Elektromobilność dostanie nowy impuls

Data: 2020-08-18 12:19:06
Autor: T.
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Ministerstwo Klimatu proponuje nowe przepisy, które mają umożliwić instalowanie większej liczby ładowarek aut elektrycznych w blokach mieszkalnych oraz w budynkach użyteczności publicznej.

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 11 stycznia 2018 roku zobowiązywała ministra, który w danej chwili będzie odpowiadał za energię, do wydania rozporządzenia określającego sposób ustalania minimalnej mocy przyłączeniowej w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych i obiektach użyteczności publicznej. Dzięki temu możliwe będzie wyposażenie miejsc postojowych w punkty ładowania samochodów o mocy minimum 3,7 kW. Obowiązek taki nałożono na projektantów domów oraz deweloperów.

Projektowany paragraf 1 rozporządzenia określa sposób obliczania minimalnej moc przyłączeniowej dla budynków użyteczności publicznej. Obiekty te powinny zostać wyposażone w moc przyłączeniową będącą iloczynem 20 proc. planowanych stanowisk postojowych i mocy równej 3,7 kW. Przykładowo, minimalna moc dla budynku użyteczności publicznej posiadającego 10 miejsc postojowych wyniesie 7,4 kW (20 proc. z 10 = 2; 2 x 3,7 kW = 7,4 kW). Paragraf 2 rozporządzenia dotyczy z kolei wielorodzinnych budynków mieszkalnych. W tym przypadku moc przyłączeniową określa się, mnożąc 50 proc. planowanej liczby miejsc parkingowych przez 3,7 kW. Przykładowo, minimalna moc przyłączeniowa dla budynku mieszkalnego wielorodzinnego posiadającego 10 miejsc postojowych wyniesie 18,5 kW (50 proc. z 10 = 5; 5 x 3,7 kW = 18,5 kW).

Więcej: https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/1976043082694171

Zatem wymusi się na deweloperach instalacje pod ładowanie elektryków. W sumie to dobrze, że coś się w tym kierunku dzieje.

T.

Data: 2020-08-18 11:51:03
Autor: K
On 18/08/2020 11:19, T. wrote:

[...]

Fajnie. Pod warunkiem, ze Sasin sie nie bedzie tym zajmowal i ktos bedzie to pozniej serwisowal z jakims sensownym czasem reakcji.

Data: 2020-08-18 14:36:36
Autor: ąćęłńóśźż
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Czyli na 200 stanowisk garażowych (przeciętny nowy budynek w W-wie o 150 mieszkaniach) potrzeba 370 kW.
Ciekawe, co na to elektrownia.
Bo że zapłacą nabywcy mieszkań, w tym babcie z kawalerek, to wiadomo.

-- -- -
moc przyłączeniową określa się, mnożąc 50 proc. planowanej liczby miejsc parkingowych przez 3,7 kW.

Data: 2020-08-18 15:42:00
Autor: Pete
Elektromobilność dostanie no wy impuls
Hello, ąćęłńóśźż.
On 18.08.2020 14:36 you wrote:

> Czyli na 200 stanowisk gara=C5=BCowych (przeci=C4=99tny nowy budynek > w = W-wie o 150 mieszkaniach) potrzeba 370 kW. Ciekawe, co na to > elektrownia. Bo =C5=BCe zap=C5=82ac=C4=85 nabywcy mieszka=C5=84, w > tym babcie z = kawalerek, to wiadomo.

Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.
Trzeba będzie postawić magazyn prądu w każdym bloku.

--
Pete

Data: 2020-08-18 16:15:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-08-18 o 15:42, Pete pisze:

> [...]
  > tym babcie z = kawalerek, to wiadomo.

Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.
Trzeba będzie postawić magazyn prądu w każdym bloku.

Jak będzie trzeba to się zrobi ale tak żeby nie było
za bardzo użyteczne i nie zachęcało do używania.
Ewentualnie zamknie się na klucz czy szlaban przed
ludźmi z zewnątrz. I będzie pięknie, wymóg budowlany spełniony,
statystyki piekne i tylko auta naładować nie można.

Pierwsze takie ładowarki w kraju już mamy.
Pracują w godzinach otwarcia firmy a potem cieć bramę zamyka
na kłódkę i po dyskusji.

Pozdrawiam

Data: 2020-08-18 20:30:49
Autor: wowa
Elektromobilno¶ć dostanie nowy impuls
Hello, ?ćęłńó?Ľż.
On 18.08.2020 14:36 you wrote:

Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.
Trzeba będzie postawić magazyn pr?du w każdym bloku.

Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla jest całkiem prawdopodobny.
Wojtek

Data: 2020-08-18 23:03:50
Autor: Pete
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Hello, wowa.
On 18.08.2020 20:30 you wrote:

> Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek

Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.

--
Pete

Data: 2020-08-19 08:59:36
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Tue, 18 Aug 2020 23:03:50 +0200, Pete
 > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla  > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek
Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.

O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.
Jak widać, choćby po tej (i nie tylko tej) grupie motoryzacyjnej, opór w
temacie EV jest gruby i nie ma się co spodziewać aż takich zmian,
szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 08:58:50
Autor: K
On 19/08/2020 07:59, Myjk wrote:
> [...]

szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.

Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku. Opor w temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne zmiany, a najbardziej ich ilosc.

Data: 2020-08-19 10:47:12
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K
Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji

To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku.

Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
odejdziemy -- twierdzisz że "kaganiec" biednym obywatelom założą na ich
ukochane trupki dieslowe? Zobacz jaki ryk jest jak w Krakowie zabronili
truć ludzi piecami i innymi kotłami na paliwa stałe, ludzie z innych
miejscowości już bojówki zakładają w razie jakby u nich to mieli
wprowadzać.

