Elektro turbo? Kompresor elektryczny.

Data: 2009-03-23 08:49:50
Autor: Agent
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.

Użytkownik "Miecio." <Miecio1@wp.pl> napisał w wiadomości news:gq6e7k$k3h$1mx1.internetia.pl...
Witajcie,

Przeglądając net natknąłem się na http://www.autokrata.pl/lod/4865/kompresor_na_prad/2/

Co o tym sądzicie? Czytałem o dużym zużyciu prądu i małym doładowaniu - ale top tylko ploty...

Miał ktoś kontakt z podobnymi cudeńkami? Jak ceny?

Taki kompresor napędzany elektrycznie będzie  ze względu na sprawność mniejszą niż 100 % pobierał więcej mocy niż wytwarzał. Poprawe osiągów poprzez stosowanie turbosprężarek mamy obecnie dlatego że energia spalin jest i tak tracona więc mamy niejako problem napędu sprężarki z głowy. Z elektroturbo jakoś tego nie widzę. Będzie tylko ciągła zamiana energii ze spalenia paliwa na mechnicza potem na elektryczną w alternatorze a potem znowu spalanie paliwa.

Data: 2009-03-23 01:12:18
Autor: grzegorz.gorko
On 23 Mar, 08:49, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
Użytkownik "Miecio." <Miec...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:gq6e7k$k3h$1mx1.internetia.pl...

> [...]

spalenia paliwa na mechnicza potem na elektryczną w alternatorze a potem

Przecież może to byc ladowane np. z hamulcow albo podczas hamowania
silnikiem..

GG

Data: 2009-03-23 09:37:32
Autor: Agent

Użytkownik <grzegorz.gorko@gmail.com> napisał w wiadomości news:a61d25e6-40ac-4c8b-8e05-ec3e114f072bg38g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

znowu spalanie paliwa.

Przecież może to byc ladowane np. z hamulcow albo podczas hamowania

Może być również z baterii słonecznych. Tylko ile ta cała instalacja będzie kosztować? Moze się okazać że lepiej kupic sobie za to "normalny" silnik a za resztę mieć paliwo do niego na parę lat.

Data: 2009-03-23 10:00:59
Autor: Robert_J
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.
Taki kompresor napędzany elektrycznie będzie  ze względu na sprawność mniejszą niż 100 % pobierał więcej mocy niż wytwarzał.

A jakie urządzenie ma sprawność większą niż 100 %??? Podaj choć jeden przykład, a okrzyknę Cię geniuszem ;-))).

Data: 2009-03-23 10:13:38
Autor: Agent

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:gq7j4h$ll6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale czy ja napisałem, że coś ma większą sprawność niż 100 %?
No ale jak koniecznie chcesz to chyba urządzenia chłodnicze mają sprawność większą niż 100% tyle że to wynika ze wzoru i trzeba to inaczej interpretować. To co juz jestem geniuszem?

Data: 2009-03-23 10:20:55
Autor: Robert_J

Dosłownie nie napisałeś, ale Twoja wypowiedź wskazuje że są urządzenia o sprawności 100 % :-).

No ale jak koniecznie chcesz to chyba urządzenia chłodnicze mają sprawność większą niż 100% tyle że to wynika ze wzoru i trzeba to inaczej interpretować

To żart? Perpetuum mobile? Z jakiego wzoru to wynika? Jakoś nie mogę zatrybić wzoru, który mówi że urządzenie odda więcej energii niż pochłonie...

> To co juz jestem geniuszem?

Raczej nie ;-))

Data: 2009-03-23 10:28:38
Autor: JG
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.
Robert_J pisze:
(...)
To żart? Perpetuum mobile? Z jakiego wzoru to wynika? Jakoś nie mogę zatrybić wzoru, który mówi że urządzenie odda więcej energii niż pochłonie...
(...)
To akurat nie urządzenie chłodnicze, ale zasada działania taka sama - pompa ciepła. Ma moc kilku kW na wejściu, a potrafi oddać kilkanaście kW mocy cieplnej na wyjściu. Więc _pozornie_ jej sprawność wynosi rzeczywiście kilkaset procent :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-23 10:59:51
Autor: jojogub
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.

Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gq7kp2$uh$1inews.gazeta.pl...
Robert_J pisze:
(...)
[...]

Powinieneś dodać: pod warunkiem, że źródło ciepło jest darmowe.

Data: 2009-03-23 11:03:46
Autor: JG
jojogub pisze:
Powinieneś dodać: pod warunkiem, że źródło ciepło jest darmowe.
To jest i tak trochę oszukana definicja. W przypadku pomp ciepła energię pobierasz w końcu z powietrza/wody lub innego źródła ciepła, więc rachunek sprawności się zgadza, ale pozornie może sprawiać wrażenie perpetuum mobile :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-23 11:35:06
Autor: Robert_J
Elektro turbo? Kompresor elektryczny.
Więc _pozornie_ jej sprawność wynosi rzeczywiście kilkaset procent :)

Kluczem sukcesu jest słowo "pozornie" ;-)))

Data: 2009-03-23 17:28:23
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 23.03.2009 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisał/a:

[...]

Ej no, sprawność ok, ale hamowanie spalin nie jest chyba kożystne w obecnym
układzie również. A osiągi nie są wymagane zawsze, wtedy gdy jest nadmiar
mocy nad potrzebami można naładować coś tam aby zwrócić to gdy potrzeba
doładowania. Podczas postoju czy jazdy z jednostajną prędkością mamy zapas
więc ładujemy, jak trzeba na przyspieszenie to dajemy w kolektor.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Elektro turbo? Kompresor elektryczny.