełem działów handlowych firm... Może tutaj nie zaglądają :)

Szukam ekspresu ciśnieniowego, ręcznego w cenie do 700 zł. do typowo domowego użytku (tylko kilka kaw dziennie).

Póki co wybór padł na Delonghi ECO 310 za ok. 600 zł. w sklepach internetowych (w media markt cena 999 zł.).
Czy ktoś go ma może, czy może jest coś lepszego w tej cenie?

Data: 2011-11-07 00:54:31
Autor: ZbyszekZ
Ekspres do kawy
W dniu poniedzia³ek, 7 listopada 2011, 09:33:53 UTC+1 u¿ytkownik Krzysiek napisa³:
Szukam ekspresu ci¶nieniowego, rêcznego w cenie do 700 z³. do typowo domowego u¿ytku (tylko kilka kaw dziennie).

Póki co wybór pad³ na Delonghi ECO 310 za ok. 600 z³. w sklepach internetowych (w media markt cena 999 z³.).
Czy kto¶ go ma mo¿e, czy mo¿e jest co¶ lepszego w tej cenie?
W¶ród maniaków kawy panuje opinia ¿e w cenie do 700 z³ to trudo kupiæ jest m³ynek.
Ja moge opowiedziec Ci moja historie, zywklego pijacego kawe goscia (maks 5 kaw dziennie, zwykle 2-3).
Najpierw kupilem ekspres za 300 czy 400 zl, kawa byla dobra ale byl strasznie wolny a kawa malo goraca.
Kupilismy wiec drugi (reczny wlasnie), bodajze Bosh. Zona sama sobie w nim kawy robic nie chciala bo za duzo paprania. Po jakims czasie dostalem od niej mlynek do kawy i "odkrylismy" dramatyczna roznice w smaku kawy swiezo mielonej, ale komplikacja zrobienia kawy wzrosla. W efekcie pilismy kawe z ekspresu w sobote i/lub niedziele bo tylko wtedy wystarczalo czasu na cermonial.
3 lata tamu kupilismy stosunkowo niedrogi ekspres Delonghi (~1200z³) ale w pelni automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.

--
ZZ@private

Data: 2011-11-07 14:00:44
Autor: Krzysiek
Ekspres do kawy
W dniu 2011-11-07 09:54, ZbyszekZ pisze:
[...]

Mo¿esz podaæ nazwê modelu tego ekspresu?

Data: 2011-11-07 06:28:43
Autor: ZbyszekZ
Ekspres do kawy
Nie pamiêtam, ale mogê Ci podaæ link, bo na oko wygl±da tak:
http://www.agd.delonghi.pl/offer/show/pid/41

--
ZZ@private

Data: 2011-11-07 23:28:05
Autor: Pooh
Ekspres do kawy
Dnia Mon, 7 Nov 2011 00:54:31 -0800 (PST), ZbyszekZ napisa³(a):
3 lata tamu kupilismy stosunkowo niedrogi ekspres Delonghi (~1200z³) ale w pelni automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.
W podobnych cenach s± te¿ automatycznie Siemensy.
Ja na razie zosta³em przy rêcznym. W stosunku do przelewowego to i tak
ró¿nica :-)

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-11-08 13:34:33
Autor: Jacek Osiecki
Ekspres do kawy
Dnia Mon, 7 Nov 2011 23:28:05 +0100, Pooh napisa³(a):
[...]

W stosunku do przelewowego plusem bêdzie smak kawy (z przelewowego to jaka¶
pora¿ka podobna do "kawy" rozpuszczalnej), za to trafi Ciê jak bêdzie trzeba
tych kaw przygotowaæ wiêcej ni¿ dwie :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-08 15:24:29
Autor: Pooh
Ekspres do kawy
Dnia Tue, 8 Nov 2011 13:34:33 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisa³(a):
za to trafi Ciê jak bêdzie trzeba tych kaw przygotowaæ wiêcej ni¿ dwie :)
Taki problem mam tylko kilka razy w roku :-)

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Data: 2011-11-08 21:13:29
Autor: _±æê³ñ󶿼.
Ekspres do kawy
Kup Nespresso (psie pieni±dze), nie ¿artujê, mam w domu kilka ekspresów, w³±cznie z full-automatem, i kawa z malutkiego Nespresso jest najlepsza (wielgachnego nie chce mi siê rozpakowywaæ).
Problemem mo¿e byæ cena kapsu³ek Nespresso, bo jednak 1,40 z³/szt. to 2-4x wiêcej ni¿ z kawy ziarnistej.
Reszta to same zalety (s± nawet do zdobycia kapsu³ki aftermarket do nape³niania samemu swoj± kaw±).

-- -- -
Szukam ekspresu

Data: 2011-11-08 22:30:54
Autor: wolim
Ekspres do kawy
W dniu 2011-11-08 22:13, _±æê³ñ󶿼. pisze:
[...]

Ja siê na kawie nie znam i jej nie pijam, ale mam taki ekspres na kapsu³ki Tchibo. Kupiony w³a¶ciwie tylko dla go¶ci. Znajomi kawosze, którzy maj± ekspresy po kilka tysiêcy przyje¿d¿aj± czasami specjalnie na kawê do mnie i zachwalaj±, ¿e jest wy¶mienita i trochê mi siê ¶miaæ chce z tych ich wypasionych ekspresów.

A dla mnie wiêkszo¶æ kaw ma taki sam smak... Nawet nie mogê sobie wyobraziæ jak mo¿na piæ kilka kaw dziennie, bo ja, jak wypijê jedn±, to mi siê rêce trzês± i zbiera mi siê na wymioty. Zw³aszcza, jak wypijê j± rano. Byæ mo¿e organizm nieprzyzwyczajony :)

Pozdry,
MW

Data: 2011-11-09 12:14:37
Autor: s_13
Ekspres do kawy
Kup Nespresso (psie pieni±dze), nie ¿artujê, mam w domu kilka ekspresów,
w³±cznie z full-automatem, i kawa z malutkiego Nespresso jest najlepsza

ja mam automat saeco, najprostszy Odea Go, od kilku lat bezawaryjnie,
ale kluczem jest dobra kawa... po wielu testach najlepsza okaza³a siê
Tchibo, ale nie ta z marketu, tylko Sicilian Espresso ze sklepu
firmowego, cena tej kawy te¿ rewelacyjna, jakie¶ 29 PLN/500g i co
która¶ paczka gratis... bije w smaku ró¿ne lavazze i takie tam...
w zasadzie gdybym teraz kupowa³, to z uwagi na wybór kawy wzi±³bym
ekspres na kapsu³ki Tchibo Cafissimo, smak ten sam, a ³atwo¶æ
przyrz±dzania rewelacyjna, kapsu³ka kosztuje oko³o z³otówki, a jak
zbierasz punkty, to jeszcze taniej...
ja siê rozleniwi³em i nawet do wlania wody i nasypania ziaren do
automatu trzeba mnie goniæ... o fusach i czyszczeniu nie wspomnê... a
z kapsu³kami problem odpada...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-11-09 23:37:14
Autor: Pooh
Ekspres do kawy
Dnia Wed, 9 Nov 2011 12:14:37 -0800 (PST), s_13 napisa³(a):
ja siê rozleniwi³em i nawet do wlania wody i nasypania ziaren do
automatu trzeba mnie goniæ... o fusach i czyszczeniu nie wspomnê... a
z kapsu³kami problem odpada...
Powinni Ci jeszcze w tych kapsu³kach wodê od razu sprzedawaæ ;-)

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, ni¿ w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj siê bluzga i pisze po pijaku,

Data: 2011-11-10 08:58:19
Autor: s_13
Ekspres do kawy
> automatu trzeba mnie goniæ... o fusach i czyszczeniu nie wspomnê... a
> z kapsu³kami problem odpada...

Powinni Ci jeszcze w tych kapsu³kach wodê od razu sprzedawaæ ;-)

powoli dochodzê do wniosku, ¿e kawa, to tylko w kawiarni...:-)
to taki mechanizm przyzwyczajania siê do luksusu, ¿e jak cz³owiek
zmywa rêcznie, to marzy o zmywarce, a jak ju¿ kupi, to nie chce mu siê
czystych naczyñ wyci±gaæ...:-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-11-11 00:26:54
Autor: neoniusz
Ekspres do kawy
W dniu 08.11.2011 22:13, _±æê³ñ󶿼. pisze:
[...]

A tak wlasciwie to co lepiej - nespresso, dolce gusto, tchibo czy to tylko kwestia gustu i wszystko to samo? Jakis niedrogi Krups wystarczy?

Data: 2011-11-11 01:26:02
Autor: s_13
Ekspres do kawy
A tak wlasciwie to co lepiej - nespresso, dolce gusto, tchibo czy to
tylko kwestia gustu i wszystko to samo? Jakis niedrogi Krups wystarczy?

nie patrz na ekspres tylko na kawê... która ci najbardziej smakuje...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-11-11 09:20:24
Autor: wolim
Ekspres do kawy
W dniu 2011-11-11 00:26, neoniusz pisze:
[...]

Z tego co siê orientowa³em, Tchibo ma najtañsze kapsu³ki - w Selgrosie po oko³o 90 groszy za sztukê.

Pozdry,
MW

Data: 2011-11-11 09:46:01
Autor: neoniusz
Ekspres do kawy
W dniu 11.11.2011 09:20, wolim pisze:
[...]

Teraz tak patrze i zauwazylem, ze ekpresy nespresso maja 19bar cisnienia a dolce i cafissimo po 15. Nie wiem czy to cos zmienia...

Data: 2011-11-11 17:55:36
Autor: _±æê³ñ󶼿.
Ekspres do kawy
Ten sam producent kapsu³ek, ale pó³ka inna:
Nespresso wy¿sza.
Przy czym Nespresso s± co najmniej dwa rodzaje (kapsu³ki bardziej "domowe" i pady bardziej "firmowe".
Nespresso kupujesz tylko przez internet (poza jednym salonem przy Nowym ¦wiecie), ma bardzo du¿o smaków.
Tchibo nie próbowa³em (tylko w salonach).

Na smak kawy ma wp³yw wiele czynników:
Kawa (wiadomo o smakach siê nie dyskutuje), ekspres (tu wa¿ne jak najwy¿sze ci¶nienie), m³ynek, woda, barista, mleko, cukier, dodatki (likier, wanilia, kardamon, miód) itp. itd.

Z "niedrogich" to mi najbardziej smakuje z do¶æ manualnej kilkuletniej Rowenty z podpinanym sitkiem (kolb±).
Jak na niedzieln± kawê na obiad u rodziców to OK, je¶li pijecie po 4 dziennie w parê osób  to mo¿e siê nie chcieæ.

-- -- -

Data: 2011-11-14 04:23:18
Autor: ZbyszekZ
Ekspres do kawy
W dniu pi±tek, 11 listopada 2011, 18:55:36 UTC+1 u¿ytkownik _±æê³ñ󶼿. napisa³:
[...]

Oraz galerie handlowe, co najmniej sklepy Duka równie¿ oferuj± kapsu³ki.

Na smak kawy ma wp³yw wiele czynników:
Kawa (wiadomo o smakach siê nie dyskutuje), ekspres (tu wa¿ne jak najwy¿sze ci¶nienie),
¯e co z tym ci¶nieniem? Chyba najni¿sze, bo przy wysokim kawa nie wskazana.
Zalecane ci¶nienie w profesjonalnym ekspresie do espresso to 9 bar. Wy¿sze przydaje siê do spieniania mleka.

--
ZZ@private

Data: 2011-11-07 17:49:47
Autor: Jacek Osiecki
Ekspres do kawy
Dnia Mon, 07 Nov 2011 09:33:53 +0100, Krzysiek napisa³(a):
Szukaj±c opinii w porównywarkach cen mam wra¿enie, ¿e wiêkszo¶æ wpisów jest dzie³em dzia³ów handlowych firm... Mo¿e tutaj nie zagl±daj± :)

A na pewno chcesz kolbowy? Wiekszosc osob ktore znam i ktore nie sa kawowymi
odpowiednikami wyznawcow audiovoodo z checia zamienilaby ekspres kolbowy na
automatyczny :) Wystarczy jedna akcja gdzie dla 5-6 osob trzeba zrobic kawe
(dla niektorych w dodatku latte/cappuccino) i trwa to wieki a goscie albo
pija kawe kazdy sobie albo czekaja na ostatniego i pija zimna kawe :(

Szukam ekspresu ci¶nieniowego, rêcznego w cenie do 700 z³. do typowo domowego u¿ytku (tylko kilka kaw dziennie).

Najtansze automaty sa juz w okolicach 1000zl - np. Saeco Xsmall. Mozesz
poszukac tez "poleasingowcow", ale to juz kwestia gustu czy ktos chce
kupowac uzywany :)

Ja zaszalalem i kupilem siemensa ktory potrafi od razu zrobic np. latte -
moze dla jakiegos znawcy kawa z niego jest gorsza niz ze starego kolbowego
delonghi, ale prawda jest taka ze przynajmniej mam kawe swiezo mielona (przy
kolbowcu dodatkowa zabawa w mielenie kawy to juz zupelny dramat), jak zona
chce sobie zrobic latte to po prostu sobie robi, a przyrzadzenie 10 kaw trwa
kilka minut :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-07 21:23:10
Autor: Druid29
Ekspres do kawy

U¿ytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnjbg6hq.fro.joshuatau.ceti.pl...
Najtansze automaty sa juz w okolicach 1000zl - np. Saeco Xsmall. Mozesz
poszukac tez "poleasingowcow", ale to juz kwestia gustu czy ktos chce
kupowac uzywany :)
Saeco to zdaje siê jest albo by³ król serwisów :)

[...]

Jesli DeLonghi robi³ lepsz± kawê ni¿ ten Siemens, to szczerze Ci wspó³czujê zamiany, bo DeLonghi to nawet nie jest ¶rednia pó³ka w¶ród kolbowców.
A ekpres kolbowy bez m³ynka i ¶wie¿o zmielonej kawy to jeszcze wiêkszy dramat.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2011-11-08 13:33:14
Autor: Jacek Osiecki
Ekspres do kawy
Dnia Mon, 7 Nov 2011 21:23:10 +0100, Druid29 napisa³(a):
[...]

[ciach]

Jesli DeLonghi robi³ lepsz± kawê ni¿ ten Siemens, to szczerze Ci wspó³czujê zamiany, bo DeLonghi to nawet nie jest ¶rednia pó³ka w¶ród kolbowców.

Mia³em na my¶li to, ¿e pewnie zaraz by siê znalaz³ jaki¶ ZNAFFCA, który by
stwierdzi³ ¿e najgorszy kolbowiec jest lepszy od ka¿dego automata :)
Ja uwa¿am ¿e kawa z siemensa jest znacznie lepsza - crema porównywalna,
temperatura bardzo zbli¿ona, za to kawa zawsze ¶wie¿o zmielona (przy
kolbowcu by³o tak od ¶wiêta) no i przede wszystkim kawê przyrz±dza sobie
ka¿dy domownik a nie tylko ja wszystkim. Skutek? spo¿ycie kawy x10 ;)

A ekpres kolbowy bez m³ynka i ¶wie¿o zmielonej kawy to jeszcze wiêkszy dramat.

Jeszcze wiêkszym dramatem jest kawa rozpuszczalna - a prawda jest taka, ¿e
gdy masz zrobiæ kawê dla 4 osób bawi±c siê kolbowcem i m³ynkiem, to 3
stwierdz± "a to ja poproszê rozpuszczaln±. Nie ma? E, to herbatê" :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-08 15:39:14
Autor: Druid29
Ekspres do kawy

U¿ytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnjbibsq.l3t.joshuatau.ceti.pl...
[...]

A za cenê dobrego kolbowca kupisz niejeden automat :)

[...]

Je¶li tak ci smakuje, to OK, ale to nie jest crema. Dla mnie kawy z automatu nie maj± smaku, a bez ³y¿eczki cukru nie daj± siê piæ. Dla go¶ci mo¿e byæ, ale nie dla mnie. Kawê z taniego kolbowca bez m³ynka pi³em parê razy, te¿ bez smaku. Gdyby nie du¿a ilo¶æ wody i cukier, zaliczy³aby zlew w pierwszej minucie.
Podstaw± dla dobrej kawy jest odpowiednie ziarno, odpowiednie zmielenie, stabilna temperatura ekstrakcji i odpowiednie ci¶nienie. Musz± byæ spe³nione wszystkie warunki.

Jeszcze wiêkszym dramatem jest kawa rozpuszczalna - a prawda jest taka, ¿e
gdy masz zrobiæ kawê dla 4 osób bawi±c siê kolbowcem i m³ynkiem, to 3
stwierdz± "a to ja poproszê rozpuszczaln±. Nie ma? E, to herbatê" :)

Ja szukaj±c ekspresu wyszed³em od kawy rozpuszczalnej, której mia³em serdecznie do¶æ, d³ugo wybiera³em automat, a po spróbowaniu kawy z kilku takich maszyn, wybra³em w³a¶nie kolbowca, oczywi¶cie z m³ynkiem (Ascaso i.Steel uno prof). Przyzwoity domowy ekspres pozwala cieszyæ siê kaw± nie gorsz±, a wrêcz lepsz± ni¿ w wiêkszo¶ci kawiarni. Dobre espresso jest na tyle wyraziste i przyjemne w smaku, ¿e nie wymaga ¿adnych dodatków. Problem w tym ¿e nie jeste¶my przyzwyczajeni do smaku dobrej kawy, a polskie kawiarnie w tym nie pomagaj±
Zrobienie kilku kaw na kolbowcu nie jest wiêkszym problemem, bo od tego s± podwójne sitka. M³ynek sypie kawê wprost do sitka. Cztery cappuccino robi siê w "jednym cyklu produkcyjnym": dwa razy po dwa espresso i jedno spienianie du¿ego dzbanka mleka. S± te¿ takie ekspresy kolbowe Demoka (domowego u¿ytku), które mog± za jednym razem zrobiæ sze¶ciokrotn± porcjê kawy.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2011-11-07 18:23:43
Autor: Druid29
Ekspres do kawy

Użytkownik "Krzysiek" <anonim@anonim.pl> napisał w wiadomości news:j9853t$s79$1news.onet.pl...
[...]

Za ok 700 zł coś lepszego - to raczej tylko używki. Można w tej cenie czasem okazyjnie kupić ekspres Gaggia Baby lub Gaggia Classic, ewentualnie Ascaso Basic. Do tego młynek żarnowy za Gaggia lub Ascaso za 500-700 zł. Po paru tygodniach treningu z dobrym ziarnem uzyskane espresso wysadzi z butów każdgo, kto przywyczauł się do kawy z domowego automatu. Wspomniane ekspresy dość dobrze spieniają mleko, w prrzeciwieństwie do automatycznych wynalazków.
Więcej na forum www.caffeprego.pl. Bez problemu znajdziesz wątki o poszczególnych modelach, ich cenach i uzyskanych efektach, a także o innych metodach parzenia kawy, np. tutaj: http://www.caffeprego.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=27&t=5549

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2011-11-07 23:26:24
Autor: Pooh
Ekspres do kawy
Dnia Mon, 07 Nov 2011 09:33:53 +0100, Krzysiek napisa³(a):
Póki co wybór pad³ na Delonghi ECO 310 za ok. 600 z³. w sklepach internetowych (w media markt cena 999 z³.).
Przejd¼ sie po hipermarketach. Ja kiedy¶ wieczorem po chleb do Tesco
poszed³em i trafi³em na ekspresy Severin (chyba) i Zelmer tañsze o ok. 150
z³ ni¿ w sklepach internetowych. Wyszed³em z Zelmerem Nero za 399 z³ (w necie 550, w Media Markt 650).

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

                   Do³±cz do tych, którym zale¿y.     http://zwijaj.pl/

Data: 2011-11-09 11:14:14
Autor: Krzysiek
Ekspres do kawy
W dniu 2011-11-07 09:33, Krzysiek pisze:
[...]

Hmmm... nie jestem smakoszem kawy i od zawsze pijê rozpuszczaln±.
Ostatnio w pracy kupili nam ekspres do kawy (automat saeco za ok. 3500 z³.) i kawy rozpuszczalnej ju¿ w domu nie pijam :). Natomiast w rodzinie kiedy¶ komu¶ sprezentowa³em ekspres delonghi za ok. 450 z³. i kawa w nim zrobiona jest dla mnie jak najbardziej ok. Pomy¶la³em ¿e kupiê sobie te¿ delonghi z opcj± podgrzewania fili¿anek i to mi wystarczy. Wybór pad³ na ECO 310. Póki co raczej nie przeznaczê wiêcej ni¿ te 800 z³. na ekspres. A wiêc co? Kupiæ ten, jaki¶ lepszy mo¿e jest w tej cenie? Czy poczekaæ i do³o¿yæ do lepszego, jakiego?

Data: 2011-11-09 03:49:49
Autor: ZbyszekZ
Ekspres do kawy
W takim uk³adzie rozwa¿ pomys³ _±æê³ñ󶿼.
Faktycznie Nespresso daje znakomit± kawê, a jedyny problem to cena kapsu³ek, ale za 800z³ bêdziesz mia³ ekspress i ponad 200 kaw.
Mo¿esz te¿ popatrzeæ na rozwi±zania konkurencyjne Tchibo, DolceGusto i jeszcze parê innych. Zwróæ uwagê gdzie bêdziesz mia³ najbli¿ej.

--
ZZ@private

Data: 2011-11-10 21:17:55
Autor: emarcin
Ekspres do kawy

....za 800z³ bêdziesz mia³ ekspress i ponad 200 kaw...

Tylko na miesi±c?
Kiszka
;)

Pozdrawiam emarcin

Data: 2011-11-11 17:59:24
Autor: _±æê³ñ󶼿.
Ekspres do kawy
Zapomnij, to w ogóle nie jest firma od ekspresów do kawy (no mo¿e tak jak Zelmer czy Mesko - pij± tzw. kawê zbo¿ow± w firmowej sto³ówce).
Je¶li ma byæ rzucone tylko jedno s³owo - nazwa firmy od ekspresów - to brzmi Jura.
No ale to tylko jedno s³owo.

-- -- -
Delonghi

--