[...]

Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
KONĘ można kupić za 120kzł. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 10:10:10
Autor: K
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 09:47, Myjk wrote:
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K

[...]

Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny niekoniecznie z PiSu. Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

[...]

No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

Poza tym smiesznie u sasiada wyglada instalacja na budynku. Poprzedni wlasciciel mial Tesle i zamontowal solary, a ten ma Zoe: https://ibb.co/TqHnZpW

Data: 2020-08-19 11:35:45
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 10:10:10 +0100, K
Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny niekoniecznie z PiSu.

Pokaż mi który to zrobi, bo ja nie widzę takiego co chce zadzierać z
zadymiarzami z kopalni żeby przyjeżdżali i dewastowali miasta.

Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

Przecież to jest miś na miarę naszych możliwości, ergo, nikt na tym nie
musi wychodzić na zero.

[...]

Wybrednyś. Mnie się Outlander którego posiadam nie podoba z wyglądu, a
nawet za kierownicą obsługa jest ułomna (np. kolanem mogę klapę bagażnika
otworzyć), nie widzę przycisku komputera pokładowego bo go kierownica
zasłania, sterowanie nawiewami i temperaturami to jakaś kompletna porażka
(przyciski wielkości jak w starej nokii) ale napęd na prąd mi to
wynagradza. Teraz zapewne bym kupił taką Konę czy Eniro zamiast Outlandera.

Leafa poprawili, polift ma baterie chłodzoną cieczą.

Poza tym smiesznie u sasiada wyglada instalacja na budynku. Poprzedni wlasciciel mial Tesle i zamontowal solary, a ten ma Zoe: https://ibb.co/TqHnZpW

Tak to jest jak się buduje w istniejącym domu, a jeszcze takim który nie ma
garażu w obrysie budynku. Ja mam wszystko przygotowane w garażu i właśnie
będę kombinować ładowarkę szybszą bo mi panele w końcu jutro ruszą. Jaki
samochód obecnie korzysta z energii PV nie ma większego znaczenia. Ale ta instalacja na bogato widzę, łącznie z Tesla Power Wall -- u nas się
tego nie zrobi (Tesla ich nie montuje oficjalnie w PL, więc nie ma
gwarancji, wiem, bo chciałem sobie TPW2 zamontować), więc instalacja by się
uszczupliła o ten element i by wyglądała całkiem przeciętnie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 12:11:15
Autor: K
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 10:35, Myjk wrote:
Wed, 19 Aug 2020 10:10:10 +0100, K

[...]

To w koncu bedzie musialo nastapic. Zrobia kolejny program odpraw jak za SLD czy AWS (nie pamietam). Na razie jedna spolka skarbu panstwa przejmuje kolejna i z jej pieniedzy doplaca ale tego sie nie da robic w nieskonczonosc.

Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos
przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

Przecież to jest miś na miarę naszych możliwości, ergo, nikt na tym nie
musi wychodzić na zero.

To jest Mis na miare naszych mozliwosci i przy obecnych rzadach wlasnie tego sie boje, ze oni to na prawde zrobia.

Data: 2020-08-20 22:06:29
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 12:11:15 +0100, K
[...]

Wszyscy od zawsze idą na przeczekanie i się to nie zmieni, bo miętkie pyty
tam są. Przydałby się ktoś z jajami, jak Thatcher w GBR.

To jest Mis na miare naszych mozliwosci i przy obecnych rzadach wlasnie tego sie boje, ze oni to na prawde zrobia.

Przecież miś już powstał w postaci wersji pokazowej,
nie muszą nic więcej robić aby spełnić definicję.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-21 11:05:41
Autor: J.F.
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1peyshnbablto.dlg@myjk.org...
Wed, 19 Aug 2020 12:11:15 +0100, K
[...]

Na pewno by sie przydal ?

Bo na razie OZE to troche piesn przyszlosci, atomowki nie mamy, ITER nie wiadomo ... a wegiel mamy ...

J.

Data: 2020-08-19 17:46:41
Autor: Cavallino
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
W dniu 19-08-2020 o 12:10, K pisze:
On 19/08/2020 09:47, Myjk wrote:
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K

[...]

ROTFL !!!!
Dałeś kolejny popis lamera, udowadniający Twój zasób wiedzy w temacie o którym dyskutujesz.

Dla Twojej wiadomości - Leaf jest większy zarówno od Zoe, jak i Kony czy nawet Niro.
Od tej ostatniej niedużo, od innych znacznie.

Akurat z wyjątkiem Niro miałem wszystkie z tych aut, więc wiem co mówię.

Data: 2020-08-19 16:59:24
Autor: K
On 19/08/2020 15:46, Cavallino wrote:

[...]

Ty masz chlopie jakis problem z przyswajaniem tekstu czytanego czy jakies inne problemy emocjonalne? Napisalem, ze Leaf mi sie podoba ale jest troche za maly. Uwaga! za maly dla mnie, a nie maly czy mniejszy niz trzy w/w. Wiec ROTFL !!!1111 jeden jeden jeden to ty tutaj dajesz kolejny popis lamera udowadniajacy Twoj analfabetyzm wtorny.

Data: 2020-08-19 20:55:37
Autor: Cavallino
W dniu 19-08-2020 o 18:59, K pisze:
[...]

Jeśli w jednym akapicie wrzucasz info o Twoich problemach z 4 autami, przy czym 3 mają problem tylko z wyglądem, a czwarty tylko z wielkością, to chyba można ten wywód zrozumieć tak, że te 3 z wielkością problemu nie mają?

No a jak dla kogoś tak przerośnięty kompakt jak Leaf jest za mały, no to Tesla X albo e-tron będzie w sam raz.....

P.S.
Faktycznie zapomniałem że Ty raz w roku zabierasz na wakacje całe swoje obejście ze sobą, wraz z inwentarzem - to się faktycznie do Leafa nie zmieści. ;-)

Data: 2020-08-19 19:57:02
Autor: K
On 19/08/2020 18:55, Cavallino wrote:
[...]

Mozna rozumiec wszelako, mozna tez w ogole nie zrozumiec i sie zblaznic zamiast dopytac o szczegoly w przypadku gdy tekst byl dla ciebie zbyt zawily ale przeciez latwiej na kogos napasc slownie. Musisz przejsc do porzadku dziennego nad tym, ze temacie aut elektrycznych sie roznimy i twoje argumenty moga do kogos nie trafiac. Mamy rozne oczekiwania/wymagania i na inne kompromisy jestesmy w stanie pojsc. Bedzie ci latwiej w zyciu jesli przestaniesz wychodzic z zalozenia, ze wszyscy wokol sa pierdolnieci tylko ty jeden jestes normalny. Wspolnym mianownikiem jest tylko to, ze kiedys wszyscy bedziemy nimi (elektrykami red.) jezdzili bo nie bedziemy mieli innego wyjscia.

No a jak dla kogoś tak przerośnięty kompakt jak Leaf jest za mały, no to Tesla X albo e-tron będzie w sam raz.....

No nie kazdy lubi jezdzic malymi samochodami. W miescie statystycznie ludzie maja wiecej niz 180cm wzrostu i moga sie czuc niekomfortowo w malych autach tak jak niektorzy nie lubia jezdzic tylem do kierunku jazdy, ja nie lubie jezdzic malymi autami. Nie wiem co tu jest niezrozumiale. Czy Tesla? Nie wiem, raczej mnie nie bedzie stac ale jak skoncze splacac obecne to kolejne raczej tez bedzie spalinowe (lub hybryda z braku innych opcji), a dopiero wtedy bedzie to elektryk. Do tego czasu kazdy jeden model bedzie elektryczny.

P.S.
Faktycznie zapomniałem że Ty raz w roku zabierasz na wakacje całe swoje obejście ze sobą, wraz z inwentarzem - to się faktycznie do Leafa nie zmieści. ;-)

No tak bywa, nie kazdy zyje na wsi pod jednym dachem z rodzicami, wujkami, dziadkami i rodzenstwem zeby im mogl zostawic male dzieci i psa. ktory nie lubi innych psow ale nadejdzie taki moment, ze bedziemy wszedzie latali we dwojke bez inwentarza. Czasem jezdzimy dwa razy w roku, a czasem trzy. Wczoraj myslelismy zeby pojechac na tydzien do Polski w ten weekend ale boimy sie, ze w miedzyczasie moze wejsc kwarantanna dla przyjezdnych do UK.

Data: 2020-08-19 21:22:25
Autor: Mateusz Viste
2020-08-19 o 19:57 +0100, K napisał:
Bedzie ci latwiej w zyciu jesli przestaniesz wychodzic z zalozenia,
ze wszyscy wokol sa pierdolnieci tylko ty jeden jestes normalny.

Nie pierdolnięci, tylko są kapeluszami lub plonk warning idiotami.. Nie
przekręcaj. :)

W miescie statystycznie ludzie maja wiecej niz 180cm wzrostu

Chyba jednak nie - ja tyle nie mam, i o ile wśród mężczyzn faktycznie
jestem kurdupel, to wyższych ode mnie kobiet widuję mało. A kobieta to
też ludź.

Wczoraj myslelismy zeby pojechac na tydzien do Polski w ten weekend
ale boimy sie, ze w miedzyczasie moze wejsc kwarantanna dla
przyjezdnych do UK.

A to tej kwarantanny jednak nie ma? Jakoś w sobotę chyba w
radio słyszałem, że "jutro od 4:00 kwarantanna w UK dla przyjezdnych,
tłumy brytyjskich wczasowiczów rzuciły się na promy by wrócić do domu".
Jednak nie weszło w życie?

Mateusz

Data: 2020-08-20 08:51:09
Autor: K
On 19/08/2020 20:22, Mateusz Viste wrote:

[...]

Weszlo, dla tych z wracajacych z Francji. Ale znowu polega to na deklaracji w ankiecie elektronicznej. Kolega wracal z Polski autem sila rzeczy przez Francje, Holandie i Belgie w ostatnia niedziele czyli juz po wprowadzeniu kwarantanny i mowi, ze jedyne pytanie przed wjazdem do tunelu od pogranicznikow bylo: "Czy wypelanialniali Panstwo ta ankiete sami?" Wiec jesli sluzby nie sprawdzaja gdzie uzywales karty platniczej i gdzie sie logowal twoj telefon to kazdy moze zadeklarowac, ze wraca np. z Niemiec.

Data: 2020-08-20 10:17:13
Autor: K

O i prosze, usterka w matriksie: https://www.fr24news.com/a/2020/08/travel-loophole-allows-britons-using-eurotunnel-to-avoid-quarantine-if-passing-through-france.html

Data: 2020-08-20 00:12:02
Autor: Cavallino
W dniu 19-08-2020 o 21:57, K pisze:
[...]

Tyle że Leaf mały nie jest.
Jest średni.

Fakt, mam też takich znajomych, którzy lubią sobie przedłużyć długością samochodu...

  W miescie statystycznie
ludzie maja wiecej niz 180cm wzrostu i moga sie czuc niekomfortowo w malych autach

No ja tak mam, dlatego nie wybieram aut z poduszką na ziemi zamiast fotela.
Bo niezależnie od ich długości, jest w nich niekomfortowo.
Za do nie mam żadnych problemów, z autami krótszymi o pół metra, ale wysokim siedziskiem - a w elektrykach tak jest zazwyczaj.

ja nie lubie jezdzic malymi autami. Nie wiem co tu jest niezrozumiale.

Np. dlaczego nazywasz 4,5 metrowego Leafa małym autem...

[...]

Nie znam klimatów o których piszesz tak dobrze jak Ty, więc ciężko się odnieść.
Nigdy takowych nie miałem, ale też pomysłów na wożenie ze sobą całego obejścia też nie.

Data: 2020-08-19 13:22:05
Autor: J.F.
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:abk7cc08o7do$.dlg@myjk.org...
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K
Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji
To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

Zalezy w jakiej ilosci ... i dla kogo. Na talony dla zasluzonych towarzyszy ?

[...]

Wynegocjowal ?
Bo druga strona sie ponoc cieszy, ze czesc funduszy jest tylko dla tych, co zadeklaruja bezemisyjna gospodarke od  2050.

https://wpolityce.pl/gospodarka/511877-sasin-koniec-energetyki-weglowej-to-rok-2050-czy-nawet-2060

No i nie wiem - zakladaja likwidacje do 2050, czy renegocjacje ?
A moze zakladaja odpadniecie od rzadow ? :-)

[...]

A jak to naprawde wyglada ? 350km przy predkosci 140 ?

Jakby sie jeszcze dalo naladowac w 15 minut do pelna ...

J.

Data: 2020-08-20 14:20:30
Autor: jerzu.xyz
On Wed, 19 Aug 2020 08:59:36 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.

Przesiąść się nie przesiądą. Ale kupują jako drugi auto, do jazdy po
mieście. Sam bym kupił np. Leafa, ale ostatnio jeżdżę sporo mniej, i
dochodzi do tego problem z ładowaniem. W rozsądnym zasięgu mam jedną
ładowarkę (Nissan Zaborowski), która działa tylko w czasie pracy
salonu. Czyli odpada ładowanie w nocy ;) Druga, pod Areną Ursynów,
jest wiecznie zajęta przez carsharing innogy.  --
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-08-28 14:39:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Elektromobilność dostanie no wy impuls
Hello Pete,

Tuesday, August 18, 2020, 3:42:00 PM, you wrote:

Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.

Bo ponieważ? Jak myślisz, jaki jest przydział mocy na 150 mieszkań?

Trzeba będzie postawić magazyn prądu w każdym bloku.

Może kiedyś.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-08-18 15:07:44
Autor: nadir
W dniu 18.08.2020 o 12:19, T. pisze:

Zatem wymusi się na deweloperach instalacje pod ładowanie elektryków. W sumie to dobrze, że coś się w tym kierunku dzieje.

Nic się nie wymusi, bo nie ma wymogu zapewnienia miejsc postojowych/parkingowych.

Data: 2020-08-18 15:30:37
Autor: ąćęłńóśźż
Elektromobilność dostanie nowy impuls
No jest, w warunkach zabudowy, przykładowo wg współczynnika 1,2x liczba mieszkań.

-- -- -
nie ma wymogu zapewnienia miejsc postojowych/parkingowych.

Data: 2020-08-18 15:35:30
Autor: ąćęłńóśźż
Elektromobilnosc - wentylacja garazy
Zastanawiam się, jak z wentylacją garaży (to jest słaby punkt już na dzisiaj, bardzo zawodny element i kosztowny w utrzymaniu i konserwacji: wentylacja mechaniczna).
Czy i jakie gazy wydzielają się podczas postoju / ładowania elektryków?
Czy konieczne będą [mokre] instalacje tryskaczowe?
Już dziś jest kłopot z autami na LPG (skąd inąd ekologicznymi bardziej od paliwa płynnego) w garażach podziemnych.

Data: 2020-08-18 15:16:48
Autor: K
On 18/08/2020 14:35, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Widziales jak sie gasi elektryka?

Data: 2020-08-18 16:33:06
Autor: nadir
W dniu 18.08.2020 o 15:30, ąćęłńóśźż pisze:
No jest, w warunkach zabudowy, przykładowo wg współczynnika 1,2x liczba mieszkań.

No właśnie nie zawsze jest. A na przykład "obok" mnie budują budyneczek gdzie miejsc parkingowych jest 0,1x liczba mieszkań.

Data: 2020-08-18 15:43:47
Autor: Pete
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Hello, nadir.
On 18.08.2020 15:07 you wrote:

> Nic się nie wymusi, bo nie ma wymogu zapewnienia miejsc > postojowych/parkingowych.

Się niech kolega douczy.

--
Pete

Data: 2020-08-18 16:30:58
Autor: nadir
Elektromobilność dostanie nowy impuls
W dniu 18.08.2020 o 15:43, Pete pisze:

Się niech kolega douczy.

Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod domem/mieszkaniem?

Data: 2020-08-18 21:43:51
Autor: Cavallino
W dniu 18-08-2020 o 17:30, nadir pisze:
W dniu 18.08.2020 o 15:43, Pete pisze:

Się niech kolega douczy.

Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod domem/mieszkaniem?

Oczywiście.
Choć dveloperzy omijają go jak tylko mogą, a durni urzędnicy dają się oszukiwać.

Data: 2020-08-18 23:02:35
Autor: Shrek
W dniu 18.08.2020 o 16:30, nadir pisze:

Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod domem/mieszkaniem?

Jest. Zwykle. W WZ.

Jak już pisałem. Przy założeniu 20% elektryków w osiedlu moc przyłączeniowa idzie w kosmos. Dla ustalenia uwagi - większość dzielnic warszawy typu bemowo/bielany mają po około 80MW mocy w transformatorach.

