Elektromobilność dostanie nowy impuls

Data: 2020-08-19 01:20:06
Autor: Poldek
Elektromobilność dostanie nowy impuls
W dniu 2020-08-18 o 12:19, T. pisze:
Ministerstwo Klimatu proponuje nowe przepisy, które mają umożliwić instalowanie większej liczby ładowarek aut elektrycznych w blokach mieszkalnych oraz w budynkach użyteczności publicznej.

W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód elektryczny?

Data: 2020-08-19 08:52:13
Autor: Myjk
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek
W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku, przy parkingu gniazdo 63A, czyli ok. 40 kW. Czy można z niego naładować samochód elektryczny?

Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie zazwyczaj jest
chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej, ale samochód nie ma
swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna. Koszt około 15k.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 10:32:29
Autor: Pete
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Hello, Myjk.
On 19.08.2020 08:52 you wrote:

> [...]
> Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie > zazwyczaj jest chyba maks. 7kW. Tylko stałym można pakować więcej, > ale samochód nie ma swojej ładowarki DC, wiec musi być zewnętrzna. > Koszt około 15k.

Chyba aż tak źle nie jest?
Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

https://www.auto-swiat.
pl/porady/eksploatacja/sprzedaja-samochody-na-prad-a-czy-sprzedaja-ladowa
rki/lzkqwvf

--
Pete

Data: 2020-08-19 11:53:40
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 10:32:29 +0200, Pete
Chyba aż tak źle nie jest?
Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

Wszystko zależy od jakości ładowarki. Ja niebawem będę musiał zainstalować
ładowarkę 3F żeby skutecznie konsumować energię z PV to pewnie coś
dokładniej będę mógł powiedzieć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 13:27:11
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 10:32:29 +0200, Pete
Chyba aż tak źle nie jest?
Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

Swoją drogą właśnie mnie pewien australijczyk oświecił, że mogę sobie ze
swojego PHEVa zrobić 10kWh magazyn energii via jego łącze chademo i sobie
dom zasilić. ;) Trochę długie, gość grubo nakombinował (swoją drogą tak jak
on mam Outlandera PHEV, falownik Fronius do PV jak on, od dawna chciałem
TPW2 jak on heh) ale jak ktoś ma czas i go interesuje to warto obejrzeć:
https://www.youtube.com/watch?v=FRQjDi5aXTg

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 13:12:04
Autor: K
On 19/08/2020 12:27, Myjk wrote:
[...]

A on to w tym garazu trzyma przypiete lancuchem zeby mu tego ktos nie dzwignal?

To chyba mozna zrobic z dowolnym autem elektrycznym: https://www.youtube.com/watch?v=ADqk4IjzjXs

ktos tam pisze w komentarzach, ze zasilal klinike wterynaryjna z Leafa.

Juz widze Polski system energetyczny w 2050 gdzie w dzien miliony Izer laduje sie z OZE by wieczorem zasiliac polskie domostwa ;)

Data: 2020-08-19 17:42:54
Autor: Shrek
W dniu 19.08.2020 o 14:12, K pisze:

Juz widze Polski system energetyczny w 2050 gdzie w dzien miliony Izer laduje sie z OZE by wieczorem zasiliac polskie domostwa ;)

To kiedy one jeżdzą? Bo znałem takich arabów, co szukali inwestorów (sic!) w polsce na bezemisyjne miasteczko. Właśnie w elektrykach upatrywali nadzieję na magazyn z solarów. Jak zacząłem głupio pytać jak będą te tesle ładować z solarów jak ludzie w pracy, to okazało się, że ci mieszkańcy to z klasy szlachta nie pracuje i tesle mają tylko na pokaz. A jak ktoś musi już tą teslą jeżdzić, to niech ładuje na zewnątrz i coś tam w akusach przywiezie;)

--
Shrek

Data: 2020-08-19 18:02:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f3d487d$0$548$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Aczkolwiek ... po wirusie praca zdalna ponoc modna.
Tylko pracodawca musi z uprzedzeniem powiadomic, ze chce jutro widziec w pracy, bo inaczej rano aku beda rozladowane :-)

J.

Data: 2020-08-19 18:44:30
Autor: Shrek
W dniu 19.08.2020 o 18:02, J.F. pisze:

Aczkolwiek ... po wirusie praca zdalna ponoc modna.
Tylko pracodawca musi z uprzedzeniem powiadomic, ze chce jutro widziec w pracy, bo inaczej rano aku beda rozladowane :-)

Czyli ponownie dochodzimy, że elektryki najlepiej sprawdzają się tam, gdzie samochód w ogole nie potrzebny:P

--
Shrek

Data: 2020-08-20 22:16:03
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 13:12:04 +0100, K
A on to w tym garazu trzyma przypiete lancuchem zeby mu tego ktos nie dzwignal?

Przecież tłumaczył, że to jest przenośny inwerter, jest przypięty żeby nie
upadł przypadkiem.

To chyba mozna zrobic z dowolnym autem elektrycznym: https://www.youtube.com/watch?v=ADqk4IjzjXs

Ale to jest rzeźba na prędko przez 12V akumulator. Inna sprawa że...

ktos tam pisze w komentarzach, ze zasilal klinike wterynaryjna z Leafa.

....Leaf (jak większość japońców) też ma CHAdeMO, więc zapewne było to
zrobione tak jak właśnie zrobił ten Australijczyk w Outlanderze PHEV, wtedy
nie miał 1kW jak ta kobitka, tylko ile fabryka dała z CHAdeMO.

Juz widze Polski system energetyczny w 2050 gdzie w dzien miliony Izer laduje sie z OZE by wieczorem zasiliac polskie domostwa ;)

Albo odwrotnie, ładuje się w nocy w tanim prądzie, a potem zasila w dzień w
drogim. Sam miałem taki plan do czego miał służyć właśnie Tesla PowerWall
(poza tym że miał służyć jako globalny UPS).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 13:41:47
Autor: Myjk
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
Wed, 19 Aug 2020 13:27:11 +0200, Myjk
Swoją drogą właśnie mnie pewien australijczyk oświecił, że mogę sobie ze
swojego PHEVa zrobić 10kWh magazyn energii via jego łącze chademo i sobie
dom zasilić. ;)

Uzupełniając, ładowarka do mojgo PHEVa, który przyjmuje oszałamiające 16kW
po CHAdeMO, którą gość posiada, to chiński ElectWay V2H inverter
https://electway.en.alibaba.com/product/62183995824-804952661/Electway_5000VA_CHAdeMO_V2H_inverter.html

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-08-19 17:43:03
Autor: Cavallino
Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
W dniu 19-08-2020 o 11:32, Pete pisze:
Hello, Myjk.
On 19.08.2020 08:52 you wrote:

  > Wed, 19 Aug 2020 01:20:06 +0200, Poldek
  > Z AC nie naładujesz z taką mocą, bo wewnętrzna w samochodzie
  > zazwyczaj jest chyba maks. 7kW.

U mnie 43kW.
Więc zależy od samochodu.

Tylko stałym można pakować więcej,

Nieprawda.
To że zazwyczaj wbudowane ładowarki są słabe, nie zależy od rodzaju prądu.

Data: 2020-08-28 14:43:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Elektromobilność dostanie nowy impuls
Hello Poldek,

Wednesday, August 19, 2020, 1:20:06 AM, you wrote:

[...]

Bezpośrednio - nie. Wbudowane ładowarki AC to zazwyczaj max 11 kW.
Większą moc oferują ładowarki DC.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-08-28 17:38:00
Autor: Cavallino
[...]

Bezpośrednio - nie.

Zależy od auta.

Wbudowane ładowarki AC to zazwyczaj max 11 kW.

Ale nie zawsze.

Elektromobilność dostanie nowy impuls