Elektryczne przygody

Data: 2021-01-22 12:16:30
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

https://www.youtube.com/watch?v=lEflt-nkhzc

Nie ma jedzenia obiadu w czasie ladowania, tylko szybki hotdog :-P
Swoja droga - co ci Polacy sobie mysla ... no wpierdol im ...

Ciekawe, co by sie musialo stac w kraju, aby wszystkie stacje paliwowe zablokowac ... hm,

-blackout ... np na skutek przeciazenia ladowaniem EV :-)
-awaria serwerow Orlenu/Shella/BP ... stacje chyba potrafia dzialac autonomicznie ... przynajmniej na razie :-)
-awaria VISY/MC/bankow

-awaria kas fiskalnych, szczegolnie tych nowych on-line ? Juz raz jedna masowa byla ...

-awaria chmury ... za pare lat, jak sie wszystko sceduje na chmure ...

J.

Data: 2021-01-22 13:29:36
Autor: K
Elektryczne przygody
On 22/01/2021 11:16, J.F. wrote:
[...]

To nie jest ten kolo co Tesla trzy dni jechal do Chorwacji spiac po parkingach i podziwiajac piekne widoki w nocy?

Data: 2021-01-22 17:46:09
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruek00$le5$2$horizn@news.chmurka.net...
On 22/01/2021 11:16, J.F. wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk
https://www.youtube.com/watch?v=lEflt-nkhzc

To nie jest ten kolo co Tesla trzy dni jechal do Chorwacji spiac po parkingach i podziwiajac piekne widoki w nocy?

Ten sam, wielki fan elektrykow :-)

J.

Data: 2021-01-22 14:35:58
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 12:16, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

Oni do tych Włoszech ciągnęli ze sobą z polski lawetę.
Wiedzieli że taka awaria nastąpi?

https://www.youtube.com/watch?v=lEflt-nkhzc

Zostawia gość pojazd na ładowarce i byle jaki chłystek może
mu go odłączyć od prądu bo uważa że należy mu się pierwszeństwo.
Wszak są w trasie i to w trzy samochody więc jakiś lokals ma
spierdalać i odstąpić ważnemu panu miejsce.

Ale chłystek doszedł do ciekawych obserwacji, ładowarek jest w
europie mnóstwo, ale są problemy ze skorzystaniem z nich.
Przekonał mnie też że jazda elektrykiem przez europę to strata
czasu i nerwów.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-22 17:12:01
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600ad4ee$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2021-01-22 o 12:16, J.F. pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

Oni do tych Włoszech ciągnęli ze sobą z polski lawetę.
Wiedzieli że taka awaria nastąpi?

Zobacz 5:40 - laweta prezent wiozla.

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

[...]

No, jak sie wzorem Cavallino zaplanuje nocleg co 300km i zwiedzanie lokalnych atrakcji, to moze nie :-)

J.

Data: 2021-01-22 19:12:54
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 17:12, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

Oni do tych Włoszech ciągnęli ze sobą z polski lawetę.
Wiedzieli że taka awaria nastąpi?

Zobacz 5:40 - laweta prezent wiozla.

Jakby prezent nie był niepełnowartościowy to by sam dojechał.

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

Szkoda że nie dostali elektrycznej. Może by to ich czegoś nauczyło.

[...]

To niech jadą samochodem a nie rowerem czy wyrobem niepełnowartościowym
o zasięgu roweru.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-22 20:11:07
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600b15d5$0$548$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No jakze tak - uzywane auto podarowac ? :-)

Poza tym zobacz jaki zasieg potrzebuje obdarowany :-)

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

Szkoda że nie dostali elektrycznej. Może by to ich czegoś nauczyło.

No tak :-)

J.

Data: 2021-01-23 13:03:26
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 20:11, J.F. pisze:

[...]

Raczej wypożyczenie do uzgodnionych testów podsumowanych
filmem na YT. Znaczy zwykły marketing i robienie ludziom
wody z mózgu.

Poza tym zobacz jaki zasieg potrzebuje obdarowany :-)

Kiedyś potrzebował 300km teraz wystarczy mu 100km.

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

Szkoda że nie dostali elektrycznej. Może by to ich czegoś nauczyło.

No tak :-)

:-)

pozdrawiam

Data: 2021-01-25 10:37:20
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600c10ba$0$546$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hm, pisza, ze podarowali, zreszta ... papiezowi chyba nie wypada wypozyczac, musi byc "dar" :-)

Tak swoja droga - jakby Izere podarowali, to bylaby to jakas reklama .... a co oni w zasadzie podarowali ?
Jakis polski wyrob ?

Poza tym zobacz jaki zasieg potrzebuje obdarowany :-)

Kiedyś potrzebował 300km teraz wystarczy mu 100km.

Ale posiadlosc liczy sobie 3 km obwodu :-)

Tak swoja droga:
-papamobile moglby byc elektryczny,

-jak patrze na tych ochroniarzy biegnacych dookola ... segwaye by im sie przydaly.
  czy bieganie niezbedne dla treningu ?

-kosciol japonski przekazal, pardon - podarowal papiezowi wodorową toyote.
  Najblizsza stacja tankowania - 600km :-)

J.

Data: 2021-01-25 11:00:31
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
Ciekawy artykuł o problemie, który ma większość grupowych elektrofobów:

https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/samochod-elektryczny-zima-gdy-mieszkasz-w-bloku-test-peugeot-e-2008/chrhvb7

Cyt. clou artykułu:

"Samochód elektryczny w bloku. Czy to ma sens?
Wniosek? Ani zimowe warunki, ani mieszkanie w bloku bez garażu i dostępu do gniazdka, nie dyskwalifikują samochodu elektrycznego. Wówczas jednak samochód elektryczny wymaga... planowania i wolnego czasu.

Warto przewidywać i zakładać, że w nagłej konieczności skorzystania z samochodu, pozostały poziom energii w akumulatorach może nie wystarczyć. A odpada wariant z krótkim postojem na stacji paliw, by uzupełnić bak w drodze. Jeśli komuś poza sezonem wystarczyłyby nawet 1-2 wizyty przy stacji szybkiego ładowania, by uzupełnić zapas energii na całotygodniową jazdę, tak zimą trzeba to robić częściej, choćby na krótko, przy każdej możliwej okazji."

W 100% zgadzam się z tymi wnioskami - ja robię dokładnie tak jak pisali.
I mimo że mam garaż i możliwość ładowania, to z reguły z niej nie korzystam.

I nie mam problemu z korzystaniem z darmowego prądu do samochodu.

Zwłaszcza w pandemii i homeoffice, z domu wyjść co jakiś trzeba, więc nie robi mi różnicy, czy pójdę na spacer rozpoczynając go w domu, czy przy ładowarce parę km dalej.

Data: 2021-01-22 23:19:43
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 22-01-2021 o 17:12, J.F. pisze:

ładowarek jest w
europie mnóstwo, ale są problemy ze skorzystaniem z nich.

Bo trzeba trochę dopłacić za ogólnoeuropejską kartę do ładowania, a nie żydzić na darmowe, promocyjne karty od operatorów poszczególnych sieci, w poszczególnych krajach.

Przekonał mnie też że jazda elektrykiem przez europę to strata
czasu i nerwów.

Pewnie jakieś stare odgrzewanie kotlety?
Świat idzie do przodu....

No, jak sie wzorem Cavallino zaplanuje nocleg co 300km i zwiedzanie lokalnych atrakcji, to moze nie :-)

Dzisiaj zwiedzałem Wrocław, bo Orlen (wprowadzając opłaty) mocno utrudnił darmowe ładowanie u Was.
Pozostały po drodze praktycznie tylko ładowarki PKP i to dość wolne (do tego tylko Type2).
Niestety, poza Zoe i Teslą, innymi autami nie da się ich efektywnie wykorzystać podczas przerwy w podróży...

Więc zapewne był to mój ostatni darmowy wyjazd do Wrocławia, bo Zoe zapewne już niedługo ze mną pozostanie.

Data: 2021-01-23 13:08:13
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 23:19, Cavallino pisze:

[...]

I jaki procent firm posiadających ładowarki ta karta obsługuje?

Przekonał mnie też że jazda elektrykiem przez europę to strata
czasu i nerwów.

Pewnie jakieś stare odgrzewanie kotlety?
Świat idzie do przodu....

Co oznacza że liczba firm posiadających ładowarki u których trzeba
się zarejestrować a bywa że i podpisać umowę jeszcze wzrosła.

To może kup jednak dizla.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-25 10:10:27
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rufj1v$9eu$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No i gdzie ladowales ?

Pozostały po drodze praktycznie tylko ładowarki PKP i to dość wolne (do tego tylko Type2).
Niestety, poza Zoe i Teslą, innymi autami nie da się ich efektywnie wykorzystać podczas przerwy w podróży...

A ta ladowarka PKP to gdzie ?
Bo do Wroclawia powinienes dojechac, a potem zwiedzaj dlugo, niech sie laduje i pare godzin.
Chyba, ze przyjedzie Daniel i Cie odlaczy :-P

Data: 2021-01-25 10:21:12
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 10:10, J.F. pisze:
[...]

PKP.
W Żmigrodzie (na wszelki wypadek, bo obawiałem się zajętych ładowarek we Wrocławiu, na szczęście niepotrzebnie) i we Wrocławiu.

A ta ladowarka PKP to gdzie ?

Przy dworcu głównym.

Bo do Wroclawia powinienes dojechac, a potem zwiedzaj dlugo, niech sie laduje i pare godzin.

Ano.

Chyba, ze przyjedzie Daniel i Cie odlaczy :-P

I coś w ten deseń mi się u Was przydarzyło, albo ładowanie zerwało się samo z siebie po 1h, bo nie doładował się do końca.

Data: 2021-01-25 12:41:09
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rum2i7$e29$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Dobre miejsce ... jak sie chce miasto zwiedzac.
I nawet dobrze, ze powolna :-)

Pod ziemia, nad ziemia?
.... bo jak jeszcze darmowy parking ... super :-)

A moze limit darmowego pradu ? :-)

J.

Data: 2021-01-25 12:52:26
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 12:41, J.F. pisze:

[...]

Nad ziemią, koło poczty, z darmowym miejscem.

I coś w ten deseń mi się u Was przydarzyło, albo ładowanie zerwało się samo z siebie po 1h, bo nie doładował się do końca.

A moze limit darmowego pradu ? :-)

Może, albo czasowy.
Przyznaję, że nie czytałem regulaminu.

Data: 2021-01-25 15:06:55
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rumbdq$jlh$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Super ... w tym roku, bo jak bedzie platny, moze sie zrobic za drogo :-)

J.

Data: 2021-01-26 19:02:01
Autor: ii
Elektryczne przygody
[...]

Trójkołowiec lekki. Rejestracja na motorower, czyli starsi mogą tym jeździć bez prawka. Cena 22tys. Problem: baterie, efekt: brak sensownego zasięgu. Ale na zakupy nadal wystarczy.

Data: 2021-01-22 16:41:11
Autor: nadir
Elektryczne przygody
W dniu 22.01.2021 o 12:16, J.F. pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

https://www.youtube.com/watch?v=lEflt-nkhzc

Myjk Jacek, i inne Cavaillne, czytacie?
A przecież nie ma problemu z ładowaniem w trasie, i tak co 300km trzeba zrobić odpoczynek...

Data: 2021-01-22 20:11:00
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 22-01-2021 o 16:41, nadir pisze:
W dniu 22.01.2021 o 12:16, J.F. pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

https://www.youtube.com/watch?v=lEflt-nkhzc

Myjk Jacek, i inne Cavaillne, czytacie?

Tak.
Ale Jarek nic napisał, więc nie ma co czytać.
Ani jednego słowa.

A linki do filmów to sobie może głęboko wsadzić....

Data: 2021-01-22 20:20:11
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruf803$2gt$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No jak nie, przeciez bylo pare slow ode mnie :-P

A linki do filmów to sobie może głęboko wsadzić....

A ogladaliscie ?

to co mam jeszcze pisac :-P

J.

Data: 2021-01-22 22:24:14
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 22-01-2021 o 20:20, J.F. pisze:

A linki do filmów to sobie może głęboko wsadzić....

A ogladaliscie ?

Nie.
To jest grupa dyskusyjna, a nie strona z linkami.
Chcesz dyskutować, to napisz o czym.

Data: 2021-01-22 23:38:35
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Dnia Fri, 22 Jan 2021 22:24:14 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

No przeciez napisalem - o elektrycznych przygodach :-)

Obejrzyj, podyskutujemy :-P

J.

Data: 2021-01-23 06:37:29
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 22-01-2021 o 23:38, J.F. pisze:

Chcesz dyskutować, to napisz o czym.

No przeciez napisalem - o elektrycznych przygodach :-)

Daniela Grzyba?
Wczoraj wrzucił fajną, że tesla tm3, w ciężkie mrozy, przy 120 km/h, nadal miała zasięg koło 300 km.
A w trybie oszczędnościowym o 1/4 większy.

Obejrzyj

Większość filmów Daniela oglądałem, więc drugi raz nie zamierzam

>podyskutujemy :-P

Jak napiszesz o czym.

Data: 2021-01-25 10:07:27
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rugcmp$o2l$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 22-01-2021 o 23:38, J.F. pisze:
Chcesz dyskutować, to napisz o czym.
No przeciez napisalem - o elektrycznych przygodach :-)

Daniela Grzyba?

I nie tylko.

Obejrzyj
Większość filmów Daniela oglądałem, więc drugi raz nie zamierzam

To ci wystarczy 10s aby sobie przypomniec :-)
No chyba, ze takie filmy wyparles juz z pamieci :-P

podyskutujemy :-P
Jak napiszesz o czym.

O pielgrzymce do Wloch rok temu.

J.

Data: 2021-01-25 10:13:40
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 10:07, J.F. pisze:

Większość filmów Daniela oglądałem, więc drugi raz nie zamierzam

To ci wystarczy 10s aby sobie przypomniec :-)

A Tobie ile potrzeba czasu, żeby opisać problem?

No chyba, ze takie filmy wyparles juz z pamieci :-P

Względnie wykopałeś jakieś starocie, też nie mam ochoty sprawdzać.

podyskutujemy :-P
Jak napiszesz o czym.

O pielgrzymce do Wloch rok temu.

Już na to odpowiedziałem - jak się nie żydzi na darmowych kartach, tylko używa roamingowych, to problem nie istnieje.
Nie załadujesz tu, to załadujesz kawałek obok, na ładowarce innej sieci.

Bankom też się zdarza że im system padnie, czy to powód żeby z nich w ogóle nie korzystać?

Data: 2021-01-25 10:27:29
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rum244$e29$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Nie takie znow stare ...

[...]

Byles, sprawdziles ?
Ale tam zadna karta nie zadzialala, bo system w 95% ladowarek padl :-)

Te Enel to takie "darmowe zbiorcze" czy do tych ladowarek, co zamierzali uzywac ?

A swoja droga - sami sie uwiklali w jakis skomplikowany, scentralizowany system, nie mogloby byc normalnie - wsadzasz karte kredytową, ladujesz, obciaza ile tam wyszlo ?

Bankom też się zdarza że im system padnie, czy to powód żeby z nich w ogóle nie korzystać?

Ale powod, aby miec dwa banki ... lub trzy, lub 4 ... i karty ze wszystkich z nich.

A tu co proponujesz - zapasowe auto na holu ? :-)

J.

Data: 2021-01-25 10:34:29
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 10:27, J.F. pisze:
[...]

95% ładowarek tej sieci, czy w ogóle?

Te Enel to takie "darmowe zbiorcze" czy do tych ladowarek, co zamierzali uzywac ?

Obstawiam to drugie.

A swoja droga - sami sie uwiklali w jakis skomplikowany, scentralizowany system, nie mogloby byc normalnie - wsadzasz karte kredytową, ladujesz, obciaza ile tam wyszlo ?

Zgadza się, to byłby właściwy model.

Bankom też się zdarza że im system padnie, czy to powód żeby z nich w ogóle nie korzystać?

Ale powod, aby miec dwa banki ... lub trzy, lub 4 ... i karty ze wszystkich z nich.

Ja mam, ale raczej nie z tych powodów.

A tu co proponujesz - zapasowe auto na holu ? :-)

Kartę roamingową, działającą w różnych sieciach ładowarek.
Czasem trochę droższą, ale bywa też że dużo tańszą.

Data: 2021-01-25 12:35:59
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rum3b4$en3$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Obejrzyj, podyskutuj :-)

Te Enel to takie "darmowe zbiorcze" czy do tych ladowarek, co zamierzali uzywac ?

Obstawiam to drugie.

I jesli nawet te nie dzialaja ... to inne zadzialaja ?

A swoja droga - sami sie uwiklali w jakis skomplikowany, scentralizowany system, nie mogloby byc normalnie - wsadzasz karte kredytową, ladujesz, obciaza ile tam wyszlo ?

Zgadza się, to byłby właściwy model.

Ale przyjdzie pare lat poczekac :-P

Bankom też się zdarza że im system padnie, czy to powód żeby z nich w ogóle nie korzystać?
Ale powod, aby miec dwa banki ... lub trzy, lub 4 ... i karty ze wszystkich z nich.

Ja mam, ale raczej nie z tych powodów.

Ale z tych powodow tez sie przydaje :-)

A tu co proponujesz - zapasowe auto na holu ? :-)

Kartę roamingową, działającą w różnych sieciach ładowarek.
Czasem trochę droższą, ale bywa też że dużo tańszą.

A przyczepke da sie do Tesli/Zoe podlaczyc ?
Moze agregat ciagnac ... tylko Tesla pewnie nie pozwoli jechac w czasie ladowania :-P

J.

Data: 2021-01-25 12:40:38
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 12:35, J.F. pisze:
[...]

Nie będę oglądał kolejny raz żadnych staroci.
Chcesz odpowiedzi - napisz.

Te Enel to takie "darmowe zbiorcze" czy do tych ladowarek, co zamierzali uzywac ?

Obstawiam to drugie.

I jesli nawet te nie dzialaja ... to inne zadzialaja ?

A jak jedna sieć samoobsługowych stacji Neste/Emila padnie, to na innych zatankujesz?
Tam też system jest scentralizowany.

Widać przy samoobsłudze tak musi być.

Ja mam, ale raczej nie z tych powodów.

Ale z tych powodow tez sie przydaje :-)

W życiu mi się nie zdarzyło, a z banków korzystam od 30 lat.

[...]

A ciągasz za sobą przyczepkę z kanistrami?

Data: 2021-01-25 15:50:45
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
[...]

A bo to ja sie na tym znam ...
Daniel mowi, ze padla siec Enelx, najwieksza we Wloszech, a on sie
chyba zna :-P
I wydawalo mi sie, ze mowi, ze to 95% ladowarek we Wloszech, ale teraz
cos nie slysze.

Po czym pojechali na inna ladowarke, gdzie sie nie mogli
zarejestrowac.
Opinia zadowolonego uzytkownika
https://youtu.be/maOgXP1Gawk?t=360

P.S. Tydzien w podrozy ? Gdzie oni jechali ? Do Wloch to sie jeden
dzien jedzie, do Rzymu lepiej drugi ...

PPS. A jak pradu nie ma, to klima/grzanie nie dziala :-P

[...]

Ale na innych powinienem zatankowac, tylko ... jest w Polsce jeszcze
jakas "inna" samoobslugowa ?

Ja mam, ale raczej nie z tych powodów.
Ale z tych powodow tez sie przydaje :-)

W życiu mi się nie zdarzyło, a z banków korzystam od 30 lat.

A nie przytrafilo ci sie, ze karta nie dziala, a z innego banku dziala?

No ale temat do dyskusji rzucilem - pamietasz, gdy wszystkie stacje
benzynowe w okolicy nie dzialaly ?

No, jak tam jeszcze pamietam, gdy do stacji byly kilometrowe kolejki
.... ale na szczescie tego ustroju juz nie ma :-)

[...]

Jakbym mial potrzebe, to bym ciagnal.
Ale nie mam potrzeby, nawet kanisterka paliwa nie woze ...

Ale do elektryka to bym chyba wrzucil maly generatorek do bagaznika
:-)
Problem w tym, ze te male to nawet 5kW nie maja ... i zbiornik paliwa
malutki ...

J.

Data: 2021-01-25 17:53:20
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 15:50, J.F. pisze:

I wydawalo mi sie, ze mowi, ze to 95% ladowarek we Wloszech, ale teraz
cos nie slysze.

Bo pewnie Ci się wydawało....
No i nie wiadomo czy padła, czy po prostu nie działała jego karta.

Po czym pojechali na inna ladowarke, gdzie sie nie mogli
zarejestrowac.

Bywa.
Jak będziesz chciał telefon we Włoszech kupić to też tak łatwo nie będzie.

Dlatego używa się kart roamingowych, w obu przypadkach.

[...]

Jest.
Moya.

Ale nie mówimy o Polsce, zagramanicą to popularna sytuacja.
I już niejeden np. we Francji też nie potrafił tak zatankować, a innych stacji w pobliżu nie było.

W życiu mi się nie zdarzyło, a z banków korzystam od 30 lat.

A nie przytrafilo ci sie, ze karta nie dziala, a z innego banku dziala?

Nie.
To bardziej zależy od typu karty.

No ale temat do dyskusji rzucilem - pamietasz, gdy wszystkie stacje
benzynowe w okolicy nie dzialaly ?

Tak.
Po prostu ich nie było.
Nie wszędzie jest tyle stacji co we Wrocławiu, zwłaszcza 24h, nawet jeśli mówimy o naszym kraju.

Jakbym mial potrzebe, to bym ciagnal.

Zawsze możesz ją wymyślić, tak jak to robisz w przypadku ev.

Data: 2021-01-25 18:53:32
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rumt21$uv9$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

https://youtu.be/maOgXP1Gawk?t=510

czy to wyglada na jedna karte? Daniel tak nie uwaza :-)

[...]

A w innym filmie dostali karty Enel, i na ladowarkach Enel tez nie zadzialaly :-P

[...]

Az 10 stacji. I to chyba byle eMila.
https://moyastacja.pl/aktualnosci/10_samoobslugowych_stacji.html

[...]

Jak pojade na jakies zadupie, to pomysle o paliwie, stacjach i kanistrach.

W Polsce nie musze - stacje sa gesto.
No moze z wyjatkiem nowych autostrad i S-ek

J.

Data: 2021-01-25 21:20:31
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 18:53, J.F. pisze:

czy to wyglada na jedna karte? Daniel tak nie uwaza :-)

Ale co, gdzie jak konkretnie, która minuta?
W 8:30 nic o kartach nie ma.

A w innym filmie dostali karty Enel, i na ladowarkach Enel tez nie zadzialaly :-P

Przecież w obu przypadkach o tej samej karcie i ładowarkach mowa.

[...]

I co, nie będzie komentarza?
Przecież jakiś jednostkowy przypadek, to powód do wyciągania daleko idących ogólnych wniosków.....
Przynajmniej dla hejterów....

Data: 2021-01-26 13:56:39
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:run96g$7s5$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 25-01-2021 o 18:53, J.F. pisze:
czy to wyglada na jedna karte? Daniel tak nie uwaza :-)

Ale co, gdzie jak konkretnie, która minuta?
W 8:30 nic o kartach nie ma.

Ale mowi, ze 95% ladowarek we Wloszech nie dziala.

A jak jada w kilka samochodow - kart maja chyba kilka, choc moze jednej marki.

A w innym filmie dostali karty Enel, i na ladowarkach Enel tez nie zadzialaly :-P
Przecież w obu przypadkach o tej samej karcie i ładowarkach mowa.

Skoro najpopularniejsze ... ale dbalosc o klienta wyglada tak

https://youtu.be/PLlxpkXtQ1k?t=100

[...]

Przeciez byl. Gdzie masz taka pustynie w Polsce ?

Przecież jakiś jednostkowy przypadek, to powód do wyciągania daleko idących ogólnych wniosków.....
Przynajmniej dla hejterów....

A bylo obejrzec podsylane linki, czy to taki jednostkowy przypadek :-)

J.

P.S. Przygody czesc 3
https://www.youtube.com/watch?v=w6Rjt9Dm0JI
Kto sie znudzi po poczatku, niech przewinie do 6:15, potem do 9:10

Dla niechetnych ogladaczy - samo zycie na filmie, z BMW w roli glownej :-)

Data: 2021-01-26 15:47:10
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 26-01-2021 o 13:56, J.F. pisze:
[...]

I to jest jakaś wykładnia czegokolwiek,że on mówi?
Choć oczywiście mogło się zdarzyć, że kiedyś tam elektormibilność we Włoszech rozwijała jedna firma.

A jak jada w kilka samochodow - kart maja chyba kilka, choc moze jednej marki.

Gdyby było inaczej, to raczej staliby na różnych stacjach...

I co, nie będzie komentarza?

Przeciez byl. Gdzie masz taka pustynie w Polsce ?

Mniej więcej w tych samych okolicach co prądowe.
Np. za Piłą w stronę Koszalina.
Musiałem mooooocno ograniczyć prędkość w spaliniaku, żeby gdziekolwiek dojechać.

Przecież jakiś jednostkowy przypadek, to powód do wyciągania daleko idących ogólnych wniosków.....
Przynajmniej dla hejterów....

A bylo obejrzec

Jak będę chciał oglądać, to będę oglądał vlogi, albo youtuby, a nie wchodził na grupę dyskusyjną.
EOD

Data: 2021-01-26 16:47:08
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rupa1e$o08$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Na pewno wieksza niz moja.
I chyba wieksza niz Twoja, jesli w tym dniu nie byles we Wloszech :-P

Choć oczywiście mogło się zdarzyć, że kiedyś tam elektormibilność we Włoszech rozwijała jedna firma.

No coz, plushare pokazuje dzis wieksza roznorodnosc, ale ... popatrz jednak na te filmy Daniela.
Gdzies tam narzeka, ze we Wloszech to jakos na zywiol poszlo, stacje ladowania powstaja w polu, ani restauracji, ani sklepu - i kicha ladowania podczas obiadu :-)

A jak jada w kilka samochodow - kart maja chyba kilka, choc moze jednej marki.

Gdyby było inaczej, to raczej staliby na różnych stacjach...

Ja tam nie wiem, moze to jakies roamingowe karty :-P
Albo wybrali karty dominujacego operatora, co wydaje sie madre ... do czasu awarii :-P

[...]

A ile tam jest - 130 km? To czemus nie zatankowal przed wyjazdem ?

Poza tym google cos tam pokazuje, w samym Szczecinku chyba z 10 stacji. ale teraz to chyba poza S11.

[...]

A mnie sie tam podoba, jak mowi "jestem zmeczony po tych wszystkich odpoczynkach" :-)

J.

Data: 2021-01-26 17:06:57
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 26-01-2021 o 16:47, J.F. pisze:

Przeciez byl. Gdzie masz taka pustynie w Polsce ?

Mniej więcej w tych samych okolicach co prądowe.
Np. za Piłą w stronę Koszalina.
Musiałem mooooocno ograniczyć prędkość w spaliniaku, żeby gdziekolwiek dojechać.

A ile tam jest - 130 km?

Bez przesady.
Zatankowałem przed Jastrowiem.
Ale i tych kilkadziesiąt km jest problemem jeśli się nie przygotujesz, bez znaczenia czy jadąc bev czy ice.

To czemus nie zatankowal przed wyjazdem ?

Bo uwierzyłem w bajanie eletrofobów, że stacje są wszędzie przecież.... ;-)

Data: 2021-01-26 18:28:49
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rupen1$r4n$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Czyli jakies 20km za Piłą

Ale i tych kilkadziesiąt km jest problemem jeśli się nie przygotujesz, bez znaczenia czy jadąc bev czy ice.

O tyle ma znaczenie, ze jak mnie zostanie cwierc baku, to jeszcze nad morze z tej Piły dojade :-)

To czemus nie zatankowal przed wyjazdem ?

Bo uwierzyłem w bajanie eletrofobów, że stacje są wszędzie przecież.... ;-)

Sa w Pile, sa w Jastrowiu - nie rozumiem zarzutu.
Wystarczy nie olewac lampki rezerwy, albo zrobic sobie ulubiony wypoczynek co 300km i zatankowac do pelna ...

Przy czym u mnie po 300km to ciagle ponad pol baku, wiec tankowac mi sie nie chce :-)

J.

Data: 2021-01-27 06:17:27
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 26-01-2021 o 18:28, J.F. pisze:

Zatankowałem przed Jastrowiem.

Czyli jakies 20km za Piłą

Ze 30.

Ale i tych kilkadziesiąt km jest problemem jeśli się nie przygotujesz, bez znaczenia czy jadąc bev czy ice.

O tyle ma znaczenie, ze jak mnie zostanie cwierc baku, to jeszcze nad morze z tej Piły dojade :-)

Jak nie zatankujesz wtedy gdy powinieneś to nie dojedziesz, w obu przypadkach tak samo.

To czemus nie zatankowal przed wyjazdem ?

Bo uwierzyłem w bajanie eletrofobów, że stacje są wszędzie przecież.... ;-)

Sa w Pile, sa w Jastrowiu

I dokładnie tak samo można gadać o ev.
Pomiędzy jedną stacją a drugą zawsze się dojedzie.

Data: 2021-01-27 11:42:09
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruqt17$s76$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Oczywiscie, ale czemu nie zatankowales w Pile ?
Czemu nie zatankowales w Poznaniu ?
Czemu sie uparles wyjezdzic do ostatniego litra, nie wiesz czym to grozi ?

[...]

Plugshare jakby cos takiego juz pokazuje w Polsce, sa te ladowarki dosc gesto.
Ale:
-nie mozesz z gory naladowac na cala dluzsza podroz, zasieg mojego diesla jednak wiekszy,
-stracisz godzine, albo i wiecej, jak bedziesz co 100km ladowal
-no chyba, ze ladowarka bedzie malej mocy, to stracisz 3-10h,
-no chyba, ze bedzie jakas globalna awaria, to stracisz pol dnia, albo trzy,
-no chyba, ze bedzie problem z rejestracja, to znow stracisz

A w benzynie, to problem tylko jak Ci Neste zezre ostatnie 50 zl :-)

J.

Data: 2021-01-27 13:33:00
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-27 o 11:42, J.F. pisze:

[...]

Z filmików wynika że ładowarki potrafią zeżreć 50 euro.
A oddadzą dopiero za tydzień.
Generalnie płacenie kartą gdzie kończą się środki jest kiepskim
pomysłem.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-27 14:36:47
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 27-01-2021 o 11:42, J.F. pisze:

Jak nie zatankujesz wtedy gdy powinieneś to nie dojedziesz, w obu przypadkach tak samo.

Oczywiscie, ale czemu nie zatankowales w Pile ?

Jechałem obwodnicą, przed Piłą i na początku obwodnicy było drogo, a potem już nie było żadnej stacji, również przy obwodnicy.

Czemu nie zatankowales w Poznaniu ?
Czemu sie uparles wyjezdzic do ostatniego litra, nie wiesz czym to grozi ?

To są dokładnie te same przemyślenia co przy ev.
Różnica jest tylko taka, że mając ev, trasę zaplanujesz i nie masz tego typu dylematów.

-nie mozesz z gory naladowac na cala dluzsza podroz,

No i?
Ja i tak zawsze tankowałem gdy włączałą się rezerwa.
Albo gdy wiedziałem, że dalej będzie DUŻO drożej.

-stracisz godzine, albo i wiecej, jak bedziesz co 100km ladowal

Ale po co ładować co 100 km?
Zasięg (nawet kilkuletniego Zoe) jest przynajmniej dwa razy większy.
Czyli wystarczy po drodze nad morze naładować się RAZ.

I nie tracę godziny, tylko góra pół, bo i tak bym się zatrzymał przynajmniej raz przy tak długiej trasie po zwykłych drogach.
A i to pół h niekoniecznie, gdy masz szybciej ładujące się auto.
Tak czy tak - dla oszczędzenia 100 zł warto poświęcić te pół h....

-no chyba, że -no chyba, że -no chyba, że

A w benzynie, to problem tylko jak Ci Neste zezre ostatnie 50 zl :-)

Jak widać, problem miałem na tej trasie (a jeżdżę nią często) RAZ i TYLKO właśnie w benzynie......
Więc Twoje chybanie, raczej jest po prostu nędznym hejtem....

Data: 2021-01-28 12:33:35
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rurq9g$fvi$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Argument "drogo" rozumiem, bo sam tak mialem :-)
ale jak masz ostatnie kilometry to sie trzeba przemoc.
Albo zatankowac jeszcze wczesniej ...

[...]

i o tym mowimy - musisz planowac trase, a w spalinowcu nie musisz - stacje sa gesto.
Tylko trzeba zdecydowac czy wazniejszy spokoj czy pare groszy na litrze :-P

-nie mozesz z gory naladowac na cala dluzsza podroz,

No i?
Ja i tak zawsze tankowałem gdy włączałą się rezerwa.
Albo gdy wiedziałem, że dalej będzie DUŻO drożej.

Wiec ja z grubsza wiem, gdzie we wroclawiu jest tanio, wiec dolewam do pelna przed podrozą,  a zasieg mi w jedna strone starczy, a moze nawet w dwie  :-)

[...]

Tobie raz, mnie dwa :-)

I nie tracę godziny, tylko góra pół, bo i tak bym się zatrzymał przynajmniej raz przy tak długiej trasie po zwykłych drogach.

Ty raz, ja tez raz, wiec to juz  2h, chyba ze obiad w trasie planowany

A i to pół h niekoniecznie, gdy masz szybciej ładujące się auto.

Ale masz Zoe, wczesniej miales Leafa ?

Tak czy tak - dla oszczędzenia 100 zł warto poświęcić te pół h....

Chyba nie warto, skoro teraz dopuszczasz spalinowca :)

[...]

Ja?
To wy hejtujecie spalinowe, mowiac, ze problemy sa te same :-P

J.

Data: 2021-01-28 12:54:14
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 28-01-2021 o 12:33, J.F. pisze:
[...]

Jakbym wiedział, że nie będzie stacji przez 50 km to bym tak zrobił.

Różnica jest tylko taka, że mając ev, trasę zaplanujesz i nie masz tego typu dylematów.

i o tym mowimy - musisz planowac trase, a w spalinowcu nie musisz -

Jak widać - nieprawda.

Wiec ja z grubsza wiem, gdzie we wroclawiu jest tanio,

A wiesz też, że w Poznaniu jest taniej? ;-)

Tobie raz, mnie dwa :-)

Też raz, tylko auto inne musisz kupić.

A i to pół h niekoniecznie, gdy masz szybciej ładujące się auto.

Ale masz Zoe, wczesniej miales Leafa ?

Leafa 1.

Tak czy tak - dla oszczędzenia 100 zł warto poświęcić te pół h....

Chyba nie warto, skoro teraz dopuszczasz spalinowca :)

No właśnie cały czas czekam aż dostanę od Was ofertę na spalinowca konkurencyjnego cenowo.
Ale się chyba nie doczekam.

Więc raczej wolę oszczędzić połowę wartości auta w 5 lat, niż ją wyrzucić w błoto na paliwo.

[...]

Bo są te same, a przynajmniej mogą być.

Bez zaplanowania to albo różnica wyjdzie nie 10 a 15 tys zł rocznie (gdy będziesz tankował na autostradach), względnie będziesz musiał pieszo z baniakiem ganiać jak będziesz szukał taniej stacji w ciemno.

A jak zaplanujesz (co nie jest żadnym problemem), to nie ma większej różnicy, może trochę na czasie, ale w nim akurat można odpocząć, więc da się przeżyć za różnicę w cenie.

Data: 2021-01-29 13:32:41
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruu8l7$15b$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

po pierwsze - byla. Tylko jak rozumiem - trzeba bylo zwolnic, aby do niej dojechac, a przynajmniej tak sie wydawalo.
Po drugie - byly inne, tylko sie nie chcialo tankowac, bo za drogo, ani zjezdzac do Piły.

A po trzecie - mogles zatankowac 200km wczesniej, pewnie tez bylo drogo lub nie po drodze ... tylko nie pisz, ze to tak samo jak w elektryku :-P

Różnica jest tylko taka, że mając ev, trasę zaplanujesz i nie masz tego typu dylematów.
i o tym mowimy - musisz planowac trase, a w spalinowcu nie musisz -
Jak widać - nieprawda.

Jak sie ma przyslowiowego poznanskiego weza w kieszeni :-)

Dobra, sam tak raz jechalem ... ale absolutnie bym nie zwalal na nikogo mojej winy.
No dobra - troche winy googla w tym bylo, on tak ch* stacje wyszukuje :-)

Wiec ja z grubsza wiem, gdzie we wroclawiu jest tanio,
A wiesz też, że w Poznaniu jest taniej? ;-)

Nie wiem. Wiec nie bede  planowal tankowania w Poznaniu widzac, ze zasiegu ledwo/nie starczy :-)

P.S. W Lodzi tez jest tanio, a przynajmniej bylo w listopadzie.

Tobie raz, mnie dwa :-)
Też raz, tylko auto inne musisz kupić.

Nie robia ... no - Tesla by juz gdzies starczyla.

A i to pół h niekoniecznie, gdy masz szybciej ładujące się auto.
Ale masz Zoe, wczesniej miales Leafa ?
Leafa 1.

I szybko sie laduja ?

[...]

Dawno po nowych nie patrzylem, Ty sie zawsze znales na nowych
.... KIA/Hyundai czegos nie robia?
Ja osobiscie bym tam jeszcze popatrzyl za fiatem tipo, bo wydawalo mi sie, ze duze i tanie.
Ale z wloskich produktow to tylko pizza i wina sa dobre :-)

[...]

Moga byc - na wlasna prosbe, olbrzymia prosbe ...

Bez zaplanowania to albo różnica wyjdzie nie 10 a 15 tys zł rocznie (gdy będziesz tankował na autostradach), względnie będziesz musiał pieszo z baniakiem ganiać jak będziesz szukał taniej stacji w ciemno.

Po prostu jak to w hazardzie - trzeba sobie wyznaczyc granice ryzyka.
50 km? Troche malo, jesli sie nie ma sprawdzonego paliwomierza.

A jakbym tak w elektryku chcial miec 100km zapasu, to co ile bym musial ladowac ? :-P

J.

Data: 2021-01-29 13:43:53
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 29-01-2021 o 13:32, J.F. pisze:

[...]

po pierwsze - byla.

Dalej już nie było.

A po trzecie - mogles zatankowac 200km wczesniej,

Jak się komuś prąd skończy, to możesz mu równie głupio tłumaczyć, ze to jego wina.
Zamiast czepiać sie ev.

i o tym mowimy - musisz planowac trase, a w spalinowcu nie musisz -
Jak widać - nieprawda.

Jak sie ma przyslowiowego poznanskiego weza w kieszeni :-)

Nie - jak się głupio wierzy że stacje są wszędzie, co elektrofobi wciskają na każdym kroku.

Wiec ja z grubsza wiem, gdzie we wroclawiu jest tanio,
A wiesz też, że w Poznaniu jest taniej? ;-)

Nie wiem. Wiec nie bede  planowal tankowania w Poznaniu widzac, ze zasiegu ledwo/nie starczy :-)

Ale mówimy o jeździe bez planowania...

Tobie raz, mnie dwa :-)
Też raz, tylko auto inne musisz kupić.

Nie robia ...

Bzdura.
Z Wrocławia na morze masz z 500 km, na upartego nawet Zoe dojedziesz z jednym ładowaniem.
A każdym z większą baterią np. 60 kWh, nawet z  łądowaniem do 80%.
Robią takie.

  no - Tesla by juz gdzies starczyla.

A i to pół h niekoniecznie, gdy masz szybciej ładujące się auto.
Ale masz Zoe, wczesniej miales Leafa ?
Leafa 1.

I szybko sie laduja ?

Są już ev ładujące się szybciej.

[...]

No robią.
Tylko nie chce wyjść taniej niż elektryk jakoś.

Ja osobiscie bym tam jeszcze popatrzyl za fiatem tipo, bo wydawalo mi sie, ze duze i tanie.

Braki w wyposażeniu - nie spełnia założeń.

To wy hejtujecie spalinowe, mowiac, ze problemy sa te same :-P
Bo są te same, a przynajmniej mogą być.

Moga byc - na wlasna prosbe, olbrzymia prosbe ...

Z ev również.
Każdy kto nie zakutego łba, ogarnie.

A jakbym tak w elektryku chcial miec 100km zapasu, to co ile bym musial ladowac ? :-P

Co 700 km.
Ale musiałbyś na wstępie wydać odpowiednią sumkę za takie fanaberie...

Data: 2021-01-29 20:12:40
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv0vua$tbk$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Na razie to bylo 30km, a wedl googla to nawet 20 km :-)

A po trzecie - mogles zatankowac 200km wczesniej,
Jak się komuś prąd skończy, to możesz mu równie głupio tłumaczyć, ze to jego wina.
Zamiast czepiać sie ev.

Tylko wlasnie o ten niuans chodzi - w spalinowcu sie moge pytac "a czemu nie zatankowales jak zostalo tylko 200km zasiegu", a Leafie 1 moglem ? :-)

[...]

I dajesz przyklad pokazujacy, ze "sa wszedzie".

Jak na razie tych stacji paliwowych wiecej niz ladowarek, a zasieg spalinowca znacznie wiekszy niz elektryka.
No, Tesla ma moze porownywalny ...

[...]

A jak miales spaliniaka, to planowales tankowania ?

Pojade i sobie zatankuje gdzies w trasie, bo czemu nie ...

[...]

Ale na Hel to 550, a przez Lodz to nawet 620

Poza tym nie chce na upartego, zebym potem nie musial pluc sobie w brode :-)
I nie chce jechac po autostradzie 90 :-)

A i to pół h niekoniecznie, gdy masz szybciej ładujące się auto.
Ale masz Zoe, wczesniej miales Leafa ?
Leafa 1.

I szybko sie laduja ?

Są już ev ładujące się szybciej.

Taa, w 10 minut. Ale takiego nie masz :-P

Ja osobiscie bym tam jeszcze popatrzyl za fiatem tipo, bo wydawalo mi sie, ze duze i tanie.

Braki w wyposażeniu - nie spełnia założeń.

A co tam potrzebujesz ?

[...]

Nie nie - jak widac mozna na EV przejechac dlugi dystans bez "upartego".
Tylko ile obiadow to kosztuje :-)

A jakbym tak w elektryku chcial miec 100km zapasu, to co ile bym musial ladowac ? :-P

Co 700 km.
Ale musiałbyś na wstępie wydać odpowiednią sumkę za takie fanaberie...

I wracamy chyba do "nie robia".

J.

Data: 2021-01-29 23:17:28
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 29-01-2021 o 20:12, J.F. pisze:

Jakbym wiedział, że nie będzie stacji przez 50 km to bym tak zrobił.
po pierwsze - byla.
Dalej już nie było.

Na razie to bylo 30km, a wedl googla to nawet 20 km :-)

Wg mojego googla 30, do tego spora część obwodnicy Piły.
Będzie pod 50.

[...]

A dlaczego nie mam Leafa, tylko Zoe?

[...]

Na tej samej zasadzie, ładowarki również.

Jak na razie tych stacji paliwowych wiecej niz ladowarek, a zasieg spalinowca znacznie wiekszy niz elektryka.

No i co z tego?
Skoro i tak trzeba zaplanować, to się planuje i problemu nie ma.

Ale mówimy o jeździe bez planowania...

A jak miales spaliniaka, to planowales tankowania ?

Nie.
I dlatego miewałem kłopoty.
Częściej niż elektryku.

Bzdura.
Z Wrocławia na morze masz z 500 km, na upartego nawet Zoe dojedziesz z jednym ładowaniem.

Ale na Hel

Albo do Zagrzebia.....
Pisałem o konkretnej trasie, Ty masz nią dalej o raptem 180 km.

I szybko sie laduja ?

Są już ev ładujące się szybciej.

Taa, w 10 minut.

Bez różnicy czy 10 czy 30.
Szkoda mi kasy na taką dopłatę, wolę żeby ładował się np. 45 minut, za to kosztował kilkadziesiąt tys mniej.

Braki w wyposażeniu - nie spełnia założeń.

A co tam potrzebujesz ?

Przecież masz to w specjalnym wątku:
Wymogi:
-automat (koniecznie z Auto Hold)
-crossover/suv - klasa B suv lub C suv, względnie wysoki kompakt
-klima
-aktywny tempomat
-system awaryjnego hamowania
-system utrzymywania na pasie ruchu
-nawigacja

W przypadkach szczególnych (bardzo opłacalnych), z tych dwóch ostatnich opcji byłbym w stanie zrezygnować.

Każdy kto nie zakutego łba, ogarnie.

Nie nie - jak widac mozna na EV przejechac dlugi dystans bez "upartego".

Dokładnie - większy niż planuję dziennie przejeżdżać.
A szczególnie "na raz".

Robią, tylko nie dla gołodupców.
Ale to zupełnie inna kwestia.

Data: 2021-02-01 14:34:00
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv21hp$jfb$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Bo nie napisales szczegolowo, to ja mierzylem od obwodnicy.

No ale jak paliwa brakuje  jeszcze przed Piłą, cena na jednej stacji sie nie podoba, na drugiej sie nie podoba ... to czemu nie zatankowales 50 km wczesniej :-)

> [...]

Tylko wlasnie o ten niuans chodzi - w spalinowcu sie moge pytac "a czemu nie zatankowales jak zostalo tylko 200km zasiegu", a Leafie 1 moglem ? :-)

No i powoli dochodzimy do consensusu - elektryk jest fajny, o ile ma duzy zasieg na baterii.

Co oczywiscie zalezy od tego, jak czesto sa ladowarki, i ile obiadow sie lubi zjesc dziennie :-)

[...]

Czy tak wszedzie to nie wiem, plugshare pokazuje w Poznaniu, w Koszalinie i dwie w Pile.
Nie moglbys wybrzydzac :-)

Jak na razie tych stacji paliwowych wiecej niz ladowarek, a zasieg spalinowca znacznie wiekszy niz elektryka.

No i co z tego?
Skoro i tak trzeba zaplanować, to się planuje i problemu nie ma.

Ale nie trzeba. Trzeba czasem spojrzec na paliwomierz i zatankowac przy sprzyjajacej okazji.
Albo i nie, jesli mozna zatankowac przy domu, zajechac i wrocic :-)

Ale mówimy o jeździe bez planowania...
A jak miales spaliniaka, to planowales tankowania ?

Nie. I dlatego miewałem kłopoty.

Ech ten poznanski charakter :-)

Częściej niż elektryku.

Bo w elektryku planujesz pilnie :-)

[...]

No ale dla bezpieczenstwa powinienem ladowac w Zmigrodzie, w Poznaniu i  Pile :-)

[...]

Tez by mi bylo szkoda ... wiec na razie kupie spaliniaka :-)

Braki w wyposażeniu - nie spełnia założeń.
A co tam potrzebujesz ?
Przecież masz to w specjalnym wątku:
Wymogi:
-automat (koniecznie z Auto Hold)

Przyzwyczailes sie do dobrego ? :-)

-crossover/suv - klasa B suv lub C suv, względnie wysoki kompakt
-klima

Zakladam, ze ma ..

-aktywny tempomat
-system awaryjnego hamowania
-system utrzymywania na pasie ruchu

Liczysz na to, ze bedziesz mogl ksiazke poczytac/film obejrzec w trasie, czy tak na wypadek zasniecia za kierownica ?

-nawigacja

Nie lepsza w telefonie ?

J.

Data: 2021-02-01 14:46:00
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 01-02-2021 o 14:34, J.F. pisze:
[...]

Ostatnia stacja była na jej połowie.

No ale jak paliwa brakuje  jeszcze przed Piłą, cena na jednej stacji sie nie podoba, na drugiej sie nie podoba ... to czemu nie zatankowales 50 km wczesniej :-)

Bo też ceny d.. nie urywały, a na ostatniej sensownej jeszcze rezerwa się nie świeciła.

No i powoli dochodzimy do consensusu - elektryk jest fajny, o ile ma duzy zasieg na baterii.

No właśnie niekoniecznie - fajny jest zawsze, ale przy zbyt małym zasięgu jest upierdliwy.
Ale już z średnią baterią, taką jak w Zoe - da się żyć.

[...]

W Wągowcu, Człuchowie, Bydgoszczy, Pobiedziskach, Słupsku, Lęborku....

Nie moglbys wybrzydzac :-)

No nie.

Jak na razie tych stacji paliwowych wiecej niz ladowarek, a zasieg spalinowca znacznie wiekszy niz elektryka.

No i co z tego?
Skoro i tak trzeba zaplanować, to się planuje i problemu nie ma.

Ale nie trzeba.

Aha, czyli Ty chcesz mi zmieniać przyzwyczajenia przy tankowaniu, ale swoich nie masz zamiaru ruszać?
Nie ma tak dobrze.

Trzeba czasem spojrzec na paliwomierz i zatankowac przy sprzyjajacej okazji.

Tankuję jak się włącza rezerwa.
Albo jak wiem że na trasie będzie drożej.
To drugie wymaga analizy.
To już wolę odpalić plugshare - szybciej znajdę ładowarkę niż tanią stację.

A jak miales spaliniaka, to planowales tankowania ?

Nie. I dlatego miewałem kłopoty.

Ech ten poznanski charakter :-)

Brak planowania to charekter?
Przecież to Wrocław jest wylęgarnią elektrofobów, którzy rękami i nogami bronią się przed planowaniem trasy.

Częściej niż elektryku.

Bo w elektryku planujesz pilnie :-)

Tak samo pilnie.

Pisałem o konkretnej trasie, Ty masz nią dalej o raptem 180 km.

No ale dla bezpieczenstwa powinienem ladowac w Zmigrodzie, w Poznaniu i  Pile :-)

Dla bezpieczeństwa powinieneś sobie po prostu kupić coś, co ci to bezpieczeństwo zapewni.

[...]

Na niego też Cię nie stać, dlatego jeździsz rzęchami.

[...]

Oczywiście.

[...]

Ale liczę że zadziała, jak się zagapię - a na ekspresówkach bywa nudno, więc się zdarza.

W Konie miałem i mi się podobał.
W przeciwieństwie do sposobu działania automatu.

-nawigacja

Nie lepsza w telefonie ?

Nie.

Data: 2021-01-28 12:57:36
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60115d98$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2021-01-27 o 11:42, J.F. pisze:
[...]
[...]

Ale pamietasz reklamacje w Neste ?

https://www.youtube.com/watch?v=CeDJ__Q3Agw

:-)

J.

Data: 2021-01-29 02:43:04
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-28 o 12:57, J.F. pisze:

[...]

Pełna kultura. Skontaktują się w 48 godzin a nie po tygodniu.
Ale biedaka to nie zadowoliło jak zrozumiałem.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2021-01-29 13:17:28
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6013683f$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakbys mial w baku ostatnie litry, do domu kilkadziesiat km, a w portfelu ostatnie 50 zl na powrot - to tez by Cie nie zadowolilo :-)

A teraz jak wprowadzą banknot 500zl ... wiec unikamy stacji samoobslugowych :-)

J.

Data: 2021-01-29 13:23:27
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 29-01-2021 o 13:17, J.F. pisze:

Jakbys mial w baku ostatnie litry, do domu kilkadziesiat km, a w portfelu ostatnie 50 zl na powrot - to tez by Cie nie zadowolilo :-)

A teraz jak wprowadzą banknot 500zl ... wiec unikamy stacji samoobslugowych :-)

Lepiej gotówki.

No a jak ktoś nie ma kilkuset zł wolnego limitu na żadnej karcie, to może powinien się zastanowić, czy w ogóle powinien jeździć samochodem....

Data: 2021-01-29 14:08:40
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv0unv$sft$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale taka stacja moze ci pare blokad zalozyc, i wiekszy limit wyczerpac, a paliwa nie nalac.

Obslugowe lepsze, bo paliwo w baku juz masz :-)

Co prawda z zablokowana kartą na drugie tankowanie nie starczy, ani na obiad, ani na leki ratujace zycie  :-(

J.

Data: 2021-01-29 14:12:31
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 29-01-2021 o 14:08, J.F. pisze:
[...]

Spadna za kilka dni.

i wiekszy limit wyczerpac, a paliwa nie nalac.

Dlatego limit trzeba mieć większy niż potrzeby.

Obslugowe lepsze, bo paliwo w baku juz masz :-)

Co prawda z zablokowana kartą na drugie tankowanie nie starczy, ani na obiad, ani na leki ratujace zycie  :-(

Dlatego nie kazdy powinien samochodem jezdzic.

Data: 2021-01-29 15:07:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 29-01-2021 o 13:17, J.F. pisze:
[...]

I bedziesz kilka dni w trasie koczowal ?

i wiekszy limit wyczerpac,  a paliwa nie nalac.

Dlatego limit trzeba mieć większy niż potrzeby.

Ale chyba nie ma limitu na zepsuta stacje.
Powinna zalozyc jedna blokade na 300zl, a jak bedzie zakladala co chwila az do wyczerpania limitu ?

Ile zajmie odkrecanie w banku?
Pewnie "pare dni", tzn nic nie zrobia, poczekaja az sie samo odkreci :-)

Obslugowe lepsze, bo paliwo w baku juz masz :-)
Co prawda z zablokowana kartą na drugie tankowanie nie starczy, ani na obiad, ani na leki ratujace zycie  :-(

Dlatego nie kazdy powinien samochodem jezdzic.

Chyba, zartujesz - przygoda, ktora sie moze kazdemu przydarzyc, na szczescie widac programisci dobrzy, albo nieprzewidziane zdarzenia sie rzadko zdarzaja, albo miales szczescie, ze nie na ciebie padlo :-)

J.

Data: 2021-01-29 23:20:58
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 29-01-2021 o 15:07, J.F. pisze:
[...]

Niby dlaczego?
Z limitu na karcie to całkiem fajny samochód mogę sobie kupić.
A z kilku innych paliwa na parę lat.

Ale chyba nie ma limitu na zepsuta stacje.
Powinna zalozyc jedna blokade na 300zl, a jak bedzie zakladala co chwila az do wyczerpania limitu ?

Ale chyba nikt nie jest aż tak głupi, żeby próbować kilkadziesiąt razy i po drugiej próbie zorientuje się, że nie da rady?

Ile zajmie odkrecanie w banku?

A po co odkręcać blokady w banku?
Jak przyszłoby na wyciągu - wtedy byłby na to czas.

Dlatego nie kazdy powinien samochodem jezdzic.

Chyba, zartujesz - przygoda, ktora sie moze kazdemu przydarzyc,

Oczywiście.
Ale jak 50 zł, nawet kilka razy powtórzone, jest problemem dla wypłacalności i limitu karty, to kup sobie rower, a nie samochód.

Data: 2021-02-01 14:17:12
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv21ob$jic$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No i zalozmy, ze podjezdzasz na stacje, wbijasz limit 300 zl, stacja czeka, czeka, czeka ... i mowi brak autoryzacji.
Patrzysz do banku ... a tam 100 blokad po 300zl.
Albo np 10 po 3000 ...

A z kilku innych paliwa na parę lat.

Wsadzasz druga karte, czy jedziesz na inna stacje ? :-)

[...]

A co robisz, jesli w banku pusto ?

No dobra, po dwoch-trzech razach pora sie poddac ... ale ja zakladam automat. Wsadziles karte, a stacja generowala jedna blokade za druga.
Niemozliwe ?

Ile zajmie odkrecanie w banku?
A po co odkręcać blokady w banku?

Zeby zatankowac :-)

Dwoch moze i nie trzeba, ale jak caly limit zablokuja ?

[...]

No, tu moze i zaleta ladowarek - czesciej bedzie "pradu za 50 zl prosze", a nie tam 300 :-)

J.

Data: 2021-02-01 14:29:17
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 01-02-2021 o 14:17, J.F. pisze:
[...]

Od jednej proby? ;-)

A z kilku innych paliwa na parę lat.

Wsadzasz druga karte, czy jedziesz na inna stacje ? :-)

Druga.
Ale nie z powodu srodkow na karcie, tylko wniosku, ze stacja zepsuta.

Ale chyba nikt nie jest aż tak głupi, żeby próbować kilkadziesiąt razy i po drugiej próbie zorientuje się, że nie da rady?

A co robisz, jesli w banku pusto ?

Wiecej pracuje i mniej wydaje.

No dobra, po dwoch-trzech razach pora sie poddac ... ale ja zakladam automat. Wsadziles karte, a stacja generowala jedna blokade za druga.

Tak to nie dziala.
Znowu piszesz o czym o czym nie masz pojecia.

Niemozliwe ?

Tak.

[...]

Nie moze kazdemu.
Trzeba byc wyjatkowym idiota.

Albo jak nizej:

Data: 2021-01-29 15:11:25
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-29 o 14:12, Cavallino pisze:

Jakbys mial w baku ostatnie litry, do domu kilkadziesiat km, a w portfelu ostatnie 50 zl na powrot - to tez by Cie nie zadowolilo :-)

A teraz jak wprowadzą banknot 500zl ... wiec unikamy stacji samoobslugowych :-)

Wprowadzili. W 2017.  :-)
https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/bezpiecznepieniadze/500.html

[...]

Jak dzisiaj pamiętam płacz jakiegoś idioty który będąc na drugim
końcu kraju miał na karcie środki tylko na jeden bilet.
Na pociąg.
I mu te środki zżarło.
Sporo ludzi to nieudacznicy bez rozumu i wyobraźni.
A posiadanie samochodu niczego im nie ułatwia i nie utrudnia.
Będą mieli jeden pretekst więcej aby się narazić na pośmiewisko.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-22 23:53:11
Autor: nadir
Elektryczne przygody
W dniu 22.01.2021 o 20:11, Cavallino pisze:

Tak.
Ale Jarek nic napisał, więc nie ma co czytać.
Ani jednego słowa.

Jak nic nie napisał? To ja nie chciałem cytować wszystkiego i wyciąłem.

A linki do filmów to sobie może głęboko wsadzić....

No pewnie. Ale jak jakiś czas temu ktoś dawał linki do filmów jak to gość do Chorwacji popylał, zdaje się Teslą, to zachwytów o zasięgu i odpoczynkach po drodze było co niemiara.

Data: 2021-01-22 20:14:25
Autor: Myjk
Elektryczne przygody
Fri, 22 Jan 2021 16:41:11 +0100, nadir
Myjk [...] czytacie?

Przecież nadal nic ciekawego nie napisałeś, to co mam czytać?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-01-22 16:43:33
Autor: nadir
Elektryczne przygody
W dniu 22.01.2021 o 12:16, J.F. pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

https://www.youtube.com/watch?v=lEflt-nkhzc

A w ogóle to jesteś hejter i szerzysz defetyzm.

Data: 2021-01-22 18:47:20
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600ab40e$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

cd

wspolczynniki jednoczesnosci obowiazuja tez Tesle :-)

https://www.youtube.com/watch?v=BvgubNvxGRg

Shrek dobrze pisal - EV sa fajne, poki ich nie ma :-P

Nie, zaraz - oni ograniczyli ilosc energii, nie moc.
Stacja prawie pusta, wiec to nie o moc przylacza chodzi, o ilosc ludzi czekajacych w kolejce tez nie, wiec o co ?

Blad komputera ... czy prad na gieldzie drogi, wiec Tesla stara sie ograniczyc pobor i koszta ?

****
Bedzie lepiej
https://youtu.be/wmBTTPCIGe0?t=162

https://youtu.be/PLlxpkXtQ1k?t=120
  mozna obejrzec od poczatku - 1800km autem o zasiegu 170 km :)
  Nie mozna ? Mozna.

  mowicie, ze krotki odpoczynek w trasie dobry jest ? To obejrzyjcie do konca :-)

****

z wizyta u sasiada, czyli spieprzaj dziadu
https://www.youtube.com/watch?v=6L4CT9qxRsc

****

Ile to mowicie -  10kWh/100km ?

https://youtu.be/oFgHsNEBFTY?t=60

Pompa cieplna fajna rzecz ... chyba

****

Taa ... to kiedy Daniel kupi diesla ? :-)
Rok minal, nie kupil ... twardym trzeba byc, nie miekiszonem :-)

J.

Data: 2021-01-22 20:15:47
Autor: Myjk
Elektryczne przygody
Fri, 22 Jan 2021 18:47:20 +0100, J.F.
cd

Ale masz sraczkę, jprd.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-01-22 20:18:12
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13mcz4kqm9g71$.dlg@myjk.org...
Fri, 22 Jan 2021 18:47:20 +0100, J.F.
cd

Ale masz sraczkę, jprd.

Ja ?
Posluchaj raczej wypowiedzi fanboyow na filmach :-)

J.

Data: 2021-01-22 21:09:32
Autor: Myjk
Elektryczne przygody
Fri, 22 Jan 2021 20:18:12 +0100, J.F.
Ja ?

No ty notorycznie obsrwasz grupę postami o EVach. :P

Posluchaj raczej wypowiedzi fanboyow na filmach :-)

Jak tylko zobaczyłem Grzyba to wyłączyłem -- tego zjeba się nie daje słuchać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-01-25 10:12:35
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5n91899o5pe$.dlg@myjk.org...
[...]

Szczegolnie, gdy niewygodne rzeczy mowi :-P

J.

Data: 2021-01-25 10:24:43
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 10:12, J.F. pisze:
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup

Jak tylko zobaczyłem Grzyba to wyłączyłem
-- tego zjeba się nie daje słuchać.

Szczegolnie, gdy niewygodne rzeczy mowi :-P

Ludzie mają różne odchyły, czemu akurat on miałby nie mieć żadnych?
Jeśli dobrze rozumiem tekst pod filmem, to odłączył kogoś kto się ładował, pod pretekstem przekroczenia regulaminu.

Jak dla mnie to chamstwo i buractwo, nie licząc jeszcze bardziej chamskich i burackich przypadków, że ktoś stoi sobie już naładowany i zajmuje kabel, a ktoś inny czeka i ładować się nie może.

Data: 2021-01-25 12:37:51
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rum2or$edj$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Gorzej - pod pretekstem "nam sie bardziej spieszy"

Data: 2021-01-25 17:52:48
Autor: Myjk
Elektryczne przygody
Mon, 25 Jan 2021 10:12:35 +0100, J.F.
Jak tylko zobaczyłem Grzyba to wyłączyłem
-- tego zjeba się nie daje słuchać.

Szczegolnie, gdy niewygodne rzeczy mowi :-P

Nadal jest to troll, który trollowaniem sobie łapie oglądających -- takich jak ty, pelikanów. :P

--
Pozdor
Myjk

Elektryczne przygody