Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Elektromobilność dostanie nowy impuls

Elektromobilność dostanie nowy impuls

Data: 2020-08-18 14:36:36
Autor: ąćęłńóśźż
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Czyli na 200 stanowisk garażowych (przeciętny nowy budynek w W-wie o 150 mieszkaniach) potrzeba 370 kW.
Ciekawe, co na to elektrownia.
Bo że zapłacą nabywcy mieszkań, w tym babcie z kawalerek, to wiadomo.


-- -- -
moc przyłączeniową określa się, mnożąc 50 proc. planowanej liczby miejsc parkingowych przez 3,7 kW.

Data: 2020-08-18 15:42:00
Autor: Pete
Elektromobilność dostanie no wy impuls
Hello, ąćęłńóśźż.
On 18.08.2020 14:36 you wrote:

> Czyli na 200 stanowisk gara=C5=BCowych (przeci=C4=99tny nowy budynek > w = W-wie o 150 mieszkaniach) potrzeba 370 kW. Ciekawe, co na to > elektrownia. Bo =C5=BCe zap=C5=82ac=C4=85 nabywcy mieszka=C5=84, w > tym babcie z = kawalerek, to wiadomo.

Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.
Trzeba będzie postawić magazyn prądu w każdym bloku.
 > -- -- -
>> moc przy=C5=82=C4=85czeniow=C4=85 okre=C5=9Bla si=C4=99, =
> mno=C5=BC=C4=85c 50 proc. planowanej liczby miejsc parkingowych > przez = 3,7 kW.=20

--
Pete

Data: 2020-08-18 16:15:07
Autor: RadoslawF
Elektromobilność dostanie no wy impuls
W dniu 2020-08-18 o 15:42, Pete pisze:

  > Czyli na 200 stanowisk gara=C5=BCowych (przeci=C4=99tny nowy budynek
  > w = W-wie o 150 mieszkaniach) potrzeba 370 kW. Ciekawe, co na to
  > elektrownia. Bo =C5=BCe zap=C5=82ac=C4=85 nabywcy mieszka=C5=84, w
  > tym babcie z = kawalerek, to wiadomo.

Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.
Trzeba będzie postawić magazyn prądu w każdym bloku.

Jak będzie trzeba to się zrobi ale tak żeby nie było
za bardzo użyteczne i nie zachęcało do używania.
Ewentualnie zamknie się na klucz czy szlaban przed
ludźmi z zewnątrz. I będzie pięknie, wymóg budowlany spełniony,
statystyki piekne i tylko auta naładować nie można.

Pierwsze takie ładowarki w kraju już mamy.
Pracują w godzinach otwarcia firmy a potem cieć bramę zamyka
na kłódkę i po dyskusji.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-18 20:30:49
Autor: wowa
Elektromobilno¶ć dostanie nowy impuls
Hello, ?ćęłńó?Ľż.
On 18.08.2020 14:36 you wrote:


Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.
Trzeba będzie postawić magazyn pr?du w każdym bloku.
 
Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla jest całkiem prawdopodobny.
Wojtek

Data: 2020-08-18 23:03:50
Autor: Pete
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Hello, wowa.
On 18.08.2020 20:30 you wrote:

>> Hello, ćęłńóĽż. On 18.08.2020 14:36 you wrote: Raczej nikt nie >> dostanie takiego przydziału mocy. Trzeba będzie postawić magazyn >> prdu w każdym bloku.
> Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek

Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.

--
Pete

Data: 2020-08-19 08:59:36
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Tue, 18 Aug 2020 23:03:50 +0200, Pete
 >> Hello, ćęłńóĽż. On 18.08.2020 14:36 you wrote: Raczej nikt nie  >> dostanie takiego przydziału mocy. Trzeba będzie postawić magazyn  >> prdu w każdym bloku.
 > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla  > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek
Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.

O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.
Jak widać, choćby po tej (i nie tylko tej) grupie motoryzacyjnej, opór w
temacie EV jest gruby i nie ma się co spodziewać aż takich zmian,
szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 08:58:50
Autor: K
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 07:59, Myjk wrote:
Tue, 18 Aug 2020 23:03:50 +0200, Pete

  >> Hello, ćęłńóĽż. On 18.08.2020 14:36 you wrote: Raczej nikt nie
  >> dostanie takiego przydziału mocy. Trzeba będzie postawić magazyn
  >> prdu w każdym bloku.
  > Nie magazyn bo z wiaderka może się ulać. Ale 100kW generator diesla
  > jest całkiem prawdopodobny. Wojtek
Ale nikt nie sfinansuje takiego diesla a zwłaszcza paliwa do niego.

O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.
Jak widać, choćby po tej (i nie tylko tej) grupie motoryzacyjnej, opór w
temacie EV jest gruby i nie ma się co spodziewać aż takich zmian,
szczególnie w naszym ciemnogrodzie. Niektórzy tutaj nawet twierdzą że EV to
nisza i niszą pozostanie przez min. 50 lat.


Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku. Opor w temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne zmiany, a najbardziej ich ilosc.

Data: 2020-08-19 10:47:12
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K
Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji

To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku.

Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
odejdziemy -- twierdzisz że "kaganiec" biednym obywatelom założą na ich
ukochane trupki dieslowe? Zobacz jaki ryk jest jak w Krakowie zabronili
truć ludzi piecami i innymi kotłami na paliwa stałe, ludzie z innych
miejscowości już bojówki zakładają w razie jakby u nich to mieli
wprowadzać.

Opor w temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej
technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie
ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak
gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne
zmiany, a najbardziej ich ilosc.

Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
KONĘ można kupić za 120kzł. --
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 10:10:10
Autor: K
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 09:47, Myjk wrote:
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K

Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji

To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku.

Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
odejdziemy -- twierdzisz że "kaganiec" biednym obywatelom założą na ich
ukochane trupki dieslowe? Zobacz jaki ryk jest jak w Krakowie zabronili
truć ludzi piecami i innymi kotłami na paliwa stałe, ludzie z innych
miejscowości już bojówki zakładają w razie jakby u nich to mieli
wprowadzać.


Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny niekoniecznie z PiSu. Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

Opor w temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej
technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie
ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak
gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne
zmiany, a najbardziej ich ilosc.

Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
KONĘ można kupić za 120kzł.


No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

Poza tym smiesznie u sasiada wyglada instalacja na budynku. Poprzedni wlasciciel mial Tesle i zamontowal solary, a ten ma Zoe: https://ibb.co/TqHnZpW

Data: 2020-08-19 11:35:45
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 10:10:10 +0100, K
Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny niekoniecznie z PiSu.

Pokaż mi który to zrobi, bo ja nie widzę takiego co chce zadzierać z
zadymiarzami z kopalni żeby przyjeżdżali i dewastowali miasta.

Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

Przecież to jest miś na miarę naszych możliwości, ergo, nikt na tym nie
musi wychodzić na zero.

No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

Wybrednyś. Mnie się Outlander którego posiadam nie podoba z wyglądu, a
nawet za kierownicą obsługa jest ułomna (np. kolanem mogę klapę bagażnika
otworzyć), nie widzę przycisku komputera pokładowego bo go kierownica
zasłania, sterowanie nawiewami i temperaturami to jakaś kompletna porażka
(przyciski wielkości jak w starej nokii) ale napęd na prąd mi to
wynagradza. Teraz zapewne bym kupił taką Konę czy Eniro zamiast Outlandera.

Leafa poprawili, polift ma baterie chłodzoną cieczą.
 
