Data: 2010-10-01 00:34:51 | |
Autor: fuen | |
Elastyczność silnika | |
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4
zwykły trzylitrowy diesel a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ? |
|
Data: 2010-10-01 00:56:50 | |
Autor: to | |
Elastyczno¶æ silnika | |
begin fuen
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-01 12:54:20 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze:
begin fuenWeź balerona 300D ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-10-01 16:00:40 | |
Autor: V-Tec | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 12:54, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze: LOL :) Lepiej "beczkę" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie kulturą pracy (R6) i wytrzymałością (600-700kkm bez problemu). W. |
|
Data: 2010-10-01 17:37:42 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze:
LOL :) Lepiej "beczkę" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mniePracuje pięknie. Leyland w LT też bardzo ładnie "gada", R5 TDI ze starych audi setek też ładnie gulgocze :) Wszystko co ma więcej cylindrów niż 4 będzie ładniej pracowało niż 4 :D Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe CC700, 126Bis :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-10-01 20:46:19 | |
Autor: Micha³ | |
Elastyczno¶æ silnika | |
Czarek Daniluk <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa³(a):
W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze: Eee co wy gadacie..... jecha³em takim W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieli³a go przepa¶æ na wszystkim, od pracy silnika, po przy¶pieszenie (pomimo ¿e l¿ejszy), wyciszenie klime elektronikê zawieszenia itp... ale jak na diesla to nie¼le :) lepiej ni¿ passaty 1.9 :) dobry diesel to by³ VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-01 20:50:26 | |
Autor: to | |
Elastyczno¶æ silnika | |
begin Michał
W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go W124 to konstrukcja z 1985. Porównaj go sobie z jakimś Renault z 1985. od pracy silnika, po przyśpieszenie (pomimo że Oczywiście przy założeniu, że Safrane akurat działało. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-02 21:33:04 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Elastyczno¶æ silnika | |
W dniu 2010-10-01 22:46, Micha³ pisze:
dobry diesel to by³ VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;) Dobry w sensie, ze byl piorunsko awaryjny? -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-10-01 00:57:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Też około (3175cc). Ale trochę nie zrozumiałeś o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie silnika biturbo ( bo wtedy w kategorii benzynowej wystawiłbym tego http://www.youtube.com/watch?v=NbnCsmuTzoM ). Chodziło o elastyczność. Czyli o to, że na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie. |
|
Data: 2010-10-01 01:36:02 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 10-10-01 00:57, Tomasz Pyra pisze:
Ale trochę nie zrozumiałeś o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie Oczywiscie, zapomniales chyba tylko o tym, ze GT3 nie ma turbosprezarki?:) -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2010-10-01 13:19:22 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
Chodziło o elastyczność. Czyli o to, że na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie. Pokaz mi proszę definicję elastyczności (ale nie taką z pseudo portalów moto) i wskaź proszę czemu w niej nie ma podobnego stwierdzenia do tego co napisałeś powyżej: "na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie" Vectra B 1.7 TD na 4. biegu da radę od 20 do 140 km/h....i to oznacza że silnik jest elastyczny ? NIE. Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4. biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~ 10%) obroty i prędkość zacznie spadać - i to jest właśnie elastyczność silnika - zdolność pokonywania zmiennych obciążeń bez spadku prędkości. BTW: Nie ma się co chwali bo twój silnik nie ma takich rewelacyjnych przyspieszeń. Z twojego filmiku wynika że: na 3. 60 - 100 km/h ~ 6 sec. 100 - 160 km/h ~ 8.5 sec. Passek 1.9 TDI 130 @ 170 robi odpowiednio: 3.5 sec. i 8.5 sec. Pozdr. Bugatti |
|
Data: 2010-10-01 18:24:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:
Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4. Mylisz elastyczność z mocą. Jak silnik jest słaby do masy którą musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesień. Silnik z malucha miałby w tych okolicznościach problem na każdym biegu, co jednak nic nie mówi o jego elastyczności. |
|
Data: 2010-10-01 21:11:44 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze: Ok. Ty zaś mylisz elastyczność z tym co wskazujesz w swym filmiku. Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ? Dobra - ja Ci podam ;-) http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu ileśkrotnym" ? Bo ja nie. Co więcej policzyłem _prawdziwą_ elastyczność dla twojego silnika - 3.2 24V 211 KM, tak ? 211 KM @ 6200 300 Nm @ 4000 (239 Nm @ 6200) elastyczność na poziomie 1.937 Czyli wychodzi na to że twój silnik jest mniej elastyczny niż chociażby wspomniany w w/w. linku VW-genowski 1.2 69 KM ;-) Jak silnik jest słaby do masy którą musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesień. Tak samo nic nie mówi o elastyczności możliwość osiągania znacznych zakresów prędkości na jednym biegu co Nam usiłujesz wmówić ;-) Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-10-01 21:53:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla. Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki: - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm ma malutki skok w górę na 101Nm. - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę na 101Nm ma przy 4500rpm Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną charakterystykę. Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36 drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12 Więc gratuluję pomysłów :) Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość... Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny. Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :) |
|
Data: 2010-10-01 22:30:12 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla. Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr. Więc gratuluję pomysłów :) Dlatego właśnie proszę Ci już po raz trzeci abyś udowodnił swoją tezę pokazaną w filmiku. Podasz linka do mądrzejszego artykułu ? Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny. Ja się tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu.... Dla mnie elastyczność silnika i jej wzory mi powiewają ;-p Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko przyśpieszenia (które NIE nazywam jak w większości pisemek moto elastycznością) tylko właśnie przyśpieszeniem w danych zakresach prędkości...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż 6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszę w znacznym uproszczeniu) znaczną siłę napędową na koła dzięki której szybciej wyprzedzę poprzedzające pojazdy i duże nachylenia nie będą żadnym problem...tyle koniec...kropka bez żadnej gadaniny o elastico ;-p (*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje oblicze w trudności pokonywaniu zmiennych obciążeń (wzniesień). -- Bugatti |
|
Data: 2010-10-01 22:54:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 22:30, Bugatti pisze:
Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny Większość obecnie sprzedawanych turbo silników ma szeroki, stały moment obrotowy. Ograniczany przez sterujące silnikiem i turbiną ECU. Np. obecny VW 2.0 TDI 110KM ma 250Nm przy 1500-2500rpm. I teraz wystarczy że jeden egzemplarz ma 1Nm więcej przy 1500, a drugi przy 2500. I okazuje się że jeden jest 66% elastyczniejszy od drugiego w zależności po której stronie płaskiego wykresu coś go szarpnęło w górę. Podasz linka do mądrzejszego artykułu ? To że nie znam linka do mądrzejszego artykułu w żaden sposób podnosi wartości tego który wkleiłeś. Ja bym się raczej skłaniał ku temu że elastyczność nie jest żadną obliczalną wartością W kontekście silnika samochodu trzeba zdefiniować oczekiwania i w im szerszym zakresie obrotów silnik te oczekiwania spełnia tym jest bardziej elastyczny. Czy to będzie podjazd pod górę czy przyspieszenia, czy napędzanie motopompy, to już inna sprawa. |
|
Data: 2010-10-03 14:45:43 | |
Autor: Axel | |
Elastyczność silnika | |
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:i85fk5$jce$1srv.cyf-kr.edu.pl... Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko przyśpieszenia I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie.... -- Axel |
|
Data: 2010-10-03 22:43:48 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości:
"Bugatti" wrote in message: Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-10-03 23:14:19 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Bugatti" Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle. W związku z Twoją wypowiedzią mam prośbę - może jest ktoś na grupie, kto ma w aucie fiatowski silnik 1.9 120KM i automatyczną skrzynię biegów, ciekaw jestem przy jakich obrotach "przerzuca" biegi |
|
Data: 2010-10-04 21:27:01 | |
Autor: DoQ | |
Elastyczność silnika | |
Bugatti pisze:
Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle. Ale pomiar 80-120 na VI biegu t.diesla to juz tych naprezen korbowo tlokowych nie generuje? Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-10-01 01:28:07 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Popatrz Pan, a ja myslalem ze 535 ma 3 litrowego biturbo diesla. Moze porownaj to z 3 litrowa benzyna biturbo? |
|
Data: 2010-10-01 01:30:05 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 01:28, Grzegorz Prędki pisze:
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze: I jeszcze z tego co pisze w komentarzach to po wirusie. Ciekawe ile wytrzyma ta skrzynia. |
|
Data: 2010-10-01 15:17:31 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"fuen" <fuen[spam]@wp.pl> wrote in message news:i833b9$ils$1news.dialog.net.pl... http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Nie zwykly, tylko zmapowany na 371bhp i 718nm. a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ? Tu masz zwykle 2.0 turbo 224KM (nie moj film, ale samochod ten sam). O polowe mniej mocy od tego diesla. http://www.youtube.com/watch?v=CEEzDO8Ar_8 Argument o zmianie biegow mozesz odpuscic, po to mam skrzynie, zeby machac. Gdybym ten samochod dlubnal na 371bhp, zjadlby to BMW z pierwszego filmu na dowolnym biegu. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-01 15:33:26 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84qht$29e$1inews.gazeta.pl...
Elastycznosc turbo diesla 371koni vs turbo benzyna: 310KM 100-200 na 4 biegu w 11.2 sek http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek: http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw Sporo slabsze turbo benzyny kopia dupsko temu smierdziuchowi bez problemow. Gdzie ta elastycznosc diesla niby? :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-01 15:36:39 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rfn$50g$1inews.gazeta.pl...
Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek: Zly link, tu jest wlasciwy: http://www.youtube.com/watch?v=LEqpV2ORTCM Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-01 15:38:00 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rlo$5gt$1inews.gazeta.pl... "kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rfn$50g$1inews.gazeta.pl... Tfu, tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=Dwo2BNDnXJg Czas do domu, za duzo tego na piatek. :) Pozdrawiam Kamil |
|