Elektroniczny doradcza Eco Drive

Data: 2013-11-12 16:15:07
Autor: anacron
Elektroniczny doradcza Eco Drive
Mam taki wynalazek a aucie. Dziwne to bo czasami karze ciągnąć do
3,5krpm a czasami przy 2krpm pokazuje, aby wyższy wrzucić. Zalezy
oczywiście od tego jak mocno wciśnie się pedał.

Ktoś wie jak to działa? Pytam, bo próbowałem według tego jeździć i przy
dwóch zbiornikach wyjeżdżonych wyszło spalanie o jakieś 0,7 wyższe niż
jazda na wyczucie, pomijając już, że czasami to się przyspieszyć nie
dało, jakby bazować na tym. Na szczęście mogę to wyłączyć. Ale pytanie
jak to działa? :D

--
anacron

Data: 2013-11-12 21:19:49
Autor: hisjusz
W dniu 2013-11-12 16:15, anacron pisze:
[...]

Ta sama trasa użyta do testu? Wystarczy że jak jeździłeś na eco było więcej pod górę, inny wiatr, inna temp zewnętrzna i pomiar jest nie miaro dajny.
Pomyśl jak to może działać ?! Do komputera "Eco": czujnik na wtryskiwaczach wysyła dane o dawkach, czujnik położenia wału impulsy obrotów, czujnik temp zewnętrzna, czujnik temp silnika do tego jeszcze może być pobierana prędkość pojazdu. Komputer eco ma podane wzorce zachowań i rezultaty na ich podstawie oraz wskaźnikach z czujników podpowiada Ci jak masz jechać.

>Dziwne to bo czasami karze ciągnąć do
> 3,5krpm a czasami przy 2krpm pokazuje, aby wyższy wrzucić.
Nic dziwnego! Pod wzniesienie(nawet takie którego subtelnie nie wyczuwasz) lepiej jak będziesz ciągnął do 3500 rpm na prostej drodze albo zjeździe lepiej jak wrzucisz wcześniej następny bieg.

Data: 2013-11-12 23:00:03
Autor: LEPEK
W dniu 2013-11-12 21:19, hisjusz pisze:
[...]

Dwa zbiorniki to jakieś 1500 - 2000 km dla współczesnego samochodu, więc "więcej pod górę" raczej nierealne. Wiatr - może, ale nie na tą skalę. Temperatura tym bardziej. 0,7 l/100 km to różnica jak między trasą w pojedynkę, a trzy osoby z poważnym bagażem, albo minus 5 vs plus 35 i klima na max. Albo polska międzymiastowa vs. Niemcy ile-fabryka-dała. Więc albo ekonomizer działa idiotycznie, albo użytkownik idiotycznie traktuje ekonomizer.
Powyższe pod warunkiem, że użytkownik dobrze odczytuje i realizuje wskazania.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm