Elektryczność statyczna w domu

Data: 2010-03-15 10:13:34
Autor: mm
Elektryczność statyczna w domu

Użytkownik "Janusz Wo" <jannus_tl@taki-gaz.pl> napisał w wiadomości news:hngjik$2j1$1node1.news.atman.pl...
Witam!
Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych

kapcie masz do bani , izolują ciebie od ziemi

Data: 2010-03-15 13:31:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"mm" hnkudn$s0p$1@nemesis.news.neostrada.pl

kapcie masz do bani , izolują ciebie od ziemi

Najlepsze są metalowe lub węglowe -- reszta to izolatory.
Proponuję pomyślenie -- wszystkie normalne ,,ubrania'' są
izolatorami. Wprawdzie chemia organiczna to chemia węgla,
lecz tego węgla w ubraniu nie starcza na to, aby popłynął
prąd. Tworzywa sztuczne także często zawierają węgiel, :)
ale są izolatorami mimo tego. Na przykład dwutlenek węgla
nie jest dobrym przewodnikiem elektryczności czy ciepła.

Podobnie rzecz się ma z innymi związkami chemicznymi
węgla czy metali -- na przykład z solą kuchenną. Nie
tylko tworzywa sztuczne dają iskierki. :)

Data: 2010-03-15 13:50:31
Autor: mm

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hnl9bl$pcv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tu nie ma co myśleć . Każdy przedmiot normalnego ubrania w tym przypadku izolujący nas od ziemi -dywanu-  przewodzi  lepiej lub gorzej i rezystancja bedzie tu od Gohm do TOhm . Nawet zwykła obudowa klawiatury przewodzi mimo że jest z plastiku.
Przede wszystkim nosić bawełne z jak najmniejsza ilością elastyku i nawilżać pomieszczenie do 60-70 % wilgotności.

Data: 2010-03-16 02:11:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"mm" hnlajn$fcs$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Czyli upływ poprzez klawiaturę będzie? :)
Postaw sobie jakiś amperomierz i podłącz fazę do jednej części plastykowego
patyka, a zero do drugiego i zobacz, czy amperomierz (pikoamperomierz) ruszy. :)

Przede wszystkim nosić bawełne z jak najmniejsza ilością elastyku i nawilżać
pomieszczenie do 60-70 % wilgotności.

Ja mam tylko bawełnę (kapcie niektóre mają podeszwy ze sztucznego tworzywa)
a jednak strzelam.  60-70 zabija moje kolana. :)

Obok bawełny mam wełnę, skóry, metale (okulary) i szkło mineralne (też
okulary) -- sztucznych tworzyw w ubraniach mam mało i raczej nie używam
ich zbyt często -- na przykład podszewki **letnich** kurtek skórzanych
są z tworzywa sztucznego lub zawierają takie tworzywo.

Data: 2010-03-16 10:45:17
Autor: mm

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hnmqas$9pr$2inews.gazeta.pl...

[...]

Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V tylko jej wartość to setki  jak i tysiące kilowoltów !
Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

[...]

Tak źle i tak nie dobrze . Ja pod cały dywan położyłem folie aluminową podłączoną do uziomu  do tego obuwie z podeszwą gumową i  problem zniknął .
Są też wykładziny przemysłowe przewodzące  jak przeszkadza ci w pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .

Data: 2010-03-16 11:10:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Elektryczność statyczna w domu

"mm" hnnk4e$qis$1@atlantis.news.neostrada.pl

Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V
tylko jej wartość to setki  jak i tysiące kilowoltów !
Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

IMO zachodzi tam inne zjawisko, niż zwykłe przewodzenie. :)
Nie drgają/falują elektrony (czy dziurki/jony) wyrywane ze swych wiązań. :)

> [...]

Są też wykładziny przemysłowe przewodzące  jak przeszkadza ci w
pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .

,,Na dworzu'' różnie bywa -- nawet 100%. I ja w takiej wilgotności
mam kłopoty. Ale bywam ,,na dworzu'' krócej niż w ,,domu''.

Elektryczność statyczna w domu