Elektrośmieci

Data: 2014-01-29 16:45:56
Autor: Jacek
Elektrośmieci
Dziś dostałem informację z planem odbioru odpadów "wielkogabarytowych", elektrycznych, zielonych itp.
Jest tam napisane i podkreślone na czerwono, że oddawane jako odpad urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.
Miałbym ochotę wywalić pralkę, ale wymontowałbym z niej silnik (bo się może przydać). Piszę to jako przykład.
Czy takie żądanie firmy odbierającej odpady ma podstawy, czy to tylko chciejstwo?
Jacek

Data: 2014-01-29 16:32:46
Autor: masti
Elektro¶mieci
Dnia pięknego Wed, 29 Jan 2014 16:45:56 +0100 osobnik zwany Jacek napisał:

[...]

Oddawałem lodówkę firmie od elektrośmieci. Zadzwoniłem, zapytali o gabaryty i które piętro. parę dni później wpadła ekipa na 3 piętro Szarpnęła lodówkę i tyle ich widziałem :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-29 17:02:30
Autor: Ergie
Elektrośmieci
Użytkownik "Jacek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:52e92234$0$2137$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Co za problem nie oddawaj pralki jako elektrośmieć tylko jako odpad wielkogabarytowy :-)

U nas elektroÅ›mieci sÄ… _skupywane_ na kilogramy i rzeczywiÅ›cie jak ktoÅ› wymontuje za dużo miedzi ze Å›rodka to nie  chcÄ… przyjąć tylko odsyÅ‚ajÄ… na zÅ‚om i w sumie ich rozumiem. Natomiast jako odpady wielkogabarytowe można oddać cokolwiek oprócz gruzu i odpadów niebezpiecznych (akumulatory i chemia farby, oleje itd.)

Czy takie żądanie firmy odbierającej odpady ma podstawy, czy to tylko chciejstwo?

IMO chciejstwo, a jak gmina uważa inaczej to niech pokaże podstawę prawną, która ich upoważnia do nieodbierania zdekompletowanej pralki.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-01-29 18:02:48
Autor: Robert Tomasik
Elektrośmieci
Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:lcb8mq$3vp$1node2.news.atman.pl...

[...]

Wądkotwórca pisze o wymaganiach ze strony FIRMY ODBIERAJĄCEJ, a nie ze strony GMINY.

A już co do sparwy, to trzeba zajrzeć do prawa miejscowego, co tam jest napisane. Firma może obecnie tylko tego żądać, co jest zapisane w prawie miejscowym, bo oni wykonujÄ… umowÄ™ z gminÄ…,a  nie z dostawca odpadów.

Data: 2014-01-30 09:18:37
Autor: Ergie
Elektrośmieci
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:52e9353f$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...

Wądkotwórca pisze o wymaganiach ze strony FIRMY ODBIERAJĄCEJ, a nie ze strony GMINY.

Gmina ma obowiązek zorganizować zbiórkę takich odpadów, firma działa na jej zlecenie, więc są dwie możliwości albo firma sobie wymyśla bzdury albo gmina w innym terminie musi przysłać inną firmę która odbierze zdekompletowaną pralkę.

Tak czy inaczej nie ma sensu dyskutować z firmą tylko z gminą.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-01-29 23:12:24
Autor: Ajgul
Elektrośmieci

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:52e92234$0$2137$65785112news.neostrada.pl...

Jest tam napisane i podkreślone na czerwono, że oddawane jako odpad urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.

I jeszcze naprawione, sprawne i umyte:)
Orwell by tego nie wymyślił.
Pieprzony euro-faszyzm

A.

Data: 2014-01-30 10:17:07
Autor: Piotrek
Elektrośmieci
On 2014-01-29 23:12, Ajgul wrote:
I jeszcze naprawione, sprawne i umyte:)
Orwell by tego nie wymyślił.
Pieprzony euro-faszyzm

IMHO, raczej głupota lokalnych wybrańców, których należy po prostu wymienić na takich, którzy mają mózg i lubią go używać.

Piotrek

Data: 2014-01-30 12:12:03
Autor: hikikomorisan
Elektrośmieci
On 30.01.2014 10:17, Piotrek wrote:
On 2014-01-29 23:12, Ajgul wrote:
[...]

To nic nie zmieni.

Ubytek mozgu zwieksza sie wraz z dojsciem do kolejnych szczebli wladzy.

Nawet logicznie myslacy czlowiek, inteligentny po dostaniu sie w kleszcze ustawodawstwa, gierek i rozgrywek politycznych oraz dorwaniu do kasy i tego jak sie ja robi przestaje myslec o tych, co go wybrali. PRzestaje im ulatwiac czy upraszczac, choc nie zaprzestaje obietnic. Wie doskonale - a przyklad idzie z gory - ze same obietnice sa wystarczajace, a to na jakim stolku siedzi zalezy od ilosci obietnic oraz tego z ktorej strony zawieje wiatr na politycznych wysokich stolkach. Chocby nie wiadomo jak sie staral, straci stolek gdy zmieni sie uklad polityczny.

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-01-30 12:40:46
Autor: Piotrek
Elektrośmieci
On 2014-01-30 12:12, hikikomorisan wrote:
To nic nie zmieni.

Ubytek mozgu zwieksza sie wraz z dojsciem do kolejnych szczebli wladzy.

Ale ja się odnoszę do urzędników gminnych co to wymyślają sortowanie na 7 i więcej frakcji albo inne mycie śmieci.

IMHO nie świadczy to o "używaniu mózgu".

[...]

Dramatyzujesz.

Będę się upierał, że codziennych spraw nie załatwia się na ogół u burmistrza. Natomiast urzędnikiem, który Cię obsługuje zawsze można potrząsnąć albo robiąc mu zjebkę, albo składając kwit na który urzędnik musi odpowiedzieć pisemnie.

I wtedy okazuje , że sprawy nierozwiązywalne w cudowny sposób dają się rozwiązać (prawie) od ręki.

Zresztą tak BTW poziom urzędników samorządowych mocno się ucywilizował, przynajmniej u nas.

Piotrek

Data: 2014-01-31 11:55:16
Autor: Maciek
Elektrośmieci
W dniu 2014-01-30 12:40, Piotrek pisze:
Ale ja się odnoszę do urzędników gminnych co to wymyślają sortowanie na 7 i więcej frakcji albo inne mycie śmieci.
IMHO nie świadczy to o "używaniu mózgu".
Świadczy, świadczy. Firma szwagra ma zarobić, nie narobiwszy się, czyli
mieszkańcy mają posegregować wszystko co da się sprzedać. A jak nie to
się zarobi na wyższych opłatach od niepokornych.

Maciek

Data: 2014-01-31 14:17:40
Autor: Piotrek
Elektrośmieci
On 2014-01-31 11:55, Maciek wrote:
Świadczy, świadczy. Firma szwagra ma zarobić, nie narobiwszy się, czyli
mieszkańcy mają posegregować wszystko co da się sprzedać. A jak nie to
się zarobi na wyższych opłatach od niepokornych.

Tego typu debilne wymagania wynikają albo z regulaminów uchwalanych przez rady gminy, albo są jedynie konsekwencją warunków przetargu na wywóz odpadów.

Jeśli 2) to należy olać jako nie mające podstaw prawnych.

Jeśli 1) to zawsze można zaskarżyć uchwałę rady gminy (co już na etapie wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego/uprawnienia może spowodować ogarnięcie się urzędników).

Ale oczywiście łatwiej jest ponarzekać ;-)

Piotrek

Data: 2014-01-30 08:34:02
Autor: januszek
Elektrośmieci
Jacek napisa?(a):

urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.

Zapytaj co konkretnie rozumiejÄ… przez "kompletne".

