Elektryczne klopoty

Data: 2018-11-28 13:05:12
Autor: J.F.
Elektryczne klopoty

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/samochody-elektryczne-są-za-ciche-więc-co-logiczne-unia-europejska-wymusi-montowanie-generatorów-odgłosów-silnika/ar-BBPRnDp

"Samochody elektryczne poruszające się poniżej prędkości około 20 km/h są bowiem praktycznie całkowicie niesłyszalne. Dopiero powyżej tej prędkości auto ,,wytwarza" hałas związany z aerodynamiką i odgłosem opon na asfalcie. Silnik samochodu słyszymy najbardziej wtedy, kiedy pojazd porusza się najwolniej. Do tej układanki dodajmy ogólną tendencję do wprowadzania ograniczeń prędkości w miejscach zabudowanych nawet do 30 km/h. Rosnąca ilość elektrycznych samochodów na drogach sprawia, że coraz częściej dochodzi do wypadków związanych z tym, że pieszy nie słyszał nadjeżdżającego pojazdu. Właśnie dlatego Unia Europejska wkrótce wymusi na producentach tych samochodów, aby te emitowały specjalne odgłosy przy poruszaniu się z niewielką prędkością."

I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

https://web.archive.org/web/20130305141413/http://www.nhtsa.gov/SampleSounds

J.

Data: 2018-11-28 13:14:50
Autor: LordBluzg(R)
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:

[...]

Ciekawe czy będzie można wybierać scieżki dźwiękowe. Raz masz diesla, 2 suwa albo gulgoczącą wolnossącą "V" :)

https://web.archive.org/web/20130305141413/http://www.nhtsa.gov/SampleSounds
Pewnie przyjdzie teraz Shrek i napisze że oczywiście wina kierowcy.
Ja sobie napiszę tak: Gdyby kierowcy jeździli na słuch, tak jak łażą piesi to by było bardzo ciekawie :)
Pieszy ma się rozgladać przede wszystkim. Nie po to wprowadzono obowiązek włączania świateł w dzień, żeby je było słychać :)

--
LordBluzg(R)
         <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2018-11-28 13:32:57
Autor: J.F.
Elektryczne klopoty
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bfe86ce$1$494$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W niektorych modelach pewnie tak - trzeba sprawdzic Tesle w przyszlym roku :-)

[...]

"Co ciekawe - nowe prawo w Szwajcarii jest krytykowane. Pojawiają się głosy, które twierdzą, że rozwiązania powinny być bardziej rygorystyczne. Bardzo krytyczne są zwłaszcza organizacje zrzeszające osoby niewidome. Ci bowiem twierdzą, że samochody elektryczne powinny emitować odgłosy również wtedy, kiedy się nie poruszają, a więc np. te czekające na zmianę świateł."

A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
"ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)

J.

Data: 2018-11-28 14:24:30
Autor: Myjk
Elektryczne klopoty
Wed, 28 Nov 2018 13:32:57 +0100, J.F.
A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
"ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)

dwukropekde

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-11-28 14:32:47
Autor: Michał Jankowski
Elektryczne klopoty
W dniu 28.11.2018 o 13:32, J.F. pisze:

osoby niewidome. Ci bowiem twierdzą, że samochody elektryczne powinny emitować odgłosy również wtedy, kiedy się nie poruszają, a więc np. te czekające na zmianę świateł."

Spalinowe z systemem start/stop też są bezgłośne w zatrzymaniu...

A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
"ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)

Patataj, patataj.

   MJ

Data: 2018-11-28 22:47:15
Autor: LordBluzg(R)
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-28 o 13:32, J.F. pisze:
[...]

[...]

Czujnik ruchu i szczekanie jadowitego psa :]
Działa nie tylko na slepych we wszystkich językach naraz :D Znacznie lepsze niż wyjce "alarm" lub chujwiecoto?

Nie znam żadnej osoby, która oprze się jadowitemu ujadaniu. Zgodne z naturą i ekologiczne :D

Data: 2018-12-01 02:55:00
Autor: kk
Elektryczne klopoty
[...]

Dźwięki sportowego tłumika są dodawane w mocnych spalinówkach

Data: 2018-11-28 13:43:57
Autor: JDX
Elektryczne klopoty
On 2018-11-28 13:14, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Przecież pomysł nie jest nowy. Zdaje się tak z 10 lat temu miszcze
marketingu i dizajnu z BMW doszli do wniosku, że ówczesne M5 za słabo
brzmi i dodali ,,wspomaganie" brzmienia silnika za pomocą systemu audio.
:-) Pomysł iście koreański. Tudzież chiński. :-)

Data: 2018-11-28 19:04:43
Autor: LordBluzg(R)
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-28 o 13:43, JDX pisze:
On 2018-11-28 13:14, LordBluzg(R) wrote:
[...]

W sklepie Play, masz apki z bulgotem silnika, podłączane przez BT/OBDII.
Do koloru do wyboru. Telefon podłączasz do zestawu audio i bulgoczesz :)

Data: 2018-11-28 14:22:26
Autor: Myjk
Elektryczne klopoty
Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.
I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

Etam, mam to w PHEV zaimplementowane. Raz że można wyłączyć (niestety
każdorazowo przy starcie, co mi już weszło w nawyk), a dwa że to raczej
huczy ze zmiennym natężeniem. Do 10km/h słychać w kabinie, później już nie.
Zresztą tutaj to trochę słychać na filmie w przypadku białego OL (mój
niebieski miał wyłączone huczenie):

https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4

Tylko trzeba jeszcze wiedzieć czego słuchać. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-11-28 14:46:48
Autor: J.F.
Elektryczne klopoty
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:w7lf55e9kk8u.dlg@myjk.org...
Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.
I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

Etam, mam to w PHEV zaimplementowane. Raz że można wyłączyć (niestety
każdorazowo przy starcie, co mi już weszło w nawyk),

No to teraz juz nie bedzie mozna wylaczyc :-)

a dwa że to raczej
huczy ze zmiennym natężeniem. Do 10km/h słychać w kabinie, później już nie.

To teraz bedzie slychac do 20 lub 30 :)

J.

Data: 2018-11-28 14:28:15
Autor: Myjk
Elektryczne klopoty
Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.
I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

Tak w ogóle dla mnie to jest absurd, przecież zaletą elektryka jest właśnie
brak smogu dźwiękowego, a ci idioci nakazują wprowadzać hałasowanie zamiast
uczyć ludzi żeby patrzyli gdzie lizą. :/ Ja już trochę jeżdżę EV (5kkm) i
faktycznie teog nie słychać jak podjeżdżam z tyłu szczególnie, niemniej jak
już pisałem wyłączam huczenie zawsze i dziwnych akcji że ktoś mi wlazł pod
koła jeszcze nie miałem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-12-01 02:59:16
Autor: kk
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-28 o 14:28, Myjk pisze:
[...]

Poduszek też pewnie jeszcze nie użyłeś

Data: 2018-12-01 18:44:10
Autor: Myjk
Elektryczne klopoty
Sat, 1 Dec 2018 02:59:16 +0100, kk
Poduszek też pewnie jeszcze nie użyłeś

No nie, bo staram się jeździć z głową, podobnie jak jestem świadom że auto
nie hałasuje, wiec jak jadę w stronę pieszych to zwiększam uwagę.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-12-03 12:26:29
Autor: Queequeg
Elektryczne klopoty
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Tak w ogóle dla mnie to jest absurd, przecież zaletą elektryka jest właśnie
brak smogu dźwiękowego, a ci idioci nakazują wprowadzać hałasowanie zamiast
uczyć ludzi żeby patrzyli gdzie lizą. :/

Mogliby zrobić przycisk "warcz silnikiem". Nie trąbisz na pieszego, ale warczysz za nim, żeby cię słyszał. Kierowca przecież i tak patrzy na drogę i wie, kiedy zbliża się do pieszego, który jest do niego tyłem.

Data: 2018-12-03 13:32:20
Autor: T.
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-12-03 o 13:26, Queequeg pisze:
[...]

To jest dobre:
https://www.youtube.com/watch?v=k85mRPqvMbE

Zwłaszcza pierwsze 4 sekundy mogłyby być :-)
T.

Data: 2018-11-28 14:53:07
Autor: Myjk
Elektryczne klopoty
Wed, 28 Nov 2018 14:46:48 +0100, J.F.
No to teraz juz nie bedzie mozna wylaczyc :-)

No i to jest absurd tej sytuacji.

To teraz bedzie slychac do 20 lub 30 :)

Na zewnątrz słychać od 0 do 40 (jak tylko wrzucę na D), w kabinie do 10/h
bo później już głośniej jęczy silnik i opony. Czytać co się pisze. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-11-28 15:19:58
Autor: T.
Elektryczne klopoty
[...]

A kiedy rowery będą musiały buczeć? :-)
Zwłaszcza te elektryczne...
T.

Data: 2018-11-28 20:20:26
Autor: Adam
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-28 o 15:19, T. pisze:
W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:

(...)

A kiedy rowery będą musiały buczeć? :-)
Zwłaszcza te elektryczne...

Za moich młodych lat w rowerach (bynajmniej, nie elektrycznych) przypinało się pokrywkę z lodów Calypso, aby stukała o szprychy.
Taka moda była.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-28 17:59:51
Autor: Budzik
Elektryczne klopoty
UĹźytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

To jest w sumie dokładnie to o czym pisze od dawna - jezeli piesi nie beda dbali o własne bezpieczenstwo to kierowcy nawet przy najlepszych intencjach beda sie mylic...

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2018-12-01 03:01:11
Autor: kk
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-28 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

Nie o to chodzi, piesi nielegalnie włażą pod koła bo uważają, że mogą, że ich kierowca nie przejedzie. I tak jest do czasu.

Data: 2018-12-01 10:59:44
Autor: Budzik
Elektryczne klopoty
UĹźytkownik kk kk@op.pl ...

[...]

Sprawa czy moga czy nie, czy to jest wtargniecie czy nie etc ma dla mnie drugorzedne znaczenie.
Jak ktos mnie przejedzie to kto bedzie udowadniał ze nie wtargnałem?

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Data: 2018-11-29 12:28:56
Autor: Miroo
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:

https://web.archive.org/web/20130305141413/http://www.nhtsa.gov/SampleSounds

Mnie pasują takie dźwięki

https://www.youtube.com/watch?v=nY2wB_PCEm8

Film prawie nowy - z 2012r ;)

Pozdrawiam

Data: 2018-11-29 12:49:26
Autor: Myjk
Elektryczne klopoty
Thu, 29 Nov 2018 12:28:56 +0100, Miroo
Mnie pasują takie dźwięki

Dla mnie nadal to absurd -- i tak jesteśmy bombardowani dźwiękami ze
wszystkich stron, zamiast dbać o ciszę, ew. ucząc ludzi aby zaczęli zwracać
uwagę na samochody (w końcu kiedyś większość jednak będzie elektryczna), to
ją celowo zaburzamy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-11-29 12:55:07
Autor: LordBluzg(R)
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-29 o 12:49, Myjk pisze:
[...]

Wgraj sobie dźwięk "sprzedawcy lodów" nie dość że będą Cię szukali wzrokiem po całej ulicy, to wieczorami jak pojedziesz gdzieś w bloki lub na wieś, będziesz wkurwiał małe dzieci :D

Data: 2018-11-29 14:45:41
Autor: Miroo
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-29 o 12:55, LordBluzg(R) pisze:
Wgraj sobie dźwięk "sprzedawcy lodów" nie dość że będą Cię szukali
wzrokiem po całej ulicy, to wieczorami jak pojedziesz gdzieś w bloki lub
na wieś, będziesz wkurwiał małe dzieci :D

Kurna, ile razy miałem ochotę tego gościa zamordować...
Do tej pory jak słyszę ten dźwięk to podświadomie szukam kamienia.
Kilka razy dziennie, dzień w dzień, tak głośny, że słychać 2 osiedla dalej :(

Pozdrawiam

Data: 2018-12-03 12:35:01
Autor: Queequeg
Elektryczne klopoty
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:

Wgraj sobie dźwięk "sprzedawcy lodów" nie dość że będą Cię szukali wzrokiem po całej ulicy, to wieczorami jak pojedziesz gdzieś w bloki lub na wieś, będziesz wkurwiał małe dzieci :D

Ja zamontowałbym takie.

https://www.youtube.com/watch?v=m4-kMWgFvEE

Data: 2018-11-29 13:05:41
Autor: J.F.
Elektryczne klopoty
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bffcd89$0$504$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Taki jakis ... elektryczny :-)

A swoja droga - audi nie ma jakiejs przekladni, ktora sama taki dzwiek wygeneruje ?

J.

Data: 2018-11-29 14:46:36
Autor: Miroo
Elektryczne klopoty
W dniu 2018-11-29 o 13:05, J.F. pisze:
A swoja droga - audi nie ma jakiejs przekladni, ktora sama taki dzwiek
wygeneruje ?

No właśnie - moja pralka nie ma z tym generowaniem problemu, a wolałbym, żeby była cicha ;)

Pozdrawiam

Data: 2018-12-01 02:57:27
Autor: kk
Elektryczne klopoty
[...]