Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Elektryczne samochody częściej biorą udział w kolizjach

Elektryczne samochody częściej biorą udział w kolizjach

Data: 2020-03-09 16:29:22
Autor: ąćęłńóśźż
Elektryczne samochody częściej biorą udział w kolizjach
Data: 2020-03-10 13:58:32
Autor: ąćęłńóśźż
BBC Electric cars are coming but where will you recharge?
Data: 2020-03-15 17:28:40
Autor: ąćęłńóśźż
Here's the problem with electric cars
Data: 2020-03-15 19:30:22
Autor: andal
Here's the problem with electric cars
On Sun, 15 Mar 2020 17:28:40 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-
cars


jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Data: 2020-03-15 23:36:26
Autor: Cavallino
Here's the problem with electric cars
W dniu 15-03-2020 o 20:30, andal pisze:
On Sun, 15 Mar 2020 17:28:40 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-
cars


jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek innego (bo się ładuje podczas zjazdu).

Data: 2020-03-16 07:15:03
Autor: J.F.
Here's the problem with electric cars
Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 15-03-2020 o 20:30, andal pisze:
On Sun, 15 Mar 2020 17:28:40 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-cars


jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek innego (bo się ładuje podczas zjazdu).

A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?
Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?

Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?

J.

Data: 2020-03-16 08:05:05
Autor: Cavallino
Here's the problem with electric cars
W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 15-03-2020 o 20:30, andal pisze:
On Sun, 15 Mar 2020 17:28:40 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-cars


jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek
innego (bo się ładuje podczas zjazdu).

A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?

Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.

Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?

Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?

Zależy od modelu, bywa że jest.
Częściej do 80 niż 90.
To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.

Data: 2020-03-16 08:11:07
Autor: J.F.
Here's the problem with electric cars
Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-cars
jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek
innego (bo się ładuje podczas zjazdu).

A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?

Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.

A rezystory hamowania ma ? :-)

Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?
Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?

Zależy od modelu, bywa że jest.
Częściej do 80 niż 90.
To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.

Te wallboxy to jakies dedykowane ?
Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany ... jakis
uniwersalny interfejs wymyslili ?


J.

Data: 2020-03-16 09:22:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Here's the problem with electric cars
Hello J.F.,

Monday, March 16, 2020, 8:11:07 AM, you wrote:

[...]

Zależy od modelu, bywa że jest.
Częściej do 80 niż 90.
To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.
Te wallboxy to jakies dedykowane ?
Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany ...

Zasilacz dostaje polecenia od logiki baterii a nie na odwrót.

jakis uniwersalny interfejs wymyslili ?

Niestety, nie jeden :(


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-03-16 10:05:11
Autor: Cavallino
Here's the problem with electric cars
W dniu 16-03-2020 o 08:11, J.F. pisze:
Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:36:26 +0100, Cavallino napisał(a):
www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-cars
jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek
innego (bo się ładuje podczas zjazdu).

A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?

Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.

A rezystory hamowania ma ? :-)

A trochę jaśniej, o co chodzi?


Hamulce sie przegrzewaja, czy falownik ?
Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?

Zależy od modelu, bywa że jest.
Częściej do 80 niż 90.
To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.

Te wallboxy to jakies dedykowane ?

Tak - dedykowane do ładowania elektryków.
Obstawiam że każde evse (bo to de facto nie są ładowarki) za 1000 zł (w Chinach) ma podobne konfiguracje.

Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany

Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc dużo wie,
Oprócz tego tylko podaje prąd.

O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto ładowarka wbudowana w samochodów.

Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej z zewnętrznej ładowarki.
Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

Data: 2020-03-16 13:43:08
Autor: J.F.
Here's the problem with electric cars
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4nfg6$5o8$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 16-03-2020 o 08:11, J.F. pisze:
Dnia Mon, 16 Mar 2020 08:05:05 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 16-03-2020 o 07:15, J.F. pisze:
www.motorauthority.com/news/1127239_here-s-the-problem-with-electric-cars
jaka jest sprawnosc (lub zasiegi) takich aut wterenie gorzystym ?

Zależy - pod górkę słaba, z górki bardzo dobra, lepsza niż czegokolwiek
innego (bo się ładuje podczas zjazdu).

A jak sie naladowalo na parkingu w gorach, to co sie dzieje ?

Nic, naładowana bateria dalej się nie ładuje.

A rezystory hamowania ma ? :-)

A trochę jaśniej, o co chodzi?

Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy pomagal tez hamowac z gorki.

A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km zjezdzac z gory ...
-baterie energii nie przyjma, bo pelne,
-hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy regeneracyjnie ?

No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.

Bo w menu chyba nie ma opcji "naladuj do 90%" ?
Zależy od modelu, bywa że jest.
Częściej do 80 niż 90.
To samo dotyczy ładowarek/wallboxów - często też można tez poziom ustawić.

Te wallboxy to jakies dedykowane ?

Tak - dedykowane do ładowania elektryków.
Obstawiam że każde evse (bo to de facto nie są ładowarki) za 1000 zł (w Chinach) ma podobne konfiguracje.

Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany

Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc dużo wie,
Oprócz tego tylko podaje prąd.

O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto ładowarka wbudowana w samochodów.

I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej z zewnętrznej ładowarki.
Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

Na nartach ... raczej byl podlaczyl pod gniazdko na parkingu, niz zjezdzal po godzinie auto odstawic od ladowarki ... albo podstawic.
I to gniazdko nie musi byc mocne, bo ma pare godzin do dyspozycj ...

J.

Data: 2020-03-16 13:55:39
Autor: Cavallino
Here's the problem with electric cars
W dniu 16-03-2020 o 13:43, J.F. pisze:

Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany

Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc dużo wie,
Oprócz tego tylko podaje prąd.

O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto ładowarka wbudowana w samochodów.

I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi nie jest.
Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.


Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej z zewnętrznej ładowarki.
Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

Na nartach ... raczej byl podlaczyl pod gniazdko na parkingu, niz zjezdzal po godzinie auto odstawic od ladowarki ... albo podstawic.
I to gniazdko nie musi byc mocne, bo ma pare godzin do dyspozycj ...

A inni klienci hotelu mogą mieć na ten temat inne zdanie.
Albo Ty jak przyjechałeś po nich. ;-)

Data: 2020-03-16 14:52:09
Autor: J.F.
Here's the problem with electric cars
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4nt0a$c8a$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 16-03-2020 o 13:43, J.F. pisze:
Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany
Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc dużo wie,
Oprócz tego tylko podaje prąd.

O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto ładowarka wbudowana w samochodów.

I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi nie jest.
Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.

Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem - ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.
I nie ma szans na scianie ustawic "ładuj do 80%", a przynajmniej nie dal wszystkich typow.

Nie dotyczy oczywiście szybkich złącz DC - tam sterowanie jest bardziej z zewnętrznej ładowarki.
Ale też czasem na nich idzie ustawić maks. poziom ładowania.

Na nartach ... raczej byl podlaczyl pod gniazdko na parkingu, niz zjezdzal po godzinie auto odstawic od ladowarki ... albo podstawic.
I to gniazdko nie musi byc mocne, bo ma pare godzin do dyspozycj ...

A inni klienci hotelu mogą mieć na ten temat inne zdanie.
Albo Ty jak przyjechałeś po nich. ;-)

IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu niz jakąs superladowarke.

Na poczatek wystarczy 1% miejsc, potem 5%, 10% ...

A moze nawet bez licznikow - gniazdko 16A, 8h pradu wliczone w  cene biletu na parking :-)

J.

Data: 2020-03-16 17:51:42
Autor: Cavallino
Here's the problem with electric cars
W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4nt0a$c8a$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 16-03-2020 o 13:43, J.F. pisze:
Bo skad zasilacz mialby wiedziec na ile pojazd naladowany
Evse to nie zasilacz, to interfejs do komunikacji z samochodem, więc dużo wie,
Oprócz tego tylko podaje prąd.

O reszcie decyduje komputer w samochodzie, a do ładowania służy de facto ładowarka wbudowana w samochodów.

I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?

Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi nie jest.
Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.

Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem - ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.

Ujednolicony.
Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.

I nie ma szans na scianie ustawic "ładuj do 80%", a przynajmniej nie dal wszystkich typow.

Dla wszystkich nie - pisałem o warunkach brzegowych, nawet dla zwykłych, (ale nieco droższych niż std z samochodu) evse przenośnych.


IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu niz jakąs superladowarke.

Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność kilka razy lepsza.

Data: 2020-03-16 18:19:27
Autor: J.F.
Here's the problem with electric cars
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4oaqt$j2r$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?
Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi nie jest.
Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.

Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem - ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.

Ujednolicony.
Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.

https://youtu.be/wlA6oEi4moU?t=100

To evse, czy jakis VAG-standard ?

Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)
IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu niz jakąs superladowarke.

Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność kilka razy lepsza.

Ja potrzebuje ~130km, to ile to bedzie -  15-20kWh ?
6h ladowania 3kW w sam raz starczy, a wiecej mocy wrecz nie trzeba :-)

Ale niech sobie bedzie 11kW, miejmy nadzieje, ze pradu do wyciagow narciarskich nie zabraknie :-P

J.

Data: 2020-03-16 18:36:31
Autor: Cavallino
Here's the problem with electric cars
W dniu 16-03-2020 o 18:19, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r4oaqt$j2r$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 16-03-2020 o 14:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
I taki e-golf czy Tesla ow evse maja ?
Evse to coś co Ty nazywasz zasilaczem, albo ładowarką, a de facto nimi nie jest.
Każdy elektryk ładowany z gniazdka 230V ma taki.

Ale pisales, ze to interfejs do komunikacji, wiec ciekaw jestem - ujednolicony, czy kazdy sobie interfejs skrobie.

Ujednolicony.
Evse od bmw będzie Ci ładowało nissana.

https://youtu.be/wlA6oEi4moU?t=100

To evse,

To czyli co?
Bo nie wiem o co pytasz konkretnie.

To mi wygląda na wtyczkę Type-2, pytanie co jest z drugiej strony, w każdym razie to z drugiej strony to jest właście evse,
Niezależnie od tego, czy jest to wallbox, słupek AC, czy przenośne evse wkładane do gniazda 230V lub innego.



czy jakis VAG-standard ?

Nie - gniazdo Type 2 to standard ogólnoświatowy.

Wszystko co podłączasz między gniazdkiem 230v a samochodem to evse.
Kwestia nazewnictwa tylko i faktycznie spełnianej funkcji.

Wrzuć sobie to słowo w google.


Czy trzeba miec ze soba zestaw kabli :-)

Zależy gdzie się podłączasz.
1. Jak do gniazda 230V to musisz mieć evse zakończone wtyczką Schuko (czyli std).
2. Jak to słupka z gniazdem Type2 to musisz mieć kabel Type2->Type2.
3. Jak to wollboxa z kablem Type2 to nie musisz mieć niczego, kabel jest zakończony odpowiedią wtyczką.
4. Jak do ładowarki AC, to patrz punt 3.
5. Jak do wallboxa z gniazdem Type 2 to patrz punkt 2.
6. Jak do gniazda o innym standardzie, to musisz mieć odpowiednie przejściówki.

Okablowanie z p.1 i p.2 ma każdy samochód elektryczny, ale nie wszystkie w standardzie.

IMO - latwiej zainstalowac zwykle gniazdka z licznikami na parkingu niz jakąs superladowarke.

Zwykłe gniazdka na parkingu całkowicie mijają się z celem.'
Już lepiej słupki np. 11 kW, koszt pewnie zbliżony, a efektywność kilka razy lepsza.

Ja potrzebuje ~130km, to ile to bedzie -  15-20kWh ?
6h ladowania 3kW w sam raz starczy

Ale w samochodzie zazwyczaj jest evse 10A, czyli 6 h nie wystarczy.

