Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Elektrościema

Elektrościema

Data: 2017-08-08 16:59:56
Autor: Budzik
Elektrościema
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

Piękny cytat:
"Jak wynika z ustaleń Instytutu ds. Mobilności, Logistyki i Techniki Samochodowej działającego przy Wolnym Uniwersytecie w Brukseli,
samochód elektryczny zasilany prądem pochodzącym z elektrowni
opalanych węglem, ropą lub gazem, podczas jego użytkowania wydala
pośrednio do atmosfery trochę więcej szkodliwych gazów niż samochód z
silnikiem Diesla, ale mniej niż samochód z silnikiem benzynowym."

Generalnie - elektrościema, że samochód elektryczny jest bardziej ekologiczny. Przeczytajcie całość:

http://www.dw.com/pl/samochody-elektryczne-nie-s%C4%85-tak-przyjazne-dl
a-%C5%9Brodowiska-jak-si%C4%99-uwa%C5%BCa/a-40000331
Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2017-08-08 20:55:17
Autor: Jacek Maciejewski
Elektrościema
Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej gramów
CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy. Produkuje za to więcej sadzy i
tlenków azotu. Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej
interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami. A w niedalekiej
przyszłości elektrykami.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-08 19:15:53
Autor: Pszemol
Elektrościema
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej gramów
CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy. Produkuje za to więcej sadzy i
tlenków azotu.

Sadza to efekt niestechiometrycznego spalania paliwa.

Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej
interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami. A w niedalekiej
przyszłości elektrykami.

Cząstki stałe interesują wszystkich tych, którzy nie chcą mieć raka płuc...
reszty one nie interesują.

Data: 2017-08-08 15:12:52
Autor: Zenek Kapelinder
Elektrościema
Elektryki tez czastki stale wytwarzaja. Gdzies czytalem ze szybko opon ubywa.

Data: 2017-08-09 00:39:47
Autor: Pszemol
Elektrościema
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Elektryki tez czastki stale wytwarzaja. Gdzies czytalem ze szybko opon ubywa.

:-))) dobre, to Ci się udało.

Każde auto, ktore potrafi się rozpędzać w 2,4 sekundy do setki jak Tesla
P100D będzie szybko zużywał opony.

Data: 2017-08-09 10:25:31
Autor: Myjk
Elektrościema
Wed, 9 Aug 2017 00:39:47 -0000 (UTC), Pszemol
Każde auto, ktore potrafi się rozpędzać w 2,4 sekundy do setki jak Tesla
P100D będzie szybko zużywał opony.

Ale widziałeś opony "Moja Tesla"? No tak zjechanych kapci w relatywnie
nowym (i bezwypadkowym, ba, bezstłuczkowym) samochodzie to już dawno nie
widziałem. Niestety coś FB mi stoi, to nie wydłubię teraz fotki.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-08-09 11:29:05
Autor: Myjk
Elektrościema
Wed, 9 Aug 2017 00:39:47 -0000 (UTC), Pszemol
Każde auto, ktore potrafi się rozpędzać w 2,4 sekundy do setki jak Tesla
P100D będzie szybko zużywał opony.

FB dalej zamula, ale udało się wydłubać:
https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/1823618321226920
I to nie jest P100D a tylko P85.

Przy okazji dorzucę jak słabo jest wykonana TS
https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/1823719814550104

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-08-09 16:43:05
Autor: T.
Elektrościema
W dniu 2017-08-09 o 11:29, Myjk pisze:
Wed, 9 Aug 2017 00:39:47 -0000 (UTC), Pszemol

Każde auto, ktore potrafi się rozpędzać w 2,4 sekundy do setki jak Tesla
P100D będzie szybko zużywał opony.

FB dalej zamula, ale udało się wydłubać:
https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/1823618321226920
I to nie jest P100D a tylko P85.

Przy okazji dorzucę jak słabo jest wykonana TS
https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/1823719814550104


Niedawno ktoś w Internet wrzucił zdjęcia bodaj z Poznania (Motorshow) pokazujące, jak wygląda wykonanie Ariinery. Podobno firma zażądała usunięcia z powodu praw autorskich :-) Ale masakrycznie to wyglądało - jak jakaś przeróbka Łady na Ferrari wyklepana w garażu.
T.

Data: 2017-08-08 21:59:56
Autor: Budzik
Elektrościema
Użytkownik TomN news007@intf.dyndns.org.invalid ...

Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej
gramów CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy.

Ciekawe liczenie -- na 100 kilometrów. Tylko dlaczego taka np T...ta
podaje CO2 w g/km?

A co za róznica czy w gramach na kilometr czy na 100km? Przeliczyc nie mozna?

Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej
interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami.

Panie też dieslami? Ja tam wolę by kobity na jeźdźca jeździły,
klimatyzator działał. i mam w dupie kryzys klimatyczny, i wydzielanie
CO2
Cóż...

A w niedalekiej przyszłości elektrykami.

LOL, nie staje ci i usiłujesz się tłumoczyć... ;P

 --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2017-08-09 00:47:10
Autor: Kaczin
Elektrościema
W dniu 08.08.2017 o 21:38, TomN pisze:
Jacek Maciejewski w
<news:oqibpfy9gnz4$.17n1aqavclj5b$.dlg40tude.net>:

Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej gramów
CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy.

Ciekawe liczenie -- na 100 kilometrów. Tylko dlaczego taka np T...ta podaje
CO2 w g/km?


No, ciekawe. Najwyraźniej niektórzy skończyli szkołę podstawową i umieją sobie przeliczyć.
Dyskryminują cię Tom.


Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej
interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami.

Panie też dieslami? Ja tam wolę by kobity na jeźdźca jeździły, klimatyzator
działał. i mam w dupie kryzys klimatyczny, i wydzielanie CO2

Jeździć na jeźdźca - wytlumocz bo ni rozmumie.


A w niedalekiej przyszłości elektrykami.

LOL, nie staje ci i usiłujesz się tłumoczyć... ;P


Widzę, że znasz to uczucie :->



--
Kaczin

Data: 2017-08-08 17:20:49
Autor: Zenek Kapelinder
Elektrościema
Jaa Ci Kaczin żenidlo urosnie to zrozumiesz.

Data: 2017-08-09 23:11:42
Autor: Tomasz Pyra
Elektrościema
Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

Piękny cytat:
"Jak wynika z ustaleń Instytutu ds. Mobilności, Logistyki i Techniki Samochodowej działającego przy Wolnym Uniwersytecie w Brukseli,
samochód elektryczny zasilany prądem pochodzącym z elektrowni
opalanych węglem, ropą lub gazem, podczas jego użytkowania wydala
pośrednio do atmosfery trochę więcej szkodliwych gazów niż samochód z
silnikiem Diesla, ale mniej niż samochód z silnikiem benzynowym."

Generalnie - elektrościema, że samochód elektryczny jest bardziej ekologiczny. Przeczytajcie całość:

http://www.dw.com/pl/samochody-elektryczne-nie-s%C4%85-tak-przyjazne-dl
a-%C5%9Brodowiska-jak-si%C4%99-uwa%C5%BCa/a-40000331
Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.

Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z
powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów,
filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG.

Więc z ich punktu widzenia problem faktycznie może wyglądać na taki że
elektrownia emituje więcej CO2 niż samochód.
U nas problem wygląda inaczej bo elektrownie pewnie utrzymane są w
przyzwoitym stanie, a samochody nie.

Data: 2017-08-10 09:00:21
Autor: re
Elektrościema


Użytkownik "Tomasz Pyra"


Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.

Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z
powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów,
filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG.
-- -
No nie gadaj, że LPG jest problemem. Chyba większym jest stary silnik, który więcej oleju bierze.

Data: 2017-08-10 23:18:58
Autor: Tomasz Pyra
Elektrościema
Dnia Thu, 10 Aug 2017 09:00:21 +0200, re napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"


Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.

Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z
powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów,
filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG.
-- -
No nie gadaj, że LPG jest problemem. Chyba większym jest stary silnik, który więcej oleju bierze.

Mało kto ma instalację LPG poprawnie wyregulowaną.
Cząstek stałych pewnie mniej niż z diesla czy benzyny, za to jak AFR skacze
to raz produkuje tlenek węgla, a raz tlenki azotu. To też zdrowe nie jest.

Data: 2017-08-11 18:08:16
Autor: cyklista
Elektrościema
Tomasz Pyra pisze:


Mało kto ma instalację LPG poprawnie wyregulowaną.
Cząstek stałych pewnie mniej niż z diesla czy benzyny, za to jak AFR skacze
to raz produkuje tlenek węgla, a raz tlenki azotu. To też zdrowe nie jest.


Ja bym powiedział że mało kto ma instalacje źle wyregulowaną.

Cząstek stałych to nie powinno być wcale. Tlenki węgla pewnie są ale skąd tlenki azotu by się miały brać ?

Data: 2017-08-11 18:21:32
Autor: Myjk
Elektrościema
Fri, 11 Aug 2017 18:08:16 +0200, cyklista
Tlenki węgla pewnie są ale skąd tlenki azotu by się miały brać ?

Z powietrza i ew. z paliwa.
To nie jest jakby oczywiste? :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-08-12 08:42:27
Autor: Jacek Maciejewski
Elektrościema
Dnia Fri, 11 Aug 2017 18:08:16 +0200, cyklista napisał(a):

skąd tlenki azotu by się miały brać ?

Z wyższej niż w benzynie temp. spalania w komorze.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-12 10:29:48
Autor: J.F.
Elektrościema
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14m0uqhtzqasi$.n3v75bauw3fz.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 11 Aug 2017 18:08:16 +0200, cyklista napisał(a):
skąd tlenki azotu by się miały brać ?

Z wyższej niż w benzynie temp. spalania w komorze.

Czy ona taka wyzsza ?
Od temperatury sprawnosc zalezy, benzyniakom tez powinno zalezec.

Tyle ze w benzynie mieszanka dobrana, i tlenu dokladnie tyle, ile do spalenia paliwa potrzeba.
W dieslu tlenu duzy nadmiar, a i azotu pelno.

J.

Data: 2017-08-15 18:54:35
Autor: Janusz
Elektrościema
W dniu 2017-08-12 o 10:29, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:14m0uqhtzqasi$.n3v75bauw3fz.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 11 Aug 2017 18:08:16 +0200, cyklista napisał(a):
skąd tlenki azotu by się miały brać ?

Z wyższej niż w benzynie temp. spalania w komorze.

Czy ona taka wyzsza ?
Od temperatury sprawnosc zalezy, benzyniakom tez powinno zalezec.

Tyle ze w benzynie mieszanka dobrana, i tlenu dokladnie tyle, ile do
spalenia paliwa potrzeba.
Ale w LPG masz tak samo, przecież sonda lambda tak samo reguluje skład mieszanki jak przy benzynie. A instalacje są regulowane po montażu i na pewno nie palą więcej niż powinny, wszystko widać na kompie.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-08-10 18:50:35
Autor: J.F.
Elektrościema
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:194jnfom8fmyp.uw3d59qtsphj$.dlg@40tude.net...

Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.
Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z

Oj, lato coraz bardziej upalne.
Bez klimy w pracy/domu trudno wytrzymac.

A gdzie te zimy po -30 (nie ma czego zalowac), a gdzie snieg.

Ale ... jak sie jest Holendrem i czyta ile lodu na Antarktydzie stopnieje i o ile podniesie sie poziom morza ... to jest sie czego bac :-)

J.

Data: 2017-08-10 17:10:57
Autor: Pszemol
Elektrościema
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:194jnfom8fmyp.uw3d59qtsphj$.dlg@40tude.net...

Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.
Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z

Oj, lato coraz bardziej upalne.
Bez klimy w pracy/domu trudno wytrzymac.

A gdzie te zimy po -30 (nie ma czego zalowac), a gdzie snieg.

Ale ... jak sie jest Holendrem i czyta ile lodu na Antarktydzie stopnieje i o ile podniesie sie poziom morza ... to jest sie czego bac :-)

Nie mówiąc już o mieszkańcach na wyspach Polinezji.

Data: 2017-08-14 11:20:22
Autor: Shrek
Elektrościema
W dniu 09.08.2017 o 23:11, Tomasz Pyra pisze:

Więc z ich punktu widzenia problem faktycznie może wyglądać na taki że
elektrownia emituje więcej CO2 niż samochód.
U nas problem wygląda inaczej bo elektrownie pewnie utrzymane są w
przyzwoitym stanie, a samochody nie.

Ale stan silnika to raczej wpływa na węglowodory i NOx. Z CO2 nie ma specjalniej magii. Więcej spalisz - więcej CO2, mniej spalisz mniej CO2.

I w zasadzie co byś nie zrobił, to najlepsza elektrownia węglowa będzie produkować więcej CO2 na km przez elektryka, niż szrot w tdiku.

Taki lajf. Fizyki nie oszukasz. Elektrownie ma gównianą wydajność (z tego zamego powodu co silnik spalinowy) i jak podokładasz transformacji i przesyłu po drodze, to wyjdzie gorzej niż spalić bezpośrednio.

Shrek

Data: 2017-08-14 03:23:52
Autor: Zenek Kapelinder
Elektrościema
Masz racje ze spalanie u uzytkownika moze byc lepsze od spalania w elektrowni. Ale musi byc spelniony warunek ze piec albo kociol u uzytkownika ma wysoka sprawnosc. Podobno w Krakowie spora czesc ogrzewania oparta jest o piece kaflowe i podobne wynalazki. Sprawnosc pieca kaflowego to mniej niz 20%, blaszanej kozy jeszcze mniej. Do tego brak w tych urzadzeniach kontroli nad spalinami. W takim wypadku elektrocieplownia ze sprawnoscia na poziomie odbiorcy w granicach 25-30% bedzie lepsza. Ale przegra z nowoczesnym kotlem na wegiel. Taki nowoczesny ma sprawnosc w okolicach 80%, sonde lambda i cyklonowy filtr czastek stalych. Durny piecyk na pellet, jakich ostatnio duzo w ofertach sprzedazy sie zrobilo, spala drozsze paliwo niz piec kaflowy ale zuzywa go 3-4 razy mniej, zajmuje duzo mniej miejsca niz piec kaflowy, pozwala utrzymac stala temperature w pomieszczeniu, sam sie rozpala i popiol wyrzuca sie z niego dwa-trzy razy w sezonie. Modele piecykow na pellet wyposazone w sonde lambda tez sa.

Data: 2017-08-14 13:28:48
Autor: Shrek
Elektrościema
W dniu 14.08.2017 o 12:23, Zenek Kapelinder pisze:
Masz racje ze spalanie u uzytkownika moze byc lepsze od spalania w elektrowni. Ale musi byc spelniony warunek ze piec albo kociol u uzytkownika ma wysoka sprawnosc.

Ale nie mówimy o piecu, tylko silniku spalinowym, który ma gównianą sprawność a i tak wygrywa. W przytpadku pieca to naprawdę trzebaby wziąć jakieś gówno, zeby na sprawność nie wygrało nawet z elektrociepłownią. Mówimy o jakimś normalnym piecu a nie kozie.

Shrek

Elektrościema

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona