Elektryczne samochody

Data: 2017-05-26 01:32:00
Autor: Przemyslaw P.
Elektryczne samochody
Czyżby nowe rozwiązanie dla elektryków? Pewnie nie w każdej latarni będzie można ładować, ale jest to jakieś rozwiązanie dla mieszkańców nie posiadających domu i garażu:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1045744,samochod-elektryczny-ladowanie.html
O ile wyjdzie w ogóle poza fazę projektu i komuś będzie się chciało wdrożyć to w życie...

Data: 2017-05-26 07:21:46
Autor: Pszemol
Elektryczne samochody
"Przemyslaw P." <przemyslaw.22@gmail.com> wrote in message news:d25c4347-0de0-4024-b5e0-e92d6cc6f8cegooglegroups.com...
[...]

Pomysł świetny, ale bez dwukierunkowości która z pewnością podnosi koszt.
A jest zupełnie niepotrzebna - nie wyobrażam sobie aby ktoś przy zdrowych
zmysłach chciał zamieniać trwałość kosztownych do wymiany akumulatorów
w aucie elektrycznym na te kilka groszy za odsprzedanie elektrowni energii
elektrycznej po cenie hurtowej którą się kupiło po cenie detalicznej.
Mam nadzieję że ta głupia decyzja o dodaniu dwukierunkowości nie ubije pomysłu.

Data: 2017-05-26 06:34:14
Autor: sczygiel
Elektryczne samochody
W dniu piątek, 26 maja 2017 14:21:43 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

Mam nadzieję że ta głupia decyzja o dodaniu dwukierunkowości nie ubije pomysłu.

Ten nius to taki fakenews.

Taniość słupa jako miejsca z zasilaniem jest taka se.
Prościej po prostu budować parkingi i zamiast słupków z łańcuchami montować słupki z licznikiem i gniazdkiem.

A samochód identyfikowac przez złącze zasilania.
Tak aby oplacona energia poszła w auto a nie w czajnik babci handlującej pietruszka 2m dalej...

Technicznie tu nie ma nic trudnego.
Ani w budowie takiej infrastruktury ani w jej projekcie.

Problem jest tylko i wyłacznie w obwieszczeniu normy i ogólnokrajowej/europejskiej strategii.

Data: 2017-05-26 10:27:10
Autor: Przemyslaw P.
Elektryczne samochody
Tak, parkingi z miejscami do ładowania są fajne, ale wymagają miejsca, którego zazwyczaj brakuje w miastach. Latarnie, jako gotowa infrastruktura już są i zazwyczaj stoją stosunkowo blisko parkujących aut. Sam problem kabli o odpowiednim przekroju, pewnie byłby najmniejszym problemem, bardziej obawiam się zwykłego wandalizmu, niestety.
Jestem obecnie w Norwegii i tutaj elektryki są wszędzie, wszelkiej maści. Większość parkingów ma miejsca do ładowania, są też specjalne stacje dla elektryków. Pod domami nie dziwi zwisający kabel z okna do auta :). Ale większość rodzin mającą elektryka, ma drugie auto rodzinne na dłuższe wycieczki(czasem jako 3). Tylko poszanowanie własności jest tutaj zupełnie inne niż u nas, więc to może być delikatna kwestia. Skoro lusterka są wystarczającą zachętą do wandalizmu, to co dopiero zwisający kabel z auta. Wystarczy zresztą dowcipniś, który wypnie kabel i nici z ładowania :(

Data: 2017-05-26 20:16:49
Autor: T.
Elektryczne samochody
W dniu 2017-05-26 o 19:27, Przemyslaw P. pisze:
[...]

Tak, słyszeliśmy, że teraz w Norwegii trzeba rower na 3 kłódki zamykać. U nas nadal obowiązuje jedna... :-)
T.

Data: 2017-05-26 11:37:43
Autor: Przemyslaw P.
Elektryczne samochody
Pisałem o PL. W Norwegii zamykanie domów, czy aut nie wszędzie jest standardem. A zdjęcie niezapiętych rowerów mogę zrobić w dowolnej chwili.
Niestety, im większe miasto, skala kradzieży większa, ale pewnie tak jest w całej Europie. Na prowincji ludzie wyjeżdżają do pracy zostawiając otwarty garaż, często pełen elektronarzędzi, nart i innych sprzętów. Wiszące na płotach ładowarki od elektryków nikogo nie dziwią i nie kuszą, u nas mogłyby szybko zmienić właściciela.

Data: 2017-05-26 11:07:46
Autor: T.
Elektryczne samochody
W dniu 2017-05-26 o 10:32, Przemyslaw P. pisze:
[...]

Ładowanie przy latarni to pikuś, ale jak kasować za to ładowanie? :-) Trzeba latarnię podłączyć do licznika, licznik do jakiegoś np. automatu wrzutowego albo innego ustrojstwa (np. aplikacja zdalnie włączająca prąd), a to już koszty i skomplikowanie systemu.
No i to jest bez nadzoru - wystarczy jeden podpity koleś wieczorową porą, który poblokuje wtyczki przy całej ulicy... (wystarczy zapałka). Więc do każdej latarni będzie kamera. I ludzik, który będzie toto nadzorował... Ten ludzik będzie potrzebował pomieszczenia, w który siedzi, a kamery - zdalnej komunikacji. No i mamy juz całkiem zgrabny system, w którym opłata za prąd to będzie 20% kosztów :-)
T.

Data: 2017-05-26 07:23:43
Autor: Pszemol
Elektryczne samochody
"T." <kuki543@interia.pl> wrote in message news:5927f064$0$5140$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po co aparat wrzutowy? Myślisz kategoriami XX wieku...
Mamy XXI wiek, każdy ma smartfona, latarnie mają chipy IoT.
Wszystkie latarnie połączone w sieć. Nie widzę problemu.

Data: 2017-05-26 05:50:39
Autor: WS
Elektryczne samochody
On Friday, May 26, 2017 at 2:23:39 PM UTC+2, Pszemol wrote:

Po co aparat wrzutowy? Myślisz kategoriami XX wieku...
Mamy XXI wiek, każdy ma smartfona, latarnie mają chipy IoT.
Wszystkie latarnie połączone w sieć. Nie widzę problemu.

Zapewne glowny problem to brak mocy i przekroj przewodow.
np. u nas w Krakowie ostanio zmieniono czesc oswietlenia - ponad 4300 lamp na LEDowe, wg googla "Przetarg obejmował też wymianę 150 km okablowania pod­ziemnego, 116 szaf sterowniczych, 4 tys. słupów oświetleniowych. W ramach umowy powstanie również system sterowania oświetleniem"

Czas zwrotu inwestycji wg jakies gazety ~40 lat, czyli nigdy...

Domyslam sie (bo nie chce mi sie szukac) wymieniajac "po taniosci" kable uwzgledniono mnieszy pobor pradu przez LEDy, a teraz chcialbys 25kW extra do slupa podlaczyc (albo i wielokrotnosc, bo 2 samochody rownoczesnie sie zmieszcza ;) )

Ogolnie jest problem z dostepna moca... np. robie teraz remont mieszkania, z bida zgodzili sie na zwiekszenie mocy z 4kW 1 faza na 7kW 3fazowy...
W garazu mam prad, ale bezpiecznik taki, ze malej szlifierki katowej bez soft startu nie moge wlaczyc.
Wszystko rozbija sie o wymiany kabli i transformatorow... Pewnie przez cala noc bym samochod naladowal, ale projekt tej instalacji na 99.99% nie zkladal, ze rownoczesnie max moc bedzie pobierala np. 1/3 garazy ;) wiec i tak do przerobki jak elektryki sie rozpowszechnia

WS

Data: 2017-05-26 16:55:43
Autor: J.F.
Elektryczne samochody
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bfe947de-9dbd-45c9-8f92-0165844b1954@googlegroups.com...
[...]

No coz, oswietlenie sodowe jest dosc sprawne i wymiana na LED nie przyniesie duzych oszczednosci ... a moze nawet straty przyniesie :-)

Ale ... zakladajac dobra wole urzednikow - moze stare szafy/slupy/kable po prostu juz wymagaly wymiany,
i stad taka hojnosc.
Stare lampy tez kiepsko swieca, bo klosze brudne, a odblysniki byc moze zuzyte.

[...]

Cos w tym moze byc ... a moze jednak rezerwe dali, z mysla o samochodach i dlatego tak drogo :-)

[...]

Z tym, ze do uzupelnienia codziennej jazdy moze nie byc potrzebna pelna moc.
20 km, powiedzmy 2l benzyny, ~90MJ, albo 25kWh ... ale cieplnych.
Jesli silnik elektryczny moze sie zadowoli 1/4 tego,  to spokojnie wystarczy 1kW przez noc.

J.

Data: 2017-05-26 09:21:53
Autor: WS
Elektryczne samochody
On Friday, May 26, 2017 at 4:55:58 PM UTC+2, J.F. wrote:

[...]

Ale to juz wymaga super zaawansowanej samouczacej sie, inteligentnej ladowarki ;)

Bo w praktyce wiekszosc przyjedzie po pracy o podobnej porze, wlaczy ladowanie, ladowarka bedzie chciala naladowac maks moca (jak najszybciej) i wyjdzie sumarycznie duze obciazenie. Musi miec przynajmniej opcje typu "calonocne ladowanie" + uzytkownicy musza jeszcze z niej korzystac... Nawet jak by mieli taryfe nocna, to zapewne 99% ustawi tak, ze ladowanie wystaruje zaraz po jej rozpoczeciu..., czyli znow rownoczesnie

Data: 2017-05-26 16:55:04
Autor: Pszemol
Elektryczne samochody
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A koszty wymiany tych żarników sodowych? Jak często? Raz do roku?

Data: 2017-05-29 09:56:19
Autor: robot
Elektryczne samochody
W dniu 2017-05-26 o 16:55, J.F. pisze:

Ale ... zakladajac dobra wole urzednikow -
No i już poniedziałek nie taki smutny.
Dobry żart tymfa wart!
Dzięki.

Data: 2017-05-29 21:28:53
Autor: J.F.
Elektryczne samochody
Dnia Mon, 29 May 2017 09:56:19 +0200, robot napisał(a):
W dniu 2017-05-26 o 16:55, J.F. pisze:
Ale ... zakladajac dobra wole urzednikow -
No i już poniedziałek nie taki smutny.
Dobry żart tymfa wart!
Dzięki.

Zart zartem, ale IMO ci urzednicy, to nie wszedzie sie zastanawiaja
jak przelac kase z kasy do wlasniej kieszeni.

J.

Data: 2017-05-26 17:53:46
Autor: jerzu.xyz
Elektryczne samochody
On Fri, 26 May 2017 05:50:39 -0700 (PDT), WS
<LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:

Czas zwrotu inwestycji wg jakies gazety ~40 lat, czyli nigdy...

To jest tak samo jak z ocieplaniem budynków styropianem. U mnie
właśnie zostało to przegłosowane, mimo że spec wyliczył, że zwróci się
to po... 68 latach. Czyli już nie za mojego życia. Szybciej by się
zwróciło, gdyby wymienić węzeł cieplny, zmodernizować instalację c.o.,
wymienić wszystkie okna plastiki itp. Ale i tak zwrot inwestycji to
jakieś 40 lat.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Elektryczne samochody