Data: 2012-10-12 11:29:59 | |
Autor: drobo | |
Elektryczny składak | |
Dla fanów składaków:
http://www.tvn24.pl/kultura-styl,8/pierwszy-na-swiecie-skladany-rower-elektryczny,281814.html Ciekawe, ile to cudo będzie kosztowało... |
|
Data: 2012-10-12 11:36:58 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Elektryczny składak | |
Już bez [skladak]? A żeby nie było OT. Dzisiaj jak biegłem po drodze spotkałem kolesia na składaku z bardzo małymi kołami. Jakby zabrał jakiemu¶ małemu dziecku ale w sumie jechał na nim bez problemu bo kierownica i siodło miał dopasowane. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia ale może jeszcze go minę w trasie.
|
|
Data: 2012-10-12 11:40:39 | |
Autor: Ignac | |
Elektryczny składak | |
W dniu pi±tek, 12 paĽdziernika 2012 20:29:59 UTC+2 użytkownik (Nieznane) Chciałem się tylko zapytać i co znalazłe¶ t± piastę pod wolnobieg
Ignac |
|
Data: 2012-10-12 13:57:09 | |
Autor: rmikke | |
Elektryczny składak | |
W dniu pi±tek, 12 paĽdziernika 2012 20:29:59 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
Dla fanów składaków: Je¶li tyle, co Segway, to jest bez szans... :D |
|
Data: 2012-10-12 20:43:34 | |
Autor: PeJot | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-12 20:29, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze:
Dla fanów składaków: Sprawno¶ć przekazywania energii z pedałów na tylne koło w porywach będzie z 50 %. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-12 21:00:07 | |
Autor: ToMasz | |
Elektryczny składak | |
W dniu 12.10.2012 20:43, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-12 20:29, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze:a moc maksymalna - bez wpływu na siłę mię¶ni. ograniczona moc± silnika. je¶li zgodnie z przepisami - 250W to jest to niezła kiszka. pod górkę nie poci±gnie...... ToMasz |
|
Data: 2012-10-12 12:13:22 | |
Autor: drobo | |
Elektryczny składak | |
je¶li zgodnie z przepisami - 250W to jest to niezła kiszka. pod górkę nie poci±gnie...... W Białym Borze chyba nie poci±gnie - oczywi¶cie pod górkę :-). Ale zawsze można konia zamówić z tamtejszej stadniny. Co prawda tam chyba nie ma poci±gowych, ale od biedy poradzi sobie i arab :-) |
|
Data: 2012-10-13 08:31:26 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:507868b7$0$1294$65785112news.neostrada.pl... W dniu 12.10.2012 20:43, PeJot pisze: Zgodnie z jakimi przepisami? I obowiazujacymi w jakim kraju? |
|
Data: 2012-10-13 14:26:36 | |
Autor: ToMasz | |
Elektryczny składak | |
W dniu 13.10.2012 08:31, Ghost pisze:
eeee... nie czepiaj się proszę, ale o ile wiem (nie podam Ľródła) sprzedawane w Polsce rowery z silnikiem musz± być słabsze niż 250W i wolniejsze niż 25km/h. Inaczej przestan± być rowerami, zaczn± motorowerami, albo nawet motocyklami, co wi±że się z rejestracj±, ubezpieczeniem i kaskiem... w efekcie mamy rowery _wspomagaj±ce_ jazdę silnikiem 250W. ToMasz |
|
Data: 2012-10-13 16:25:23 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Elektryczny składak | |
Dnia Sat, 13 Oct 2012 14:26:36 +0200, ToMasz napisał(a):
W dniu 13.10.2012 08:31, Ghost pisze: z tego co mi swita to ograniczenie mocy i predko¶ci dotyczy rowerów elaktrycznych poruszaj±cych sie po DDR, ciagach pieszo rowerowych tudzież chodnikach. Po normalnej jezdni chyba można mocniejszymi bez problemu ino ich status prawny ogólnie rzecz bior±c jest jeszcze niejasny. |
|
Data: 2012-10-13 17:16:22 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, ...::QRT::... <nie.m@m.mejla> wrote:
z tego co mi swita to ograniczenie mocy i predkości dotyczy rowerów Status jest dosyć jasny. Do limitu jesteś rowerem. Powyżej jesteś czymś innym. Nie jest to bardzo istotne, bo też wolno Ci jeździć. Po prostu nie możesz korzystać z DDR, co np. dla mnie jest zaletą - aż zastanawiam się nad wyposażeniem roweru w silnik - bez akumulatorów będzie dosyć lekki :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-12 21:58:37 | |
Autor: biodarek | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-12 20:43, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-12 20:29, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze: Jak spojrzałem na linka, który zawiera "kultura-styl" wiedziałem, że to nie będzie sprawne. Za to spodziewałem się, że rower będzie można składać za pomoc± pilota (co¶ jak transformers), a tu lipa ;) -- biodarek |
|
Data: 2012-10-13 08:30:48 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k59t35$6ht$1mx1.internetia.pl... W dniu 2012-10-12 20:43, PeJot pisze: Ale moze bedzie do niego jakas aplikacja na srajfona. |
|
Data: 2012-10-12 22:40:30 | |
Autor: p0li | |
Elektryczny składak | |
T->Dnia 2012-10-12 20:29:59 niejaki drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com
napisał: Dla fanów składaków: pierdy jakie¶ pisz± jaki pierwszy na ¶wiecie? ze dwa lata temu widziałem elektrycznego składaka na ulicy i to fabrycznego a nie samoróbkę -- http://42.pl/u/y68 PójdĽże kiń tę chmurno¶ć w gł±b flaszy. |
