Elastyczność silnika

Data: 2010-10-01 00:01:48
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczność silnika
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A więc trochę ponad 13 krotna rozpiętość obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.

Data: 2010-09-30 22:19:22
Autor: to
Elastyczno¶æ silnika
begin Tomasz Pyra
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wygląda w silniku benzynowym. A więc trochę ponad 13 krotna
rozpiętość obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.

nie znasz sie ja w moim diezlu mam 450 niutuw przy 2000 poza tym tdi wygral lemans,, bo jest najleprzy,,,,

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-01 00:34:51
Autor: fuen
Elastyczność silnika
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Data: 2010-10-01 00:56:50
Autor: to
Elastyczno¶æ silnika
begin fuen
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania. --
ignorance is bliss

Data: 2010-10-01 12:54:20
Autor: Czarek Daniluk
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze:
begin fuen

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania.

Weź balerona 300D ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-01 16:00:40
Autor: V-Tec
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 12:54, Czarek Daniluk pisze:
[...]

LOL :) Lepiej "beczkę" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie kulturą pracy (R6) i wytrzymałością (600-700kkm bez problemu).

W.

Data: 2010-10-01 17:37:42
Autor: Czarek Daniluk
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze:

LOL :) Lepiej "beczkę" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie
kulturą pracy (R6) i wytrzymałością (600-700kkm bez problemu).

W.
Pracuje pięknie.
Leyland w LT też bardzo ładnie "gada", R5 TDI ze starych audi setek też ładnie gulgocze :)
Wszystko co ma więcej cylindrów niż 4 będzie ładniej pracowało niż 4 :D

Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe CC700, 126Bis :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-01 20:46:19
Autor: Micha³
Elastyczno¶æ silnika
Czarek Daniluk <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa³(a):
> [...]

Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe CC700, 126Bis :)

Eee co wy gadacie..... jecha³em takim

W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieli³a go przepa¶æ na wszystkim, od pracy silnika, po przy¶pieszenie (pomimo ¿e l¿ejszy), wyciszenie klime elektronikê zawieszenia itp...

ale jak na diesla to nie¼le :) lepiej ni¿ passaty 1.9 :)

dobry diesel to by³ VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;)

pozdrawiam.

Data: 2010-10-01 20:50:26
Autor: to
Elastyczno¶æ silnika
begin  MichaÅ‚
W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go
przepaść na wszystkim

W124 to konstrukcja z 1985. Porównaj go sobie z jakimś Renault z 1985.
od pracy silnika, po przyśpieszenie (pomimo że
lżejszy), wyciszenie klime elektronikę zawieszenia itp...

Oczywiście przy założeniu, że Safrane akurat działało. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-02 21:33:04
Autor: Maciej Browarczyk
Elastyczno¶æ silnika
W dniu 2010-10-01 22:46,  Micha³ pisze:

dobry diesel to by³ VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;)

Dobry w sensie, ze byl piorunsko awaryjny?

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-10-01 00:57:01
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Też około (3175cc).

Ale trochę nie zrozumiałeś o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie silnika biturbo ( bo wtedy w kategorii benzynowej wystawiłbym tego http://www.youtube.com/watch?v=NbnCsmuTzoM ).

Chodziło o elastyczność. Czyli o to, że na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie.

Data: 2010-10-01 01:36:02
Autor: Maciej Browarczyk
Elastyczność silnika
W dniu 10-10-01 00:57, Tomasz Pyra pisze:

Ale trochę nie zrozumiałeś o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie
silnika biturbo ( bo wtedy w kategorii benzynowej wystawiłbym tego
http://www.youtube.com/watch?v=NbnCsmuTzoM ).

Oczywiscie, zapomniales chyba tylko o tym, ze GT3 nie ma turbosprezarki?:)

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-10-01 13:19:22
Autor: Bugatti

Pokaz mi proszę definicję elastyczności (ale nie taką z pseudo portalów moto) i wskaź proszę czemu w niej nie ma podobnego stwierdzenia do tego co napisałeś powyżej:
"na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie"

Vectra B 1.7 TD na 4. biegu da radę od 20 do 140 km/h....i to oznacza że silnik jest elastyczny ? NIE. Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4. biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~ 10%) obroty i prędkość zacznie spadać - i to jest właśnie elastyczność silnika - zdolność pokonywania zmiennych obciążeń bez spadku prędkości.

BTW:
Nie ma się co chwali bo twój silnik nie ma takich rewelacyjnych przyspieszeń. Z twojego filmiku wynika że:
na 3. 60 - 100 km/h ~ 6 sec.
100 - 160 km/h ~ 8.5 sec.

Passek 1.9 TDI 130 @ 170 robi odpowiednio: 3.5 sec. i 8.5 sec.

Pozdr.

Bugatti

Data: 2010-10-01 18:24:58
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:

Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4.
biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~
10%) obroty i prędkość zacznie spadać

Mylisz elastyczność z mocą.
Jak silnik jest słaby do masy którą musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesień.
Silnik z malucha miałby w tych okolicznościach problem na każdym biegu, co jednak nic nie mówi o jego elastyczności.

Data: 2010-10-01 21:11:44
Autor: Bugatti
Elastyczność silnika
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci:
[...]

Ok. Ty zaś mylisz elastyczność z tym co wskazujesz w swym filmiku.

Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ?
Dobra - ja Ci podam ;-)
http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html

Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu ileśkrotnym" ? Bo ja nie.

Co więcej policzyłem _prawdziwą_ elastyczność dla twojego silnika - 3.2 24V 211 KM, tak ?

211 KM @ 6200
300 Nm @ 4000  (239 Nm @ 6200)

elastyczność na poziomie 1.937

Czyli wychodzi na to że twój silnik jest mniej elastyczny niż chociażby wspomniany w w/w. linku VW-genowski 1.2 69 KM  ;-)

Jak silnik jest słaby do masy którą musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesień.
Silnik z malucha miałby w tych okolicznościach problem na każdym biegu, co jednak nic nie mówi o jego elastyczności.

Tak samo nic nie mówi o elastyczności możliwość osiągania znacznych zakresów prędkości na jednym biegu co Nam usiłujesz wmówić ;-)

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-10-01 21:53:48
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:
[...]

Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla.

Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
- Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm ma malutki skok w górę na 101Nm.
- Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę na 101Nm ma przy 4500rpm

Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną charakterystykę.

Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100  czyli elastycznosc=3.36
    drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100   a tu elastycznosc=1.12

Więc gratuluję pomysłów :)
Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...

Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

Data: 2010-10-01 22:30:12
Autor: Bugatti
Elastyczność silnika
[...]

Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr.

Więc gratuluję pomysłów :)
Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość...

Dlatego właśnie proszę Ci już po raz trzeci abyś udowodnił swoją tezę pokazaną w filmiku.
Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?

[...]

Ja się tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu....
Dla mnie elastyczność silnika i jej wzory mi powiewają ;-p
Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko przyśpieszenia (które NIE nazywam jak w większości pisemek moto elastycznością) tylko właśnie przyśpieszeniem w danych zakresach prędkości...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż 6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszę w znacznym uproszczeniu) znaczną siłę napędową na koła dzięki której szybciej wyprzedzę poprzedzające pojazdy i duże nachylenia nie będą żadnym problem...tyle koniec...kropka bez żadnej gadaniny o elastico ;-p

(*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje oblicze w trudności pokonywaniu zmiennych obciążeń (wzniesień).

--
Bugatti

Data: 2010-10-01 22:54:41
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 22:30, Bugatti pisze:

Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny
niż drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną
charakterystykÄ™.

[...]

Większość obecnie sprzedawanych turbo silników ma szeroki, stały moment obrotowy. Ograniczany przez sterujące silnikiem i turbiną ECU.

Np. obecny VW 2.0 TDI 110KM ma 250Nm przy 1500-2500rpm.
I teraz wystarczy że jeden egzemplarz ma 1Nm więcej przy 1500, a drugi przy 2500. I okazuje się że jeden jest 66% elastyczniejszy od drugiego w zależności po której stronie płaskiego wykresu coś go szarpnęło w górę.

Podasz linka do mądrzejszego artykułu ?

To że nie znam linka do mądrzejszego artykułu w żaden sposób podnosi wartości tego który wkleiłeś.

Ja bym się raczej skłaniał ku temu że elastyczność nie jest żadną obliczalną wartością
W kontekście silnika samochodu trzeba zdefiniować oczekiwania i w im szerszym zakresie obrotów silnik te oczekiwania spełnia tym jest bardziej elastyczny.

Czy to będzie podjazd pod górę czy przyspieszenia, czy napędzanie motopompy, to już inna sprawa.

Data: 2010-10-03 14:45:43
Autor: Axel
Elastyczność silnika

"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:i85fk5$jce$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko przyśpieszenia

I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie....

--
Axel

Data: 2010-10-03 22:43:48
Autor: Bugatti
Elastyczność silnika
Użytkownik "Axel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci:

"Bugatti"  wrote in message:

Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko przyśpieszenia

I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie....

Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-10-03 23:14:19
Autor: Przemysław Czaja
Elastyczność silnika

Użytkownik "Bugatti"

[...]

W związku z Twoją wypowiedzią mam prośbę - może jest ktoś na grupie, kto ma w aucie fiatowski silnik 1.9 120KM i automatyczną skrzynię biegów, ciekaw jestem przy jakich obrotach "przerzuca" biegi

Data: 2010-10-04 21:27:01
Autor: DoQ
Elastyczność silnika
Bugatti pisze:

[...]

Ale pomiar 80-120 na VI biegu t.diesla to juz tych naprezen korbowo tlokowych nie generuje?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-10-01 01:28:07
Autor: Grzegorz Prędki
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Popatrz Pan, a ja myslalem ze 535 ma 3 litrowego biturbo diesla. Moze porownaj to z 3 litrowa benzyna biturbo?

Data: 2010-10-01 01:30:05
Autor: Grzegorz Prędki
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 01:28, Grzegorz Prędki pisze:
[...]

I jeszcze z tego co pisze w komentarzach to po wirusie. Ciekawe ile wytrzyma ta skrzynia.

Data: 2010-10-01 15:17:31
Autor: kamil
Elastyczność silnika

"fuen" <fuen[spam]@wp.pl> wrote in message news:i833b9$ils$1news.dialog.net.pl...
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

Nie zwykly, tylko zmapowany na 371bhp i 718nm.

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Tu masz zwykle 2.0 turbo 224KM (nie moj film, ale samochod ten sam). O polowe mniej mocy od tego diesla.

http://www.youtube.com/watch?v=CEEzDO8Ar_8

Argument o zmianie biegow mozesz odpuscic, po to mam skrzynie, zeby machac. Gdybym ten samochod dlubnal na 371bhp, zjadlby to BMW z pierwszego filmu na dowolnym biegu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 15:33:26
Autor: kamil
Elastyczność silnika

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84qht$29e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Elastycznosc turbo diesla 371koni vs turbo benzyna:

310KM 100-200 na 4 biegu w 11.2 sek

http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw

Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek:

http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw

Sporo slabsze turbo benzyny kopia dupsko temu smierdziuchowi bez problemow. Gdzie ta elastycznosc diesla niby? :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 15:36:39
Autor: kamil
Elastyczność silnika
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rfn$50g$1inews.gazeta.pl...

Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek:

http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw

Zly link, tu jest wlasciwy:

http://www.youtube.com/watch?v=LEqpV2ORTCM

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 15:38:00
Autor: kamil
Elastyczność silnika

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rlo$5gt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tfu, tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=Dwo2BNDnXJg

Czas do domu, za duzo tego na piatek. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 00:58:04
Autor: Przemysław Czaja
Elastyczność silnika

Użytkownik "Tomasz Pyra"

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A więc trochę ponad 13 krotna rozpiętość obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.

Kurna - ja nie kumam tego filmu - 180km/h na jedynce czy automat przełącza bez zmiany obrotów?

Data: 2010-10-01 01:00:22
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczność silnika

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

Cały film na III biegu.

Data: 2010-09-30 16:49:52
Autor: mw
Elastyczno¶æ silnika
On Oct 1, 1:00 am, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
[...]
Ca³y film na III biegu.
Na trójce i siê wozisz, zrób tak na 5tce ;-)
BPMSPANC :-D

Data: 2010-10-01 01:06:06
Autor: Przemysław Czaja
Elastyczność silnika

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

Po czasie ale zaÅ‚apaÅ‚em :)  Å‚adnie...eh gdyby moja VC miaÅ‚a takiego "kopa" jak Twoja...

