Ekspres do kawy

Data: 2011-11-07 00:54:31
Autor: ZbyszekZ
Ekspres do kawy
W dniu poniedziałek, 7 listopada 2011, 09:33:53 UTC+1 użytkownik Krzysiek napisał:
Szukam ekspresu ciśnieniowego, ręcznego w cenie do 700 zł. do typowo domowego użytku (tylko kilka kaw dziennie).

Póki co wybór padł na Delonghi ECO 310 za ok. 600 zł. w sklepach internetowych (w media markt cena 999 zł.).
Czy ktoś go ma może, czy może jest coś lepszego w tej cenie?
Wśród maniaków kawy panuje opinia że w cenie do 700 zł to trudo kupić jest młynek.
Ja moge opowiedziec Ci moja historie, zywklego pijacego kawe goscia (maks 5 kaw dziennie, zwykle 2-3).
Najpierw kupilem ekspres za 300 czy 400 zl, kawa byla dobra ale byl strasznie wolny a kawa malo goraca.
Kupilismy wiec drugi (reczny wlasnie), bodajze Bosh. Zona sama sobie w nim kawy robic nie chciala bo za duzo paprania. Po jakims czasie dostalem od niej mlynek do kawy i "odkrylismy" dramatyczna roznice w smaku kawy swiezo mielonej, ale komplikacja zrobienia kawy wzrosla. W efekcie pilismy kawe z ekspresu w sobote i/lub niedziele bo tylko wtedy wystarczalo czasu na cermonial.
3 lata tamu kupilismy stosunkowo niedrogi ekspres Delonghi (~1200zł) ale w pelni automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.

--
ZZ@private

Data: 2011-11-07 14:00:44
Autor: Krzysiek
Ekspres do kawy
W dniu 2011-11-07 09:54, ZbyszekZ pisze:
[...]

Możesz podać nazwę modelu tego ekspresu?

Data: 2011-11-07 06:28:43
Autor: ZbyszekZ
Ekspres do kawy
Nie pamiętam, ale mogę Ci podać link, bo na oko wygląda tak:
http://www.agd.delonghi.pl/offer/show/pid/41

--
ZZ@private

Data: 2011-11-07 23:28:05
Autor: Pooh
Ekspres do kawy
Dnia Mon, 7 Nov 2011 00:54:31 -0800 (PST), ZbyszekZ napisał(a):
3 lata tamu kupilismy stosunkowo niedrogi ekspres Delonghi (~1200zł) ale w pelni automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.
W podobnych cenach są też automatycznie Siemensy.
Ja na razie zostałem przy ręcznym. W stosunku do przelewowego to i tak
różnica :-)

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-11-08 13:34:33
Autor: Jacek Osiecki
Ekspres do kawy
Dnia Mon, 7 Nov 2011 23:28:05 +0100, Pooh napisał(a):
[...]

W stosunku do przelewowego plusem będzie smak kawy (z przelewowego to jakaś
porażka podobna do "kawy" rozpuszczalnej), za to trafi Cię jak będzie trzeba
tych kaw przygotować więcej niż dwie :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-11-08 15:24:29
Autor: Pooh
Ekspres do kawy
Dnia Tue, 8 Nov 2011 13:34:33 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
za to trafi Cię jak będzie trzeba tych kaw przygotować więcej niż dwie :)
Taki problem mam tylko kilka razy w roku :-)

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Data: 2011-11-08 21:13:29
Autor: _ąćęłńóśżź.
Ekspres do kawy
Kup Nespresso (psie pieniądze), nie żartuję, mam w domu kilka ekspresów, włącznie z full-automatem, i kawa z malutkiego Nespresso jest najlepsza (wielgachnego nie chce mi się rozpakowywać).
Problemem może być cena kapsułek Nespresso, bo jednak 1,40 zł/szt. to 2-4x więcej niż z kawy ziarnistej.
Reszta to same zalety (są nawet do zdobycia kapsułki aftermarket do napełniania samemu swoją kawą).

-- -- -
Szukam ekspresu

Data: 2011-11-08 22:30:54
Autor: wolim
Ekspres do kawy
W dniu 2011-11-08 22:13, _ąćęłńóśżź. pisze:
[...]

Ja się na kawie nie znam i jej nie pijam, ale mam taki ekspres na kapsułki Tchibo. Kupiony właściwie tylko dla gości. Znajomi kawosze, którzy mają ekspresy po kilka tysięcy przyjeżdżają czasami specjalnie na kawę do mnie i zachwalają, że jest wyśmienita i trochę mi się śmiać chce z tych ich wypasionych ekspresów.

A dla mnie większość kaw ma taki sam smak... Nawet nie mogę sobie wyobrazić jak można pić kilka kaw dziennie, bo ja, jak wypiję jedną, to mi się ręce trzęsą i zbiera mi się na wymioty. Zwłaszcza, jak wypiję ją rano. Być może organizm nieprzyzwyczajony :)

Pozdry,
MW

Data: 2011-11-09 12:14:37
Autor: s_13
Ekspres do kawy
Kup Nespresso (psie pieniądze), nie żartuję, mam w domu kilka ekspresów,
włącznie z full-automatem, i kawa z malutkiego Nespresso jest najlepsza

ja mam automat saeco, najprostszy Odea Go, od kilku lat bezawaryjnie,
ale kluczem jest dobra kawa... po wielu testach najlepsza okazała się
Tchibo, ale nie ta z marketu, tylko Sicilian Espresso ze sklepu
firmowego, cena tej kawy też rewelacyjna, jakieś 29 PLN/500g i co
któraś paczka gratis... bije w smaku różne lavazze i takie tam...
w zasadzie gdybym teraz kupował, to z uwagi na wybór kawy wziąłbym
ekspres na kapsułki Tchibo Cafissimo, smak ten sam, a łatwość
przyrządzania rewelacyjna, kapsułka kosztuje około złotówki, a jak
zbierasz punkty, to jeszcze taniej...
ja się rozleniwiłem i nawet do wlania wody i nasypania ziaren do
automatu trzeba mnie gonić... o fusach i czyszczeniu nie wspomnę... a
z kapsułkami problem odpada...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-11-09 23:37:14
Autor: Pooh
Ekspres do kawy
Dnia Wed, 9 Nov 2011 12:14:37 -0800 (PST), s_13 napisał(a):
ja się rozleniwiłem i nawet do wlania wody i nasypania ziaren do
automatu trzeba mnie gonić... o fusach i czyszczeniu nie wspomnę... a
z kapsułkami problem odpada...
Powinni Ci jeszcze w tych kapsułkach wodę od razu sprzedawać ;-)

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

Data: 2011-11-10 08:58:19
Autor: s_13
Ekspres do kawy
> automatu trzeba mnie gonić... o fusach i czyszczeniu nie wspomnę... a
> z kapsułkami problem odpada...

Powinni Ci jeszcze w tych kapsułkach wodę od razu sprzedawać ;-)

powoli dochodzę do wniosku, że kawa, to tylko w kawiarni...:-)
to taki mechanizm przyzwyczajania się do luksusu, że jak człowiek
zmywa ręcznie, to marzy o zmywarce, a jak już kupi, to nie chce mu się
czystych naczyń wyciągać...:-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-11-11 00:26:54
Autor: neoniusz
Ekspres do kawy
W dniu 08.11.2011 22:13, _ąćęłńóśżź. pisze:
[...]

A tak wlasciwie to co lepiej - nespresso, dolce gusto, tchibo czy to tylko kwestia gustu i wszystko to samo? Jakis niedrogi Krups wystarczy?

Data: 2011-11-11 01:26:02
Autor: s_13
Ekspres do kawy
A tak wlasciwie to co lepiej - nespresso, dolce gusto, tchibo czy to
tylko kwestia gustu i wszystko to samo? Jakis niedrogi Krups wystarczy?

nie patrz na ekspres tylko na kawę... która ci najbardziej smakuje...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-11-11 09:20:24
Autor: wolim
Ekspres do kawy
W dniu 2011-11-11 00:26, neoniusz pisze:
[...]

Z tego co się orientowałem, Tchibo ma najtańsze kapsułki - w Selgrosie po około 90 groszy za sztukę.

Pozdry,
MW

Data: 2011-11-11 09:46:01
Autor: neoniusz
Ekspres do kawy
W dniu 11.11.2011 09:20, wolim pisze:
[...]

Teraz tak patrze i zauwazylem, ze ekpresy nespresso maja 19bar cisnienia a dolce i cafissimo po 15. Nie wiem czy to cos zmienia...

Data: 2011-11-11 17:55:36
Autor: _ąćęłńóśźż.
Ekspres do kawy
Ten sam producent kapsułek, ale półka inna:
Nespresso wyższa.
Przy czym Nespresso są co najmniej dwa rodzaje (kapsułki bardziej "domowe" i pady bardziej "firmowe".
Nespresso kupujesz tylko przez internet (poza jednym salonem przy Nowym Świecie), ma bardzo dużo smaków.
Tchibo nie próbowałem (tylko w salonach).

Na smak kawy ma wpływ wiele czynników:
Kawa (wiadomo o smakach się nie dyskutuje), ekspres (tu ważne jak najwyższe ciśnienie), młynek, woda, barista, mleko, cukier, dodatki (likier, wanilia, kardamon, miód) itp. itd.

Z "niedrogich" to mi najbardziej smakuje z dość manualnej kilkuletniej Rowenty z podpinanym sitkiem (kolbą).
Jak na niedzielną kawę na obiad u rodziców to OK, jeśli pijecie po 4 dziennie w parę osób  to może się nie chcieć.

-- -- -

Data: 2011-11-14 04:23:18
Autor: ZbyszekZ
Ekspres do kawy
W dniu piątek, 11 listopada 2011, 18:55:36 UTC+1 użytkownik _ąćęłńóśźż. napisał:
[...]

Oraz galerie handlowe, co najmniej sklepy Duka również oferują kapsułki.

Na smak kawy ma wpływ wiele czynników:
Kawa (wiadomo o smakach się nie dyskutuje), ekspres (tu ważne jak najwyższe ciśnienie),
Że co z tym ciśnieniem? Chyba najniższe, bo przy wysokim kawa nie wskazana.
Zalecane ciśnienie w profesjonalnym ekspresie do espresso to 9 bar. Wyższe przydaje się do spieniania mleka.

--
ZZ@private

Ekspres do kawy