|
Data: 2012-10-13 03:35:37 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Elektryczny składak | |
In article <pfmuox3k99kn$.dlg@p0li.z.dialoga>, p0li <p0li@triger.net> wrote:
T->Dnia 2012-10-12 20:29:59 niejaki drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com E, Dahon juz od kilku lat ma w ofercie cos takiego: http://www.dahon.com/bikes/2011/boost Tylko, ze TVNowi chodzi o to, ze ten jest elektryczny _bez lancucha_ -- TA |
|
Data: 2012-10-13 10:28:17 | |
Autor: p0li | |
Elektryczny składak | |
T->Dnia 2012-10-13 03:35:37 niejaki Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał: pierdy jakie¶ pisz± mnie chodziło akurat o birdy hybrid Tylko, ze TVNowi chodzi o to, ze ten jest elektryczny _bez lancucha_ aaa - no chyba że o to -- http://42.pl/u/y68 PójdĽże kiń tę chmurno¶ć w gł±b flaszy. |
|
Data: 2012-10-13 14:41:18 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Elektryczny składak | |
In article <Titus_Atomicus-61F348.03353713102012@news.atman.pl>,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote: In article <pfmuox3k99kn$.dlg@p0li.z.dialoga>, p0li <p0li@triger.net> wrote: A tu cena w polskim sklepie Dahona: http://www.sklep.dahon.pl/BOOST_elektryczny-102.html -- TA |
|
Data: 2012-10-13 08:27:38 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "p0li" <p0li@triger.net> napisał w wiadomo¶ci news:pfmuox3k99kn$.dlgp0li.z.dialoga... T->Dnia 2012-10-12 20:29:59 niejaki drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com Przeciez to tez nie samorobka. |
|
Data: 2012-10-12 23:14:11 | |
Autor: Andy Niwinski | |
Elektryczny składak | |
<drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com> schrieb im Newsbeitrag news:35709742-412d-4155-b0a6-92a5d5df16ecgooglegroups.com... Dla fanów składaków: http://www.tvn24.pl/kultura-styl,8/pierwszy-na-swiecie-skladany-rower-elektryczny,281814.html Ciekawe, ile to cudo będzie kosztowało... A ile by nie kosztowało, to jest to chyba pomysł zasługuj±cy na jak±¶ nagrodę "zgniłego Ogórka". Gorszego debilizmu to już wymy¶lić nie mogli. Prawie jak perpetum mobile. Jaki sens ma napędzanie pedałami pr±dnicy? |
|
Data: 2012-10-13 03:37:27 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Elektryczny składak | |
In article <k5a17j$n7j$1@news01.versatel.de>,
"Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> wrote: <drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com> schrieb im Newsbeitrag news:35709742-412d-4155-b0a6-92a5d5df16ecgooglegroups.com... E, zaloze sie ze znowu nastapilo tu dziennikarskie przeklamanie. Moze on doladowuje tylko podczas hamowania? -- TA |
|
Data: 2012-10-13 08:30:09 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k5a17j$n7j$1news01.versatel.de...
Nie dostrzegasz zalet? Wady sa i owszem, ale niekoniecznie kazdemu beda przeszkadzac. Taki rower mozna zapakowac do smarta i w parku sie nim turlac 5-10km/h bez pocenia sie. Zaskocze Cie: nie wszyscy oczekuja od zycia tego samego. |
|
Data: 2012-10-13 10:08:07 | |
Autor: Andy Niwinski | |
Elektryczny składak | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> Jakich by toto zalet nie miało, to ta jedna podstawowa je wszystkie zabija. Jak mi sie akumulator wyczerpie, to na "nożnym" napędzie nie ujadę nawet metra i będzie trzeba to gówno nie¶ć, pchać aboco... Tak samo jak górka przekroczy możliwo¶ci silnika, to kaplica. Znowu pchać. Czylki taki gadget tylko do lansowania się w prominiu 500 metrów od samochodu i to jak mówisz, tylko po w miarę płaskim parku. |
|
Data: 2012-10-13 01:41:09 | |
Autor: Ignac | |
Elektryczny składak | |
W dniu sobota, 13 paĽdziernika 2012 10:08:11 UTC+2 użytkownik Andy Niwinski napisał:
Jak mi sie akumulator wyczerpie, to na "nożnym" napędzie nie ujadę nawet metra i będzie trzeba to gówno nie¶ć, pchać aboco... możno tyż porzucić w przydrożnym rowie bo któż bogatymu zabroni,no nie Ignac |
|
Data: 2012-10-13 01:57:27 | |
Autor: drobo | |
Elektryczny składak | |
możno tyż porzucić w przydrożnym rowie bo któż bogatymu zabroni,no nie A jak kto mieszka na wod±, to utopić ¶cierwo (zakładam, że aku będzie szczelny i niezanieczy¶ci): http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Co-mozna-znalezc-na-dnie-morza-Okaze-sie-w-sobote-n62720.html p.s. może komu¶ zgin±ł ten Arkus? |
|
Data: 2012-10-13 10:10:25 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k5b7hb$5q5$1news01.versatel.de...
Przyjmij zatem wyrazy wspolczucia z powodu Twojego ciezkiego inwalidztwa. |
|
Data: 2012-10-13 11:54:26 | |
Autor: Andy Niwinski | |
Elektryczny składak | |
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> schrieb im Newsbeitrag news:50792219$0$26699$65785112news.neostrada.pl... He? O co ciebie Duchu chodzi? Czy może zakładasz, że jak akumulator się wyczerpie, to pedałuj±c dostarczysz odpowiedni± ilo¶ć pr±du, aby toto mogło jechać? |
|
Data: 2012-10-13 13:10:07 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k5bdoo$882$1news01.versatel.de...
Niby dlaczegozby nie? |
|
Data: 2012-10-13 14:29:31 | |
Autor: ToMasz | |
Elektryczny składak | |
bo sprawno¶ć takiego napędu sięgnie 50%. tak więc napedałujesz się zdrowo. Co gorsza, nawet je¶li Twoje mię¶nie pozwol± na chwilowe osi±gnięcie 1 konia mechanicznego, to moc ta zostanie ograniczona przez moc silnika!He? O co ciebie Duchu chodzi? Czy może zakładasz, że jak akumulator ToMasz |
|
Data: 2012-10-13 12:55:49 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
bo sprawność takiego napędu sięgnie 50%. tak więc napedałujesz się zdrowo. Co gorsza, nawet jeśli Twoje mięśnie pozwolą na chwilowe osiągnięcie 1 konia mechanicznego, to moc ta zostanie ograniczona przez moc silnika! To nie jest takie proste. Tzn. oczywiście sprawności się nie przeskoczy (choć z tymi 50% to przegiąłeś, bo dobry układ będzie miał około 70%), ale zalety są. Ten napęd jest odpowiednikiem znanych z samochodów hybrydowych, w których silnik spalinowy zasila akumulatory. Chodzi zatem o to, że intensywność pedałowania nie jest związana z prędkością pojazdu. Pedałujesz tak mocno, aby utrzymać naładowanie akumulatora. Uczucie jest pewnie bardzo dziwne, ale idea niezła. Oczywiście pod warunkiem, że wykonanie i wydajność są na wysokim poziomie, bo inaczej trudno będzie zagrozić rowerom ze zwykłym wspomaganiem elektrycznym "ładowanym z gniazdka". pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-13 18:20:09 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50795eab$0$1315$65785112news.neostrada.pl... bo sprawno¶ć takiego napędu sięgnie 50%. tak więc napedałujesz się zdrowo.He? O co ciebie Duchu chodzi? Czy może zakładasz, że jak akumulator Raczej mniej niz przy 20km/h w zwyklym rowerze. Co gorsza, nawet je¶li Twoje mię¶nie pozwol± na chwilowe osi±gnięcie 1 konia mechanicznego, to moc ta zostanie ograniczona przez moc silnika! Niby dlaczegoz mialaby nie straczyc. |
|
Data: 2012-10-13 19:05:56 | |
Autor: ToMasz | |
Elektryczny składak | |
W dniu 13.10.2012 18:20, Ghost pisze:
Albo jeste¶ pijany, albo ja nie wiem o czym Ty do mnie rozmawiasz. W normalnym rowerze, jak naciskasz na pedały, to koło zębate przez łańcuch przenosi siłę na tylne koło zębate poł±czone z kołem napędowym. straty? na łożyskach. nagrzały Ci się kiedy¶ łożyska? W TYM elektryku, musisz nakręcić pr±dnic±. ona ma pewn± charakterystykę, nie płask±. ma pewn± sprawno¶ć. Tu nei mamy pewno¶ci. jedni twierdz± że bliska 90%, inni, że przy próbkach prędko¶ci od 0.5 obrotu na sekundę do 10 obrotów na sekundę, ¶rednia sprawno¶ć przekroczy 50%, może troszkę więcej. Ten pr±d, za spraw± sterownika jest przez jak±¶ elekronikę przekazywany na silnik, o którym nie wiele wiadomo. z innych Ľródeł możemy zakładać że jest to 300W motorek o sprawno¶ci dochodz±cej do 80%. Tak więc zyskuj±c....... nie wiem co, nabywca zgadza się żeby około połowa (może mniej) energii została zmarnowana na ciepło.... do jazdy. nie mamy pewno¶ci, jakiej jest to mocy silnik. 250 wat to za mało do samodzielnej elektrycznej jazdy. jako dodatek wystarczy. Gdzie¶ czytałem że polscy inżynierowie i konstruktorzy wypowiadali się ze 500W to byłoby optimum dla roweru. Jak masz 250 wat, nawet 150 wat mocy w silniku, i własne mię¶nie - czujesz komfort. Jak masz 300wat mocy, poczujesz że ci±gnie na starcie (jak ma płask± charakterystykę) a pod górk±, w trudnym terenie - kiszka, bo swoimi mię¶niami nie pomożesz... ToMasz PS jak chcecie mi odpowiadać, to b±dzcie bardziej wylewni w słowach proszę |
|
Data: 2012-10-13 17:49:51 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
Albo jesteś pijany, albo ja nie wiem o czym Ty do mnie rozmawiasz. Bo na rowerze straty są małe (łożyska, tarcie na opinie, elastyczność materiałów - razem kilka %). Pomijasz jedną rzecz. Człowiek w czasie marszu ma efektywność w okolicy 20-30% (AFAIR). Ta efektywność spada przy dużej intensywności wysiłku. Zaletą takiego napędu elektrycznego jest to, że możesz cały czas pracować w swojej strefie komfortu, czyli z wysoką sprawnością (właśnie ten efekt wykorzystuje się w sytuacjach wymagających dużej efektywności - np. w samochodach hybrydowych). Możesz np. produkować energię w czasie zjazdu i wykorzystać ją na podjazdach, ale cały czas kręcić tak, jakbyś jechał 20km/h po płaskim. Zmęczysz (ew. spocisz) się mniej niż rowerzysta, który na zjeździe będzie jałowy, a na podjeździe będzie musiał cisnąć. Co więcej: jeśli moc silnika przekracza Twoją, to taki rower zwiększa Twoje możliwości, a nie je zmniejsza. Możesz wykonać potrzebną pracę w znacznie dłuższym czasie. do jazdy. nie mamy pewności, jakiej jest to mocy silnik. 250 wat to za mało do samodzielnej elektrycznej jazdy. jako dodatek wystarczy. Gdzieś czytałem że polscy inżynierowie i konstruktorzy wypowiadali się ze 500W to byłoby optimum dla roweru. Jak masz 250 wat, nawet 150 wat mocy w silniku, i własne mięśnie - czujesz komfort. Jak masz 300wat mocy, Ja nie wiem jakie Ty masz doświadczenie z pomiarem mocy na rowerze, ale 250W dla większości rowerzystów to wartość zupełnie poza zasięgiem. Chyba ża podnieca się ciśnięcie przez minutę podjazdu i zdychanie na górze. Tego typu rowery są dedykowane dla osób dojeżdżających do pracy itp. Oni produkują 50-100W (zależnie od nachylenia). Zapas jest ogromny. Czy ten rower pokona każdy podjazd? Nie. Ale pokona podjazdy, które pokonałaby 55-letnia księgowa jadąca rano do biura. I o to chodzi. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-13 20:00:14 | |
Autor: PeJot | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-13 19:49, PK pisze:
Tego typu rowery s± dedykowane dla osób dojeżdżaj±cych do pracy itp. A nie chodzi przypadkiem o kasę ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 20:19:01 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k5ca5u$sdf$2news.mm.pl... W dniu 2012-10-13 19:49, PK pisze: O! To dokladnie tak samo jak w przypadku zwyklych rowerow, nieprawdaz? |
|
Data: 2012-10-13 20:29:43 | |
Autor: PeJot | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-13 20:19, Ghost pisze:
Tego typu rowery s± dedykowane dla osób dojeżdżaj±cych do pracy itp. Nieprawdaż. Zysk z masówki jest inaczej kalkulowany niż z takich wynalazków. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 21:50:41 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, PeJot <PeJot_slepy-adres@mm.pl> wrote:
Nieprawdaż. Zysk z masówki jest inaczej kalkulowany niż z takich wynalazków. Dziś to jest wynalazek, ale za 30 lat może być normą w klasie "commuting". Trudno przewidzieć. Każdy nowy pomysł spotyka się z reakcjami takimi jak Twoja. Szczególnie gdy chodzi o konserwatywne i "betonowe" sfery życia, a kolarstwo do nich należy :). Mam 25 lat i już za mojego życia wiele takich lekceważonych pomysłów stało się oczywistymi elementami codziennego życia. Dlatego daleki jestem od skreślania czy krytykowania. Dziwi trochę fakt, że starsi ode mnie jeszcze się tego nie nauczyli :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-14 08:54:12 | |
Autor: PeJot | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-13 23:50, PK pisze:
Mam 25 lat i już za mojego życia wiele takich lekceważonych pomysłów Wiesz, mam prawie 2 x tyle lat, i nie dziwi mnie huraoptymizm pokolenia Ctrl+C/Ctrl+V :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-14 09:15:13 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k5dnh4$hh1$1news.mm.pl... W dniu 2012-10-13 23:50, PK pisze: Wiesz, byc moze nie jestes starszy ode mnie, i zawsze dziwila mnie zmurszalosc intelektualna niektorych (mniejszosci, bo jednak zyje i pracuje w specyficznym srodowisku) moich rowiesnikow. |
|
Data: 2012-10-14 16:33:50 | |
Autor: Coaster | |
Elektryczny składak | |
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-13 23:50, PK pisze: No cos Ty - zezgredziales w sile wieku? :-/ -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 19:29:03 | |
Autor: PeJot | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-14 16:33, Coaster pisze:
No cos Ty - zezgredziales w sile wieku? :-/ Naturalna kolej rzeczy, choć podobno istniej± tacy, którym nie dane jest/wydaje im się że nigdy nie wydoro¶lej± :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-15 13:01:31 | |
Autor: coaster | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-14 19:29, PeJot pisze:
W dniu 2012-10-14 16:33, Coaster pisze:Hmm, chyba jednak jezdzimy inna 'koleja'... ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 08:34:42 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k5cbt7$te1$2news.mm.pl... W dniu 2012-10-13 20:19, Ghost pisze: Ojej, znaczy sie zlo-dzie-je, zlo-dzie-je, zlo-dzie-je! Jaroslaw powinien zrobic z tym pożondek! |
|
Data: 2012-10-14 09:36:47 | |
Autor: Coaster | |
Elektryczny składak | |
PeJot wrote:
W dniu 2012-10-13 20:19, Ghost pisze: Uwazasz, ze powinna byc strata? Wez pod uwage, ze _na_poczatku_ nigdy nie masowki. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 09:45:31 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:507a6b8f$0$1223$65785112news.neostrada.pl... PeJot wrote: Tak. A kazdy nowy uklad scalony powinien byc sprzedawany po kosztach wypalenia samej kostki krzemu, netto. |
|
Data: 2012-10-13 21:45:07 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, PeJot <PeJot_slepy-adres@mm.pl> wrote:
A nie chodzi przypadkiem o kasę ? Nikt nie robi tego za darmo, więc tak: pewnie chce zarobić. Czy to jest dla Ciebie problem? Producenci osprzętu też chcą zarobić i jakoś nikt na tej grupie nie jęczy, że oto RS wprowadza nową Rebę i chodzi mu tylko o kasę, bo na sztywnych rowerach też się da jedzić :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-13 19:38:46 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50799f74$0$1296$65785112news.neostrada.pl... W dniu 13.10.2012 18:20, Ghost pisze: To drugie - wycinasz cytaty jak dziki a potem placzesz, ze urywa ci sie film. do jazdy. nie mamy pewno¶ci, jakiej jest to mocy silnik. 250 wat to zaCo gorsza, nawet je¶li Twoje mię¶nie pozwol± na chwilowe osi±gnięcie 1 Japierdzió. Moze jednak zapisz sie na jakis kurs trzymania kontekstu. W dordze wyjatlku (wiecej nie bede, bo nie chce mi sie gonic za twoimi wycinankami): mowa, jest ze niby "jak sie akumulator wyczerpie", ma stac sie cos strasznego co uniemozliwi dalsza jazde. Ta straszna rzecza, nie moze byc moc silnika. Po namysle, i tak mam watpiwosci czy zaskaoczysz. PS jak chcecie mi odpowiadać, to b±dzcie bardziej wylewni w słowach proszę Po co, skoro i tak wytniesz? |
|
Data: 2012-10-13 12:31:53 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Elektryczny składak | |
Dnia Sat, 13 Oct 2012 10:08:07 +0200, Andy Niwinski napisał(a):
Jakich by toto zalet nie miało, to ta jedna podstawowa je wszystkie zabija. Jak mi sie akumulator wyczerpie, to na "nożnym" napędzie nie ujadę nawet metra i będzie trzeba to gówno nie¶ć, pchać aboco... Tak samo jak górka przekroczy możliwo¶ci silnika, to kaplica. Znowu pchać. Czylki taki gadget tylko do lansowania się w prominiu 500 metrów od samochodu i to jak mówisz, tylko po w miarę płaskim parku. Podjeżdża nachylenia 20%, czyli więcej niż ja wycisnę na swojej przerzutce :) Sprawno¶ć przesyłania energii z korb na o¶ to sprawno¶ć pr±dnicy razy sprawno¶ć silnika. Może sięgn±ć i 0,8. A przekładnia łańcuchowa też nie ma sprawno¶ci 1, tylko jakie¶ 0,9, więc wstępnie bym nie desperował tylko wsiadł, pojechał i sprawdził jak toto działa :) Niedowiarkom przypomnę że najlepszy czołg 2 wojenki, Tygrys, miał transmisję elektryczn±. Owszem, miał pr±dnicę i dwa silniki, ale nie miał skrzyni biegów oraz sprzęgieł startowego i steruj±cych. -- Jacek |
|
Data: 2012-10-13 13:11:33 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:qrv623bk40ub$.1igety129zvzn$.dlg40tude.net... Dnia Sat, 13 Oct 2012 10:08:07 +0200, Andy Niwinski napisał(a): Jeste pewien, ze to tygrys a nie jego przegrany konkurent od Porshe'a? |
|
Data: 2012-10-13 19:10:23 | |
Autor: Coaster | |
Elektryczny składak | |
Ghost wrote:
"[...] Do napędu czołgu Tygrys stosowano dwa typy silników: w pierwszych 250 czołgach dwunastocylindrowe, silniki gaźnikowe chłodzone cieczą typu Maybach HL 210 P3O o mocy 478 kW (650 KM) i pojemności skokowej 21353 cm³. W pozostałych czołgach używano silników Maybach HL230 P45 o mocy 515 kW (700 KM) i pojemności skokowej 23095 cm³. Silniki Maybach zbudowane były w układzie V, o kącie rozwarcia bloków cylindrów 60° [...]" ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-13 19:40:03 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:5079a07f$0$1214$65785112news.neostrada.pl... Ghost wrote: Ale polemizujesz, czy sie zgadzasz? |
|
Data: 2012-10-13 23:14:35 | |
Autor: Coaster | |
Elektryczny składak | |
Ghost wrote:
Zgadzam - przytoczony fragment opisu w Wiki wszak o tym swiadczy - Tygrys byl napedzany benzynowymi widlakami V12 a to " [...] prototyp Porsche posiadał innowacyjny napęd typu "silnik spalinowy-generator prądu-silnik elektryczny", trudny jednak w obsłudze i wymagający dużej ilości deficytowej miedzi [...]". -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 08:36:28 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:5079d9bb$0$1300$65785112news.neostrada.pl... Ghost wrote: Trudno bylo wyczuc, bo ten porschak tez potrzebowal zwyklego silnika, a moglby to byc nawet taki jaki podales dla tygrysa. Wazne czy bylo cos jeszcze, no wlasnie nie bylo. |
|
Data: 2012-10-13 14:49:23 | |
Autor: PeJot | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-13 12:31, Jacek Maciejewski pisze:
Podjeżdża nachylenia 20%, czyli więcej niż ja wycisnę na swojej przerzutce Chyba w wojsku, bo w realu to może 0.5. A przekładnia łańcuchowa też nie ma Tyle że tam napędzało toto 700 KM, a ten rower ma napęd na pajdę chleba o mocy w porywach 200 W, z czego ledwie połowa pójdzie na koła. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 14:58:45 | |
Autor: ToMasz | |
Elektryczny składak | |
Podjeżdża nachylenia 20%,chciałbym to zobaczyć, pod facetem o maksymalnej przewidzianej wadze. czyli więcej niż ja wycisnę na swojej przerzutceże co proszę? jedn± nogę masz? :) Sprawno¶ć przesyłania energii z korb na o¶ to sprawno¶ć pr±dnicy razyWOW! wła¶nie sprawdzałem sprawno¶ć silników w napędach wózków inwalidzkich (popularne i s± dane w pdf-ach) pierwszy lepszy miał 65%. razy mniej więcej taka sama sprawno¶ć pr±dnicy daje w sumie 42% minus zapotrzebowanie na energie komputera pokładowego. umówmy się że całkowita sprawno¶ć układu, nawet przy super hiper technologii, będzie gdzie¶ koło 50% - i to bez akumulatora. A przekładnia łańcuchowa też nie mamoże by¶ więcej dziewi±tek wstawił? więc wstępnie bym nie desperował tylko normalnie, jak rower elektryczny. ma akumulator 36V8.2A, bez blokad, więc szarpnie ładnie i pojedzie. po prostym, pod lekk± górkę.... ale jak górka uro¶nie, wiatr zawieje, to będzie jechało 10km/h, a pedały na niewiele się przydadz±. ToMasz PS z danych producenta. zasieg na akumulatorze 30km, zasięg podczas pedałowania - 40km. mój komentarz: Trzeba wywalić pedały i pr±dnice - będzie lżejszy |
|
Data: 2012-10-13 13:47:07 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
że co proszę? jedną nogę masz? Zależy jaka przerzutka, zależy jaka sprawność. Znam wiele osób, które nie pokonują 20% podjazdów (oczywiście takich istotnie długich, a nie kilkumetrowych). Mają dwie nogi, ale też zazwyczaj > 50 lat. WOW! właśnie sprawdzałem sprawność silników w napędach wózków inwalidzkich (popularne i są dane w pdf-ach) pierwszy lepszy miał 65%. "Pierwszy lepszy" z "wózka inwalidzkiego" to oczywiście doskonała próbka statystyczna. Doceniam także dalszy styl wyciągania wniosków ("nawet przy super hiper technologii"). Powinieneś zostać socjologiem albo politykiem :]. www.magmapolska.pl/page3.html I to są słabe silniki. Sprawność generalnie rośnie z mocą i przy kilku kW sprawnóść >90% już nikogo nie dziwi. Za to w przypadku prądnic sprawność AFAIK nie rośnie z mocą (to "mniej więcej taka sama" to chyba - za przeproszeniem - wydłubałeś z nosa...). Prądnice są po prostu sprawne (~90%). razy mniej więcej taka sama sprawność prądnicy daje w sumie 42% minus zapotrzebowanie na energie komputera pokładowego. umówmy się że Na litość! Komputer pokładowy? Tzn. jakiś chip ciągnący może z pół Wata? pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-13 16:08:37 | |
Autor: ToMasz | |
Elektryczny składak | |
