Elektryczne przygody

Data: 2021-01-22 14:35:58
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 12:16, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

Oni do tych Włoszech ciągnęli ze sobą z polski lawetę.
Wiedzieli że taka awaria nastąpi?

https://www.youtube.com/watch?v=lEflt-nkhzc

Zostawia gość pojazd na ładowarce i byle jaki chłystek może
mu go odłączyć od prądu bo uważa że należy mu się pierwszeństwo.
Wszak są w trasie i to w trzy samochody więc jakiś lokals ma
spierdalać i odstąpić ważnemu panu miejsce.

Ale chłystek doszedł do ciekawych obserwacji, ładowarek jest w
europie mnóstwo, ale są problemy ze skorzystaniem z nich.
Przekonał mnie też że jazda elektrykiem przez europę to strata
czasu i nerwów.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-22 17:12:01
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600ad4ee$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2021-01-22 o 12:16, J.F. pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

Oni do tych Włoszech ciągnęli ze sobą z polski lawetę.
Wiedzieli że taka awaria nastąpi?

Zobacz 5:40 - laweta prezent wiozla.

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

[...]

No, jak sie wzorem Cavallino zaplanuje nocleg co 300km i zwiedzanie lokalnych atrakcji, to moze nie :-)

J.

Data: 2021-01-22 19:12:54
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 17:12, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=maOgXP1Gawk

Oni do tych Włoszech ciągnęli ze sobą z polski lawetę.
Wiedzieli że taka awaria nastąpi?

Zobacz 5:40 - laweta prezent wiozla.

Jakby prezent nie był niepełnowartościowy to by sam dojechał.

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

Szkoda że nie dostali elektrycznej. Może by to ich czegoś nauczyło.

[...]

To niech jadą samochodem a nie rowerem czy wyrobem niepełnowartościowym
o zasięgu roweru.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-22 20:11:07
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600b15d5$0$548$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No jakze tak - uzywane auto podarowac ? :-)

Poza tym zobacz jaki zasieg potrzebuje obdarowany :-)

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

Szkoda że nie dostali elektrycznej. Może by to ich czegoś nauczyło.

No tak :-)

J.

Data: 2021-01-23 13:03:26
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 20:11, J.F. pisze:

[...]

Raczej wypożyczenie do uzgodnionych testów podsumowanych
filmem na YT. Znaczy zwykły marketing i robienie ludziom
wody z mózgu.

Poza tym zobacz jaki zasieg potrzebuje obdarowany :-)

Kiedyś potrzebował 300km teraz wystarczy mu 100km.

Dobrze, ze nie byla elektryczna :-)

Szkoda że nie dostali elektrycznej. Może by to ich czegoś nauczyło.

No tak :-)

:-)

pozdrawiam

Data: 2021-01-25 10:37:20
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600c10ba$0$546$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hm, pisza, ze podarowali, zreszta ... papiezowi chyba nie wypada wypozyczac, musi byc "dar" :-)

Tak swoja droga - jakby Izere podarowali, to bylaby to jakas reklama .... a co oni w zasadzie podarowali ?
Jakis polski wyrob ?

Poza tym zobacz jaki zasieg potrzebuje obdarowany :-)

Kiedyś potrzebował 300km teraz wystarczy mu 100km.

Ale posiadlosc liczy sobie 3 km obwodu :-)

Tak swoja droga:
-papamobile moglby byc elektryczny,

-jak patrze na tych ochroniarzy biegnacych dookola ... segwaye by im sie przydaly.
  czy bieganie niezbedne dla treningu ?

-kosciol japonski przekazal, pardon - podarowal papiezowi wodorową toyote.
  Najblizsza stacja tankowania - 600km :-)

J.

Data: 2021-01-25 11:00:31
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
Ciekawy artykuł o problemie, który ma większość grupowych elektrofobów:

https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/samochod-elektryczny-zima-gdy-mieszkasz-w-bloku-test-peugeot-e-2008/chrhvb7

Cyt. clou artykułu:

"Samochód elektryczny w bloku. Czy to ma sens?
Wniosek? Ani zimowe warunki, ani mieszkanie w bloku bez garażu i dostępu do gniazdka, nie dyskwalifikują samochodu elektrycznego. Wówczas jednak samochód elektryczny wymaga... planowania i wolnego czasu.

Warto przewidywać i zakładać, że w nagłej konieczności skorzystania z samochodu, pozostały poziom energii w akumulatorach może nie wystarczyć. A odpada wariant z krótkim postojem na stacji paliw, by uzupełnić bak w drodze. Jeśli komuś poza sezonem wystarczyłyby nawet 1-2 wizyty przy stacji szybkiego ładowania, by uzupełnić zapas energii na całotygodniową jazdę, tak zimą trzeba to robić częściej, choćby na krótko, przy każdej możliwej okazji."

W 100% zgadzam się z tymi wnioskami - ja robię dokładnie tak jak pisali.
I mimo że mam garaż i możliwość ładowania, to z reguły z niej nie korzystam.

I nie mam problemu z korzystaniem z darmowego prądu do samochodu.

Zwłaszcza w pandemii i homeoffice, z domu wyjść co jakiś trzeba, więc nie robi mi różnicy, czy pójdę na spacer rozpoczynając go w domu, czy przy ładowarce parę km dalej.

Data: 2021-01-22 23:19:43
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 22-01-2021 o 17:12, J.F. pisze:

ładowarek jest w
europie mnóstwo, ale są problemy ze skorzystaniem z nich.

Bo trzeba trochę dopłacić za ogólnoeuropejską kartę do ładowania, a nie żydzić na darmowe, promocyjne karty od operatorów poszczególnych sieci, w poszczególnych krajach.

Przekonał mnie też że jazda elektrykiem przez europę to strata
czasu i nerwów.

Pewnie jakieś stare odgrzewanie kotlety?
Świat idzie do przodu....

No, jak sie wzorem Cavallino zaplanuje nocleg co 300km i zwiedzanie lokalnych atrakcji, to moze nie :-)

Dzisiaj zwiedzałem Wrocław, bo Orlen (wprowadzając opłaty) mocno utrudnił darmowe ładowanie u Was.
Pozostały po drodze praktycznie tylko ładowarki PKP i to dość wolne (do tego tylko Type2).
Niestety, poza Zoe i Teslą, innymi autami nie da się ich efektywnie wykorzystać podczas przerwy w podróży...

Więc zapewne był to mój ostatni darmowy wyjazd do Wrocławia, bo Zoe zapewne już niedługo ze mną pozostanie.

Data: 2021-01-23 13:08:13
Autor: RadoslawF
Elektryczne przygody
W dniu 2021-01-22 o 23:19, Cavallino pisze:

[...]

I jaki procent firm posiadających ładowarki ta karta obsługuje?

Przekonał mnie też że jazda elektrykiem przez europę to strata
czasu i nerwów.

Pewnie jakieś stare odgrzewanie kotlety?
Świat idzie do przodu....

Co oznacza że liczba firm posiadających ładowarki u których trzeba
się zarejestrować a bywa że i podpisać umowę jeszcze wzrosła.

To może kup jednak dizla.

Pozdrawiam

Data: 2021-01-25 10:10:27
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rufj1v$9eu$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

No i gdzie ladowales ?

Pozostały po drodze praktycznie tylko ładowarki PKP i to dość wolne (do tego tylko Type2).
Niestety, poza Zoe i Teslą, innymi autami nie da się ich efektywnie wykorzystać podczas przerwy w podróży...

A ta ladowarka PKP to gdzie ?
Bo do Wroclawia powinienes dojechac, a potem zwiedzaj dlugo, niech sie laduje i pare godzin.
Chyba, ze przyjedzie Daniel i Cie odlaczy :-P

Data: 2021-01-25 10:21:12
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 10:10, J.F. pisze:
[...]

PKP.
W Żmigrodzie (na wszelki wypadek, bo obawiałem się zajętych ładowarek we Wrocławiu, na szczęście niepotrzebnie) i we Wrocławiu.

A ta ladowarka PKP to gdzie ?

Przy dworcu głównym.

Bo do Wroclawia powinienes dojechac, a potem zwiedzaj dlugo, niech sie laduje i pare godzin.

Ano.

Chyba, ze przyjedzie Daniel i Cie odlaczy :-P

I coś w ten deseń mi się u Was przydarzyło, albo ładowanie zerwało się samo z siebie po 1h, bo nie doładował się do końca.

Data: 2021-01-25 12:41:09
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rum2i7$e29$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Dobre miejsce ... jak sie chce miasto zwiedzac.
I nawet dobrze, ze powolna :-)

Pod ziemia, nad ziemia?
.... bo jak jeszcze darmowy parking ... super :-)

A moze limit darmowego pradu ? :-)

J.

Data: 2021-01-25 12:52:26
Autor: Cavallino
Elektryczne przygody
W dniu 25-01-2021 o 12:41, J.F. pisze:

[...]

Nad ziemią, koło poczty, z darmowym miejscem.

I coś w ten deseń mi się u Was przydarzyło, albo ładowanie zerwało się samo z siebie po 1h, bo nie doładował się do końca.

A moze limit darmowego pradu ? :-)

Może, albo czasowy.
Przyznaję, że nie czytałem regulaminu.

Data: 2021-01-25 15:06:55
Autor: J.F.
Elektryczne przygody
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rumbdq$jlh$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Super ... w tym roku, bo jak bedzie platny, moze sie zrobic za drogo :-)

J.

Data: 2021-01-26 19:02:01
Autor: ii
Elektryczne przygody
[...]

Trójkołowiec lekki. Rejestracja na motorower, czyli starsi mogą tym jeździć bez prawka. Cena 22tys. Problem: baterie, efekt: brak sensownego zasięgu. Ale na zakupy nadal wystarczy.

Elektryczne przygody