Poza tym smiesznie u sasiada wyglada instalacja na budynku. Poprzedni wlasciciel mial Tesle i zamontowal solary, a ten ma Zoe: https://ibb.co/TqHnZpW

Tak to jest jak się buduje w istniejącym domu, a jeszcze takim który nie ma
garażu w obrysie budynku. Ja mam wszystko przygotowane w garażu i właśnie
będę kombinować ładowarkę szybszą bo mi panele w końcu jutro ruszą. Jaki
samochód obecnie korzysta z energii PV nie ma większego znaczenia. Ale ta instalacja na bogato widzę, łącznie z Tesla Power Wall -- u nas się
tego nie zrobi (Tesla ich nie montuje oficjalnie w PL, więc nie ma
gwarancji, wiem, bo chciałem sobie TPW2 zamontować), więc instalacja by się
uszczupliła o ten element i by wyglądała całkiem przeciętnie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 12:11:15
Autor: K
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 10:35, Myjk wrote:
Wed, 19 Aug 2020 10:10:10 +0100, K

Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny
niekoniecznie z PiSu.

Pokaż mi który to zrobi, bo ja nie widzę takiego co chce zadzierać z
zadymiarzami z kopalni żeby przyjeżdżali i dewastowali miasta.

To w koncu bedzie musialo nastapic. Zrobia kolejny program odpraw jak za SLD czy AWS (nie pamietam). Na razie jedna spolka skarbu panstwa przejmuje kolejna i z jej pieniedzy doplaca ale tego sie nie da robic w nieskonczonosc.


Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos
przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

Przecież to jest miś na miarę naszych możliwości, ergo, nikt na tym nie
musi wychodzić na zero.


To jest Mis na miare naszych mozliwosci i przy obecnych rzadach wlasnie tego sie boje, ze oni to na prawde zrobia.

Data: 2020-08-20 22:06:29
Autor: Myjk
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 12:11:15 +0100, K
To w koncu bedzie musialo nastapic. Zrobia kolejny program odpraw jak za SLD czy AWS (nie pamietam). Na razie jedna spolka skarbu panstwa przejmuje kolejna i z jej pieniedzy doplaca ale tego sie nie da robic w nieskonczonosc.

Wszyscy od zawsze idą na przeczekanie i się to nie zmieni, bo miętkie pyty
tam są. Przydałby się ktoś z jajami, jak Thatcher w GBR.

To jest Mis na miare naszych mozliwosci i przy obecnych rzadach wlasnie tego sie boje, ze oni to na prawde zrobia.

Przecież miś już powstał w postaci wersji pokazowej,
nie muszą nic więcej robić aby spełnić definicję.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-21 11:05:41
Autor: J.F.
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1peyshnbablto.dlg@myjk.org...
Wed, 19 Aug 2020 12:11:15 +0100, K
To w koncu bedzie musialo nastapic. Zrobia kolejny program odpraw jak za
SLD czy AWS (nie pamietam). Na razie jedna spolka skarbu panstwa
przejmuje kolejna i z jej pieniedzy doplaca ale tego sie nie da robic w
nieskonczonosc.

Wszyscy od zawsze idą na przeczekanie i się to nie zmieni, bo miętkie pyty
tam są. Przydałby się ktoś z jajami, jak Thatcher w GBR.

Na pewno by sie przydal ?

Bo na razie OZE to troche piesn przyszlosci, atomowki nie mamy, ITER nie wiadomo ... a wegiel mamy ...

J.

Data: 2020-08-19 17:46:41
Autor: Cavallino
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
W dniu 19-08-2020 o 12:10, K pisze:
On 19/08/2020 09:47, Myjk wrote:
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K

Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji

To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku.

Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
odejdziemy -- twierdzisz że "kaganiec" biednym obywatelom założą na ich
ukochane trupki dieslowe? Zobacz jaki ryk jest jak w Krakowie zabronili
truć ludzi piecami i innymi kotłami na paliwa stałe, ludzie z innych
miejscowości już bojówki zakładają w razie jakby u nich to mieli
wprowadzać.


Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny niekoniecznie z PiSu. Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

Opor w temacie EV jest gruby bo poki co przesiadka do EV przy obecjnej
technologii dla wielu wymaga zbyt wielu kompromisow i nie oszukujmy sie
ale sensowny elektryk to koszt 250kpln w gore. Reszta albo wyglada jak
gowno albo gowno oferuje. Im czlowiek starszy tym mniej lubi gwaltowne
zmiany, a najbardziej ich ilosc.

Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
KONĘ można kupić za 120kzł.


No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

ROTFL !!!!
Dałeś kolejny popis lamera, udowadniający Twój zasób wiedzy w temacie o którym dyskutujesz.

Dla Twojej wiadomości - Leaf jest większy zarówno od Zoe, jak i Kony czy nawet Niro.
Od tej ostatniej niedużo, od innych znacznie.

Akurat z wyjątkiem Niro miałem wszystkie z tych aut, więc wiem co mówię.

Data: 2020-08-19 16:59:24
Autor: K
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 15:46, Cavallino wrote:

No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

ROTFL !!!!
Dałeś kolejny popis lamera, udowadniający Twój zasób wiedzy w temacie o którym dyskutujesz.

Dla Twojej wiadomości - Leaf jest większy zarówno od Zoe, jak i Kony czy nawet Niro.
Od tej ostatniej niedużo, od innych znacznie.

Akurat z wyjątkiem Niro miałem wszystkie z tych aut, więc wiem co mówię.

Ty masz chlopie jakis problem z przyswajaniem tekstu czytanego czy jakies inne problemy emocjonalne? Napisalem, ze Leaf mi sie podoba ale jest troche za maly. Uwaga! za maly dla mnie, a nie maly czy mniejszy niz trzy w/w. Wiec ROTFL !!!1111 jeden jeden jeden to ty tutaj dajesz kolejny popis lamera udowadniajacy Twoj analfabetyzm wtorny.

Data: 2020-08-19 20:55:37
Autor: Cavallino
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
W dniu 19-08-2020 o 18:59, K pisze:
On 19/08/2020 15:46, Cavallino wrote:

No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

ROTFL !!!!
Dałeś kolejny popis lamera, udowadniający Twój zasób wiedzy w temacie o którym dyskutujesz.

Dla Twojej wiadomości - Leaf jest większy zarówno od Zoe, jak i Kony czy nawet Niro.
Od tej ostatniej niedużo, od innych znacznie.

Akurat z wyjątkiem Niro miałem wszystkie z tych aut, więc wiem co mówię.

Ty masz chlopie jakis problem z przyswajaniem tekstu czytanego

Jeśli w jednym akapicie wrzucasz info o Twoich problemach z 4 autami, przy czym 3 mają problem tylko z wyglądem, a czwarty tylko z wielkością, to chyba można ten wywód zrozumieć tak, że te 3 z wielkością problemu nie mają?

No a jak dla kogoś tak przerośnięty kompakt jak Leaf jest za mały, no to Tesla X albo e-tron będzie w sam raz.....

P.S.
Faktycznie zapomniałem że Ty raz w roku zabierasz na wakacje całe swoje obejście ze sobą, wraz z inwentarzem - to się faktycznie do Leafa nie zmieści. ;-)

Data: 2020-08-19 19:57:02
Autor: K
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 18:55, Cavallino wrote:
W dniu 19-08-2020 o 18:59, K pisze:
On 19/08/2020 15:46, Cavallino wrote:

No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

ROTFL !!!!
Dałeś kolejny popis lamera, udowadniający Twój zasób wiedzy w temacie o którym dyskutujesz.

Dla Twojej wiadomości - Leaf jest większy zarówno od Zoe, jak i Kony czy nawet Niro.
Od tej ostatniej niedużo, od innych znacznie.

Akurat z wyjątkiem Niro miałem wszystkie z tych aut, więc wiem co mówię.

Ty masz chlopie jakis problem z przyswajaniem tekstu czytanego

Jeśli w jednym akapicie wrzucasz info o Twoich problemach z 4 autami, przy czym 3 mają problem tylko z wyglądem, a czwarty tylko z wielkością, to chyba można ten wywód zrozumieć tak, że te 3 z wielkością problemu nie mają?

Mozna rozumiec wszelako, mozna tez w ogole nie zrozumiec i sie zblaznic zamiast dopytac o szczegoly w przypadku gdy tekst byl dla ciebie zbyt zawily ale przeciez latwiej na kogos napasc slownie. Musisz przejsc do porzadku dziennego nad tym, ze temacie aut elektrycznych sie roznimy i twoje argumenty moga do kogos nie trafiac. Mamy rozne oczekiwania/wymagania i na inne kompromisy jestesmy w stanie pojsc. Bedzie ci latwiej w zyciu jesli przestaniesz wychodzic z zalozenia, ze wszyscy wokol sa pierdolnieci tylko ty jeden jestes normalny. Wspolnym mianownikiem jest tylko to, ze kiedys wszyscy bedziemy nimi (elektrykami red.) jezdzili bo nie bedziemy mieli innego wyjscia.


No a jak dla kogoś tak przerośnięty kompakt jak Leaf jest za mały, no to Tesla X albo e-tron będzie w sam raz.....

No nie kazdy lubi jezdzic malymi samochodami. W miescie statystycznie ludzie maja wiecej niz 180cm wzrostu i moga sie czuc niekomfortowo w malych autach tak jak niektorzy nie lubia jezdzic tylem do kierunku jazdy, ja nie lubie jezdzic malymi autami. Nie wiem co tu jest niezrozumiale. Czy Tesla? Nie wiem, raczej mnie nie bedzie stac ale jak skoncze splacac obecne to kolejne raczej tez bedzie spalinowe (lub hybryda z braku innych opcji), a dopiero wtedy bedzie to elektryk. Do tego czasu kazdy jeden model bedzie elektryczny.


P.S.
Faktycznie zapomniałem że Ty raz w roku zabierasz na wakacje całe swoje obejście ze sobą, wraz z inwentarzem - to się faktycznie do Leafa nie zmieści. ;-)

No tak bywa, nie kazdy zyje na wsi pod jednym dachem z rodzicami, wujkami, dziadkami i rodzenstwem zeby im mogl zostawic male dzieci i psa. ktory nie lubi innych psow ale nadejdzie taki moment, ze bedziemy wszedzie latali we dwojke bez inwentarza. Czasem jezdzimy dwa razy w roku, a czasem trzy. Wczoraj myslelismy zeby pojechac na tydzien do Polski w ten weekend ale boimy sie, ze w miedzyczasie moze wejsc kwarantanna dla przyjezdnych do UK.

Data: 2020-08-19 21:22:25
Autor: Mateusz Viste
Elektromobilno ć dostanie nowy impuls
2020-08-19 o 19:57 +0100, K napisał:
Bedzie ci latwiej w zyciu jesli przestaniesz wychodzic z zalozenia,
ze wszyscy wokol sa pierdolnieci tylko ty jeden jestes normalny.

Nie pierdolnięci, tylko są kapeluszami lub plonk warning idiotami.. Nie
przekręcaj. :)

W miescie statystycznie ludzie maja wiecej niz 180cm wzrostu

Chyba jednak nie - ja tyle nie mam, i o ile wśród mężczyzn faktycznie
jestem kurdupel, to wyższych ode mnie kobiet widuję mało. A kobieta to
też ludź.

Wczoraj myslelismy zeby pojechac na tydzien do Polski w ten weekend
ale boimy sie, ze w miedzyczasie moze wejsc kwarantanna dla
przyjezdnych do UK.

A to tej kwarantanny jednak nie ma? Jakoś w sobotę chyba w
radio słyszałem, że "jutro od 4:00 kwarantanna w UK dla przyjezdnych,
tłumy brytyjskich wczasowiczów rzuciły się na promy by wrócić do domu".
Jednak nie weszło w życie?

Mateusz

Data: 2020-08-20 08:51:09
Autor: K
Elektromobilno ć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 20:22, Mateusz Viste wrote:

A to tej kwarantanny jednak nie ma? Jakoś w sobotę chyba w
radio słyszałem, że "jutro od 4:00 kwarantanna w UK dla przyjezdnych,
tłumy brytyjskich wczasowiczów rzuciły się na promy by wrócić do domu".
Jednak nie weszło w życie?


Weszlo, dla tych z wracajacych z Francji. Ale znowu polega to na deklaracji w ankiecie elektronicznej. Kolega wracal z Polski autem sila rzeczy przez Francje, Holandie i Belgie w ostatnia niedziele czyli juz po wprowadzeniu kwarantanny i mowi, ze jedyne pytanie przed wjazdem do tunelu od pogranicznikow bylo: "Czy wypelanialniali Panstwo ta ankiete sami?" Wiec jesli sluzby nie sprawdzaja gdzie uzywales karty platniczej i gdzie sie logowal twoj telefon to kazdy moze zadeklarowac, ze wraca np. z Niemiec.

Data: 2020-08-20 10:17:13
Autor: K
Elektromobilno ć dostanie nowy impuls
On 19/08/2020 20:22, Mateusz Viste wrote:
2020-08-19 o 19:57 +0100, K napisał:
Bedzie ci latwiej w zyciu jesli przestaniesz wychodzic z zalozenia,
ze wszyscy wokol sa pierdolnieci tylko ty jeden jestes normalny.

Nie pierdolnięci, tylko są kapeluszami lub plonk warning idiotami. Nie
przekręcaj. :)

W miescie statystycznie ludzie maja wiecej niz 180cm wzrostu

Chyba jednak nie - ja tyle nie mam, i o ile wśród mężczyzn faktycznie
jestem kurdupel, to wyższych ode mnie kobiet widuję mało. A kobieta to
też ludź.

Wczoraj myslelismy zeby pojechac na tydzien do Polski w ten weekend
ale boimy sie, ze w miedzyczasie moze wejsc kwarantanna dla
przyjezdnych do UK.

A to tej kwarantanny jednak nie ma? Jakoś w sobotę chyba w
radio słyszałem, że "jutro od 4:00 kwarantanna w UK dla przyjezdnych,
tłumy brytyjskich wczasowiczów rzuciły się na promy by wrócić do domu".
Jednak nie weszło w życie?

Mateusz


O i prosze, usterka w matriksie: https://www.fr24news.com/a/2020/08/travel-loophole-allows-britons-using-eurotunnel-to-avoid-quarantine-if-passing-through-france.html

Data: 2020-08-20 00:12:02
Autor: Cavallino
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
W dniu 19-08-2020 o 21:57, K pisze:
On 19/08/2020 18:55, Cavallino wrote:
W dniu 19-08-2020 o 18:59, K pisze:
On 19/08/2020 15:46, Cavallino wrote:

No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

ROTFL !!!!
Dałeś kolejny popis lamera, udowadniający Twój zasób wiedzy w temacie o którym dyskutujesz.

Dla Twojej wiadomości - Leaf jest większy zarówno od Zoe, jak i Kony czy nawet Niro.
Od tej ostatniej niedużo, od innych znacznie.

Akurat z wyjątkiem Niro miałem wszystkie z tych aut, więc wiem co mówię.

Ty masz chlopie jakis problem z przyswajaniem tekstu czytanego

Jeśli w jednym akapicie wrzucasz info o Twoich problemach z 4 autami, przy czym 3 mają problem tylko z wyglądem, a czwarty tylko z wielkością, to chyba można ten wywód zrozumieć tak, że te 3 z wielkością problemu nie mają?

Mozna rozumiec wszelako, mozna tez w ogole nie zrozumiec


No a jak dla kogoś tak przerośnięty kompakt jak Leaf jest za mały, no to Tesla X albo e-tron będzie w sam raz.....

No nie kazdy lubi jezdzic malymi samochodami.

Tyle że Leaf mały nie jest.
Jest średni.

Fakt, mam też takich znajomych, którzy lubią sobie przedłużyć długością samochodu...



  W miescie statystycznie
ludzie maja wiecej niz 180cm wzrostu i moga sie czuc niekomfortowo w malych autach

No ja tak mam, dlatego nie wybieram aut z poduszką na ziemi zamiast fotela.
Bo niezależnie od ich długości, jest w nich niekomfortowo.
Za do nie mam żadnych problemów, z autami krótszymi o pół metra, ale wysokim siedziskiem - a w elektrykach tak jest zazwyczaj.



ja nie lubie jezdzic malymi autami. Nie wiem co tu jest niezrozumiale.

Np. dlaczego nazywasz 4,5 metrowego Leafa małym autem...

P.S.
Faktycznie zapomniałem że Ty raz w roku zabierasz na wakacje całe swoje obejście ze sobą, wraz z inwentarzem - to się faktycznie do Leafa nie zmieści. ;-)

No tak bywa, nie kazdy zyje na wsi pod jednym dachem z rodzicami, wujkami, dziadkami i rodzenstwem zeby im mogl zostawic male dzieci i psa.

Nie znam klimatów o których piszesz tak dobrze jak Ty, więc ciężko się odnieść.
Nigdy takowych nie miałem, ale też pomysłów na wożenie ze sobą całego obejścia też nie.

Data: 2020-08-19 13:22:05
Autor: J.F.
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:abk7cc08o7do$.dlg@myjk.org...
Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K
Moze nastapic taki moment, ze Izera faktycznie wejdzie do produkcji
To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

Zalezy w jakiej ilosci ... i dla kogo. Na talony dla zasluzonych towarzyszy ?

i polski rzad pojdzie sladem innych europejskich rzadow i uchwali dekret
mowiacy o zakazie rejestracji nowych spalinowych po 2030 roku.

Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
odejdziemy

Wynegocjowal ?
Bo druga strona sie ponoc cieszy, ze czesc funduszy jest tylko dla tych, co zadeklaruja bezemisyjna gospodarke od  2050.

https://wpolityce.pl/gospodarka/511877-sasin-koniec-energetyki-weglowej-to-rok-2050-czy-nawet-2060

No i nie wiem - zakladaja likwidacje do 2050, czy renegocjacje ?
A moze zakladaja odpadniecie od rzadow ? :-)

Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
KONĘ można kupić za 120kzł.

A jak to naprawde wyglada ? 350km przy predkosci 140 ?

Jakby sie jeszcze dalo naladowac w 15 minut do pelna ...


J.

Data: 2020-08-20 14:20:30
Autor: jerzu.xyz
Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
On Wed, 19 Aug 2020 08:59:36 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

O czym Wy ludzie gadacie... Znowu jest jakaś chora wizja (jak w przypadku
ładowarek publicznych), że nagle WSZYSCY jak jeden mąż się przesiądą do EV.

Przesiąść się nie przesiądą. Ale kupują jako drugi auto, do jazdy po
mieście. Sam bym kupił np. Leafa, ale ostatnio jeżdżę sporo mniej, i
dochodzi do tego problem z ładowaniem. W rozsądnym zasięgu mam jedną
ładowarkę (Nissan Zaborowski), która działa tylko w czasie pracy
salonu. Czyli odpada ładowanie w nocy ;) Druga, pod Areną Ursynów,
jest wiecznie zajęta przez carsharing innogy.  --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-08-28 14:39:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Elektromobilność dostanie no wy impuls
Hello Pete,

Tuesday, August 18, 2020, 3:42:00 PM, you wrote:

>> Czyli na 200 stanowisk gara=C5=BCowych (przeci=C4=99tny nowy budynek
>> w = W-wie o 150 mieszkaniach) potrzeba 370 kW. Ciekawe, co na to >> elektrownia. Bo =C5=BCe zap=C5=82ac=C4=85 nabywcy mieszka=C5=84, w >> tym babcie z = kawalerek, to wiadomo.
Raczej nikt nie dostanie takiego przydziału mocy.

Bo ponieważ? Jak myślisz, jaki jest przydział mocy na 150 mieszkań?

Trzeba będzie postawić magazyn prądu w każdym bloku.

Może kiedyś.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Elektromobilność dostanie nowy impuls

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona