Data: 2009-03-22 23:41:10 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Elektro turbo? Kompresor elektryczny. | |
Przeglądając net natknąłem się na http://www.autokrata.pl/lod/4865/kompresor_na_prad/2/ Heh. Ja to wymyśliłem 20 lat temu. Fachowiec wtedy powiedział mi, że silnik musi być mały i mocny, a takiej technologii nie ma. Nie było wtedy mocnych małych silników o nieruchomym uzwojeniu. zyga |
|
Data: 2009-03-23 06:52:28 | |
Autor: J.F. | |
Elektro turbo? Kompresor elektryczny. | |
On Sun, 22 Mar 2009 23:41:10 +0100, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
http://www.autokrata.pl/lod/4865/kompresor_na_prad/2/ Technologia sie pojawila, a zuzycie pradu pozostalo. Kto chetny niech sobie policzy jakiej mocy trzeba do doladowania silnika 1.2, a jakiej do 2.0. I sprawdzi jaka moc ma alternator w jego aucie .. J. |
|
Data: 2009-03-23 22:49:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elektro turbo? Kompresor elektryczny. | |
J.F. pisze:
On Sun, 22 Mar 2009 23:41:10 +0100, Zygmunt M. Zarzecki wrote: Lepsze byłoby doładowanie klimatyzacją. W sytuacji kiedy kierowca ciśnie gaz do dechy, zamiast odłączać sprężarkę klimatyzacji sprzęgłem, można by wykorzystać klimę jako pompę ciepła do aktywnego chłodzenia intercoolera. Takie małe doładowanie by było, a prawdę mówiąc nie aż takie skomplikowane do zrobienia. |
|
Data: 2009-03-24 02:42:08 | |
Autor: JG | |
Elektro turbo? Kompresor elektryczny. | |
Tomasz Pyra pisze:
Lepsze byłoby doładowanie klimatyzacją.Efekty mizerne, w dodatku zauważalne właściwie tylko latem. Samochodom, które seryjnie są wyposażane w IC, z reguły zamontowany fabrycznie wystarcza. Jeśli dysponujesz takim samochodem, to w ramach eksperymentu możesz zrobić natrysk wody na IC - niektórzy to z powodzeniem uskuteczniają... w maszynkach typu Evo. W serii (a nawet przy lekkiej zmianie programu) wielkiej różnicy nie zobaczysz. pozdrawiam, JG |
|