Pozdrówki

Data: 2010-10-01 07:23:17
Autor: Agent
Elastyczność silnika

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4ca508ca$0$21010$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo wszyscy mylą eleastycznośc silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi się że diesel jest bardziej elastyczny bo ciągnie juz od dołu a to nie prawda. Znaczy ciągnie ale to nie znaczy że jest elastyczny.

Data: 2010-10-01 06:37:04
Autor: to
Elastyczno¶æ silnika
begin Agent
Bo wszyscy mylą eleastycznośc silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi
się że diesel jest bardziej elastyczny bo ciągnie juz od dołu a to nie
prawda. Znaczy ciągnie ale to nie znaczy że jest elastyczny.

Diesel nie ciągnie "już od dołu", ale wyłącznie na dole.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-01 09:35:21
Autor: Agent
Elastyczność silnika

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca58190$0$27028$65785112news.neostrada.pl...
begin Agent

[...]

No 3-4 tys to juz dla mnie średnie obroty. Na samym dole nie ciągnie.

Data: 2010-10-01 10:32:56
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 07:23, Agent pisze:

[...]

Tzn. może i ciągnie, ale to już wcale nie jest dół.

Nieporozumienie bierze się raczej stąd że 2000rpm w dieslu to już wcale nie są niskie obroty, a prawie połowa drogi do redline - powiedzmy że w kwestii "niskości" odpowiadają 3000rpm w benzynie kiedy to większość silników również zaczyna się budzić.

Data: 2010-10-01 20:54:34
Autor: to
Elastyczno¶æ silnika
begin Tomasz Pyra
[...]

Po prostu większość (?) kierowców sądzi, ze po przekroczeniu 4000-5000 rpm silnik wybucha, a samochód porywa Lucyfer. Czyli jeżdżą akurat w zakresie, w którym przeciętny TD jedzie, a benzyna już nie każda.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-01 07:38:15
Autor: J.F.
ElastycznoϾ silnika
On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wygl±da w silniku benzynowym.
A wiêc trochê ponad 13 krotna rozpiêto¶æ obrotów przy których silnik ca³kiem ¿wawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ? Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

"zwykly TD" z niskimi obrotami pracuje lepiej, ale tez nie ciagnie.

J.

Data: 2010-10-01 13:34:26
Autor: Rafa³ Grzelak
ElastycznoϾ silnika
J.F. wrote:

> [...]
> silnik ca³kiem ¿wawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ? Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

Dlatego po miescie jezdzi sie 60 :)

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-10-01 18:33:25
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczno�ć silnika
W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
[...]

U mnie to są dwa 1.6 w układzie V.

Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi, no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie dość podobna.
Pytanie tylko czy około 20% mocy maksymalnej dostępne przy niskich obrotach wystarczy do poruszenia ciężkiej budy.
Jak jest ponad 200KM, to nie ma problemu, jak około 90KM to już nie będzie to tak efektowne.

Data: 2010-10-01 22:19:31
Autor: J.F.
Elastyczno?æ silnika
On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.
U mnie to s± dwa 1.6 w uk³adzie V.

Zwyk³y silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM te¿ tak potrafi, no mo¿e nie od 500rpm, a trochê wy¿ej, ale charakterystyka bêdzie do¶æ podobna.

Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
obrotach.

J.

Data: 2010-10-01 22:30:39
Autor: Tomasz Pyra
Elastyczno?æ silnika
W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:
[...]

Szarpanie po ostrym depniêciu przy niskich obrotach to chyba jest bardziej problem sterowania przepustnic± i pomiaru ilo¶ci powietrza ni¿ jaka¶ cecha do³u silnika.

W Vectrze udaje siê tak g³adko przyspieszaæ od 500rpm, bo raz ¿e tam przy niskich obrotach dolot jest puszczony d³ugimi i w±skimi kana³ami, a dwa ¿e jest elektronicznie sterowana przepustnica która byæ mo¿e nie otwiera siê natychmiast jak wci¶nie siê gaz.

W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram link± przepustnicê, to w kolektorze dolotowym ci¶nienie robi siê praktycznie atmosferyczne, komputer my¶li ¿e silnik ci±gnie du¿o powietrza, i AFR zaczyna chwilê szaleæ. I my¶lê ¿e to to powoduje szarpanie.

Bo Swift jako¶ nie szarpie na niskich obrotach (te¿ jest elektroniczna przepustnica, nie wiem czy jakie¶ inne dziwne patenty z dolotem). Przy niskich obrotach i du¿ym obci±¿eniu pewnie bêdzie siê raczej trz±s³ (jak to 4cyl), ale przyspiesza bardzo p³ynnie.

Data: 2010-10-01 20:57:14
Autor: to
Elastyczno?æ silnika
begin Tomasz Pyra
Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
bardziej problem sterowania przepustnicą i pomiaru ilości powietrza niż
jakaś cecha dołu silnika.

Jaka dokładnie jest przyczyna nie wiem, ale wiem, ze u mnie po remapie wszelkie poszarpywania w takich rejonach znikły i jakbym się uparł to mógłbym przyspieszać od 1000 na 5 (ostatni bieg). Remap zmienił mapy wtrysku i zapłonu. Hm...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-01 17:00:42
Autor: MarcinJM
Elastyczno¶æ silnika
W dniu 2010-10-01 00:01, Tomasz Pyra pisze:
[...]

A tu zwykly sc 1.2:
http://www.youtube.com/watch?v=gBH5KpTLpsg
3 bieg od 2 tys obrotow do 6 tys.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-01 17:51:44
Autor: DoQ
Elastyczność silnika
Tomasz Pyra pisze:
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności: http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo
Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.

Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie trzeba krecic benzyny zeby normalnie przyspieszac i nie dusic silnika. 3.0 V6 manual.

http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
http://www.youtube.com/watch?v=Zq5QS7SGYrM

Normalnie jak dizel ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-10-01 20:52:29
Autor: V-Tec
Elastyczność silnika
W dniu 2010-10-01 17:51, DoQ pisze:
[..]
Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie
trzeba krecic benzyny zeby normalnie przyspieszac i nie dusic silnika.

ważne, aby w miarę szybko zmieniać biegi i cały czas płynnie przyspieszać.

3.0 V6 manual.

http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms

co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzÄ™ raz 2800rpm :) Silnik 12V?

Pozdr,
W.

Data: 2010-10-01 21:46:36
Autor: DoQ
Elastyczność silnika
V-Tec pisze:

co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzÄ™ raz 2800rpm :) Silnik 12V?

Tak, żeby nie kłapali dziobami ;-)
Silnik 24V z dwiema dlugosciami dolotow.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-10-01 20:41:06
Autor: Micha³
Elastyczno¶æ silnika
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
[...]

Mia³em taki w poprzednim reno z 4 biegu od zera do 200km/h :)
kop mniejszy, ale te¿ sporo ciszej pracowa³.

"to nie to co te dzisiejsze silniki...." ;) a tak serio t³oki
powy¿ej 0.5 litra to jest to :) chyba nastêpny kupie z 0.505 litrowymi :)

pozdrawiam.

Data: 2010-10-03 03:58:50
Autor: arek.pp
Elastyczno¶æ silnika
Padaj± ju¿ tu wzory do porównywania "elastyczno¶ci" itd....
A wystarczy na³o¿yæ na siebie dwa wykresy MOCY w funkcji obrotów (s±
ich setki w sieci; i nie patrzeæ na moment, który nic laikowi nie
mówi) i wtedy mozna dowolnie rozpatrywaæ mozliwosci przyspieszeñ
pomiedzy dowolnie dobranymi obrotami. Kto umie, ten przeliczy sobie to
na prêdko¶c na ko³ach (jak ma szczegó³owe dane techniczne) i mo¿e nie
nudziæ sie w jesienne wieczory, tylko porównywaæ... porównywaæ.  I
zobaczy, ze to wszystko siê zgadza z danymi katalogowymi dotycz±cymi
przyspeszenia 0-100, 60-100, 80-100 itd.... bo taka jest fizyka.
Proste jak drut, a co kwarta³ dyskusje, czy przyspiesza to siê mo¿e
moc±, czy mo¿e te¿ momentem :))))))

Elastyczność silnika