Elektryczna droga

Data: 2016-07-05 21:01:16
Autor: J.F.
Elektryczna droga
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/pierwsza-elektryczna-droga-ju%c5%bc-dzia%c5%82a-kosztowa%c5%82a-niemal-60-mln-z%c5%82-przyjmie-si%c4%99/ar-AAi7dXZ

No, ciekaw jestem jak to sie sprawdzi.
Te dwa pantografy jakos nie wzbudzaja mojego zaufania, wolalbym chyba tak jak to w trolejbusach jest.

Poczekamy, zobaczymy.
Jak widac - elektryczne samochody staja sie bardzo modne.

J.

Data: 2016-07-05 21:24:21
Autor: twistedme
Elektryczna droga
W dniu 2016-07-05 o 21:01, J.F. pisze:
[...]

eeee żadna nowość, w Gdyni trajtki były odkąd sięgam pamięcią :) Teraz wprowadzili nawet takie, które mogą kilka km zrobić bez pantografu, na akumulatorach, i dojeżdżają tam, gdzie nie ma linii.

Data: 2016-07-05 23:02:06
Autor: tck
Elektryczna droga

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:577c0966$0$649$65785112news.neostrada.pl...
[...]

w Lublinie sa trajtki z dieslem a 'szelki' na przystankach zapinaja automatycznie bez wysiadania

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2016-07-06 06:24:25
Autor: Shrek
Elektryczna droga
On 05.07.2016 23:02, tck wrote:

[...]

Wczoraj widziałem jadący normalnie tramwaj z opuszczonym odbierakiem prądu. Z ludzikami w środku, nie jakiś zjazd awaryjny;)

Shrek

Data: 2016-07-06 08:21:19
Autor: masti
Elektryczna droga
Shrek wrote:

On 05.07.2016 23:02, tck wrote:

[...]

Tramawaje Warszawskie 3002
pierwszy "hybrydowy" tramwaj.
jeździ na prąd albo na prąd :)
http://tramwar4.republika.pl/3002-117348-z.jpg

Data: 2016-07-06 11:16:02
Autor: J.F.
Elektryczna droga
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlif1u$foj$1@dont-email.me...
Shrek wrote:
[...]

Cos dla Wroclawia.
Tu jak sobie nowoczesne tramwaje kupili, to stara siec wybijala bezpieczniki.

Ale takie brzydkie to nie przejda ... choc watpie, aby wpisali w SIWZ :-)

J.

Data: 2016-07-06 09:18:28
Autor: masti

Shrek wrote:
[...]

na szczęście zrobili go aż w 1 egzemplarzu :)
ale nowe PESY też spokojnie mogą jeździć na aku.
Wszystkie te obecnie kupowane do Warszawy dwukierunkowe mają taką opcję

Data: 2016-07-06 11:25:02
Autor: Robert Wańkowski
Elektryczna droga
W dniu 2016-07-06 o 11:16, J.F. pisze:
Ale takie brzydkie to nie przejda
No to samo chciałem napisać. :-)
Za te same pieniądze nie można pogiąć te blachy w ładniejszy kształt?
Podobnie oglądając wizualizacje jakiś przyszłych konstrukcji, piękne, ładne. Jak powstanie w realu to czar pryska.

Robert

Data: 2016-07-06 14:38:12
Autor: re
Elektryczna droga

Użytkownik "masti"

[...]

-- -
Nie sądzicie, że oni nasze pieniądze wydają bezsensownie ?

Data: 2016-07-05 22:44:38
Autor: WM
Elektryczna droga
[...]

Ja bym dodał jeszcze szyny na takiej zelektryfikowanej autostradzie
i specjalnie podłączane podwozie z metalowymi kołami. ;)

Data: 2016-07-05 23:08:28
Autor: tck
Elektryczna droga

Użytkownik "WM" <ciekaw1@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:577c1c43$0$12544$65785112news.neostrada.pl...
[...]

'ale to juz bylo'....
tiry na tory haslo glosilo czy jakos tak;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2016-07-06 10:39:55
Autor: elmer radi radisson
Elektryczna droga
On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

Ja bym dodał jeszcze szyny na takiej zelektryfikowanej autostradzie
i specjalnie podłączane podwozie z metalowymi kołami. ;)

https://s3.amazonaws.com/gigsalad_media/n/nomad_slot_car_racing/4ee5701d65ff9.jpg

:)

--

memento lorem ipsum

Data: 2016-07-06 16:23:15
Autor: WM
Elektryczna droga
W dniu 2016-07-06 o 10:39, elmer radi radisson pisze:
On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

Miałem na myśli raczej coś w tym stylu ;)
http://www.v10.pl/archiwum/4x4/aktualnosci/land_rover/discovery_sport_pociag_2.jpg
http://www.v10.pl/archiwum/4x4/aktualnosci/land_rover/discovery_sport_pociag_3.jpg
http://www.v10.pl/archiwum/4x4/aktualnosci/land_rover/discovery_sport_pociag_4.jpg
http://www.4x4.v10.pl/Land,Rover,Discovery,Sport,w,roli,lokomotywy,137905.html

:)

Data: 2016-07-06 16:55:21
Autor: yabba
On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

Mówisz i masz:

http://fotopolska.eu/foto/567/567129.jpg

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-07-06 19:28:58
Autor: T.
On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

Takich aut jest wiele, przoduje w tym chyba Unimog...

http://glowny-mechanik.pl/2014/10/unimog-u-423/
http://glowny-mechanik.pl/2014/10/unimog-u-423-2/

T.

Data: 2016-07-06 19:26:55
Autor: T.
On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

Generalnie propaganda i durnota. Jak niby ten 100-tonowy skład hamuje? Półtoratonowy Land Rover na kawałku oponki na szynie? W dodatku próba w górskiej Szwajcarii...
T.

Data: 2016-07-06 21:33:48
Autor: WM
On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

To reklama, a ta rządzi się trochę inną logiką.
Ma być dziwnie i intrygująco.

Coś jak facet ciągnący ciężarówkę na linie trzymanej w zębach ;)
Sensu nie ma, ale duzi chłopcy lubią się popisywać przed kumplami ;)

Data: 2016-07-07 10:05:58
Autor: Ghost
Elektryczna droga

On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

Hamulcami w wagonach?

On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

Żeby hamulce w wagonach działały, muszą teoretycznie być podpięte do sprężarki. Można je też zwolnić ręcznie, ale ktoś musi biec wzdłuż wagonu, żeby pociągnąć odpowiednią wajchę (jest na zewnątrz), a w sposób awaryjny - przez zerwanie w wagonie któregokolwiek z hamulców bezpieczeństwa. Inna możliwość - otwarcie zaworu na końcu wagonu przy sprzęgach (też z zewnątrz). Ale to nie jest typowy sposób hamowania...
Dawno dawno temu były montowane ręczne łańcuchowe hamulce w wagonach pasażerskich - było to sporej średnicy koło z rączką w obu przedsionkach. Dziś tego się nie montuje.
Więc jak tym samochodem zahamować?
T.

Ps. niedawno zastanawiałem się, jak skacze pchła. Okazuje się, że jej wyskok jest w pełni kontrolowany, ale lądowanie - nie. Spada na łeb na szyję. Podobnie jest z tą demonstracją land rovera... :-)

Data: 2016-07-07 11:34:54
Autor: yabba
On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

[...]

Mogli włożyć do wagonu sprężarkę z napędem spalinowym, albo w wersji ekonomicznej generator + kompresor z pobliskiej Castoramy.
To jest reklama. Nie musi mieć sensu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-07-06 11:45:21
Autor: T.
Elektryczna droga
[...]

Tu jest też na ten temat i kilka zdjęć i schematów:

http://glowny-mechanik.pl/2016/07/szwecji-otwarto-pierwsza-swiecie-e-autostrade/

T.

Elektryczna droga