Elektryczność statyczna w domu

Data: 2010-03-13 19:01:09
Autor: Janusz Wo
Elektryczność statyczna w domu
Witam!
Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych w domu. Boję się na przykład o komputer, bo strzelam niemal codziennie w klawiaturę, a co jakiś czas mam z tego powodu problemy - coś się przestawia w komputerze, muszę go resetować... Nie zmienię mebli, ani dywanów w domu... Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków? Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.
JanuszWo
--
Popraw gaz w adresie

Data: 2010-03-13 19:41:36
Autor: Grzegorz Janoszka
On 13-3-2010 19:01, Janusz Wo wrote:
[...]

Nie masz za sucho w domu? Może trochę kwiatków trzeba?
I nie chodzisz ubrany w plastik (poliester)? Bawełna się nie sama nie elektryzuje.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-03-13 20:22:37
Autor: Krzysztof 45
Janusz Wo napisał(a):
Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych w domu.
Jak ostatnio Cie nęka, to z kojarz to z zakupem ostatnio jakiś  plastikowych ciuchów.
> Nie zmienię mebli, ani dywanów w domu...
Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków?
Znaleźć przyczynę.
Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.
Skutecznie rozładuje Cie instalacja centralnego ogrzewania.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-13 20:53:42
Autor: Janusz Wo
Krzysztof 45 wrote:

Jak ostatnio Cie nęka, to z kojarz to z zakupem ostatnio
jakiś  plastikowych ciuchów.

Witam!
Nie zrobiłem znaczących zakupów. Dywan od dawna ten sam, niestety sztuczny, ale wcześniej nie było takich problemów.
Znaleźć przyczynę.

Jedyne, co mi przychodzi do głowy to zima i suchość... Ładuję się ubrany  zarówno w polar, jak i w bawełnę.

Skutecznie rozładuje Cie instalacja centralnego ogrzewania.

Przed dotknieciem czegokolwiek dotknąć kaloryfera? No, wymyśliłem już podobny system dotykania, ale czasem zapomnę...

Pozdrawiam - JanuszWo
--
Popraw gaz w adresie

Data: 2010-03-13 23:04:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"Janusz Wo" hngq5l$3ur$1@node1.news.atman.pl

Przed dotknieciem czegokolwiek dotknąć kaloryfera? No, wymyśliłem już
podobny system dotykania, ale czasem zapomnę...

Dotykaj zerowego przewodu w gniazdku lub ,,bolca''.

Data: 2010-03-15 14:54:42
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console20> napisał w wiadomości news:hnh37e$ehi$1inews.gazeta.pl...

"Janusz Wo" hngq5l$3ur$1@node1.news.atman.pl

Przed dotknieciem czegokolwiek dotknąć kaloryfera? No, wymyśliłem już
podobny system dotykania, ale czasem zapomnę...

Dotykaj zerowego przewodu w gniazdku lub ,,bolca''.
Nie rób tego. Zwłaszcza z zerowym (neutralnym) przewodem, jeśli nie masz różnicówki.
Może się okazać, że różnica potencjałów przewód N - Ty będzie dużo większa od zera.
Dlatego zerowanie czyli łączenie bolca uziemienia z przewodem neutralnym może być niebezpieczne.

Data: 2010-03-16 02:04:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"Jan Kowalski" hnle72$1vs$1@newsfeed.net.icm.edu.pl

> Dotykaj zerowego przewodu w gniazdku lub ,,bolca''.

Nie rób tego. Zwłaszcza z zerowym (neutralnym) przewodem,
jeśli nie masz różnicówki.

A nie masz dlaczego?

Może się okazać, że różnica potencjałów przewód N - Ty będzie dużo większa od zera.

Będzie na pewno -- toż właśnie trzeba pozbyć się tej różnicy. :)
Różnicówka nie włączy się od rozładunku elektryczności statycznej.

Dlatego zerowanie czyli łączenie bolca uziemienia z przewodem neutralnym
może być niebezpieczne.

Bolca ochronnego, nie bolca uziemienia. :)
Albo uziemianie, albo zerowanie. :)
Nie ma zerowanie + uziemianie. :)
To znaczy gdzieś jest, ale nie w mieszkaniu.

Od dawna tylko zerowanie stosuje się w nowych budynkach -- i jakoś nikt nie umarł
od tego. Na obudowach chronionych trzecim przewodem masz potencjał bolca. :)
Tam musi być zero!!!

Jeśli jesteś w kapciach -- możesz śmiało dotykać także przewodu fazowego. :)
(bez dotykania bolca czy przewodu zerowego)
Nawet możesz nie poczuć mrowienia. :) Oczywiście **nie należy** tego nadużywać. :)
Ale jeśli się trafi -- nie zabije i nie spali. :)
Po to jest tam tylko 230 V przemiennego (stały jest gorszy) a nie wielokrotnie więcej.
W innych krajach podwyższono częstotliwość i obniżono napięcie -- jest bezpieczniej,
ale są większe straty energii. Większość krajów za bezpieczne uznaje 230 V w domu.
(w zagrodzie, czyli między fazami, jest 400 V i to jest mniej bezpieczne, ale nadal
między fazą i zerem jest tylko 230 V)

Ale dotykanie bolca nie może być nijak niebezpieczne, chyba że instalacja
jest źle wykonana lub popsuta -- wówczas dotknięcie pralki, piekarnika
elektrycznego, komputera i wielu innych urządzeń będzie równie niebezpieczne. :)

Natomiast niebezpieczne jest uziemianie. :)

-=-

Powiem więcej -- jeśli w suchym pokoju nie byłoby zera na bolcu, nic złego
się nie stanie, ale jeśli nie będzie zera w łazience, może być ciężko. :)
Jeśli są obiekcje co do zera w pokoju, trzeba koniecznie sprawdzić instalację!

Data: 2010-03-15 11:15:49
Autor: Boombastic
Elektryczność statyczna w domu
Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.
Skutecznie rozładuje Cie instalacja centralnego ogrzewania.

Nawet plastikowa?

Data: 2010-03-15 12:28:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"Boombastic" hnl1cs$302$1@news.onet.pl

> Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.
Skutecznie rozładuje Cie instalacja centralnego ogrzewania.

Nawet plastikowa?

Nawet metalowa nie rozładuje -- bo zwykle jest grubo malowana izolatorami.

Data: 2010-03-15 16:36:52
Autor: Krzysztof 45
Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
Nawet metalowa nie rozładuje -- bo zwykle jest grubo malowana izolatorami.
Zawór grzejnikowy też masz pomalowany?
--
Co to jest?

Data: 2010-03-16 04:13:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"Krzysztof 45" hnlk6i$dfq$1@news.dialog.net.pl

Nawet metalowa nie rozładuje -- bo zwykle jest grubo malowana izolatorami.

: Zawór grzejnikowy też masz pomalowany?

Ja mam plastykowe rury. :)

Data: 2010-03-16 08:52:20
Autor: Panslavista

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:hnnctt$p58$1inews.gazeta.pl...

"Krzysztof 45" hnlk6i$dfq$1@news.dialog.net.pl

Nawet metalowa nie rozładuje -- bo zwykle jest grubo malowana izolatorami.

: Zawór grzejnikowy też masz pomalowany?

Ja mam plastykowe rury. :)

Masz TDS, albo megaomomierz, albo miernik izolacji? To zmierz przewodność wody - może być wystarczająca do odprowadzenia ładunków elektrostatycznych. Albo zastosuj jonizator do neutralizacji wszystkich jonów w mieszkaniu, poprawisz sobie samopoczucie - wszak nadmiar jonów dodatnich jest nie tylko niekomfortowy, ale mocno dla zdrowia niekorzystny.

Data: 2010-03-16 09:48:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"Panslavista" hnne1h$ke3$1@nemesis.news.neostrada.pl

Masz TDS, albo megaomomierz, albo miernik izolacji?

Akurat mam. :)

Ja mam inne problemy. :)

Data: 2010-03-16 12:29:20
Autor: Krzysztof 45
Elektryczność statyczna w domu
Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
Ja mam inne problemy. :)

--
Z tym,i nie potrafisz wyjaśnić do czego to Ci służy.

Data: 2010-03-14 03:19:58
Autor: Panslavista
"Janusz Wo" <jannus_tl@taki-gaz.pl> wrote in message news:hngjik$2j1$1node1.news.atman.pl...
[...]

    Pod kompa, telewizor kup maty antyelektrostatyczne, komputer połącz z gniazdem maty (dowolny wkręt z tyłu kompa, przewodem z klipsem), a całość może być połączona wtyczką z bolcem - tylko przez kabel komputera - trzeba sprawdzić czy istnieje połączenie w kablu zasilającym - mogło się uszkodzić. Trzeba też sprawdzić stan zerowania całego mieszkania. Inne miejsca po sprzątaniu spryskać płynem  używanym choćby do prania - antyelektrostatycznym. W zasadzie jest jeszcze jeden sposób - zakupić jonizator powietrza - mieszkanie ładuje się szkodliwymi dla orgaznizmów żywych jonami dodatnimi - jonizator wytworzy ujemne i będzie je neutralizował. Jonizację podtrzymywać mogą - suche powietrze - pasty do podłogi - kupić z "nanosrebrem", materiały rozszczepialne, oraz mikrofalowe ataki HAARPEM na Polskę - związane z wyborami - okupant nie chce pozwolić na przejęcie władzy w Polsce przez Polaków.

Data: 2010-03-14 10:42:14
Autor: Big Jack
Elektryczność statyczna w domu
W wiadomości
*Panslavista* napisał(-a):

Jonizację podtrzymywać mogą - suche powietrze - pasty do
podłogi - kupić z "nanosrebrem", materiały rozszczepialne,

Taaaaa, zwłaszcza uran, którego stosowny zapas każdy przytomny obywatel trzyma w domu  :/

mikrofalowe ataki HAARPEM na Polskę - związane z wyborami - okupant nie
chce pozwolić na przejęcie władzy w Polsce przez Polaków.

NTG(?)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-03-28 15:22:27
Autor: marecki

*Panslavista* napisał(-a):

Jonizację podtrzymywać mogą - suche powietrze - pasty do
podłogi - kupić z "nanosrebrem", materiały rozszczepialne,

Taaaaa, zwłaszcza uran, którego stosowny zapas każdy przytomny obywatel trzyma w domu  :/
Po 1. promieniowanie tla, rozne jest w roznych miejscach.
Po 2 Zebys sie nie zdziwil :)
http://www.artelis.pl/artykuly/4923/zabojca-w-twoim-domu
http://www.epa.gov/rpdweb00/radionuclides/radon.html (ang)

Szkoda tylko ze media nie zajmuja sie takimi "blachostkami" a wola rozpaczac nad dziwnymi "tragediami"

Data: 2010-03-28 15:35:54
Autor: Panslavista
"marecki" <marecki@no-spam.pl> wrote in message

> [...]
http://www.epa.gov/rpdweb00/radionuclides/radon.html (ang)

Szkoda tylko ze media nie zajmuja sie takimi "blachostkami" a wola

Czy tylko? Wykładziny - pierwiastki (chlor) jak i związki (np. fenole).

Data: 2010-03-30 21:45:39
Autor: Boombastic
[...]

Niech lepiej media nie sieją kolejnej paniki, bo jak na razie to wśród lekarzy radiologów zachorowalność na raka paradoksalnie jest mniejsza o ok. 30%.

Data: 2010-03-31 03:51:19
Autor: Panslavista
Boombastic wrote:

[...]

Poprawiła ją wcześniejsza wykrywalność.

Data: 2010-03-31 17:46:31
Autor: marecki

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hotkd9$ukt$1news.onet.pl...
[...]

Po 1 sa rozne rodzaje promieniowania.
Po 2 czym innym jest bycie narazonym na promieniowanie zewnetrzne, a czym innym wdychanie czastek gazu ktory sam promieniuje.

Data: 2010-03-14 19:38:04
Autor: emarcin
Elektryczność statyczna w domu
l> Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych
[...]

Najpierw zastanów się co się zmieniło: dywan, papcie, a może skarpety.

Ja wywaliłem jedne buty bo miałem tak w samochodzie. Waliły iskry
z trzech-czterech centymetrów. Pośrednim rozwiązaniem było chwytanie
drzwi za ramkę wokół szyby przed ruszeniem d... z siedzenia.
Wszelkie środki antystatyczne (typu aerozol) nie działały.

Pozdrawian emarcin

Data: 2010-03-15 10:13:34
Autor: mm

Użytkownik "Janusz Wo" <jannus_tl@taki-gaz.pl> napisał w wiadomości news:hngjik$2j1$1node1.news.atman.pl...
Witam!
Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych

kapcie masz do bani , izolują ciebie od ziemi

Data: 2010-03-15 13:31:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"mm" hnkudn$s0p$1@nemesis.news.neostrada.pl

kapcie masz do bani , izolują ciebie od ziemi

Najlepsze są metalowe lub węglowe -- reszta to izolatory.
Proponuję pomyślenie -- wszystkie normalne ,,ubrania'' są
izolatorami. Wprawdzie chemia organiczna to chemia węgla,
lecz tego węgla w ubraniu nie starcza na to, aby popłynął
prąd. Tworzywa sztuczne także często zawierają węgiel, :)
ale są izolatorami mimo tego. Na przykład dwutlenek węgla
nie jest dobrym przewodnikiem elektryczności czy ciepła.

Podobnie rzecz się ma z innymi związkami chemicznymi
węgla czy metali -- na przykład z solą kuchenną. Nie
tylko tworzywa sztuczne dają iskierki. :)

Data: 2010-03-15 13:50:31
Autor: mm

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hnl9bl$pcv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tu nie ma co myśleć . Każdy przedmiot normalnego ubrania w tym przypadku izolujący nas od ziemi -dywanu-  przewodzi  lepiej lub gorzej i rezystancja bedzie tu od Gohm do TOhm . Nawet zwykła obudowa klawiatury przewodzi mimo że jest z plastiku.
Przede wszystkim nosić bawełne z jak najmniejsza ilością elastyku i nawilżać pomieszczenie do 60-70 % wilgotności.

Data: 2010-03-16 02:11:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"mm" hnlajn$fcs$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Czyli upływ poprzez klawiaturę będzie? :)
Postaw sobie jakiś amperomierz i podłącz fazę do jednej części plastykowego
patyka, a zero do drugiego i zobacz, czy amperomierz (pikoamperomierz) ruszy. :)

Przede wszystkim nosić bawełne z jak najmniejsza ilością elastyku i nawilżać
pomieszczenie do 60-70 % wilgotności.

Ja mam tylko bawełnę (kapcie niektóre mają podeszwy ze sztucznego tworzywa)
a jednak strzelam.  60-70 zabija moje kolana. :)

Obok bawełny mam wełnę, skóry, metale (okulary) i szkło mineralne (też
okulary) -- sztucznych tworzyw w ubraniach mam mało i raczej nie używam
ich zbyt często -- na przykład podszewki **letnich** kurtek skórzanych
są z tworzywa sztucznego lub zawierają takie tworzywo.

Data: 2010-03-16 10:45:17
Autor: mm

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hnmqas$9pr$2inews.gazeta.pl...

[...]

Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V tylko jej wartość to setki  jak i tysiące kilowoltów !
Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

[...]

Tak źle i tak nie dobrze . Ja pod cały dywan położyłem folie aluminową podłączoną do uziomu  do tego obuwie z podeszwą gumową i  problem zniknął .
Są też wykładziny przemysłowe przewodzące  jak przeszkadza ci w pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .

Data: 2010-03-16 11:10:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"mm" hnnk4e$qis$1@atlantis.news.neostrada.pl

Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V
tylko jej wartość to setki  jak i tysiące kilowoltów !
Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

IMO zachodzi tam inne zjawisko, niż zwykłe przewodzenie. :)
Nie drgają/falują elektrony (czy dziurki/jony) wyrywane ze swych wiązań. :)

> [...]

Są też wykładziny przemysłowe przewodzące  jak przeszkadza ci w
pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .

,,Na dworzu'' różnie bywa -- nawet 100%. I ja w takiej wilgotności
mam kłopoty. Ale bywam ,,na dworzu'' krócej niż w ,,domu''.

Data: 2010-03-15 11:15:32
Autor: Jacek
Elektryczność statyczna w domu
Spróbuj pochodzić boso. Jak na bosaka się nie będziesz elektryzowal to już wiesz, że kapcie są źródłem elektryzacji.
Jacek

Elektryczność statyczna w domu