80MW/3,7 kW (czyli gniazdko 16A jednofazowe, czyli gówno - do ładowania hybryd plug in się nadaje a nie elektryków) to 22 tysiące takich gniazdek. Zakladając, że zamykamy wszystko inne - mieszkania, oświetlenie, tramwaje, metro, przemysł;)

22*5= 100 tysięcy mieszkań razy powiedzmy 3 - i się zgadza. Musimy tylko zamknąć całą cywilizację i na "elektromobilność" celowo w cudzysłowiu starczy na poziomie 20%.

Niektórzy są jak ruscy sałdaci - myśleli, że jak kran wyrwą ze ściany to dalej woda będzie ciekła, bo przecież bierze się z kranu;)

--
Shrek

Data: 2020-08-19 00:58:24
Autor: ZerekT
Elektromob. trochę mądrzejszy od przygłupa.
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5f3c41eb$0$511$65785112news.neostrada.pl...

Niektórzy są jak ruscy sałdaci - myśleli, że jak kran wyrwą ze ściany to dalej woda będzie ciekła, bo przecież bierze się z kranu;)
-- Shrek

To była bajka dla przygłupów.
Udowodniłeś, że jesteś trochę mądrzejszy od przygłupa.

Data: 2020-08-19 08:03:12
Autor: J.F.
Dnia Tue, 18 Aug 2020 23:02:35 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Przeciez to pare razy liczylismy. 100 tys ... doczekajmy sie najpierw
50 tys elektrykow w stolicy.

Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.

Trzeba bedzie popracowac nad tym ladowaniem i/lub smart grid.
Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.

J.

Data: 2020-08-19 08:38:15
Autor: Shrek
W dniu 19.08.2020 o 08:03, J.F. pisze:

[...]

No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I za każdym razem wychodziło, że elektormobilność tylko dlatego "działa", że jej praktycznie nie ma;)

Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.

A konkretnie każdej nocy;)

Albo jakos masowo wroca ludzie po weekendowych wyjazdach.

Spokojnie - pomyślano o tym. Przecież nie wrócą na raz... bo bedą czekać w punktach ładowania - każdy po pół godziny, raptem pięćdziesięciu na dobę razy tysiące ładowarek (powiedzmy 7000 - tyle co stacji benzynowych obecnie razy powiedzmy 4 stanowiska na wypasie - kompletny odlot;) to wyjdzie 28k*25=700k - czyli raptem co 25 samochód a nie co piąty;)

Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30 sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;) Kompletny odlot.

Trzeba bedzie popracowac nad tym ladowaniem i/lub smart grid.

No trzeba.... Ale bez sporych inwestycji w energetykę (rownież tą bez smart, bo na pochyłe drzewo i salomon nie naleje się nei obędzie). To nie jest problem gniazdka, tylko o wiele głębszy.

Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.

Bez inteligentnych ładowarek gadających z systemem i tak wywali w pierwszą noc po słonecznej niedzieli;)

Tak jak pisałem. Elektomobilność we współczesnej postaci działa tylko dlatego, że nie jest masowa. A ci co krzyczą, skoro dizle dymią to zastąpmy je elektrykami przypominają pewną osobę, co proponowała, żeby w wypadku niedoborów pieczywa wpieprzać ciastka;)

--
Shrek

Data: 2020-08-19 09:04:06
Autor: J.F.
Dnia Wed, 19 Aug 2020 08:38:15 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

System to raczej nie - strzela korki w bloku/osiedlu i sie skonczy
za każdym razem wychodziło, że elektormobilność tylko dlatego "działa", że jej praktycznie nie ma;)

Bo na razie nie ma. A siec w nocy rezerwy ma.
Ile to liczylismy - w nocy spozycie pradu spada o 10GW, 10 mln
pojazdow moze 8kWh dostac...

Nie kazdy jezdzi 100km dziennie, nie kazdy musi pelna moca ladowac ...
ale problem moze byc, jak timery odpala ladowarki punktualnie o 22:00.
A konkretnie każdej nocy;)

Tylko kilka razy, bo potem odlacza na stale :-)

[...]

Sie zasieg zwiekszy, to wroca bez ladowania.
A potem beda chcieli swoje 100kWh :-)

Przecież kilometrowe korki są co roku na A1 bo trzeba zapłaćić (30 sekund?) za przejazd w jednym z 8 okienek. Teraz wyobraż sobie że zamiast 30 sekund samochody stoją 30 minut, żeby się podładować;) Kompletny odlot.

Sie zrobi darmo dla elektrykow , to kolejki na bramkach spadna :-)

[...]

Tak czy inaczej - w jeden dzien tych samochodow nie wymienimy.
Zajmie ze 10 lat - wiec jest czas na inwestycje.
Choc elektrownie sie dluzej buduje.

A u nas to zajmie ze 30 lat - w miedzyczasie przybedzie kuchni
elektrycznych po 7kW ...

J.

Data: 2020-08-19 09:10:37
Autor: Shrek
W dniu 19.08.2020 o 09:04, J.F. pisze:

No liczyliśmy... Za każdym razem wychodziło, że optymistycznie będzie na
styk, realnie wywali korki a pesymistycznie cały system energetyczny;) I

System to raczej nie - strzela korki w bloku/osiedlu i sie skonczy

To właśnie wariant realistyczny;)

[...]

Razem z państwem i cywilizacja:P

[...]

Czyli problem jest poważniejszy niż myśleliśmy;)

[...]

No spadną, bo zamiast jeżdzić będą stały na stacjach i czekały na prund;) Tylko czy wszystkie się zmieszczą?

[...]

No ciastek też nie napiekli w jeden dzień;)

--
Shrek

Data: 2020-09-04 16:40:56
Autor: kk
On 2020-08-19 09:04, J.F. wrote:
[...]

