Elektryczne samochody

Data: 2017-05-09 11:38:58
Autor: miumiu
Elektryczne samochody

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:oenva8$71d$1dont-email.me...
Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
elektrycznych samochodów w tym roku?

Piszą tu o jakimś sukcesie Renaulta o dużym zasięgu na jednym ładowaniu:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-05-04/electric-car-sales-are-suddenly-taking-off-in-europe?cmpid=socialflow-facebook-business&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=facebook&utm_medium=social

Gdyby nagle wszyscy Polacy przesiedli sie na auta elektryczne to sieć elektryczna by padła.
Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie? A teraz policzmy ile energii zużywa jego samochód? Zakladając ze Kowalski przejezdza rocznie 30 000km daje dziennie 82km. Srednio samochód ma moc 100kW czyli jadac w godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh. Jest to 30-50 razy więcej niż zużywa jego gospodarstwo domowe jednego dnia. Więc wyobrazcie sobie co by sie stalo gdyby nagle wszycy zaczeli ladowac samochody pradem... Do tego potrzebna jest infrastruktura energetyczna przynajmniej o rzad wielkosci wieksza niz obecnie.

Data: 2017-05-09 03:14:57
Autor: Kris
Elektryczne samochody
W dniu wtorek, 9 maja 2017 11:39:03 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:

Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie?
Gospodarstwo domowe tak 10-20kWh dziennie można by przyjąć

godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh.. Jest >to 30-50 razy  więcej niż zużywa jego gospodarstwo domowe >jednego dnia.

Raczej ok 10 razy więcej

Data: 2017-05-09 03:20:41
Autor: Kris
Elektryczne samochody
W dniu wtorek, 9 maja 2017 12:14:59 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie?
Gospodarstwo domowe tak 10-20kWh dziennie można by przyjąć

> godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh. Jest >to 30-50 razy  więcej niż zużywa jego gospodarstwo domowe >jednego dnia. Raczej ok 10 razy więcej

A wziąć pod uwagę wypada że gospodarstwa domowe to ok 20% krajowego zużycia energii
Więc 10 krotnie wyższe zużycie w gospodarstwach domowych aż tak znacząco na zużycie krajowe nie wpływa.

Data: 2017-05-11 21:15:30
Autor: jerzu.xyz
Elektryczne samochody
On Tue, 9 May 2017 03:14:57 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

Gospodarstwo domowe tak 10-20kWh dziennie można by przyjąć

Bez przesady. Mnie srednie miesięczne zużycie wychodzi na poziomie 180
kWh. I jakoś przesadnie nie oszczędzam. Ba, można powiedzieć że wcale
nie oszczędzam. Owszem, żarówki LED mam, ale plazma chodzi prawie cały
dzień, do tego STB do kabłowki plus amplituner. Piekarnik elektryczny
co drugi dzień grzany. Żeby mieć żuzycie na poziomie 300-600 kWh to
chyba trzeba całe mieszkanie pradem ogrzewać.

http://i.imgur.com/kTuQxTQ.jpg

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-05-11 12:22:41
Autor: Kris
wrote:

> [...]

co drugi dzień grzany. Żeby mieć żuzycie na poziomie 300-600 kWh to
chyba trzeba całe mieszkanie pradem ogrzewać.

Na sąsiedniej grupie kilka razy była dyskusja o rachunkach za prąd i właściciele domów jednorodzinnych zgodnie zeznają o kwotach rachunków w granicach 200-300zł co właśnie jest ok 300kWh. Ja od kilku lat mam zużycie właśnie ok 330kWh/mc. I prądem nie grzeje. Dom, rodzina 4 osobowa, większość znajomych podobnie.

Data: 2017-05-11 20:00:50
Autor: Budzik
Elektryczne samochody
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]

w granicach 200-300zł co właśnie jest ok 300kWh. Ja od kilku lat mam
zużycie właśnie ok 330kWh/mc. I prądem nie grzeje. Dom, rodzina 4

Rachunki...
Moze chodzi o to ze rachunek jest najczesciej raz na 2 miesiace?

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2017-05-11 13:17:15
Autor: Kris
Elektryczne samochody
W dniu czwartek, 11 maja 2017 22:00:51 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Rachunki...
Moze chodzi o to ze rachunek jest najczesciej raz na 2 miesiace?

Taa;)
Już od dawna się nie bawię w jakieś prognozy
Zawsze na początku miesiąca spisuję licznik i podaję stan w EBOK Energa
Wyżej jest o gotowaniu prądem- to ok 100kWh wg moich wyliczeń
O tyle wzrosło zużycie energii jak wywaliłem w diabły gazówke i wstawiłem indukcję

Data: 2017-05-11 21:34:22
Autor: jerzu.xyz
Elektryczne samochody
On Thu, 11 May 2017 12:22:41 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]

Być może w domach jednorodzinnych zuzycie jest większe. Zwłaszcza jak
gotujesz na prądzie (ja mam płytę gazową), dochodzi do tego pewnie
pompa obiegowa do C.O., która chodzi cały czas, czasem hydrofor (brak
wody miejskiej). Aż się teścia zapytam, jakie ma zużycie prądu.

Data: 2017-05-11 13:21:40
Autor: Kris
Elektryczne samochody
W dniu czwartek, 11 maja 2017 21:34:20 UTC+2 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:

Być może w domach jednorodzinnych zuzycie jest większe. Zwłaszcza jak
gotujesz na prądzie (ja mam płytę gazową),
Ot to. Indukcja to ok 100kWh
dochodzi do tego pewnie
pompa obiegowa do C.O., która chodzi cały czas, czasem hydrofor (brak
wody miejskiej). Aż się teścia zapytam, jakie ma zużycie prądu.
Kiedyś u siebie liczyłem to najwięcej zużywają urządzenia chodzące nonstop- pompy co, router/modem, rejestrator, lodówka, laptopy itp. Oświetlenie to ok 50kWh

Data: 2017-05-11 22:20:46
Autor: Cavallino
wrote:

[...]

Ja grzeję tylko wodę i tyle właśnie miałem zanim założyłem fotowoltaikę.
Maks. rachunek zbliżał się do 700 zł/2 m-ce.
Praktycznie bez żarówek, tylko świetlówki kompaktowe i ledy.

Data: 2017-05-11 13:24:59
Autor: Kris
Elektryczne samochody
W dniu czwartek, 11 maja 2017 22:20:47 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Ja grzeję tylko wodę i tyle właśnie miałem zanim założyłem fotowoltaikę.
Maks. rachunek zbliżał się do 700 zł/2 m-ce.
Praktycznie bez żarówek, tylko świetlówki kompaktowe i ledy.

Bo oświetlenie nie ma jakiegoś znaczącego udziału w zużyciu
Ok 30kWh szacuje na miesiąc przy żarówkach, przy ledach/świetlówkach mniej

Data: 2017-05-09 04:40:24
Autor: Zenek Kapelinder
Elektryczne samochody
Akwizytor Kowalski moze przejezdzac 30 tysiecy rocznie. Przecietny Kowalski robi nie wiecej niz 10 kilometrow dziennie. Podawali ze w niemczech sredni przebieg roczny samochodu osobowego to ok 17 tysiecy kilometrow.

Data: 2017-05-09 07:15:45
Autor: Pszemol
Elektryczne samochody
"miumiu" <aac@bbd.pl> wrote in message news:oes2nl$10u$1node2.news.atman.pl...
Gdyby nagle wszyscy Polacy przesiedli sie na auta elektryczne to sieć elektryczna by padła.

Nic się nagle w ekonomii nie dzieje... nie rób sztucznych problemów.

[...]

Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.
Potrzebne są też ładowarki poza domem, tak jak dzisiejsze stacje benzynowe.
Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300 mil zasięgu.

Data: 2017-05-09 07:18:14
Autor: Pszemol
Elektryczne samochody
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:oesbn7$17i$1dont-email.me...
[...]

Cytat z podlinkowanego artykułu:
"European countries are putting a lot into building fast-charging infrastructure," said Aleksandra Rybczynska, an analyst at Bloomberg New Energy Finance.

Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300 mil zasięgu.

Data: 2017-05-09 14:19:42
Autor: radekp@konto.pl
Elektryczne samochody
Tue, 9 May 2017 07:15:45 -0500, w <oesbn7$17i$1@dont-email.me>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300 mil zasięgu.

I to jest podstawa, aby w ogóle myśleć o elektrycznych.

To że ludzie będa kupować elektryki, by jeździć 100km (w zimie 40km) i ładować
kablem z okna -- to mrzonki.

Data: 2017-05-09 07:42:18
Autor: Pszemol
Elektryczne samochody
<radekp@konto.pl> wrote in message news:fsc3hc13o97vsuntg8k21r4icrqc8h846b4ax.com...
[...]

To że ludzie mieszkający w 30m2 w bloku będą kupować nowe samochody to mrzonki.

Data: 2017-05-09 18:47:52
Autor: Myjk
Elektryczne samochody
Tue, 9 May 2017 07:15:45 -0500, Pszemol
Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.

I zostanie wykorzystana energia "spadowa" (głównie ładowanie nocne w domach
w 2T) -- podobnie jak przy grzaniu domów prądem. Co spowoduje WYRÓWNANIE
dobowego zużycia i wpłynie pozytywnie na szacowanie mocy przez elektrownie
a co za tym idzie lepsze inwestycje, nie tylko w moce bloków, ale także w
tę "słabą" infrastrukturę. Też niewielu wie, że ubiegłoletnie problemy z
przeciążonymi sieciami (w lato) były wywołane głównie ruchem tranzytowym
pochodzącym z niemiec (niemieckie sieci nie domagały w czasie szczytu więc
wykorzystywali nasze robiąc tym samym burdel). AFAIR od tego roku zostało
to zablokowane i takich cyrków być nie powinno.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-05-09 19:23:33
Autor: re
Elektryczne samochody

Użytkownik "Myjk"

[...]

-- -
Nie jest możliwe by ten biznes ładowania miał miejsce tylko nocą.

Data: 2017-05-10 07:56:31
Autor: miumiu
Elektryczne samochody

Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.
Potrzebne są też ładowarki poza domem, tak jak dzisiejsze stacje benzynowe.
Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300 mil zasięgu.

Jasne, no problemo, tylko teraz policz ile taki supercharger który ma naladowac akumulator 80KWh (taki jest w tesli) musi pobrac prądu przez siec. Jesli ładowanie ma trwac pol godziny to moc pobierana to 160kW czyli tyle co kilkadziesiąt żelazek włączonych naraz. Takie przyłącze to ma blok wielorodzinny. Jesli to ma sie rozwijac to sieci energetyczne muszą byc totalnie przebudowane. Ja bym kupowal akcje firm kablowych, bo taka infrastruktura bedzie wymagala poteznych grubych kabli. Bo cale to paliwo będzie teraz musialo nagle "przejsc przez kable" ;)

Data: 2017-05-10 17:15:27
Autor: re
Elektryczne samochody

Użytkownik "miumiu"

[...]

No to kupuj, w czym problem ? Ludzie snują teorie, że sieci nie wydolą, ale to przecież rynkowa gra, jak będzie klient to się sieci i elektrownie wybuduje.

Data: 2017-05-11 12:29:24
Autor: J.F.
Elektryczne samochody
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oeua4l$st7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No chyba, ze ladowarka bedzie "pod wiatrakiem".
Taki wiatrak to 2-3MW ma, moze miec ze 20 stanowisk.

Tylko te tabliczki "z powodu braku wiatru tankowanie w dniu dzisiejszym niemozliwe" :-)

Moze czas kupic kawalek pola kolo autostrady.
Dwa wiatraki, ladowanie, restauracja, motel ... staw, plac zabaw dla dzieci ... kto powiedzial, ze trzeba 600km na urlop jechac :-)

J.

Data: 2017-05-09 12:16:55
Autor: z
Elektryczne samochody
W dniu 2017-05-09 o 11:38, miumiu pisze:
[...]

I oczywiście do tego najbardziej ekologiczne źródło prądu - ATOM :-)

Data: 2017-05-09 12:51:10
Autor: radekp@konto.pl
Elektryczne samochody
Tue, 9 May 2017 11:38:58 +0200, w <oes2nl$10u$1@node2.news.atman.pl>, "miumiu"
<aac@bbd.pl> napisał(-a):

Więc wyobrazcie sobie co by sie stalo gdyby nagle wszycy zaczeli ladowac samochody pradem...

Jedna wielka chmura pyłu węglowego nad Polską :)

Data: 2017-05-09 18:41:17
Autor: Myjk
Elektryczne samochody
Tue, 9 May 2017 11:38:58 +0200, miumiu
Gdyby nagle wszyscy Polacy przesiedli sie na auta elektryczne to sieć elektryczna by padła.

Taka sama śpiewka jak stosują wyznawcy spalania węgla, drewna i śmieci w
kotłach domowych wszelakiej maści. Takie tam strachy na lachy nie mające
umocowania w faktach -- ale za to jak to brzmi! --
Pozdor
Myjk

Data: 2017-05-09 11:21:44
Autor: Zenek Kapelinder
Elektryczne samochody
Polowa ludzi na Ziemi jako paliwa do zastosowan domowych uzywa gowna. Gdyby z dnia na dzien przeszli na drewno to tam gdzie zyja za kilkadziesiat lat nie bylo by drzew. Gdyby przeszli na wegiel to za maksymalnie cwierc wieku zrobil by sie smog na calej Ziemi i zagrozil by zyciu biologicznemu.

Data: 2017-05-10 00:51:42
Autor: re
Elektryczne samochody

Użytkownik "Zenek Kapelinder"

[...]
Przecież od wieków palili w piecach i było ok

Data: 2017-05-09 16:55:19
Autor: Zenek Kapelinder
Elektryczne samochody
Teraz polowa spala gowno zeby jedzenie ugotowac. Im bardziej sie cofnac w czasie tym mnkej bylo tych palacych weglem a jeszcze wczesniej drewnem. Na koniec XIIX wieku Sahara byla zielona. Rosly tam lasy. Teraz jest pustynia. Ludzie ktorzy tam wtedy zyli wycieli lasy zeby jedzenie gotowac. Poza tym ludzi bylo mniej, miliard zostal przekroczony w polowie XIX wieku. Na dwa miliardy trzeba bylo czekac ponad sto lat a teraz co kilkanascie lat przybywa miliard.

Data: 2017-05-10 08:37:24
Autor: Liwiusz
Elektryczne samochody
 Na koniec XIIX wieku Sahara byla zielona.

Że kiedy?

Pokaż mi tę zieloną Saharę z XIXw., jeśli o to chodzi.

--
Liwiusz

Data: 2017-05-10 17:14:04
Autor: re
Elektryczne samochody

[...]

Ale za to Błędowska zazieleniła się

[...]
To nie mamy co przejmować się, u nas zerowy przyrost nturalny

Data: 2017-05-09 19:34:01
Autor: Marcin N
Elektryczne samochody
W dniu 2017-05-09 o 11:38, miumiu pisze:

Gdyby nagle wszyscy Polacy przesiedli sie na auta elektryczne to sieć
elektryczna by padła.
Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie?

Oczywiście bzdura. Zużywa się około 150-300 kWh miesięcznie.

  A teraz policzmy
ile energii zużywa jego samochód? Zakladając ze Kowalski przejezdza rocznie
30 000km daje dziennie 82km.

Kolejna bzdura. średni roczny przebieg to około 10 tys km.

  Srednio samochód ma moc 100kW czyli jadac w
godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh.

A to już bzdura do kwadratu. Średnia moc samochodu to ponad 130 KM? Terefere.
Ale większą bzdurą jest pisanie, że w czasie jazdy samochód wykorzystuje całą swoją moc. Żeby utrzymać prędkość 70 km/h wystarczy około 10 kW.

Jeśli chcesz wiedzieć, jaka jest średnia wykorzystywana moc - policz średnie zużycie paliwa i przemnóż przez energię zawartą w litrze paliwa. Zgaduję, że wyjdzie Ci ze 20-30 KM.

  Jest to 30-50 razy
więcej niż zużywa jego gospodarstwo domowe jednego dnia.

Błędne założenia - i błędne wnioski.

--
MN

Data: 2017-05-09 19:55:32
Autor: Mateusz Bogusz
Elektryczne samochody
  Zakladaj?c ze Kowalski przejezdza rocznie
30 000km daje dziennie 82km. Srednio samoch?d ma moc 100kW czyli jadac w
godzin? te 82km zu?yje dok?adnie 100kW czy te? 100kWh.

Przecież to bzdura co napisałeś. Jedziesz do pracy cały czas z pedałem gazu w podłodze?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-05-09 20:17:45
Autor: 007
Elektryczne samochody
Mateusz Bogusz w <news:oesvql$ib8$4node1.news.atman.pl>:

Srednio samochód ma moc 100kW czyli jadac w
godzinę te 82km

Przecież to bzdura co napisałeś. Jedziesz do pracy cały czas z pedałem gazu w podłodze?

No przy średniej 82 km/h to raczej trzeba deptać ;P
U mnie przelicznik wygląda mniej więcej 1 litr/ 10 km średniej do 100km/h,
powyżej 120 km/h średniej to wir w baku sie zaczyna robić.

--
'Tom N'

Data: 2017-05-09 20:50:49
Autor: Marcin N
Elektryczne samochody
W dniu 2017-05-09 o 20:17, 007 pisze:
[...]

Wg Wikipedii kg benzyny zawiera ok 43 MJ energii, czyli litr to niespełna 12 kW.
Przy sprawności silnika rzędu 30% - otrzymujesz spalanie około 40 litrów na 100 km dla mocy średniej 100 kW a taką moc założył poprzednik.

--
MN

Data: 2017-05-09 21:23:49
Autor: 007
Elektryczne samochody
Marcin N w <news:59120f88$0$5152$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Czyli około 100kW wg tego co wychodzi ze średniej prędkości i przyjętym
spalaniu 1l/10km średniej (a tak jest gdy nie używam hamulców zbytnio, bo
tak na prawdę to uzyskanie 80km/h średniej to spalenie około 0,13l/km na
odcinku 200km -- w druga stronę sie nie spieszy i średnia wychodzi 65km/h a
spalanie 7l/100km)

Przy sprawności silnika rzędu 30% - otrzymujesz spalanie około 40 litrów

Przestań dodawać komplikatory, bo sie ludzie pogubią ;P P.S.
nie chciałem komentować, ale jednak to zrobię:

"
Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie?
Oczywiście bzdura. Zużywa się około 150-300 kWh miesięcznie.
"
650 kWh w zimie (bo piec i pompa swoje robi) i 500kWh latem na 7 osób, 1 psa
i dwa koty -- skąd wziąłeś  te swoje 150-300 / kowalski?

Tyle warte są twoje wyliczenia...

--
'Tom N'

Data: 2017-05-21 14:40:20
Autor: m4rkiz
Elektryczne samochody
On 2017-05-09 11:38, miumiu wrote:
Srednio samochód ma moc 100kW czyli jadac w
godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh.

tylko jezeli trzyma silnik caly czas na maksymalnej mocy, w praktyce MINIMUM o polowe mniej (a realnie to z 20%) i to w przypadku super dynamicznej jazdy

za to trzeba uwzglednic straty ladowania (od jednego do X procent w zaleznosci od czasu - pradu - ladowania) i samorozladowanie akumulatorow (raczej pomijalne w normalnym uzytkowaniu)

Elektryczne samochody