Elastyczność silnika

Data: 2010-10-01 07:38:15
Autor: J.F.
Elastyczność silnika
On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wygl±da w silniku benzynowym.
A więc trochę ponad 13 krotna rozpięto¶ć obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ? Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

"zwykly TD" z niskimi obrotami pracuje lepiej, ale tez nie ciagnie.

J.

Data: 2010-10-01 13:34:26
Autor: Rafał Grzelak
Elastyczność silnika
J.F. wrote:

> [...]
> silnik całkiem żwawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ? Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

Dlatego po miescie jezdzi sie 60 :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-10-01 18:33:25
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczno�ć silnika
W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A więc trochę ponad 13 krotna rozpiętość obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ?

Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

U mnie to są dwa 1.6 w układzie V.

Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi, no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie dość podobna.
Pytanie tylko czy około 20% mocy maksymalnej dostępne przy niskich obrotach wystarczy do poruszenia ciężkiej budy.
Jak jest ponad 200KM, to nie ma problemu, jak około 90KM to już nie będzie to tak efektowne.

Data: 2010-10-01 22:19:31
Autor: J.F.
Elastyczno?ć silnika
On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.
U mnie to s± dwa 1.6 w układzie V.

Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi, no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie do¶ć podobna.

Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
obrotach.

J.

Data: 2010-10-01 22:30:39
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczno?ć silnika
W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:
[...]

Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest bardziej problem sterowania przepustnic± i pomiaru ilo¶ci powietrza niż jaka¶ cecha dołu silnika.

W Vectrze udaje się tak gładko przyspieszać od 500rpm, bo raz że tam przy niskich obrotach dolot jest puszczony długimi i w±skimi kanałami, a dwa że jest elektronicznie sterowana przepustnica która być może nie otwiera się natychmiast jak wci¶nie się gaz.

W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram link± przepustnicę, to w kolektorze dolotowym ci¶nienie robi się praktycznie atmosferyczne, komputer my¶li że silnik ci±gnie dużo powietrza, i AFR zaczyna chwilę szaleć. I my¶lę że to to powoduje szarpanie.

Bo Swift jako¶ nie szarpie na niskich obrotach (też jest elektroniczna przepustnica, nie wiem czy jakie¶ inne dziwne patenty z dolotem). Przy niskich obrotach i dużym obci±żeniu pewnie będzie się raczej trz±sł (jak to 4cyl), ale przyspiesza bardzo płynnie.

Data: 2010-10-01 20:57:14
Autor: to
Elastyczno?ć silnika
begin Tomasz Pyra
Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
bardziej problem sterowania przepustnicą i pomiaru ilości powietrza niż
jakaś cecha dołu silnika.

Jaka dokładnie jest przyczyna nie wiem, ale wiem, ze u mnie po remapie wszelkie poszarpywania w takich rejonach znikły i jakbym się uparł to mógłbym przyspieszać od 1000 na 5 (ostatni bieg). Remap zmienił mapy wtrysku i zapłonu. Hm...

--
ignorance is bliss

Elastyczność silnika