Data: 2017-08-14 11:41:27 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Elektrościema | |
W dniu 2017-08-08 o 14:11, T. pisze:
Piękny cytat: Przeczytałem i komu wierzyć? Cytat z tego artykułu: "Ponieważ samochody elektryczne muszą być lekkie, do ich karoserii używa się stopów aluminium, których wyprodukowanie wymaga zużycia ogromnej ilości energii." Stal 6 kWh/kg Aluminum pierwotne 15-80 kWh/kg (skąd takie zróżnicowanie?) Aluminium wtórne 1 kWh/kg No i aluminium potrzeba 1/3 tego co na konstrukcję stalową. Więcej niż połowa aluminium produkowana jest z odzysku. Tak więc punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. :-) Robert http://www.ism.uni.wroc.pl/sites/ism/art/michalski_rynek_aluminium.pdf http://eko.org.pl/energia/pdf/R15.pdf |
|
Data: 2017-08-14 13:32:07 | |
Autor: J.F. | |
Elektrościema | |
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59917047$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-08-08 o 14:11, T. pisze: http://www.dw.com/pl/samochody-elektryczne-nie-s%C4%85-tak-przyjazne-dla-%C5%9Brodowiska-jak-si%C4%99-uwa%C5%BCa/a-40000331 Przeczytałem i komu wierzyć? Jak bedzie trzeba duzo na samochody, to trzeba bedzie duzo nowego :-P Aluminium potrzebuja pradu, prad mozna z wiatrakow, albo hydroelektrowni. Huta zas dymi :-) Poza tym jakby spalinowe robic z aluminium to by mniej palily :-) J. |
|
Data: 2017-08-14 13:38:15 | |
Autor: Shrek | |
Elektrościema | |
W dniu 14.08.2017 o 13:32, J.F. pisze:
Aluminium potrzebuja pradu, prad mozna z wiatrakow, albo hydroelektrowni. Dziwne - mam kilometr od domu i nie dymi:P Znaczy nie u mnie;) Shrek |
|