7 linijek, zamiast napisać że znalazłeś silnik o sprawności 78%? BrawoWOW! właśnie sprawdzałem sprawność silników w napędach wózków zgadza się. ale o tym nie mówimy. Tak, w elektrowni. sprawność prądnicy rowerowerj to około 30%. teraz na poparcie swoich słów, załatw linka do jakiejś sprawnej prądnicy Na litość! Komputer pokładowy? Tzn. jakiś chip ciągnący może z pół Wata?może. może ma kolorowy wyświetlacz, widoczny na słońcu, który sam ciągnie pół wata. może ma sterownik, z takimi wielkimi tranzystorami, o sprawności 91%. może. Jednak napewno ma układ który konsumuje energie. Teraz zamiast wołać "litości" porównaj go z łańcuchowym elektrykiem pierwsze i najważniejsze: ta nowość, nie nadaje się do jazdy z wyczerpanym akumulatorem. Zabija przyjemność, staje się nieefektywnym ciężkim złomem. w zwykłym rowerze elektrycznym, jak padnie zasilanie, zawsze możesz pojechać na standardowym napędzie. jedynym utrudnieniem jest waga, z tym że nie wozisz prądnicy..... Z inne strony: rower jak iPhone5. więcej wad niż zalet, gorszy od poprzedników, konkurencji, drogi jak cholera, ale ma to coś w sobie, co powoduje że wszyscy którzy nie znają się na rowerach i prądzie, (czyli większość populacji) zechcą go posiadać. ToMasz |
|
Data: 2012-10-13 17:13:54 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
7 linijek, zamiast napisać że znalazłeś silnik o sprawności 78%? Brawo Nie "znalazłem" tylko podałem Ci przykład firmy. I to nie jest jakiś high-tech tylko import taniego sprzętu (AFAIK jakieś noname z Chin). Jakbym specjalnie szukał, to bym Ci podrzucił takie koło 0.9. Możesz wygooglać pojazd Faraday's Magic 2 - kilka lat temu jego silniki pobiły rekord (96% przy mocy takiej jak w rowerze). Tak, w elektrowni. sprawność prądnicy rowerowerj to około 30%. teraz na poparcie swoich słów, załatw linka do jakiejś sprawnej prądnicy Hahah. Solidne piasty z dynamem mają sprawność >0.6. O czym Ty w ogóle do mnie rozmawiasz? Mam wrażenie, że mylisz pojęcia. Jeśli szukasz w internecie informacji na ten temat, to tam Ci wyskoczy, że elektrownie mają sprawność w okolicy 30% i jest to prawdą. Tyle że straty są na wytwarzaniu ruchu wirowego, a nie produkowaniu energii. Ja mówię o sprawności prądnicy, czyli moim wejściowym 100% jest moment obrotowy osi korby. Pomijam to, że człowiek jest nieefektywny przy kręceniu nią. może. może ma kolorowy wyświetlacz, widoczny na słońcu, który sam ciągnie pół wata. może ma sterownik, z takimi wielkimi tranzystorami, o sprawności 91%. może. Jednak napewno ma układ który konsumuje energie. Duży smartphone (np. iPhone, Samsung Galaxy) w trakcie oglądania filmu lub rozmawiania ciągnie około *1W*. Wyspecjalizowane układy scalone pochłaniają tyle prądu co kable. To są wartości w granicy oscylacji spowodowanych tłem. Efekt zupełnie marginalny w porównaniu do 250W, o których mówimy. Teraz zamiast wołać "litości" porównaj go z łańcuchowym elektrykiem Niektórym jazda rowerem zabija przyjemność, bo nie potrafią sobie wyobrazić dźwięku V8, który usłyszeli w filmie. Takie jest życie. Ja mówię o ciekawym rozwiązaniu praktycznym - w rowerze traktowanym jako środek komunikacji. Przyjemność z tego może być taka, że po prostu mniej się zmęczysz i będziesz mniej śmierdział przez 10h w biurze. w zwykłym rowerze elektrycznym, jak padnie zasilanie, zawsze możesz pojechać na standardowym napędzie. jedynym utrudnieniem jest waga, z tym że nie wozisz prądnicy..... Jak Ci padnie aku w samochodzie elektrycznym, to musisz pchać i co z tego? Trzeba obserwować poziom i mieć jakąś świadomość zasięgu. A wiesz co pomijasz? Fakt, że korba nie jest połaczona z kołem oznacza, że możesz nią kręcić w czasie postoju. Czyli możesz naładować to aku w miejscu (przynajmniej do poziomu, który umożliwi jazdę i tradycyjne ładowanie. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-13 15:45:05 | |
Autor: rmikke | |
Elektryczny składak | |
W dniu sobota, 13 paĽdziernika 2012 19:13:55 UTC+2 użytkownik PK napisał:
A wiesz co pomijasz? Fakt, że korba nie jest połaczona z kołem oznacza, Ale masz na my¶li, że w stójce, czy usi±¶ć obok roweru i kręcić ręk±? |
|
Data: 2012-10-13 22:54:46 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:
Ale masz na myśli, że w stójce, czy usiąść obok roweru i kręcić ręką? Jeśli ktoś ma jedną rękę silniejszą niż obie nogi, to może ręką. Ja wolałbym pedałować :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-14 10:36:49 | |
Autor: Coaster | |
Elektryczny składak | |
rmikke wrote:
W dniu sobota, 13 paĽdziernika 2012 19:13:55 UTC+2 użytkownik PK napisał: O! Stojac na swiatlach zawsze mozna zawolac jakiegos pieszego i poprosic go o pokrecenie reka... ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-13 19:57:51 | |
Autor: PeJot | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-13 19:13, PK pisze:
Jakbym specjalnie szukał, to bym Ci podrzucił takie koło 0.9. DKN: *maksymalnej* sprawno¶ci. Zobacz sobie jak wygl±da krzywa sprawno¶ci dowolnej maszyny elektrycznej i jak to się ma do rzeczywistych warunków eksploatacji. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-13 21:43:22 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, PeJot <PeJot_slepy-adres@mm.pl> wrote:
DKN: *maksymalnej* sprawności. Zobacz sobie jak wygląda krzywa sprawności dowolnej maszyny elektrycznej i jak to się ma do rzeczywistych warunków eksploatacji. Oczywiście że maksymalnej. To jest parametr, jaki da się sensownie podać. I właśnie te zależności od różnych parametrów są podstawową zaletą (przyczyną stosowania) takich napędów. Możesz uniezależnić od siebie obroty i moc korby (prądnicy) i tylnego koła (silnika). Tyle że te zmiany nie są duże i zupełnie zanikają wobec zysku jaki daje pedałowanie ze stałą intensywnością. W tym rozwiązaniu oszczędność jest na człowieku, a nie na maszynie. Przecież z tego samego powodu wprowadza się to w samochodach. Bardziej skomplikowany układ przeniesienia napędu w zamian za silnik pracujący w optymalnych warunkach. Zatem czemu nie w rowerach? pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-14 00:04:24 | |
Autor: Andy Niwinski | |
Elektryczny składak | |
"PK" <PK@nospam.pl> A wiesz co pomijasz? Fakt, że korba nie jest połaczona z kołem oznacza,Tak, i stoi taki palant (zresztą ciekawe jak, bo solidnego podwójnego stojaka toto coś nie ma) i kręci, i kręci i kręci. A obok niego przejeżdza Jasiu na swoim trójkołowcu..... |
|
Data: 2012-10-13 22:39:13 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, Andy Niwinski <andyniwinski@interia.pl> wrote:
Tak, i stoi taki palant (zresztą ciekawe jak, bo solidnego podwójnego stojaka toto coś nie ma) i kręci, i kręci i kręci. A obok niego przejeżdza Jasiu na swoim trójkołowcu..... Problemu z kręceniem nie rozumiem. Przecież rowerzysta może oprzeć się o coś (słup, znak, ścianę) i kręcić. Po co mu stojak? Co do Jasia: jeszcze raz powtarzam, że w problemie nie chodzi o to, jak szybko można jechać, tylko jak mało można się zmęczyć. Jeśli ktoś chce dostać się gdzieś szybko na dwukołowcu, to wiele lat temu powstał wynalazek specjalnie dla niego. Nazywa się to "motocykl". pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-13 17:58:42 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Elektryczny składak | |
Dnia Sat, 13 Oct 2012 16:08:37 +0200, ToMasz napisał(a):
w zwykłym rowerze elektrycznym, jak padnie zasilanie, zawsze możesz pojechać na standardowym napędzie. jedynym utrudnieniem jest waga, z tym że nie wozisz pr±dnicy..... A w dyskutowanym wynalazku nie wozisz przerzutek, klamek, łańcucha i zębatek z obu stron. Bilans wagi z pewno¶ci± na korzy¶ć wynalazku :) Nie wspominaj±c już o włóknie węglowym :) I braku konieczno¶ci smarowania, czyszczenia, regulacji i wymian łańcucha i trybów :) -- Jacek |
|
Data: 2012-10-13 22:02:56 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
A w dyskutowanym wynalazku nie wozisz przerzutek, klamek, łańcucha i Dokładnie. A ja wciąż czekam na tanie elektryczne przerzutki. Jakim cudem linki przerzutkowe utrzymały się tak długo? :/ Zresztą przerzutka elektryczna powinna być tańsza w produkcji od mechanicznej, więc któryś producent w końcu pęknie i otworzy rynek :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-14 08:38:59 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "PK" <PK@nospam.pl> napisał w wiadomości news:5079e510$0$1215$65785112news.neostrada.pl... On 2012-10-13, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote: Ba, przerzutka elektryczna otwiera zupelnie nowe mozliwosci. Ale chyba masz racje - chodzi o zwykly konserwatyzm. |
|
Data: 2012-10-14 14:22:30 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-14, Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:
Ba, przerzutka elektryczna otwiera zupelnie nowe mozliwosci. Ale chyba masz racje - chodzi o zwykly konserwatyzm. No ja powiem szczerze, że liczę na " skrzynię automatyczną" - przynajmniej w segmencie szosowym i rekreacyjnym. Sam nie chciałbym grzebać i lutować w przerzutkach za kilkaset złotych, więc mam nadzieję, że Shimano ogarnie się samo. Wszak jest to dość prosta sprawa i wystarczyłoby połaczyć przerzutki z licznikiem. Tzn. o ile mam wrażenie, że umiałbym to zaprojektować i zlutować/oprogramować, to wiem, że oni mogą to zrobić za mnie (i to od dawna). Zatem spokojnie czekam :) pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-14 10:33:43 | |
Autor: Coaster | |
Elektryczny składak | |
PK wrote:
On 2012-10-13, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote: A ja sie dziwe, jak to mozliwe, ze przerzutki w ogole tak dlugo sie utrzymaly? ;-) Zresztą przerzutka elektryczna powinna być tańsza w produkcji od Najtansza w produkcji jest przerzutka, ktorej nie ma... :-) A tak prawie powaznie - moze ta spelni Twoje wymagania - brak jakichkolwiek linek ;-) http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/7/id/57 Co prawda tylko "two speed" ale Torpedo robilo kiedys podobne dwubiegowe Duomatic: http://hubstripping.wordpress.com/torpedo-duomatic-fs/ i trzybiegowe Automatic: http://hubstripping.wordpress.com/fs-torpedo-automatic/ W Duomatic zmienia sie biegi przez lekkie cofniecie pedalow a w Automatic bieg zmienia sie sam :-) Mozna pojsc dalej ta droga (3,4.5,6,7 biegow) wszak wszystko juz bylo i wciaz odgrzewa sie stare rowerowe wynalazki... ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 11:21:41 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:507a78e7$0$1299$65785112news.neostrada.pl... PK wrote: W Mlodym Techniku kiedys widzialem jeszcze bardziej elastyczna konstrukcje. Z przodu nie bylo zebatki tylko jej fragmenty osadzone na sprzezynach. Im wiesza sila sie pedalowalo tym bardziej zebatki zblizaly sie do srodka osi wokol, ktorej sie krecily. |
|
Data: 2012-10-14 16:47:42 | |
Autor: Coaster | |
Elektryczny składak | |
Ghost wrote:
Pamietam - chyba jeszcze mam gdzies w piwnicy ten numer. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-14 17:31:26 | |
Autor: biodarek | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-14 16:47, Coaster pisze:
Ghost wrote: O Vyro piszecie? http://www.youtube.com/watch?v=toym0NTle5Q -- biodarek |
|
Data: 2012-10-14 18:51:09 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k5em62$qer$1mx1.internetia.pl... W dniu 2012-10-14 16:47, Coaster pisze: Nie. W tym rozwiazaniu zebatka przdnia byla np. zredukowana do 8 zebow (na calym obwodzie). Kazdy z nich byl podparty sprezyna. Im wiekszy nacisk tym, "zab" bardziej zbizal sie do do srodka. Zmiana begow byla calkowicie elastyczna, tzn. nie bylo skokowej zmiany obwodu przdniej zebatki tylko liniowy, zalezny od sily. Te zeby byly de fakto malymi zebatkami, zeby lancuch latwo wchodzil, ale to szczegol. |
|
Data: 2012-10-14 21:09:50 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Elektryczny składak | |
Ghost wrote:
Chyba niedokładnie tak. O ile pamiętam, najważniejszymi elementami były dwa metalowe koła - w jednym wykonane były prowadnice promieniowe, w drugim takie spiralne. Sprężyna była umieszczona pomiędzy kołami i zewnętrzna siła (moment obrotowy) napinająca sprężynę powodowała pewne obrócenie się kół wzgledem siebie. W prowadnicach były umieszczone takie "wózki", każdy był jednocześnie w jednej prowadnicy jednego koła i jednej drugiego. Dzięki temu zajmował to miejsce, gdzie prowadnica promieniowa przecina się z prowadnicą spiralną. Przy braku zewnętrznej siły wózki były blisko krawędzi kół (duża średnica wirtualnej tarczy), obrócenie kół i napięcie sprężyny powodowało zbliżenie wózków do środka kół. Każdy wózek miał małe kółeczko zębate do łańcucha. Na rysunku to byłoby jaśniejsze. Krzysiek |
|
Data: 2012-10-15 12:58:22 | |
Autor: coaster | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-14 18:51, Ghost pisze:
OIDP zeby poruszaly sie w rozmieszczonych prommieniscie prowadnicach, z ktorych kazda byla wycinkiem luku. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-15 13:06:31 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik "coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:k5gq8e$4u7$1news.supermedia.pl... W dniu 2012-10-14 18:51, Ghost pisze: Chyba tak, ja to troche jak przez mgle..., ale pamietam zasade :-) |
|
Data: 2012-10-15 12:54:41 | |
Autor: coaster | |
Elektryczny składak | |
W dniu 2012-10-14 17:31, biodarek pisze:
W dniu 2012-10-14 16:47, Coaster pisze:Nie, to nie to - to stara sprawa. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-10-13 18:13:56 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Elektryczny składak | |
On Sat, 13 Oct 2012, Jacek Maciejewski wrote:
A przekładnia łańcuchowa też nie ma sprawno¶ci 1, tylko jakie¶ 0,9, Wykłócanie się o grosze nie jest akurat najbardziej znacz±ce, ale mogłe¶ te 0,9(9) zapisać ;) - przekładnia łańcuchowa ma same wady, ale jedn± zaletę. A co do 0,8 sprawno¶ci układu pr±dnica-silnik, przy mocach rzędu 100W, to musi jaki¶ polityk... Nie zaprzeczam, że technologia idzie do przodu i w miarę sprawne konstrukcji miniaturowe występuj± (czego dowodz± wszelakie modele lataj±ce z napędem elektrycznym), ale 0,8... musiałbym sam zmierzyć. Wygl±da nieprzekonuj±co. 100W a nie 300, bo mowa o sprawno¶ci w przeciętnym użytkowaniu przez "zwykłego rowerzystę", a nie utrzymywaniu 25..30 kmph na płaskim, w kategorii "prace bardzo ciężkie" :] (to ostatnie z planszy medycznej, <10kmph rowerem dopuszczalne krótko po zawale, ale 15kmph to już inna rozmowa, zdaje się dwa szczeble dalej) Niedowiarkom przypomnę że najlepszy czołg 2 wojenki, I w manewrowych lokomotowach spalinowych podobnie. Ale tam jest "co¶ za co¶" - istotne, bardzo istotne polepszenie charakterystyki silnika. Charakterystyka nogi aż tak kiepska nie jest, a wsparta jest przerzutk±. No i moce lokomotywy maj± kilka zer więcej ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-13 12:47:43 | |
Autor: PK | |
Elektryczny składak | |
On 2012-10-13, Andy Niwinski <andyniwinski@interia.pl> wrote:
Jakich by toto zalet nie miało, to ta jedna podstawowa je wszystkie zabija. Jak mi sie akumulator wyczerpie, to na "nożnym" napędzie nie ujadę nawet metra i będzie trzeba to gówno nieść, pchać aboco... Tak samo jak górka przekroczy możliwości silnika, to kaplica. Znowu pchać. Czylki taki gadget tylko do lansowania się w prominiu 500 metrów od samochodu i to jak mówisz, tylko po w miarę płaskim parku. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale zaskoczę Cię. Są takie miejsca na świecie, gdzie teren jest płaski. O np. taka Warszawa. Ludzie przyjeżdżający tu zawsze są strasznie zdziwieni, jak płaskie jest to miasto (nawet przyjeżdżający z Krakowa czy Poznania :)). Wyjątkiem jest skarpa nad Wisłą, ale tam większość podjazdów jest na tyle stroma, że wiele osób wpycha nawet normalne rowery :). Naprawdę jest wiele miejsc na świecie, gdzie rower nie pokonujący podjazdów będzie się dobrze sprawdzał. Np. w takiej Holandii :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-13 08:32:31 | |
Autor: Ghost | |
Elektryczny składak | |
Użytkownik <drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com> napisał w wiadomo¶ci news:35709742-412d-4155-b0a6-92a5d5df16ecgooglegroups.com... Dla fanów składaków: http://www.tvn24.pl/kultura-styl,8/pierwszy-na-swiecie-skladany-rower-elektryczny,281814.html Ciekawe, ile to cudo będzie kosztowało... Obstawiam, ze nie mniej niz 10kpln na polskie. |