Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Elektro turbo? Kompresor elektryczny.

Elektro turbo? Kompresor elektryczny.

Data: 2009-03-22 23:41:10
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.

Przeglądając net natknąłem się na http://www.autokrata.pl/lod/4865/kompresor_na_prad/2/

Co o tym sądzicie? Czytałem o dużym zużyciu prądu i małym doładowaniu - ale top tylko ploty...

Miał ktoś kontakt z podobnymi cudeńkami? Jak ceny?

Heh.
Ja to wymyśliłem 20 lat temu.
Fachowiec wtedy powiedział mi, że silnik musi być mały i mocny, a takiej technologii nie ma.
Nie było wtedy mocnych małych silników o nieruchomym uzwojeniu.

zyga

Data: 2009-03-23 06:52:28
Autor: J.F.
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.
On Sun, 22 Mar 2009 23:41:10 +0100,  Zygmunt M. Zarzecki wrote:
http://www.autokrata.pl/lod/4865/kompresor_na_prad/2/
Co o tym sądzicie? Czytałem o dużym zużyciu prądu i małym doładowaniu - ale top tylko ploty...

Heh.
Ja to wymyśliłem 20 lat temu.
Fachowiec wtedy powiedział mi, że silnik musi być mały i mocny, a takiej technologii nie ma.
Nie było wtedy mocnych małych silników o nieruchomym uzwojeniu.

Technologia sie pojawila, a zuzycie pradu pozostalo.

Kto chetny niech sobie policzy jakiej mocy trzeba do doladowania
silnika 1.2, a jakiej do 2.0. I sprawdzi jaka moc ma alternator w jego
aucie ..

J.

Data: 2009-03-23 22:49:18
Autor: Tomasz Pyra
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.
J.F. pisze:
On Sun, 22 Mar 2009 23:41:10 +0100,  Zygmunt M. Zarzecki wrote:
http://www.autokrata.pl/lod/4865/kompresor_na_prad/2/
Co o tym sądzicie? Czytałem o dużym zużyciu prądu i małym doładowaniu - ale top tylko ploty...
Heh.
Ja to wymyśliłem 20 lat temu.
Fachowiec wtedy powiedział mi, że silnik musi być mały i mocny, a takiej technologii nie ma.
Nie było wtedy mocnych małych silników o nieruchomym uzwojeniu.

Technologia sie pojawila, a zuzycie pradu pozostalo.

Kto chetny niech sobie policzy jakiej mocy trzeba do doladowania
silnika 1.2, a jakiej do 2.0. I sprawdzi jaka moc ma alternator w jego
aucie ..

Lepsze byłoby doładowanie klimatyzacją.

W sytuacji kiedy kierowca ciśnie gaz do dechy, zamiast odłączać sprężarkę klimatyzacji sprzęgłem, można by wykorzystać klimę jako pompę ciepła do aktywnego chłodzenia intercoolera.

Takie małe doładowanie by było, a prawdę mówiąc nie aż takie skomplikowane do zrobienia.

Data: 2009-03-24 02:42:08
Autor: JG
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.
Tomasz Pyra pisze:
Lepsze byłoby doładowanie klimatyzacją.

W sytuacji kiedy kierowca ciśnie gaz do dechy, zamiast odłączać sprężarkę klimatyzacji sprzęgłem, można by wykorzystać klimę jako pompę ciepła do aktywnego chłodzenia intercoolera.

Takie małe doładowanie by było, a prawdę mówiąc nie aż takie skomplikowane do zrobienia.
Efekty mizerne, w dodatku zauważalne właściwie tylko latem. Samochodom, które seryjnie są wyposażane w IC, z reguły zamontowany fabrycznie wystarcza.
Jeśli dysponujesz takim samochodem, to w ramach eksperymentu możesz zrobić natrysk wody na IC - niektórzy to z powodzeniem uskuteczniają... w maszynkach typu Evo. W serii (a nawet przy lekkiej zmianie programu) wielkiej różnicy nie zobaczysz.

pozdrawiam,
JG

Elektro turbo? Kompresor elektryczny.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona