El Camino del Rey wersja extrem [video]

Data: 2010-07-09 10:13:10
Autor: MarcinS
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Witam,

Polecam wlaczyc wersje full screen HD i z dzwiekiem.
http://www.youtube.com/watch?v=y1Nd1qtk1Go

Z podobnego klimatu, wersja moto (nie, nie jezdze):
http://www.youtube.com/watch?v=EPCpHqg5EDs

--
Pozdrawiam,
MarcinS

Data: 2010-07-10 15:07:14
Autor: Kwik
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Polecam wlaczyc wersje full screen HD i z dzwiekiem.
http://www.youtube.com/watch?v=y1Nd1qtk1Go

Rety! Gdzie to?

Kwik

Data: 2010-07-10 15:25:11
Autor: Damian Gałka
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Witam

Polecam wlaczyc wersje full screen HD i z dzwiekiem.
http://www.youtube.com/watch?v=y1Nd1qtk1Go

Rety! Gdzie to?

W południowej Hiszpanii, andaluzyjskiej prowincji Malaga, parku narodowym Desfiladero de los Gaitanes, niedaleko miejscowości El Chorro (N36.90763 W4.75931)

Damian Gałka
http://nawigacja.edu.pl
http://galka.mountlab.net/www/topografia

Data: 2010-07-11 08:58:27
Autor: Grzegorz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Hello Damian Gałka !:
[...]

Przecie to spacerek :-D !!! Ale gościu bez uprzęży szedł .....

Ładne, ciekawe, ale jak dla mnie za bardzo betonowe ..... choć te twierdze są naprawdę ciekawe !

A Ferrata du Diable znacie ? Podobne (do tego na początku), ale 1. w przewieszeniu 2. bez tylu sztucznych stopni i ułatwień, bardziej naturalne ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-07-11 10:37:39
Autor: Franz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Użytkownik "Grzegorz"
[...]

Byłem tam kilkanaście lat temu. Moja żona utknęła przy pierwszych dziurach w betonowym chodniku. Z dzieciakami posunąłem się nieco dalej, mniej więcej do miejsca, gdzie pod stopami jest około 150m luftu. Ale to i tak zaledwie początek był. Sam bym polazł dalej. Ale byłem odpowiedzialny za dzieciaki i gdy dziury były już większe i gęstsze, musiałem zarządzić odwrót.
Natomiast największy stres przeżyliśmy w drodze powrotnej, gdyż skróciliśmy sobie przez tunel kolejowy. Pech chciał, że gdy byliśmy w połowie, pojawiło się światełko w tunelu. ;) Maszynista dał sygnał i ten dźwięk tak przeraźliwie odbijał się w zamkniętych ścianach, że zmroziło nas to dokumentnie. Przywarliśmy tylko w bezruchu do nagiej skały, każdą ręką przytrzymywałem jedno młode i czułem, jak wiatr targa ciuchami i plecakiem, gdy pociąg przemykał jakieś pół metra ode mnie. Innych niespodzianek już tam nie było. :)
--
Pozdrawiam,
Franz

Data: 2010-07-11 16:00:32
Autor: Andrzej Makarczuk
El Camino del Rey wersja extrem [video]
"Franz" <PahhurWYTNIJTO@interia.pl> w
<i1bvs6$km6$1@usenet.news.interia.pl>:

Natomiast największy stres przeżyliśmy w drodze powrotnej, gdyż skróciliśmy sobie przez tunel kolejowy...

A tam nie ma zakazu chodzenia? :-)

pozdrawi AM
--
makaraj      Pan Bóg stworzył Góry
na              by oddzielić gazeta       chłopców od mężczyzn.    pl          http://www.akglodz.org/

Data: 2010-07-11 21:48:39
Autor: Franz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Użytkownik "Andrzej Makarczuk"
A tam nie ma zakazu chodzenia? :-)

Żeby być całkiem szczerym, to powiem, iż nie pamiętam, czy był tam znak z przekreślonym człowieczkiem. ;)

Data: 2010-07-12 16:13:28
Autor: Grzegorz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Hello Franz !:
Użytkownik "Grzegorz"
[...]

Ale 1. Nie było przewieszenia 2. jednak była jakaś asekuracja ... 3. czy 50 czy 150 m, to w sumie tylko czas lotu się wydłuża :-D !

Pard du Diable to jest ekstrema. Na najtrudniejszej ferracie (nie mylić z najładniejszą) zeszliśmy w połowie. To była czysta siłówka, dla mięśniaków, przyjemności niewiele. Przewieszona skała, stopy na małych stopniach albo na bolcach, przyczepiony na ekspresie ...

http://complex.org.pl/francja2009/slides/P1010041.JPG
http://complex.org.pl/francja2009/slides/P1010042.JPG

Jak dla mnie, to przegięcie, ale kiedyś przeję drugą część, ale ... od połowy :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-07-12 20:13:53
Autor: Grzegorz
El Camino del Rey wersja extrem [video]

http://complex.org.pl/francja2009/slides/P1010041.JPG
http://complex.org.pl/francja2009/slides/P1010042.JPG

No nie, ładnie to tak buszować po prywatnych galeriach ?????

Jak by co, skasowane !!! Następnym razem włożę w nowy katalog.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-07-12 18:24:18
Autor: Bartosz Mierzwiak
On Mon, 12 Jul 2010 20:13:53 +0200, Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> wrote(a):

[...]

Nie zdążyłem niestety. Momenty były? :)

pozdrawiam. B.

Data: 2010-07-13 06:55:59
Autor: Grzegorz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Hello Bartosz Mierzwiak !:
On Mon, 12 Jul 2010 20:13:53 +0200, Grzegorz<bzdura@tuniemamaila.pl>  wrote(a):

http://complex.org.pl/P1010041.JPG

http://complex.org.pl/P1010042.JPG

Nie zdążyłem niestety. Momenty były? :)

Jasne - wsadziłem w inne miejsce, spróbuj.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-07-13 03:50:18
Autor: MarcinS
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:i1f7p4$mdi$8news.onet.pl...
[...]

Chodzi Ci o ten malpi gaj?
http://www.tremblantactivities.com/en/individuals/individual_activities/viaferrata.asp

To rzeczywiscie ekstremalne przezycie;)
Co to ma w ogole wspolnego z ferrata?
Zeby nie bylo, Camino del Rey tez absolutnie ferrata nie jest.
Ładna i w miare trudna ferrata to np:
http://www.youtube.com/watch?v=8vOsw86f8XE

pozdr,
MarcinS

Data: 2010-07-13 04:08:48
Autor: MarcinS
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Jeszcze dodam, ze jak szukasz takich "ekstremow" to tu masz za darmo:
http://www.youtube.com/watch?v=Po61lFmQ1pY
Jak dla mnie ma to tyle wspolnego z ferratami, co bouldering ze wspinaniem.
Niemniej, de gustibus...

--
Pozdrawiam,
MarcinS

Data: 2010-07-13 07:25:26
Autor: Grzegorz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Hello MarcinS !:
[...]

No tak mniej więcej, choć ta du Diable miała więcej przewieszek :-D !

Ale ja tam wolę ładniejsze widoki :-D !

Aha - niedaleko Gardy jest taka ferratka, pionowa wapienna gładka skała i lina ..... co kto lubi ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-07-13 07:21:20
Autor: Grzegorz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Hello MarcinS !:

Chodzi Ci o ten malpi gaj?
http://www.tremblantactivities.com/en/individuals/individual_activities/viaferrata.asp

NIE - to jest chyba coś innego, tamta nie była płatna. Ta "moja" jest koło Modane (Aussoix). I dużo trudniejsza :-D !

To rzeczywiscie ekstremalne przezycie;)
Co to ma w ogole wspolnego z ferrata?

Uprząż, żelastwo ... ;-)

Ale są w  tym rejonie i inne, znacznie ładniejsze :

http://complex.org.pl/P1000912.JPG
http://complex.org.pl/P1000915.JPG
http://complex.org.pl/P1000941.JPG
http://complex.org.pl/P1000950.JPG
http://complex.org.pl/P1000968.JPG
http://complex.org.pl/P1000972.JPG

Zeby nie bylo, Camino del Rey tez absolutnie ferrata nie jest.
Ładna i w miare trudna ferrata to np:
http://www.youtube.com/watch?v=8vOsw86f8XE

Ładne, ale ta "tyrolka" na karabinkach .....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-07-13 14:01:27
Autor: Franz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Użytkownik "MarcinS"
Ładna i w miare trudna ferrata to np:
http://www.youtube.com/watch?v=8vOsw86f8XE

Jest piękna. :) Pod adresem http://wfs.cba.pl/Alpy08/Alpy08.html (pierwsze pozycje z menu) umieściłem galerię z jej przejścia. Jest również opis słowny, jeśli ktoś chce poczytać. Fragment z relacji:

Kolejne ciekawe miejsce - Skok Dziewicy (Jungfrausprung) - pokonuję bardzo szerokim krokiem, zbliżonym do szpagatu. Dalej wysoka, prawie pionowa turnia, a za nią widzę zawieszoną w powietrzu linę - tyrolka. Obniżam się do niej i widzę, że jest i inny wariant - można zejść aż na przełączkę i podejść po drugiej stronie. Co wybrać?.. Niech będzie tyrolka. Przyciągam do siebie karabinek zamocowany do kółka, wpinam się do niego i... wio! Lina ma takie nachylenie, że nabieram prędkości większej, niż bym sobie życzył i w efekcie odbijam się nogami od przeciwległej skały na jakieś dwa metry. Dopiero drugi kontakt ze skałą kończy się wypięciem z tyrolki. Oglądam się za siebie. Niestety, podążająca za mną para wybiera obejście tego miejsca. Szkoda, byłoby fajne zdjęcie.

 Podchodzę na sterczącą przede mną turnię i widzę, że do tyrolki zbliża się następna grupka. Co zrobią? Tak! Pierwszy się wpina i rusza. Pstryk! Mam fotkę! Druga jedzie dziewczyna. Pstryk - uwieczniona! Nie zawiedli mnie.

Data: 2010-07-13 13:03:39
Autor: Franz
El Camino del Rey wersja extrem [video]
Użytkownik "Grzegorz"
Ale 1. Nie było przewieszenia
Nie, tam nie ma przewieszek. Całość została zbudowana, jako zwykły chodnik, umożliwiający dostęp do zapory. Podobnych inwestycji wykonano w Hiszpanii więcej podczas dyktatury Primo de Rivery oraz później już za czasów Franco. Potem, w większości nie konserwowane, uległy większemu lub mniejszemu zniszczeniu.

2. jednak była jakaś asekuracja ...
Jak ja tam byłem, to jeszcze żadnej asekuracji nie było. To już późniejszy dodatek.

3. czy 50 czy 150 m, to w sumie tylko czas lotu się wydłuża

Odwrót odtrąbiłem nie z uwagi na rosnącą przepaść pod stopami, tylko z powodu coraz większej ilości coraz większych dziur w chodniku. Mój młody miał wtedy chyba 11 lat i już nie był w stanie po prostu przekroczyć takiej wyrwy.

Data: 2010-07-12 20:51:26
Autor: Andrzej Makarczuk
Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> w <i1bq2j$f8u$1@news.onet.pl>:

http://www.youtube.com/watch?v=y1Nd1qtk1Go

Przecie to spacerek :-D !!! Ale gościu bez uprzęży szedł .....

W uprzęży i miał lonżę. Widać choćby w 32 sekundzie. Czy używał tej
lonży to insza inszość...

pozdrawi AM
--
makaraj      Góry są poza dobrem i złem
na

Data: 2010-07-11 05:50:55
Autor: Pr0NET
On Jul 10, 3:07 pm, Kwik <k...@nospaminteria.pl> wrote:
> Polecam wlaczyc wersje full screen HD i z dzwiekiem.
>http://www.youtube.com/watch?v=y1Nd1qtk1Go

Rety! Gdzie to?

Kwik

Hiszpania, pytanie czy remont się zakończył i czy można wejść na
legalu.

Data: 2010-07-12 08:49:21
Autor: Damian Gałka
[...]

Filmik na YouTube zatytułowany jest "El Camino del Rey 2010 HD: Balance" co sugeruje nagranie w tym, 2010 roku. Jak widać na nagraniach remont raczej nawet nie wystartował.

Data: 2010-07-10 21:37:24
Autor: ptychol

Użytkownik "MarcinS" <as@wp.pl> napisał w wiadomości news:i16l75$1pg$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Na tych szynach łączonych na końskie łajno bez asekuracji to trochę cykor d..ę ściska ale w sumie ...

Ale wersja moto to rewela !!!

Data: 2010-07-13 10:19:41
Autor: Depesz