Mam Twizy. Jest jak komórka:
- niewiele energii zużywa (przebija RSa 10-krotnie, więc nie musi być jeszcze 2x tańsze),
- zawsze chceę mieć go przy sobie (a nie w garażu podłączone do ładowarki)
- i ładuję przy każdej okazji (a nie nocą).

Data: 2020-09-04 10:38:55
Autor: kk
On 2020-08-19 08:03, J.F. wrote:

[...]

Czyli co tydzień. Widzisz to na drogach i tak samo będziesz miał w garażach.

Trzeba bedzie popracowac nad tym ladowaniem i/lub smart grid.
Moze wystarczy dobor mocy w samochodzie - nastawiamy do ktorej ma sie
naladowac, i samochod sam rozklada ladowanie na tyle godzin.

Kto będzie dobierał i jak go do tego skłonisz? Musiałbyś specjalne taryfy wprowadzić na każdą okoliczność bo teraz za tani prąd masz.

Data: 2020-08-18 23:02:43
Autor: Pete
On 18.08.2020 16:30 you wrote:

> Douczy czego? Jest już ustawowy wymóg miejsca parkingowego pod > domem/mieszkaniem?
Oczywiście. Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych budynków i ich usytuowania.

--
Pete

Data: 2020-08-19 00:22:55
Autor: nadir
W dniu 18.08.2020 o 23:02, Pete pisze:

Oczywiście.
Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych budynków i ich
usytuowania.

Tylko, że szczegółowe zapisy toho rozporządzenie uwala się Art. 9. Prawa Budowlanego. A skądinąd wiem, że często i gęsto się to stosuje.

Data: 2020-08-19 10:29:17
Autor: Pete
On 19.08.2020 00:22 you wrote:

> Tylko, że szczegółowe zapisy toho rozporządzenie uwala się Art. 9. > Prawa Budowlanego. A skądinąd wiem, że często i gęsto się to > stosuje.

W kontekście miejsc parkingowych???

--
Pete

Data: 2020-08-19 13:09:05
Autor: nadir
W dniu 19.08.2020 o 10:29, Pete pisze:

W kontekście miejsc parkingowych???

Praktycznie w każdym kontekście jeżeli nie wpływa to jakoś znacząco na bezpieczeństwo. Ja na ten przykład jestem na etapie toczącego się postępowania o odstępstwa od minimalnych odległości ścian i otworów od sąsiednich budynków.

Data: 2020-08-19 19:59:54
Autor: Pete
On 19.08.2020 13:09 you wrote:

> Praktycznie w każdym kontekście jeżeli nie wpływa to jakoś znacząco > na bezpieczeństwo. Ja na ten przykład jestem na etapie toczącego się > postępowania o odstępstwa od minimalnych odległości ścian i otworów > od sąsiednich budynków.

Nie zbaczaj z tematu. Pytam czy minister udzieli odstępstwa od wymaganej ilości miejsc parkingowych.
I nie mówimy o domku jednorodzinnym się o budownictwie wielorodzinnym gdzie wskaźnik miejsc postojowych jest zbliżony do 1 a minister miałoby klepnąć ich likwidację.

Bez jaj.

--
Pete

Data: 2020-08-19 20:31:36
Autor: nadir
W dniu 19.08.2020 o 19:59, Pete pisze:

Nie zbaczaj z tematu. Pytam czy minister udzieli odstępstwa od wymaganej
ilości miejsc parkingowych.

Ja wiem, że się da, no a Ty popytaj ministra skoro masz wątpliwości.

I nie mówimy o domku jednorodzinnym się o budownictwie wielorodzinnym
gdzie wskaźnik miejsc postojowych jest zbliżony do 1 a minister miałoby
klepnąć ich likwidację.

W ustawie nie ma rozróżnienia na budownictwo indywidualne i wielorodzinne ani, że otwory okienne i odległości odpuszczamy a przy parkingach wskaźnik 1,2 to świętość i miejsca muszą być.

Bez jaj.

No bez jaj, o zamku w środku parku krajobrazowego słyszałeś?

Data: 2020-08-20 08:15:42
Autor: Pete
On 19.08.2020 20:31 you wrote:

> Ja wiem, że się da, no a Ty popytaj ministra skoro masz wątpliwości.

To wracając ad rem, pytałeś gdzie jest ustawowy wymóg miejsc parkingowych.
Podałem.
To się uczepiłeś że w wyjątkowych sytuacjach można wystąpić do ministra o odstępstwo.

To jest ten wymóg czy go nie ma?
> W ustawie nie ma rozróżnienia na budownictwo indywidualne i > wielorodzinne ani, że otwory okienne i odległości odpuszczamy a przy > parkingach wskaźnik 1,2 to świętość i miejsca muszą być.

W ustawie nie ma nic o wymogu ilości miejsc.
Te są w MPZP, a tam może być różnie.
U mnie np w wielorodzinnym jest 1 a w jednorodzinnym 2.
 I bez zgody ministra żaden wydział architektury nie zatwierdzi projektu niezgodnego z planem.

> No bez jaj, o zamku w środku parku krajobrazowego słyszałeś?

Minister w tym palców nie maczał.
To już lokalna patologia i przestępstwo.
Tak zawsze się da.
Zbudować niezgodnie z projektem takoż.

Rozmawiamy o rozwiązaniach legalnych.

--
Pete

Data: 2020-08-20 10:55:06
Autor: nadir
W dniu 20.08.2020 o 08:15, Pete pisze:

[...]

Dlatego pytałem o ustawowy wymóg, konkretnie - ustawowy.
Rozporządzenia, to sobie minister może zmieniać jak i kiedy chce. Masz przykład burdelu i niezgodnych z ustawą zapisów rozporządzeń Ministra Zdrowia w sprawie pandemii.

Minister w tym palców nie maczał.

No ja bym głowy za to nie postawił. Choć niekoniecznie musiał to być sam minister i niekoniecznie od infrastruktury.

