ElblÄ…g poligonem rywalizacji PiS:PO

Data: 2013-06-20 17:23:56
Autor: u2
ElblÄ…g poligonem rywalizacji PiS:PO
Wilk: Kosztowną i nieudolną administrację Platformy chcę zastąpić odpowiedzialnym i oszczędnym zarządzaniem

Politycy PiS wracają do projektu przekopu Mierzei Wiślanej oraz budowy portu morskiego w Elblągu. W niedzielę mieszkańcy tego miasta wybiorą prezydenta miasta. Czy partia Jarosława Kaczyńskiego idzie tam po zwycięstwo? A może PO uda się odwojować Elbląg?

Dlaczego zdecydował się Pan kandydować?

Wspólnie odwołaliśmy rządzącą w mieście Platformę Obywatelską, ponieważ źle rządziła i odwróciła się od mieszkańców Elbląga. Elbląg zasługuje na dobrego gospodarza dbającego o mieszkańców i nasze miasto. Poprzednie władze popełniły wiele błędów, które ja zamierzam naprawić, kiedy zostanę prezydentem. Kosztowną i nieudolną administrację Platformy, chcę zastąpić odpowiedzialnym i oszczędnym zarządzaniem. Dokończymy inwestycje w mieście, skończymy z bałaganem. W tej skróconej kadencji podejmiemy również kilka nowych i ważnych dla mieszkańców zadań. Mam profesjonalny zespół, wiem jak to zrobić i mam ku temu niezbędne instrumenty.

Osoba, która obejmie stanowisko prezydenta Elbląga będzie miała niewiele ponad rok, aby uporządkować miasto. Czy to nie jest za krótki czas?

Elbląg nie ma już czasu na dalszą stagnację. W tym czasie nie uda się zrobić wszystkiego, ale jest to wystarczający okres do dokonanie pilnych reform oraz rozpoczęcia zmian systemowych. Skrócony okres kadencji będzie wymagał większej determinacji oraz szybszego działania.

Czym w pierwszej kolejności powinien zając się nowy prezydent?

Zamierzam w pierwszej kolejności przeprowadzić audyt w urzędzie oraz uporządkować rozpoczęte inwestycje, by jak najszybciej je sfinalizować. Chcę także przeprowadzić reorganizację urzędu miejskiego. Nie będę potrzebował trzech w-ce prezydentów, jak miał odwołany prezydent. Kolejnym moim zadaniem jest likwidacja Departamentu Komunikacji Społecznej. Zapowiadam także likwidację złotych karty wydawanych urzędnikom oraz obniżenie czynszów ZBK oraz cen biletów komunikacji miejskiej.

Rok 2014 będzie dla Elbląga bardzo ciężkim okresem pod względem finansowym. Jak ocenia Pan budżet miasta?

W tej chwili miasto jest zadłużone na 300 mln. W przyszłym roku będzie trudno zbilansować wydatki i dochody bieżące. Dlatego chcielibyśmy poczynić oszczędności od siebie.

Prawie połowa pieniędzy budżetowych pochłania oświata? Czy będzie Pan ograniczał pieniądze na edukację?

Przez cały okres mojej pracy w Radzie Miasta, a wiec blisko przez 20 lat nie zagłosowałem za likwidacją żadnej szkoły i nigdy nie zagłosuję. Nie zamierzamy oszczędzać na edukacji naszych dzieci. Mam zamiar jednak przyspieszyć proces dostosowania szkolnictwa zawodowego do faktycznych potrzeb rynku pracy, dając perspektywy na pracę dla młodych ludzi. Wspólnie z pracodawcami, dyrektorami szkół zawodowych i gimnazjów opracujemy dynamiczny system promocji i rozwoju szkolnictwa zawodowego. W porozumieniu ze związkami zawodowymi i środowiskami szkół będziemy wspierali – w miarę możliwości budżetowych – tworzenie klas integracyjnych, mniej licznych oddziałów i mniejszych grup do nauczania języków obcych, informatyki. Chcemy w ten sposób zapewnić lepsze warunki do kształcenia i wychowania dzieci oraz zachować miejsca pracy dla nauczycieli. To pozwoli również na zminimalizowanie skutków niżu demograficznego w szkołach.

Czy trzeba będzie zrezygnować z nierozpoczętych jeszcze inwestycji, np. budowy stadionu?

Możliwe i konieczne jest rozpoczęcie największej inwestycji ostatnich lat, czyli przebudowy stadionu przy ulicy Agrykola. Musimy tu jednak przyjrzeć się budżetowi miasta, czy faktycznie podołamy tej inwestycji, czy poprzednicy zabezpieczyli środki własne i dokonali pełnej analizy kosztów. Jako prezydent nie zapomnę też o kompleksie treningowym przy ul. Skrzydlatej, jako bazie szkoleniowej dla młodych zawodników.

A co z pomysłem aquaparku?

Elbląga nie stać aktualnie na budowę aquaparku, inwestycji zbyt kosztownej w budowie i późniejszym utrzymaniu. Dokonamy likwidacji Spółki Aquapark, która generuje koszty i jest zbędna. W zamian za to wybudować możemy przynajmniej 2 baseny osiedlowe np. na osiedlu Zawada oraz Nad Jarem. Dodatkowo należy przywrócić do żywotności miejski basen i Park Dolinka.

Wielką bolączką elblążan jest bezrobocie. Czy ma Pan pomysł aby ściągnąć do Elbląga inwestorów, którzy stworzą nowe miejsca pracy?

Budowa portu w Elblągu zmniejszy znacząco bezrobocie w naszym mieście i spowoduje napływ inwestorów. Będziemy wspierać lokalnych przedsiębiorców w formie systemu ulg w opłatach i podatkach przez co będą mogli zwiększyć zatrudnienie. Szczególne wsparcie skierujemy do firm inwestujących w Porcie Morskim. Stworzymy warunki dla nowych zakładów i odpraw fitosanitarnych. Powołamy Elbląską Radę Przedsiębiorców. Proszę wszystkich, którzy wzięli udział w referendum i przyczynili się do odwołania prezydenta, aby wykonali drugi krok i wzięli udział w niedzielę w wyborach.

Rozmawiał Artur S. Górski

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/elblag-poligonem-rywalizacji-pispo,7789013772
--
IstniejÄ… trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-06-20 21:33:13
Autor: Parvus
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51c31e8d$0$1466$65785112news.neostrada.pl...
Wilk: Kosztowną i nieudolną administrację Platformy chcę zastąpić odpowiedzialnym i oszczędnym zarządzaniem

Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhahhahahahhahahahhahahahaaaaaa! PiS to tłumoki.

Data: 2013-06-21 20:35:22
Autor: pluton_
Elbl±g poligonem rywalizacji PiS:PO
Politycy PiS wracaj± do projektu przekopu Mierzei Wi¶lanej oraz budowy
portu morskiego w Elbl±gu.

Jak tak lubiom kopac, to u mne ogrodek ostatnio zarosl...

Nullification

ElblÄ…g poligonem rywalizacji PiS:PO