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-01-30 10:30:00
Autor: ww
Elektrośmieci

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnlek3jq.2om1.januszekgimli.mierzwiak.com...
Jacek napisa?(a):

urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.

Zapytaj co konkretnie rozumiejÄ… przez "kompletne".

U nas to oznacza: w stanie umożlwiającym identyfikację urządzenia.

Data: 2014-01-30 12:54:47
Autor: Jacek
Elektrośmieci
W dniu 2014-01-30 09:34, januszek pisze:
Zapytaj co konkretnie rozumiejÄ… przez "kompletne".
Dawno temu, jak byłem w wojsku robiony wymianę sprzętu na nowszy (produkcja 1958 na 1967, a działo się to w 1986). Podczas inwentaryzacji, gdy brakowało np, kombinerek, to wybijano nit łączący dwie połówki w innej parze i uzyskiwano w ten sposób 2 pary kombinerek kategorii III, czyli kompletne, ale niezdatne do użytku ;-)
Dlatego nie będę pytał, a ewentualną pralkę wywiozę sobie samodzielnie na złom 90 kg = 45 zł
Jacek

Data: 2014-01-30 07:46:08
Autor: Kris
Elektro¶mieci
W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 12:54:47 UTC+1 u¿ytkownik Jacek napisa³:

na z³om 90 kg = 45 z³
90kg? Taka ciê¿ka?

Data: 2014-01-30 19:26:58
Autor: Jacek
Elektro¶mieci
W dniu 2014-01-30 16:46, Kris pisze:

90kg? Taka ciê¿ka?
Wiatka "Sdie³ano w CCCP".
Musi swoje wa¿yæ i nie ma w ¶rodku betonu tylko ¿eliwny odlew.
Jacek

Data: 2014-02-01 00:29:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Elektro¶mieci
On Thu, 30 Jan 2014, Jacek wrote:

W dniu 2014-01-30 16:46, Kris pisze:

90kg? Taka ciê¿ka?
Wiatka "Sdie³ano w CCCP".

  Co dowodzi ¿e mechanizmy rynkowe dzia³a³y równie¿ w CCCP (tylko
rynek nieco odmiennie dzia³a³). Obja¶niam: fabryki by³y rozliczane
od "produkcji" liczonej w tonach.
  Chêtni mog± próbowaæ dorwaæ jakich¶ dziadków informatyków
i spytaæ ile wa¿y³ komputer "Miñsk" :)

Musi swoje wa¿yæ

  Dobrze prawi ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-01 13:14:17
Autor: Jacek
Elektro¶mieci
  Co dowodzi ¿e mechanizmy rynkowe dzia³a³y równie¿ w CCCP (tylko
rynek nieco odmiennie dzia³a³). Obja¶niam: fabryki by³y rozliczane
od "produkcji" liczonej w tonach.
Mia³o to swoje "zady i walety".
W tamtym systemie raczej starano siê nie psuæ materia³u i nie do pomy¶lenia by³o produkowanie czego¶ takiego, jak wspó³czesna bazarowa chiñszczyzna. No i trzymano siê pewnych norm, jak np. DIN 45500 (patrz - do dzi¶ pamiêtam). Teraz panuje taki be³kot marketingowy, ¿e gdyby cokolwiek z tego by³o prawd±, to kilogramem nowego-lepszego proszku da³oby siê wypraæ ciuchy za³ogi z kilku kopalñ. Co gorsza, ten be³kot jest wszêdzie, a najgorsze, ¿e w polityce. Mo¿e ja jestem starej daty, ale nowy "³ad" nie bardzo mi siê podoba.
Jacek

Data: 2014-02-01 13:30:51
Autor: hikikomorisan
Elektrośmieci
On 01.02.2014 13:14, Jacek wrote:
  Co dowodzi że mechanizmy rynkowe dziaÅ‚aÅ‚y również w CCCP (tylko
rynek nieco odmiennie działał). Objaśniam: fabryki były rozliczane
od "produkcji" liczonej w tonach.
Miało to swoje "zady i walety".
W tamtym systemie raczej starano się nie psuć materiału i nie do
pomyślenia było produkowanie czegoś takiego, jak współczesna bazarowa
chińszczyzna. No i trzymano się pewnych norm, jak np. DIN 45500 (patrz -
do dziś pamiętam). Teraz panuje taki bełkot marketingowy, że gdyby
cokolwiek z tego było prawdą, to kilogramem nowego-lepszego proszku
dałoby się wyprać ciuchy załogi z kilku kopalń. Co gorsza, ten bełkot
jest wszędzie, a najgorsze, że w polityce. Może ja jestem starej daty,
ale nowy "Å‚ad" nie bardzo mi siÄ™ podoba.

Najwyrazniej potzebujesz nowego smartfona i nowy telewizor. Bez tego ani rusz... ;D

Data: 2014-02-01 20:05:00
Autor: Jacek
Elektrośmieci
W dniu 2014-02-01 13:30, hikikomorisan pisze:
Najwyrazniej potzebujesz nowego smartfona i nowy telewizor. Bez tego ani
rusz... ;D
ByÅ‚em u sÄ…siada parÄ™ godzin temu i co widzÄ™? W TV leci serial  "Stawka wiÄ™ksza, niż życie". Chyba faktycznie muszÄ™ kupić telewizor. Tyle nowoÅ›ci mnie omija.........
Jacek

Data: 2014-02-03 10:13:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Elektro¶mieci
On Sat, 1 Feb 2014, Jacek wrote:

Teraz panuje taki be³kot marketingowy, ¿e gdyby cokolwiek z tego by³o prawd±,
to kilogramem nowego-lepszego proszku da³oby siê wypraæ ciuchy za³ogi z kilku
kopalñ.

  Ta... nie ma komu ¶cigaæ przekrêcania rzeczywisto¶ci.
  Formalnie prawo jest - kilka lat temu w Niemczech ichnia organizacja
konsumencka zmusi³a producenta klejów malarskich do eksperymentu
s±dowego celem sprawdzenia "danych reklamowych" (co ¶mieszniejsze,
test z utrzymaniem 75kG na pêdzlu przyklejonym klejem do tapet do
sufitu siê uda³), jest lepsze ni¿ kiedy¶ (by³ np. zakaz "reklamy
porównawczej"), ale w³a¶nie - s±dzenie siê kosztuje, wiêc gro
kitu przechodzi bezkarnie.

Co gorsza, ten be³kot jest wszêdzie, a najgorsze, ¿e w polityce.

  A ci to sobie zapewnili, ¿e "obietnice wyborcze" nie stanowi±
przyrzeczenia publicznego w rozumieniu 919 KC :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-30 16:00:48
Autor: Jarek Pudelko
Elektrośmieci
W dniu 2014-01-30 12:54, Jacek pisze:

Dlatego nie będę pytał, a ewentualną pralkę wywiozę sobie samodzielnie
na złom 90 kg = 45 zł
Jacek

Wyjmij betonowa plyte ze srodka ;P

--
jarek

Data: 2014-02-03 13:18:47
Autor:
[...]

Przykręć starą korbę albo pedały z roweru. Kto ci udowodni że w taki sposób właśnie nie prałeś w tej pralce :)))))

Data: 2014-02-04 00:23:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Elektrośmieci
On Mon, 3 Feb 2014, mammamija@gmail.com wrote:

U¿ytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:52e92234$0$2137$65785112news.neostrada.pl...
Czy takie ¿±danie firmy odbieraj±cej odpady ma podstawy, czy to tylko chciejstwo?

Przykrêæ star± korbê albo peda³y z roweru. Kto ci udowodni ¿e w taki sposób
w³a¶nie nie pra³e¶ w tej pralce :)))))

  Powiedz±, ¿e ¶mieci nie s± "elektro".
  Konieczne jest jeszcze dynamo :>

pzdr, Gotfryd