Data: 2020-03-18 10:00:44
Autor: cyklista
Here's the problem with electric cars
J.F. pisze:

Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy pomagal tez hamowac z gorki.

A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km zjezdzac z gory ...
-baterie energii nie przyjma, bo pelne,

jak poprawnie zrobiona instalacji to nie przyjmą

-hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy regeneracyjnie ?

hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale


No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.


każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np 2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)



--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2020-03-18 12:28:12
Autor: J.F.
Here's the problem with electric cars
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e71e33b$0$17343$65785112@news.neostrada.pl...
J.F. pisze:
Oprocz tego, ze pod gore duzo mocy trzeba, to silnik spalinowy pomagal tez hamowac z gorki.

A jak pojade na narty, naładuje na parkingu, i przyjdzie pare km zjezdzac z gory ...
-baterie energii nie przyjma, bo pelne,

jak poprawnie zrobiona instalacji to nie przyjmą

A raczej zakladamy, ze poprawnie ... choc bym sie w tym przypadku nie upieral - mogli nie przewidziec, ze falownik przeladuje baterie :-)

-hamulce ... a nie wstawili tam jakis malych, bo przeciez hamujemy regeneracyjnie ?

hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

A to tak IMO niekoniecznie.
W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje :-)

No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.

każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np

No tak nie calkiem bo indukcyjny to slabo.

2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)

No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...

J.

Data: 2020-03-19 13:38:53
Autor: cyklista
Here's the problem with electric cars
J.F. pisze:
hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

A to tak IMO niekoniecznie.
W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje :-)


nie sądzę żeby homologacja pozwalała postawić na mieszane hamowanie, ale można to przecież sprawdzić w specyfikacjach elektryków


No i ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.
W zimie to co prawda mozna nagrzewnice uruchomic, a w lecie klime.

każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np

No tak nie calkiem bo indukcyjny to slabo.

2/3 to słabo a jak 3/3 to już bardzo mocno
oczywiście jeśli producent takie coś przewidział :)

No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...

i znowu ile by musiał hamować żeby się przegrzał, na pewno ma czujniki temperatury i odcinanie przy przegrzaniu,

Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .
J.




--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus


--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2020-03-19 18:22:43
Autor: J.F.
Here's the problem with electric cars
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7367dc$0$537$65785112@news.neostrada.pl...
J.F. pisze:
hamulce powinny wytrzymać ten jeden zjazd be zproblemu, ale

A to tak IMO niekoniecznie.
W dodatku w elektryku moga byc odchudzone, bo przeciez silnik hamuje :-)

nie sądzę żeby homologacja pozwalała postawić na mieszane hamowanie, ale można to przecież sprawdzić w specyfikacjach elektryków

Raczej podejrzewam, ze jeszcze nie maja osobnych przepisow, ewentualnie - malo maja osobnych.

Ale co jeden producent moze zrobic na zapas, to inny moze zrobic na granicy

każdy silnik fazowy będzie sam hamował jak mu się zewrze fazy, jak np

No wlasnie - hamowal bedzie, sie przegrzeje i spali ...

i znowu ile by musiał hamować żeby się przegrzał, na pewno ma czujniki temperatury i odcinanie przy przegrzaniu,

I co odetnie  - hamulce ?
Czy zartzyma cakkowicie.
Więc pewnie jak ktoś by robił zjazd naście kilometrów przy pełnym naładowaniu to by i silniki i hamulec mógł się przegrzać, tak jak i w spaliniakach niektórzy potrafią zrobić .

skoro mozna w spalinowym przegrzac, to i elektryka mozna.

J.

J.

Data: 2020-03-15 17:31:40
Autor: ąćęłńóśźż
Why gas-powered cars aren't going anywhere
Data: 2020-03-15 17:34:30
Autor: ąćęłńóśźż
GN's third gen EV platform and ultium batteries promise 400 plus miles-of-range
Data: 2020-03-15 17:36:55
Autor: ąćęłńóśźż
Garsc wideo o 'zielonych autach'

Elektryczne samochody częściej biorą udział w kolizjach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona