Elan Magfire 82 Xti

Data: 2010-02-24 02:22:26
Autor: Krzychoo
Elan Magfire 82 Xti
Witam.

Czy ktoś może powiedzieć coś konstruktywnego o wrażeniach z jazdy
na Elanach Magfire 82 Xti z tego lub poprzedniego sezonu?
(Mam na myśli modele nart, a nie wakacje).

Konkretnie:
2008/2009 - Elan Magfire 82 Xti magma Fusion
2009/2010 - Elan Magfire 82 Xti Lime Fusion

Interesują mnie wszystkie opinie, ale najbardziej jeżdżących (sprawnie)
poza trasami.

I jeszcze pytanie dodatkowe - czy ktoś coś wie o takich deskach stojących
gdzieś w jakimś sklepie po obniżkach?

Krzychoo

Data: 2010-02-24 02:23:27
Autor: blackone
Elan Magfire 82 Xti
On 24 Feb, 02:22, "Krzychoo" <krzysWYTNI...@icpnet.pl> wrote:
[...]

Skoro kazda opinia, to ja sie wtrace;-)  Jezdze glownie poza trasami i
bym sobie tego typu nart do jazdy offpiste nie kupila. Dlaczego? Bo to
narty o konstrukcji carvingowej, a nie typowo freeride. W kazdym
rodzaju miekkiego sniegu takie narty beda "ciely" snieg a nie slizgaly
po powierzchni. Oczywiscie, ze da sie jezdzic offpiste na carvingach,
tak samo jak da sie carvingowac po przygotowanych trasach na nartach
FR, ale zawsze jedno kosztem drugiego. Jesli to ma byc Twoja druga
para nart, to zastanowilam bym sie nad innymi nartami.
Gdzies widzialam opinie, ze te narty sa bardzo ciezkie, co znacznie
utrudnia manewrowanie nimi w wyboistym terenie, na muldach. chyba na
www.episcki.com

pozdrawiam z bardzo puchowej krainy:-)
Gosia

Data: 2010-02-24 14:27:29
Autor: Krzychoo
Elan Magfire 82 Xti
blackone pisze:

[...]

Trafna uwaga, ale niestety - jako realista nie jeżdżący w mroźnej
Norwegii lecz na śniegach ciężkich i z reguły zmrożonych kalafiorach
muszę brać pod uwagę proporcje 10:90 (puch:kalafior).
Nie jeżdżę już z reguły w najjaśniejszej (taki kaprys),
ale nie stać mnie też na wyjazdy do Utah, Whistler czy Revelstoke :-(

Poza tym, bez urazy Gosia, ale chcę opierać się na opiniach powstałych
po fizycznym kontakcie z nartą i śniegiem. W przeciwnym razie mógłbym
skorzystać z katalogu lub prospektu, gdzie jak wiadomo wszystko jest
najlepsze i dokładnie to co tygrysy lubią najbardziej.
Naprawdę niezły tekst jest np tu:
http://www.elanskis.pl/more.php?id=1#magfire

Jesli to ma byc Twoja druga para nart,...

Właśnie!

Ma to być obecnie już tylko JEDYNA(!) para nart i może ostatnia,
którą każę sobie włożyć do trumny ;-)
Mam na strychu kilka par prawie nie używanych K2, które kiedyś w szale
kupiłem "na zapas" i teraz myślę jak z nich zrobić sanki na kulig. ;-)
Jeżdżenie z kilkoma parami dawno przestało mnie bawić.

Mam zamiar wreszcie mieć jedną parę nart na wszystko i to takich,
żeby dały się włożyć nawet w małe auto (176 cm).

Wiem, że uniwersalne = do d...y, ale dlatego też pytam i szukam
czegoś naprawdę dobrego. Na te narty zwróciła mi uwagę kuzynka z gór,
która się w nich zakochała od pierwszego zjazdu.
A umie jeździć... ;-)

pozdrawiam z bardzo puchowej krainy:-)
Ooooo, właśnie to - puchowej. :-)

Szczęściara... Krzychoo

Data: 2010-02-24 07:00:02
Autor: blackone
Elan Magfire 82 Xti
On 24 Feb, 14:27, "Krzychoo" <krzysWYTNI...@icpnet.pl> wrote:

Wiem, że uniwersalne = do d...y, ale dlatego też pytam i szukam
czegoś naprawdę dobrego. Na te narty zwróciła mi uwagę kuzynka z gór,
która się w nich zakochała od pierwszego zjazdu.
A umie jeździć... ;-)

Spojrz jeszcze na K2 hardside, z tym ze one sa zdecydowanie bardziej
FR niz carve. Jakbym miala jedna pare na poslkie zamuldzone i
oblodzone trasy oraz glownie badziewne warunki sniegowe poza trasa (a
nie pol metra puchu jako stan normalny) to bym wlasnie brale te.
http://www.e-horyzont.pl/narty-hardside_37190t.html

> pozdrawiam z bardzo puchowej krainy:-)

Ooooo, właśnie to - puchowej. :-)

przez ostatnie 36 godzin spadlo okolo 80cm puszystego.

Szczęściara...

Taaak...dzis nie udalo sie dojechac do pracy - rano na drodze lezal
sobie puszek o glebokosci powyzej kolan, a ja skutera snieznego nie
posiadam;-)
Zamiast pojechac do pracy, zalozylam K2 Hellbent na nogi, foki na
hellbenty i poszlam na "spacerek" na gore za domem.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2010-02-24 19:29:31
Autor: Krzychoo
Elan Magfire 82 Xti
blackone napisała:
[...]

Takie posty powinne być karane chłostą na gołą pupę, a później moczoną
w tym puchu... ;-p

Krzychoo

Data: 2010-02-24 10:16:29
Autor: Wojtek
Elan Magfire 82 Xti
ello
zobacz tutaj: http://www.top-narty.pl/
Czasami mają ciekawe ceny, szczególnie na wyprzedaży...
Aczkolwiek nie wiem czy trafisz na to co Cię interesuje.

--
Wojtek

Data: 2010-02-24 11:14:54
Autor: Krzychoo
Elan Magfire 82 Xti

Aczkolwiek nie wiem czy trafisz na to co Cię interesuje.

Dzięki, ale tam nie ma.

Krzychoo

Data: 2010-02-24 21:47:28
Autor: AL
Elan Magfire 82 Xti
Krzychoo pisze:
[...]

jezdzilem w tym roku na tych elanach - testowo - jakies 4 tyg. temu w Wisle na Nowej Osadzie (bylo stanowisko Elana i mozna bylo potestowac sobie tegoroczne narty).
Wrazenia: - jak jechales bokiem trasy po namiastce puchu (nieubity snieg pod lasem) - super.
Jak wycjechales na twardy stok i probowales jechac w carvingu - wrazenie nieprzyjemne. IMHO zbyt mocno wczepialy sie krawedzie i nie zawsze szlo plynnie przejsc na druga krawedz (za szerokie przy bucie).

Jak zmienilem nastepnie na Race SL - to - jak dla mnie - niebo a ziemia.
Zakochalem sie w SL - i to bedzie model, ktory musze sobie sprawic na nastepny sezon. Prezyzja, predkosc - w porownaniu z Magfire - nie do porownania.  Wrazenie takie jakbym z samochodu bez wspomagania przesiadl
sie na samochod ze wspomaganiem :)
Nie zdazylem tylo wyprobowac twardszych SLX.

Czyli Magfire na twardy stok - niespecjalnie.
Natomiast na odcinkach (bylo ich niewiele gdzies pod lasem), gdzie lezal snieg nieubity - to wg mnie ladnie prowadzily.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-02-24 22:51:12
Autor: J_K_K
Elan Magfire 82 Xti
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:hm4393$44o$1inews.gazeta.pl...
Jak zmienilem nastepnie na Race SL - to - jak dla mnie - niebo a ziemia.

Natomiast na odcinkach (bylo ich niewiele gdzies pod lasem), gdzie lezal snieg nieubity - to wg mnie ladnie prowadzily.

Czyli do południa Sxx, a po południu Magfire ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-25 00:53:39
Autor: Krzychoo
Elan Magfire 82 Xti
AL <adam@skads.tam> napisał(a):
jezdzilem w tym roku na tych elanach - testowo - jakies 4 tyg. temu

Dzięki.
Takich opowieści potrzebuje.

 Krzychoo

--