To już lokalna patologia i przestępstwo.
Tak zawsze się da.
Zbudować niezgodnie z projektem takoż.

Rozmawiamy o rozwiązaniach legalnych.

No właśnie art. 9. Prawa Budowlanego daje tu pewną dowolność ministrowi żeby zalegalizować niektóre rzeczy, które są niezgodne z rozporządzeniem. A że raz minister zadecyduje tak, a raz siak, to już inna sprawa.

Data: 2020-08-20 16:48:05
Autor: Pete
On 20.08.2020 10:55 you wrote:

> Dlatego pytałem o ustawowy wymóg, konkretnie - ustawowy. > Rozporządzenia, to sobie minister może zmieniać jak i kiedy chce. > Masz przykład burdelu i niezgodnych z ustawą zapisów rozporządzeń > Ministra Zdrowia w sprawie pandemii.

E no bez jaj. W ustawie stoi, że "minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego określi warunki techniczne w drodze rozporządzenia". To jak tego nie nazwać wymogiem ustawowym?.
I zmienia sobie kiedy i jak chce bez zmiany ustawy. A pozostałe wymogiem ustawowym.
> No ja bym głowy za to nie postawił. Choć niekoniecznie musiał to być > sam minister i niekoniecznie od infrastruktury.

Od budownictwa. Z doniesień prasowych zamykali jedynie pracowników starostwa. Raczej poza powiat i może wojewódzki wydział ochrony środowiska to nie wyszło.
> No właśnie art. 9. Prawa Budowlanego daje tu pewną dowolność > ministrowi żeby zalegalizować niektóre rzeczy, które są niezgodne z > rozporządzeniem. A że raz minister zadecyduje tak, a raz siak, to > już inna sprawa.

No ale nie jest tak że każdy budynek wielorodzinny będzie bez miejsc parkingowych bo tak można.
Wymaga to zaangażowania sól i środków i zapewne nie jest to częste.
Zaryzykowałby, że akurat miejsca parkingowe to promile wniosków o odstępstwo. O ile takie w ogóle się pojawiają.

--
Pete

Data: 2020-08-20 20:21:38
Autor: nadir
W dniu 20.08.2020 o 16:48, Pete pisze:

E no bez jaj. W ustawie stoi, że "minister właściwy do spraw
budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego określi
warunki techniczne w drodze rozporządzenia".

Ty, no ale w praktycznie każdej, naszej ustawie stoi: "minister właściwy...określi w drodze rozporządzenia..."

To jak tego nie nazwać wymogiem ustawowym?.
I zmienia sobie kiedy i jak chce bez zmiany ustawy. A pozostałe wymogiem
ustawowym.

Za to w rzadko której ustawie dopuszcza się odstępstwa wprost i daje pole do popisu ministrowi. A w zasadzie jego urzędnikom, bo chyba nie wierzysz w to, że minister ten czy inny zajmuje się takimi pierdołami.

Od budownictwa.

No "kiedyś" to się nazywało Ministerstwo Infrastruktury, ale mniejsza z tym.

Z doniesień prasowych zamykali jedynie pracowników
starostwa. Raczej poza powiat i może wojewódzki wydział ochrony
środowiska to nie wyszło.

To kogo pozamykali to jedno, a kto przytulił kasę za decyzje/pozwolenia to drugie. Bo że tam jakieś łapówy były, to raczej jasne.

No ale nie jest tak że każdy budynek wielorodzinny będzie bez miejsc
parkingowych bo tak można.

Nie musi być wcale pozbawiony miejsc parkingowych. Wystarczy że zamiast przelicznika 1,2x liczba mieszkań inwestorowi uda się przepchnąć zapis, że będzie x0,1 a zadowolony będzie i minister i developer.
W moim mieście właśnie powstają trzy takie budynki, gdzie miejsc parkingowych jest jakieś 30-40% tyle co mieszkań.

Data: 2020-08-21 11:08:15
Autor: J.F.
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f3ebf32$0$525$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Juz zapomnieliscie coscie linkowali niedawno ?
Bodajze Krakow - powstaje budynek z publicznym parkigiem, a potem drugi, trzeci ... przy tym samym parkingu.

J.

Data: 2020-08-19 01:20:06
Autor: Poldek
W dniu 2020-08-18 o 12:19, T. pisze:
Ministerstwo Klimatu proponuje nowe przepisy, które mają umożliwić instalowanie większej liczby ładowarek aut elektrycznych w blokach mieszkalnych oraz w budynkach użyteczności publicznej.

W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód elektryczny?

Data: 2020-08-19 08:52:13
Autor: Myjk
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek
W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód elektryczny?

Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie zazwyczaj jest
chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej, ale samochód nie ma
swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna. Koszt około 15k.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 10:32:29
Autor: Pete
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Hello, Myjk.
On 19.08.2020 08:52 you wrote:

> [...]
> Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie > zazwyczaj jest chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej, > ale samochód nie ma swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna. > Koszt około 15k.

Chyba aż tak źle nie jest?
Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

https://www.auto-swiat.
pl/porady/eksploatacja/sprzedaja-samochody-na-prad-a-czy-sprzedaja-ladowa
rki/lzkqwvf

--
Pete

Data: 2020-08-19 11:53:40
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 10:32:29 +0200, Pete
Chyba aż tak źle nie jest?
Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

Wszystko zależy od jakości ładowarki. Ja niebawem będę musiał zainstalować
ładowarkę 3F żeby skutecznie konsumować energię z PV to pewnie coś
dokładniej będę mógł powiedzieć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 13:27:11
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 10:32:29 +0200, Pete
Chyba aż tak źle nie jest?
Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

Swoją drogą właśnie mnie pewien australijczyk oświecił, że mogę sobie ze
swojego PHEVa zrobić 10kWh magazyn energii via jego łącze chademo i sobie
dom zasilić. ;) Trochę długie, gość grubo nakombinował (swoją drogą tak jak
on mam Outlandera PHEV, falownik Fronius do PV jak on, od dawna chciałem
TPW2 jak on heh) ale jak ktoś ma czas i go interesuje to warto obejrzeć:
https://www.youtube.com/watch?v=FRQjDi5aXTg

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 13:12:04
Autor: K
On 19/08/2020 12:27, Myjk wrote:
[...]

A on to w tym garazu trzyma przypiete lancuchem zeby mu tego ktos nie dzwignal?

To chyba mozna zrobic z dowolnym autem elektrycznym: https://www.youtube.com/watch?v=ADqk4IjzjXs

ktos tam pisze w komentarzach, ze zasilal klinike wterynaryjna z Leafa.

Juz widze Polski system energetyczny w 2050 gdzie w dzien miliony Izer laduje sie z OZE by wieczorem zasiliac polskie domostwa ;)

Data: 2020-08-19 17:42:54
Autor: Shrek
W dniu 19.08.2020 o 14:12, K pisze:

Juz widze Polski system energetyczny w 2050 gdzie w dzien miliony Izer laduje sie z OZE by wieczorem zasiliac polskie domostwa ;)

To kiedy one jeżdzą? Bo znałem takich arabów, co szukali inwestorów (sic!) w polsce na bezemisyjne miasteczko. Właśnie w elektrykach upatrywali nadzieję na magazyn z solarów. Jak zacząłem głupio pytać jak będą te tesle ładować z solarów jak ludzie w pracy, to okazało się, że ci mieszkańcy to z klasy szlachta nie pracuje i tesle mają tylko na pokaz. A jak ktoś musi już tą teslą jeżdzić, to niech ładuje na zewnątrz i coś tam w akusach przywiezie;)

--
Shrek

Data: 2020-08-19 18:02:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f3d487d$0$548$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Aczkolwiek ... po wirusie praca zdalna ponoc modna.
Tylko pracodawca musi z uprzedzeniem powiadomic, ze chce jutro widziec w pracy, bo inaczej rano aku beda rozladowane :-)

J.

Data: 2020-08-19 18:44:30
Autor: Shrek
W dniu 19.08.2020 o 18:02, J.F. pisze:

Aczkolwiek ... po wirusie praca zdalna ponoc modna.
Tylko pracodawca musi z uprzedzeniem powiadomic, ze chce jutro widziec w pracy, bo inaczej rano aku beda rozladowane :-)

Czyli ponownie dochodzimy, że elektryki najlepiej sprawdzają się tam, gdzie samochód w ogole nie potrzebny:P

--
Shrek

Data: 2020-08-20 22:16:03
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 13:12:04 +0100, K
A on to w tym garazu trzyma przypiete lancuchem zeby mu tego ktos nie dzwignal?

Przecież tłumaczył, że to jest przenośny inwerter, jest przypięty żeby nie
upadł przypadkiem.

To chyba mozna zrobic z dowolnym autem elektrycznym: https://www.youtube.com/watch?v=ADqk4IjzjXs

Ale to jest rzeźba na prędko przez 12V akumulator. Inna sprawa że...

ktos tam pisze w komentarzach, ze zasilal klinike wterynaryjna z Leafa.

....Leaf (jak większość japońców) też ma CHAdeMO, więc zapewne było to
zrobione tak jak właśnie zrobił ten Australijczyk w Outlanderze PHEV, wtedy
nie miał 1kW jak ta kobitka, tylko ile fabryka dała z CHAdeMO.

Juz widze Polski system energetyczny w 2050 gdzie w dzien miliony Izer laduje sie z OZE by wieczorem zasiliac polskie domostwa ;)

Albo odwrotnie, ładuje się w nocy w tanim prądzie, a potem zasila w dzień w
drogim. Sam miałem taki plan do czego miał służyć właśnie Tesla PowerWall
(poza tym że miał służyć jako globalny UPS).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 13:41:47
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 13:27:11 +0200, Myjk
Swoją drogą właśnie mnie pewien australijczyk oświecił, że mogę sobie ze
swojego PHEVa zrobić 10kWh magazyn energii via jego łącze chademo i sobie
dom zasilić. ;)

Uzupełniając, ładowarka do mojgo PHEVa, który przyjmuje oszałamiające 16kW
po CHAdeMO, którą gość posiada, to chiński ElectWay V2H inverter
https://electway.en.alibaba.com/product/62183995824-804952661/Electway_5000VA_CHAdeMO_V2H_inverter.html

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 17:43:03
Autor: Cavallino
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
W dniu 19-08-2020 o 11:32, Pete pisze:
Hello, Myjk.
On 19.08.2020 08:52 you wrote:

  > Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek
  > Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie
  > zazwyczaj jest chyba maks. 7kW.

U mnie 43kW.
Więc zależy od samochodu.

Tylko stałym można pakować więcej,

Nieprawda.
To że zazwyczaj wbudowane ładowarki są słabe, nie zależy od rodzaju prądu.

Data: 2020-08-28 14:43:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Hello Poldek,

Wednesday, August 19, 2020, 1:20:06 AM, you wrote:

[...]

Bezpośrednio - nie. Wbudowane ładowarki AC to zazwyczaj max 11 kW.
Większą moc oferują ładowarki DC.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-08-28 17:38:00
Autor: Cavallino
[...]

Bezpośrednio - nie.

Zależy od auta.

Wbudowane ładowarki AC to zazwyczaj max 11 kW.

Ale nie zawsze.

Elektromobilność dostanie nowy impuls