Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Elektromobilność dostanie też inne impulsy

Elektromobilność dostanie też inne impulsy

Data: 2020-08-20 14:04:20
Autor: RadoslawF
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/

"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."


Pozdrawiam

Data: 2020-08-20 05:41:30
Autor: Zenek Kapelinder
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:50 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/ "Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce." Pozdrawiam
I dobrze bo elektryczne samochody to pomysł z czapy. Zajebiście drogie, długo się ladują, generuja więcej zanieczyszczeń niż spalinowe i jeszcze by się wiele znalazło. Elektryczne to powinny być samochodziki do jazdy w dużych miastach. Małe, lekkie, tanie toczydelka.

Data: 2020-09-04 19:41:16
Autor: kk
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
On 2020-08-20 14:41, Zenek Kapelinder wrote:
czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:50 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/

"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w
stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może
negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."


Pozdrawiam
I dobrze bo elektryczne samochody to pomysł z czapy. Zajebiście drogie, długo się ladują, generuja więcej zanieczyszczeń niż spalinowe i jeszcze by się wiele znalazło. Elektryczne to powinny być samochodziki do jazdy w dużych miastach. Małe, lekkie, tanie toczydelka.


To to nie to samo?

Data: 2020-08-20 13:57:20
Autor: K
to sie beda ladowali w karitasie albo na kempingu.
On 20/08/2020 13:04, RadoslawF wrote:

Data: 2020-08-20 15:39:56
Autor: J.F.
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f3e67d0$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/
"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."

Ciekawy ten impuls.
Premier na wylocie ? Czy tylko ustalono podzial wplywow w resortach przedsiebiorstw ? :-)

A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
"PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z GDDKiA, które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach."

Uwazaja, ze dostana za darmo ?
Czy w tym trudnym okresie 4Mobility nie dostanie dotacji, a po co jej ladowarki, skoro nie ma zadnego samochodu :-)

Natomiast PGE ... no, to moglby byc dla niej dobry dochod ... gdyby sprzedawala prad po cenach Ionity :-)
Ale moze uwazaja, ze wiecej zarobia na przylaczach dla konkurencji :-)

J.

Data: 2020-08-20 15:20:44
Autor: K
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
On 20/08/2020 14:39, J.F. wrote:
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f3e67d0$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/
"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."

Ciekawy ten impuls.
Premier na wylocie ? Czy tylko ustalono podzial wplywow w resortach przedsiebiorstw ? :-)

A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
"PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z GDDKiA, które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach."

Uwazaja, ze dostana za darmo ?
Czy w tym trudnym okresie 4Mobility nie dostanie dotacji, a po co jej ladowarki, skoro nie ma zadnego samochodu :-)

Natomiast PGE ... no, to moglby byc dla niej dobry dochod ... gdyby sprzedawala prad po cenach Ionity :-)
Ale moze uwazaja, ze wiecej zarobia na przylaczach dla konkurencji :-)


No i jak to sie ma do pracy nad Izera? ;)

Data: 2020-08-21 11:20:03
Autor: J.F.
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rhm0rs$jlo$1$horizn@news.chmurka.net...
On 20/08/2020 14:39, J.F. wrote:
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/
"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."
A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
"PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z GDDKiA, które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach."

No i jak to sie ma do pracy nad Izera? ;)

Pomylily mi sie spolki, ta od Izery to ElectroMobiliy :-)

J.

Data: 2020-08-21 11:12:34
Autor: K
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
On 21/08/2020 10:20, J.F. wrote:
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rhm0rs$jlo$1$horizn@news.chmurka.net...
On 20/08/2020 14:39, J.F. wrote:
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/
"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."
A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
"PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z GDDKiA, które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach."

No i jak to sie ma do pracy nad Izera? ;)

Pomylily mi sie spolki, ta od Izery to ElectroMobiliy :-)

J.


Co nie zmienia faktu, ze uboga ilosc rzadowych ladowarek przelozy sie na sukces w sprzedazy narodowego auta elektrycznego ;)

Data: 2020-08-21 12:40:41
Autor: J.F.
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rho6mj$t4m$1$horizn@news.chmurka.net...
On 21/08/2020 10:20, J.F. wrote:
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
[...]
https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/
"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych.

A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
"PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z GDDKiA,
które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach."

No i jak to sie ma do pracy nad Izera? ;)

Pomylily mi sie spolki, ta od Izery to ElectroMobiliy :-)

Co nie zmienia faktu, ze uboga ilosc rzadowych ladowarek przelozy sie na sukces w sprzedazy narodowego auta elektrycznego ;)

Jaki tam sukces sprzedazy, chyba nikt w to nie wierzy, a najwyrazniej nie PGE, ktora jest jednym z 4 udzialowcow EM :-)

J.

Data: 2020-08-20 16:58:50
Autor: Pete
Elektromobilność dostanie te ż inne impulsy
Hello, J.F..
On 20.08.2020 15:39 you wrote:

> Natomiast PGE ... no, to moglby byc dla niej dobry dochod ... gdyby > sprzedawala prad po cenach Ionity :-) Ale moze uwazaja, ze wiecej > zarobia na przylaczach dla konkurencji :-)

Zbierają kasę na wypłaty dla górników.


--
Pete

Data: 2020-08-20 17:22:32
Autor: RadoslawF
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
W dniu 2020-08-20 o 15:39, J.F. pisze:

https://www.tabletowo.pl/pge-elektromobilnosc-stacje-ladowania/
"Polska Grupa Energetyczna zrezygnowała z rozwoju i inwestowania w stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny cios, który może negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w Polsce."

Ciekawy ten impuls.
Premier na wylocie ? Czy tylko ustalono podzial wplywow w resortach przedsiebiorstw ? :-)

A moze chodzi tylko o ten drobiazg:
"PGE Nowa Energia i 4Mobility zrezygnowali z podpisania umów z GDDKiA, które dotyczyły dzierżawy nieruchomości pod stacje ładowania na MOP-ach."

Uwazaja, ze dostana za darmo ?
Czy w tym trudnym okresie 4Mobility nie dostanie dotacji, a po co jej ladowarki, skoro nie ma zadnego samochodu :-)

Natomiast PGE ... no, to moglby byc dla niej dobry dochod ... gdyby sprzedawala prad po cenach Ionity :-)
Ale moze uwazaja, ze wiecej zarobia na przylaczach dla konkurencji :-)

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.
Przynajmniej do czasu kiedy ładowanie nie stanie się krótsze od tankowania. :-)
O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
jest nieekonomiczne.


pozdrawiam

Data: 2020-08-20 16:32:52
Autor: K
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
On 20/08/2020 16:22, RadoslawF wrote:

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.
Przynajmniej do czasu kiedy ładowanie nie stanie się krótsze od tankowania. :-)
O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
jest nieekonomiczne.


pozdrawiam

Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i zwiazana z tym potencjalna kolejke do wtyczki, wszak wyprodukowac i sprzedac samochod da sie szybciej niz wybudowac stacje ladowania. Technologia jaka jest kazdy widzi i dlatego nie sprzedaje sie 100% elektrykow, bo maly zasieg, bo ladowanie trwa dlugo, itp.

Data: 2020-08-20 18:17:05
Autor: J.F.
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rhm535$me1$1$horizn@news.chmurka.net...
On 20/08/2020 16:22, RadoslawF wrote:
Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

A za 30 lat ?

No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.

Przynajmniej do czasu kiedy ładowanie nie stanie się krótsze od tankowania. :-)
O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
jest nieekonomiczne.

Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i zwiazana z tym

Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
Potem na CNG, teraz na wodorze ...

LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)


J.

Data: 2020-08-20 22:26:56
Autor: RadoslawF
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
W dniu 2020-08-20 o 18:17, J.F. pisze:

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

A za 30 lat ?

Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
że juz elektryków nie będzie.

No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.

Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,
podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.

Przynajmniej do czasu kiedy ładowanie nie stanie się krótsze od tankowania. :-)
O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
jest nieekonomiczne.

Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i zwiazana z tym

Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
Potem na CNG, teraz na wodorze ...

LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)

LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
w którym mogłeś doinstalować LPG.
CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-21 11:03:06
Autor: J.F.
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f3edd9b$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-08-20 o 18:17, J.F. pisze:
Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

A za 30 lat ?

Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
że juz elektryków nie będzie.

Albo nie bedzie juz polowy spalinowych ... i z czego Orlen bedzie zyl ?

A propos, jest juz nowy raport Orlenu
https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/InformacjeFinansowe/Strony/default.aspx

Przychody w II kw - 17mld. Rok temu bylo 29 mld.

Efekt wirusa, czy spadku cen ?

Rzeczywiste wyniki ... trudno powiedziec, jesli sprzedawali stare zapasy drogo kupione.
Odkuja sie w przyszlym kwartale.

No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.
Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,

MOP juz jest. I teraz dzierzawi kto da wiecej.
A moze wrecz o poddzierzawe chodzi.

Nawiasem mowiac - ostatnio przegapilem pol baku i zatankowalem na S5 - ON po 4.79 na Orlenie.
Chwile pozniej tablica stoi - stacja Pieprzyka ma 4.39, zdaje sie jakis kilometr w bok.
A po powrocie - we Wroclawiu na Auchan 4.09. Orlena po 4.20 chyba tez bym znalazl :-(

A dojazdu z autostrady nie zrobia na byle zyczenie ... no moze i zrobia, ale po zabojczej cenie.

podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.

Ale to PGE - linie doprowadzi po kosztach wlasnych, albo i nie - bo przeciez juz doprowadzona, choc upgrade moze byc potrzebny.
A kary zaplaci sama sobie ...

O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
jest nieekonomiczne.

Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i zwiazana z tym

Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
Potem na CNG, teraz na wodorze ...

LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)

LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
w którym mogłeś doinstalować LPG.
CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.

Jakby nie bylo LPG, to pewnie bys sie pogodzil z wadami CNG, najwyzej bys tankowal benzyne co 200km i/lub  wozil kanisterek :-P
Albo kupil benzyniaka i wstawil zbiornik CNG.

Ale LPG juz bylo, i CNG mialo za malo zalet - tzn mialo za duzo wad, a cena nie byla az tak atrakcyjna :-)

J.

Data: 2020-08-21 17:43:34
Autor: RadoslawF
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
W dniu 2020-08-21 o 11:03, J.F. pisze:

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

A za 30 lat ?

Wedle fanboi będą same elektryki, wedle statystyki masz 50%
że juz elektryków nie będzie.

Albo nie bedzie juz polowy spalinowych ... i z czego Orlen bedzie zyl ?

Z drugiej połowy.

A propos, jest juz nowy raport Orlenu
https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/InformacjeFinansowe/Strony/default.aspx Przychody w II kw - 17mld. Rok temu bylo 29 mld.

Efekt wirusa, czy spadku cen ?

Ja bym stawiał na debilne decyzje polityków.
Coś tam komuś obiecali więc spółki skarbu państwa wydają
zyski na "szczytne cele wybrane przez partię".

A i na początku tego kwartału zamknęli ludzi w domach więc i obroty
na stacjach paliw spadły.

Rzeczywiste wyniki ... trudno powiedziec, jesli sprzedawali stare zapasy drogo kupione.
Odkuja sie w przyszlym kwartale.

Albo i nie.
Sporo ludzi miało przerwę w pracy, mniej zarobiło (pechowcy wcale)
i teraz oszczędzają na wszystkim. Te talony wakacyjne dla dzieci
to pomoc branży około turystycznej a nie ludziom.

No dobra - dzierzawa MOP pewnie krotsza.
Cena gruntu jest wysoka ale nie zabójcza.
Zabójczy będzie koszt doprowadzenia dojazdu do autostrady,

MOP juz jest. I teraz dzierzawi kto da wiecej.
A moze wrecz o poddzierzawe chodzi.

Raczej nie.
Koszty dzierżawy kliku metrów kwadratowych pod skrzynkę plus
dwu miejsc parkingowych nie były by wysokie.
GDDKiA podobno zażyczyła sobie aby PGE wybudował MOPy pod
elektryki od podstaw.

Nawiasem mowiac - ostatnio przegapilem pol baku i zatankowalem na S5 - ON po 4.79 na Orlenie.
Chwile pozniej tablica stoi - stacja Pieprzyka ma 4.39, zdaje sie jakis kilometr w bok.
A po powrocie - we Wroclawiu na Auchan 4.09. Orlena po 4.20 chyba tez bym znalazl :-(

A dojazdu z autostrady nie zrobia na byle zyczenie ... no moze i zrobia, ale po zabojczej cenie.

Dokładnie.

podpięcia odpowiedniej linii energetycznej a potem płacenia
kar. Za nieodebranie mocy lub za przekroczenie.

Ale to PGE - linie doprowadzi po kosztach wlasnych, albo i nie - bo przeciez juz doprowadzona, choc upgrade moze byc potrzebny.
A kary zaplaci sama sobie ...

Naiwny.
Powoła się spółkę córkę, zatrudni teściową czy córkę do rady nadzorczej
i trzeba to potem jakoś rozliczyć.

O ile dosyć tanio mogą postawić punkty ładowania właściciele
istniejących stacji paliw (lub właściciele innej już stojącej
infrastruktóry) to budowanie nowych stacji ładowania
jest nieekonomiczne.

Ale to jest bledne kolo. Bez tych stacji ladowania proces "tankowania" bedzie trwal dluzej ze wzgledu na ich mala ilosc i zwiazana z tym

Kiedys bledne kolo bylo na LPG.
Potem na CNG, teraz na wodorze ...

LPG sie rozwinelo, CNG u nas pozostalo bledne :-)

LPG nie było błędnym kołem. Miałeś pełnoprawne auto na benzynę
w którym mogłeś doinstalować LPG.
CNG w formie instalacji fabrycznej i pomniejszonego zbiornika
na benzynę faktycznie już się łapie na błędne koło.

Jakby nie bylo LPG, to pewnie bys sie pogodzil z wadami CNG, najwyzej bys tankowal benzyne co 200km i/lub  wozil kanisterek :-P
Albo kupil benzyniaka i wstawil zbiornik CNG.

Ale LPG juz bylo, i CNG mialo za malo zalet - tzn mialo za duzo wad, a cena nie byla az tak atrakcyjna :-)

Można to ując i tak.


Pozdrawiam

Data: 2020-08-20 17:41:47
Autor: Jacek Maciejewski
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Dnia Thu, 20 Aug 2020 17:22:32 +0200, RadoslawF napisał(a):

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

Ta śmiała diagnoza zapewne została przygotowana w oparciu o rzetelną
analizę conajmniej kilkunastu przykładów realizacji zarówno benzynówek
jak stacji ładowania? Oczywiście łącznie z późniejszymi kosztami
eksploatacji?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-08-20 22:29:37
Autor: RadoslawF
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
W dniu 2020-08-20 o 17:41, Jacek Maciejewski pisze:

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

Ta śmiała diagnoza zapewne została przygotowana w oparciu o rzetelną
analizę conajmniej kilkunastu przykładów realizacji zarówno benzynówek
jak stacji ładowania? Oczywiście łącznie z późniejszymi kosztami
eksploatacji?

Bo wyliczenie samego obrotu z dziesięciu punktów ładowania i porównanie
go do obrotu stacji paliw z 9 punktami dystrybutorów było by dla
fanboja za łatwe. Rozumiem, podaj swoje wyliczenia skoro masz inne. :-)


Pozdrawiam

Data: 2020-08-21 08:03:57
Autor: Jacek Maciejewski
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
Dnia Thu, 20 Aug 2020 22:29:37 +0200, RadoslawF napisał(a):

W dniu 2020-08-20 o 17:41, Jacek Maciejewski pisze:

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

Ta śmiała diagnoza zapewne została przygotowana w oparciu o rzetelną
analizę conajmniej kilkunastu przykładów realizacji zarówno benzynówek
jak stacji ładowania? Oczywiście łącznie z późniejszymi kosztami
eksploatacji?

Bo wyliczenie samego obrotu z dziesięciu punktów ładowania i porównanie
go do obrotu stacji paliw z 9 punktami dystrybutorów było by dla
fanboja za łatwe. Rozumiem, podaj swoje wyliczenia skoro masz inne. :-)

Tak myślałem. Nic nie wiesz ale postanowiłeś błysnąć. Błyszczu,
błyszczu!
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-08-21 17:45:41
Autor: RadoslawF
Elektromobilność dostanie też inne impulsy
W dniu 2020-08-21 o 08:03, Jacek Maciejewski pisze:

Fanboje jeszcze się nie doliczyli że pełny koszt dużej stacji
ładowania (budowanej od podstaw) lekko przekroczy koszt stacji
paliw a zysków przyniesie mniej.

Ta śmiała diagnoza zapewne została przygotowana w oparciu o rzetelną
analizę conajmniej kilkunastu przykładów realizacji zarówno benzynówek
jak stacji ładowania? Oczywiście łącznie z późniejszymi kosztami
eksploatacji?

Bo wyliczenie samego obrotu z dziesięciu punktów ładowania i porównanie
go do obrotu stacji paliw z 9 punktami dystrybutorów było by dla
fanboja za łatwe. Rozumiem, podaj swoje wyliczenia skoro masz inne. :-)

Tak myślałem. Nic nie wiesz ale postanowiłeś błysnąć. Błyszczu,
błyszczu!

Jak  na razie to udowodniłeś że sam nie znasz obrotów stacji ale
innym chętnie stawiasz zarzuty. Poprzesz je faktami lub wyliczeniami
czy będziesz dalej palił głupa?


Pozdrawiam

Elektromobilność dostanie też inne impulsy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona