Data: 2017-08-08 16:59:56 | |
Autor: Budzik | |
Elektrościema | |
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...
Piękny cytat:Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jaki jest szczyt odwagi??? Chodzić w turbanie na Manhatanie :-)) |
|
Data: 2017-08-08 20:55:17 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Elektrościema | |
Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka? Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej gramów CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy. Produkuje za to więcej sadzy i tlenków azotu. Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami. A w niedalekiej przyszłości elektrykami. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-08 19:15:53 | |
Autor: Pszemol | |
Elektrościema | |
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Sadza to efekt niestechiometrycznego spalania paliwa. Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej Cząstki stałe interesują wszystkich tych, którzy nie chcą mieć raka płuc... reszty one nie interesują. |
|
Data: 2017-08-08 15:12:52 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
ElektroĹciema | |
Elektryki tez czastki stale wytwarzaja. Gdzies czytalem ze szybko opon ubywa.
|
|
Data: 2017-08-09 00:39:47 | |
Autor: Pszemol | |
Elektrościema | |
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Elektryki tez czastki stale wytwarzaja. Gdzies czytalem ze szybko opon ubywa. :-))) dobre, to Ci się udało. Każde auto, ktore potrafi się rozpędzać w 2,4 sekundy do setki jak Tesla P100D będzie szybko zużywał opony. |
|
Data: 2017-08-09 10:25:31 | |
Autor: Myjk | |
Elektrościema | |
Wed, 9 Aug 2017 00:39:47 -0000 (UTC), Pszemol
Każde auto, ktore potrafi się rozpędzać w 2,4 sekundy do setki jak Tesla Ale widziałeś opony "Moja Tesla"? No tak zjechanych kapci w relatywnie nowym (i bezwypadkowym, ba, bezstłuczkowym) samochodzie to już dawno nie widziałem. Niestety coś FB mi stoi, to nie wydłubię teraz fotki. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-08-09 11:29:05 | |
Autor: Myjk | |
Elektrościema | |
Wed, 9 Aug 2017 00:39:47 -0000 (UTC), Pszemol
Każde auto, ktore potrafi się rozpędzać w 2,4 sekundy do setki jak Tesla FB dalej zamula, ale udało się wydłubać: https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/1823618321226920 I to nie jest P100D a tylko P85. Przy okazji dorzucę jak słabo jest wykonana TS https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/1823719814550104 -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-08-09 16:43:05 | |
Autor: T. | |
Elektrościema | |
W dniu 2017-08-09 o 11:29, Myjk pisze:
Wed, 9 Aug 2017 00:39:47 -0000 (UTC), Pszemol Niedawno ktoś w Internet wrzucił zdjęcia bodaj z Poznania (Motorshow) pokazujące, jak wygląda wykonanie Ariinery. Podobno firma zażądała usunięcia z powodu praw autorskich :-) Ale masakrycznie to wyglądało - jak jakaś przeróbka Łady na Ferrari wyklepana w garażu. T. |
|
Data: 2017-08-08 21:59:56 | |
Autor: Budzik | |
Elektrościema | |
Użytkownik TomN news007@intf.dyndns.org.invalid ...
A co za róznica czy w gramach na kilometr czy na 100km? Przeliczyc nie mozna?Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka? Cóż... --A w niedalekiej przyszłości elektrykami. Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire |
|
Data: 2017-08-09 00:47:10 | |
Autor: Kaczin | |
Elektrościema | |
W dniu 08.08.2017 o 21:38, TomN pisze:
Jacek Maciejewski w No, ciekawe. Najwyraźniej niektórzy skończyli szkołę podstawową i umieją sobie przeliczyć. Dyskryminują cię Tom. Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej Jeździć na jeźdźca - wytlumocz bo ni rozmumie. A w niedalekiej przyszłości elektrykami. Widzę, że znasz to uczucie :-> -- Kaczin |
|
Data: 2017-08-08 17:20:49 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
ElektroĹciema | |
Jaa Ci Kaczin żenidlo urosnie to zrozumiesz.
|
|
Data: 2017-08-09 23:11:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elektrościema | |
Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ... Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2. Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów, filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG. Więc z ich punktu widzenia problem faktycznie może wyglądać na taki że elektrownia emituje więcej CO2 niż samochód. U nas problem wygląda inaczej bo elektrownie pewnie utrzymane są w przyzwoitym stanie, a samochody nie. |
|
Data: 2017-08-10 09:00:21 | |
Autor: re | |
Elektrościema | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka? Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2. Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów, filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG. -- - No nie gadaj, że LPG jest problemem. Chyba większym jest stary silnik, który więcej oleju bierze. |
|
Data: 2017-08-10 23:18:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elektrościema | |
Dnia Thu, 10 Aug 2017 09:00:21 +0200, re napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" Mało kto ma instalację LPG poprawnie wyregulowaną. Cząstek stałych pewnie mniej niż z diesla czy benzyny, za to jak AFR skacze to raz produkuje tlenek węgla, a raz tlenki azotu. To też zdrowe nie jest. |
|
Data: 2017-08-11 18:08:16 | |
Autor: cyklista | |
Elektrościema | |
Tomasz Pyra pisze:
Ja bym powiedział że mało kto ma instalacje źle wyregulowaną. Cząstek stałych to nie powinno być wcale. Tlenki węgla pewnie są ale skąd tlenki azotu by się miały brać ? |
|
Data: 2017-08-11 18:21:32 | |
Autor: Myjk | |
Elektrościema | |
Fri, 11 Aug 2017 18:08:16 +0200, cyklista
Tlenki węgla pewnie są ale skąd tlenki azotu by się miały brać ? Z powietrza i ew. z paliwa. To nie jest jakby oczywiste? :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-08-12 08:42:27 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Elektrościema | |
Dnia Fri, 11 Aug 2017 18:08:16 +0200, cyklista napisał(a):
skąd tlenki azotu by się miały brać ? Z wyższej niż w benzynie temp. spalania w komorze. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2017-08-12 10:29:48 | |
Autor: J.F. | |
Elektrościema | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14m0uqhtzqasi$.n3v75bauw3fz.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 11 Aug 2017 18:08:16 +0200, cyklista napisał(a): skąd tlenki azotu by się miały brać ? Z wyższej niż w benzynie temp. spalania w komorze. Czy ona taka wyzsza ? Od temperatury sprawnosc zalezy, benzyniakom tez powinno zalezec. Tyle ze w benzynie mieszanka dobrana, i tlenu dokladnie tyle, ile do spalenia paliwa potrzeba. W dieslu tlenu duzy nadmiar, a i azotu pelno. J. |
|
Data: 2017-08-15 18:54:35 | |
Autor: Janusz | |
Elektrościema | |
W dniu 2017-08-12 o 10:29, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grupAle w LPG masz tak samo, przecież sonda lambda tak samo reguluje skład mieszanki jak przy benzynie. A instalacje są regulowane po montażu i na pewno nie palą więcej niż powinny, wszystko widać na kompie. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-08-10 18:50:35 | |
Autor: J.F. | |
Elektrościema | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:194jnfom8fmyp.uw3d59qtsphj$.dlg@40tude.net...
Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2. Oj, lato coraz bardziej upalne. Bez klimy w pracy/domu trudno wytrzymac. A gdzie te zimy po -30 (nie ma czego zalowac), a gdzie snieg. Ale ... jak sie jest Holendrem i czyta ile lodu na Antarktydzie stopnieje i o ile podniesie sie poziom morza ... to jest sie czego bac :-) J. |
|
Data: 2017-08-10 17:10:57 | |
Autor: Pszemol | |
Elektrościema | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:194jnfom8fmyp.uw3d59qtsphj$.dlg@40tude.net...Nie mówiąc już o mieszkańcach na wyspach Polinezji. |
|
Data: 2017-08-14 11:20:22 | |
Autor: Shrek | |
Elektrościema | |
W dniu 09.08.2017 o 23:11, Tomasz Pyra pisze:
Więc z ich punktu widzenia problem faktycznie może wyglądać na taki że Ale stan silnika to raczej wpływa na węglowodory i NOx. Z CO2 nie ma specjalniej magii. Więcej spalisz - więcej CO2, mniej spalisz mniej CO2. I w zasadzie co byś nie zrobił, to najlepsza elektrownia węglowa będzie produkować więcej CO2 na km przez elektryka, niż szrot w tdiku. Taki lajf. Fizyki nie oszukasz. Elektrownie ma gównianą wydajność (z tego zamego powodu co silnik spalinowy) i jak podokładasz transformacji i przesyłu po drodze, to wyjdzie gorzej niż spalić bezpośrednio. Shrek |
|
Data: 2017-08-14 03:23:52 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
ElektroĹciema | |
Masz racje ze spalanie u uzytkownika moze byc lepsze od spalania w elektrowni. Ale musi byc spelniony warunek ze piec albo kociol u uzytkownika ma wysoka sprawnosc. Podobno w Krakowie spora czesc ogrzewania oparta jest o piece kaflowe i podobne wynalazki. Sprawnosc pieca kaflowego to mniej niz 20%, blaszanej kozy jeszcze mniej. Do tego brak w tych urzadzeniach kontroli nad spalinami. W takim wypadku elektrocieplownia ze sprawnoscia na poziomie odbiorcy w granicach 25-30% bedzie lepsza. Ale przegra z nowoczesnym kotlem na wegiel. Taki nowoczesny ma sprawnosc w okolicach 80%, sonde lambda i cyklonowy filtr czastek stalych. Durny piecyk na pellet, jakich ostatnio duzo w ofertach sprzedazy sie zrobilo, spala drozsze paliwo niz piec kaflowy ale zuzywa go 3-4 razy mniej, zajmuje duzo mniej miejsca niz piec kaflowy, pozwala utrzymac stala temperature w pomieszczeniu, sam sie rozpala i popiol wyrzuca sie z niego dwa-trzy razy w sezonie. Modele piecykow na pellet wyposazone w sonde lambda tez sa.
|
|
Data: 2017-08-14 13:28:48 | |
Autor: Shrek | |
Elektrościema | |
W dniu 14.08.2017 o 12:23, Zenek Kapelinder pisze:
Masz racje ze spalanie u uzytkownika moze byc lepsze od spalania w elektrowni. Ale musi byc spelniony warunek ze piec albo kociol u uzytkownika ma wysoka sprawnosc. Ale nie mówimy o piecu, tylko silniku spalinowym, który ma gównianą sprawność a i tak wygrywa. W przytpadku pieca to naprawdę trzebaby wziąć jakieś gówno, zeby na sprawność nie wygrało nawet z elektrociepłownią. Mówimy o jakimś normalnym piecu a nie kozie. Shrek |
|