Elektrycznym na minuty

Data: 2020-10-11 10:40:06
Autor: collie
Elektrycznym na minuty
Wczoraj przed domem zaparkowało na chodniku  małe, białe BMW. Z okna
zdołałem odczytać gustowny napis na drzwiach: "Wypożycz elektrycznego
na minuty. Innogy go!". No, no - nowe idzie, a raczej jedzie. Po 1,29 zł
za wspomnianą minutę.

--
Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

Data: 2020-10-11 11:43:29
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 11-10-2020 o 10:40, collie pisze:
[...]

Ależ nowość.
Działająca od półtora roku...

Data: 2020-10-11 13:24:49
Autor: Poldek
Elektrycznym na minuty
W dniu 2020-10-11 o 11:43, Cavallino pisze:
[...]

Od półtora roku to w Warszawie. Od niedawna weszło do Zakopanego.

Data: 2020-10-11 11:54:34
Autor: Marcin N
Elektrycznym na minuty
W dniu 2020-10-11 o 10:40, collie pisze:
[...]

Takie płacenie za minuty a nie za odległość - prowokuje do szybkiej jazdy. Powinni wymyślić coś lepszego.

--
MN

Data: 2020-10-11 14:59:44
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

[...]

No własnie tak sobie pomyslałem ze musze sobie takiego kiedys wziac na godzinke czy dwie i pobawic sie troche. ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2020-10-11 18:54:35
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
W dniu 11.10.2020 o 16:59, Budzik pisze:

[...]

W sumie też o tym kiedyś myślałem, ale obstawiam ,że dla mnie szału nie będzie. Po prostu jestem prawdziwy janusz i "wolę mieć kontrolę nad biegami" - inaczej nie ma funu;)

--
Shrek

Data: 2020-10-11 20:04:35
Autor: Marcin N
Elektrycznym na minuty
W dniu 2020-10-11 o 18:54, Shrek pisze:
[...]

Nad kierownicą też wolisz mieć kontrolę, czy dopuszczasz wspomaganie?
A nad hamulcami, szybami, wycieraczkami?

--
MN

Data: 2020-10-11 20:56:18
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
W dniu 11.10.2020 o 20:04, Marcin N pisze:

[...]

Dopuszczam. Choć za mocne jest dla mnie wkurzające - jednak pewien opór kierownica powinna stawiać.

A nad hamulcami,

Tak - abs to to czego mi w klasykach motocykli najbardziej brakuje.

szybami,

W sumie bez znaczenia skoro jest klima - choć nie przeczę - od kierowcy wygodna elektryczna jak z kwitkami na parkingu trzeba jakieś voodoo odprawić;)

wycieraczkami?

No przecież mam - trzybiegowe.

Spojler:

Mam automat i jednak wolę manual. Bez machania wajchą tracę IMHO 70% przyjemności z jazdy.

--
Shrek

Data: 2020-10-11 21:44:01
Autor: Marcin N
Elektrycznym na minuty
W dniu 2020-10-11 o 20:56, Shrek pisze:
Mam automat i jednak wolę manual. Bez machania wajchą tracę IMHO 70% przyjemności z jazdy.

Jeździj z pasażerką. Znajdziesz nowe zajęcie dla prawej ręki.

--
MN

Data: 2020-10-12 06:22:17
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
W dniu 11.10.2020 o 21:44, Marcin N pisze:
W dniu 2020-10-11 o 20:56, Shrek pisze:
Mam automat i jednak wolę manual. Bez machania wajchą tracę IMHO 70% przyjemności z jazdy.

Jeździj z pasażerką. Znajdziesz nowe zajęcie dla prawej ręki.

Rada z pierwszej ręki?

--
Shrek

Data: 2020-10-12 06:27:48
Autor: Czarek
Elektrycznym na minuty

W dniu 12.10.2020 o 06:22, Shrek pisze:
[...]

Pewnie z pierwszej niekonieczne, ale z prawej ;-)

--
Czarek

Data: 2020-10-12 08:12:33
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
[...]

Do Warszawy musisz jechać.
Na południu i północy są jeszcze Leafy.

Data: 2020-10-12 09:59:59
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

To moze zacznę od elektrycznej hulajnogi... ;-DDD

Na południu i północy są jeszcze Leafy.

Jak sa w innych duzych miastach to pewnie w Poznaniu tez beda niedługo.

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2020-10-12 12:11:48
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 12-10-2020 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

Nie sądzę - to pozostałości z lepszych czasów.

W tym roku Vozilla zakończyła we Wrocławiu działalność, a w czasie pandemii wypożyczenia kuleją, więc to się finansowo nie ma prawa spinać.
Dla nas lepiej żeby miasto się w to nie angażowało i trwoniło kasy.

Data: 2020-10-12 11:59:59
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
[...]

Ale to w sumie jest ciekawe - wydawałoby sie ze wiele osób majac alternatywe w postaci komunikacji miejskiej powinno wybrac takie auto.
Z drugiej strony - pewnie wypozyczali je przede wszystkim turysci a tych zdecydowanie mniej...
Szkoda.

Data: 2020-10-12 14:07:54
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 12-10-2020 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

A po co?
Są jeszcze ubery, taksówki i rowery czy hulajnogi.
Albo wynajem tradycyjny.

Wszystko de facto tańsze.

Jak dla mnie to tylko ma sens taki, żeby spróbować elektromobilności po kątem własnego zakupu w przyszłości.

Z drugiej strony - pewnie wypozyczali je przede wszystkim turysci

Nie znający miasta?
Chyba taksówka wygodniejsza w takim przypadku.

Data: 2020-10-12 05:19:13
Autor: WS
Elektrycznym na minuty
On Monday, October 12, 2020 at 2:07:58 PM UTC+2, Cavallino wrote:

> [...]

A po co?
Są jeszcze ubery, taksówki i rowery czy hulajnogi.

No i wanajmujac samochod w miescie (jak np. Krakow) pozostaja glowne problemy: gdzie zaparkowac i korki... tramwajem czy tez hulajnoga jest na wielu trasach znacznie szybciej, a jak ma sie dobra trase na samochod + gdzie zaparkowac to sie prywatnym jezdzi ;)

Data: 2020-10-12 14:59:59
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
[...]

Nigdy nie probowałem wiec nie wiedziałem ze taksówka moze być tansza niz wypozyczenie auta.
To zmienia postać rzeczy. :)

Jak dla mnie to tylko ma sens taki, żeby spróbować
elektromobilności po kątem własnego zakupu w przyszłości.

Dokładnie taki wniosek sie nasuwa.

Z drugiej strony - pewnie wypozyczali je przede wszystkim turysci

Nie znający miasta?
Chyba taksówka wygodniejsza w takim przypadku.

Zgoda.

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2020-10-13 11:15:04
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rm1gus$lal$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale slupki parkingowe z gniazdkami powinno stawiac czy nie ? :-)

Ale to w sumie jest ciekawe - wydawałoby sie ze wiele osób majac
alternatywe w postaci komunikacji miejskiej powinno wybrac takie auto.
A po co?

Teraz taka reklama leci "pani Aniu, czy czuje sie pani wygodnie ?
-nie, przez te maseczki w tramwajach i na ulicach,
-a moglaby pani jechac wlasna toyotą .." :-)

Są jeszcze ubery, taksówki i rowery czy hulajnogi.
Albo wynajem tradycyjny.

Wynajem tradycyjny jest dla tych, co chca na dluzej, a tu pomysl na minuty.

Wszystko de facto tańsze.

No wlasnie.

[...]

A w innym miescie przesiadasz sie z wlasnego samochodu na taksowke ?
Nawigacja prowadzi ..

J.

Data: 2020-10-13 10:59:57
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty

A po co?

Teraz taka reklama leci "pani Aniu, czy czuje sie pani wygodnie ?
-nie, przez te maseczki w tramwajach i na ulicach,
-a moglaby pani jechac wlasna toyotą .." :-)

Do tej pory ten dziennikarzyna motoryzacyjny wydawał mi sie tylko wyjatkowo nudny.
Po tej reklamie jest dla mnie tez wyjatkowo obrzydliwy.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2020-10-13 17:02:46
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 13-10-2020 o 12:59, Budzik pisze:

[...]

Sądzisz, że jest jej autorem?
No i co jest obrzydliwego w nowej toyocie?

Data: 2020-10-13 16:59:56
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
[...]

Reklama w swoim przekazie odcheca od KM dodatkowo strasząc covidem.
Nie ma dla mnie znaczenia ze nie jest jej autorem, zgodził się w niej zagrac.
Ale strata mała, bo tak jak mowiłem, jeden z wyjątkowo przynudzajacych dziennikarzy poruszajacych sie w tematach około motoryzacyjnych.
 --
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2020-10-14 08:14:27
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 13-10-2020 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

No i?
To jakaś dodatkowa poprawność polityczna, że KM należy chwalić zawsze i wszędzie?

dodatkowo strasząc covidem.

Niesłusznie?

Data: 2020-10-14 08:59:54
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
[...]

Jak słucham róznej masci urbanistów to ich przekaz jest jasny:
- nie da sie tak zorganizowac miasta zeby wszystkim mieszkancom jezdziło sie wygodnie samochodami
- DOBRA KM to podstawa wygodnego do mieszkania miasta

dodatkowo strasząc covidem.

Niesłusznie?

Pytasz czy moim zdaniem covid jest grozny? Oczywiście.
Czy trzeba ludzi dodatkowo straszyc? Hmm...
Po prostu nie podoba mi sie takie podejscie.
Tak samo jak nie podoba mi sie wysyp reklam leków które w podtekscie sugeruja ze lecza / uodparniaja na covid.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2020-10-14 11:08:45
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 14-10-2020 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

I słusznie.
Słowo klucz: "wszystkim".

Ale jak pamiętasz, różnimy się mocno, co do oceny faktu, jaki powinien być próg wejścia do poruszania się samochodem.

Mnie pasuje ten z początku lat 90-tych.
Czyli pewnie 90% obecnie jeżdżących "samochodów" powinno być wyrugowane.

- DOBRA KM to podstawa wygodnego do mieszkania miasta

Ale mało wygodna w niektórych zastosowaniach.
Jak mieszkasz blisko centrum, albo przy trawmwaju to ok.
Ale jak masz do pracy jechać godzinę, z dwoma przesiadkami, to się mija z celem.

dodatkowo strasząc covidem.

Niesłusznie?

Pytasz czy moim zdaniem covid jest grozny? Oczywiście.
Czy trzeba ludzi dodatkowo straszyc? Hmm...

Powiedzenie prawdy to nie straszenie.
KM z covidem niestety mocno się kłóci, więc spojrzenie sprzed roku mocno się zdezaktualizowało.

Po prostu nie podoba mi sie takie podejscie.
Tak samo jak nie podoba mi sie wysyp reklam leków które w podtekscie
sugeruja ze lecza / uodparniaja na covid.

Mówisz o neosine?
One nawet na grypę i przeziębienie nie działają, tylko na opryszczkę, ale reklamy są już od lat.
Niekumaci nie skapują, że wirus wirusowi nierówny.
I tak jak Ty, zrozumieją że chodzi o covid, rok temu myśleli że chodzi o grypę.....

Data: 2020-10-14 13:19:26
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rm6f6u$d9c$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Popatrzec po amerykanskich :-)

I słusznie.
Słowo klucz: "wszystkim".
Ale jak pamiętasz, różnimy się mocno, co do oceny faktu, jaki powinien być próg wejścia do poruszania się samochodem.

Taki, zebys Ty sie zalapal, i najlpiej nikt inny :-)

Mnie pasuje ten z początku lat 90-tych.

No, fajnie bylo.

Czyli pewnie 90% obecnie jeżdżących "samochodów" powinno być wyrugowane.

Byc moze wystarczyloby polowe, moze nawet 20%.

Tylko jak proponujesz rugowac - zeby na ciebie nie padlo :-P

[...]

Wroclawscy urzednicy twierdza, ze obywatel nie chce przesiadek.
Ale tak po prawdzie .. czy w przesiadce jest cos zlego ?

J.

Data: 2020-10-14 13:32:46
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 14-10-2020 o 13:19, J.F. pisze:
[...]

Wiadomo.

[...]

Za każdy rok z wieku auta powyżej 10 lat, opłata 1000 zł rocznie?
Wystarczy jednorazowo przy rejestracji....

Ale jak masz do pracy jechać godzinę, z dwoma przesiadkami, to się mija z celem.

Wroclawscy urzednicy twierdza, ze obywatel nie chce przesiadek.
Ale tak po prawdzie .. czy w przesiadce jest cos zlego ?

Zależy.
Jak masz się przesiadać na coś co jedzie co godzinę to tak.
Ostatnio tak stałem na przystanku przez kilkadziesiąt minut o 2 w nocy.

Data: 2020-10-14 17:31:40
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
[...]

Bo ja wiem. Nawet w uchodzącym za najbardziej prosamochodowe miasto los angeles jest pokaźna sieć metra. Chyba ktoś nim jeździ. Choć z drugiej strony - dzienna liczba paxów to 10% populacji - nie za wiele.

[...]

Dlatego pisał że wygodna.

Wroclawscy urzednicy twierdza, ze obywatel nie chce przesiadek.
Ale tak po prawdzie .. czy w przesiadce jest cos zlego ?

To zależy. Czy często jeżdzą, czy daleko trzeb iść...

--
Shrek

Data: 2020-10-16 16:30:05
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f8719db$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Houston zobacz, Kalifornia jest "postepowa" :-P

[...]

Zakladam, ze isc to trzeba gora na inną odnoge skrzyzowania - przystanki przesiadkowe przeciez planuja blisko siebie.

Wygodna KM oczywiscie czesto jezdzi, wiec problemu czekania nie ma ... ale we wrocku jest jeszcze jeden czynnik - sa bilety czasowe np 30-minutowe.
Mozna na nich przejechac kawal drogi, wiec nie sa zle ... chyba, ze polowe czasu sie straci czekajac na przesiadkę. I to jeszcze taką, ze planowy odjazd drugiego mial byc szybko, ale nie przyjechal ...
No ale rasowy klient KM bedzie mial miesieczny :-)

J.

Data: 2020-10-16 18:53:10
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
W dniu 16.10.2020 o 16:30, J.F. pisze:

[...]

Dwa razy mniejsza gęstość zaludnienia... Taki Radom:P

[...]

Górą to znaczy jak? Po kładkach?

Wygodna KM oczywiscie czesto jezdzi, wiec problemu czekania nie ma ... ale we wrocku jest jeszcze jeden czynnik - sa bilety czasowe np 30-minutowe.

To akurat da się rozwiązać uchwałą. U nas są 20 i 75 minutowe. Jeden kosztuje 3,40 a drugi 4,40.

[...]

A nawet kwartalny:P

--
Shrek

Data: 2020-10-14 18:59:53
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
[...]

Och, zeby tylko neosine.
Co druga reklama probuje zasugerowac, ze leczy to co jest własnie modne.

Data: 2020-10-13 17:02:01
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 13-10-2020 o 11:15, J.F. pisze:
[...]

Tak - i to wystarczy.
Ma nawet taki prawny obowiązek.

Są jeszcze ubery, taksówki i rowery czy hulajnogi.
Albo wynajem tradycyjny.

Wynajem tradycyjny jest dla tych, co chca na dluzej, a tu pomysl na minuty.

Na dłużej czyli na 1 dzień.
Po ilu minutach auto na minuty będzie droższe?
Po 1,5 h?

A w innym miescie przesiadasz sie z wlasnego samochodu na taksowke ?

Jak mam własne to się nie przesiadam.
Ale tu nie mam.
A jak przyjechałem pociągiem, to i po mieście jeżdżę zbiorkomem.

Data: 2020-10-13 17:15:12
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rm4fh9$t3s$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Te elektryki dosc drogie sa, wiec przy tej taksie ... moze po 3h.

A w innym miescie przesiadasz sie z wlasnego samochodu na taksowke ?
Jak mam własne to się nie przesiadam.

I ci jakos nieznajomosc miasta nie przeszkadza.

Ale tu nie mam.
A jak przyjechałem pociągiem, to i po mieście jeżdżę zbiorkomem.

Wniosek? Wypozyczalnia powinna byc na dworcu :-)

Tak po prawdzie:
-jak jedziesz gdzies do centrum, to zbiorkom pewnie bedzie lepszy ... ewentualnie taksowka, jak masz duzo bagazu,
-jak jedziesz gdzies dalej ... to sie koszt zaczyna robic przy tej minutowej stawce,
-jak jeszcze dalej, za miasto ... to nie pozwolą i zasieg za maly :-)

J.

Data: 2020-10-14 08:13:14
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 13-10-2020 o 17:15, J.F. pisze:
[...]

Nie.
Powinna być tańsza niż taksówka.

[...]

Za miasto to nadal pociągiem.

Data: 2020-10-14 13:41:38
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rm64tq$67d$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale na dworcu. Bo nie bede jechal nie wiadomo jak daleko, zeby auto pozyczyc.

No i zalezy na ile tego auta potrzebujesz - 15 minut, godzine, dwa dni.

[...]

Nie w kazdej miejscowosci jest pociag.
Za to pewnie nie ma tam zbiorkomu, a nie kazdy lubi z bagazami np 2km dralowac

J.

Data: 2020-10-14 13:51:20
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 14-10-2020 o 13:41, J.F. pisze:

Za miasto to nadal pociągiem.

Nie w kazdej miejscowosci jest pociag.

Rzadko do takich jeżdżę bez własnego samochodu, żeby nie powiedzieć że się nie zdarza.
A już na pewno nie będziesz mógł tam dojechać autem na minuty i tam go zostawić bez opłat.

Data: 2020-10-14 09:56:58
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
[...]

Ktoś podał ceny 1,3 za minutę.
A konkurencja 110 zł za cały dzień.

Nijak nie wychodzi mi 3h w aucie na godziny, tylko sporo mniej, poniżej 2h.

Pamiętaj też, że bulisz nawet jak nie jedziesz, np. za czas zakupów w markecie (do tego mogłoby się to przydać, nie bardzo wiem do czego jeszcze).

Data: 2020-10-14 13:34:18
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rm6b0b$al0$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale elektryk nie kosztuje tyle, co najtansza spalinowka, wiec nie licz stawki za najtansza spalinowke.

Pamiętaj też, że bulisz nawet jak nie jedziesz, np. za czas zakupów w markecie (do tego mogłoby się to przydać, nie bardzo wiem do czego jeszcze).

W modelu minutowym to niekoniecznie - jedziesz do marketu, "oddajesz", wychodzisz z wozkiem i znow pozyczasz na pare minut ... tylko w miedzyczasie ktos zabral :-)

J.

Data: 2020-10-14 13:49:25
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 14-10-2020 o 13:34, J.F. pisze:

[...]

Stawka minutowa za spalinówkę jest niższa?

[...]

Ano właśnie.
A jak chcesz sprzed domu, to najbliższe auto jest 5 km dalej...

Data: 2020-10-14 15:03:55
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rm6ok6$jrh$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Jak przeliczyc z doby, to tak :-)

Chodzi mi tylko o to, ze np tu
http://speedrental24.pl

sie chwala stawkami od 59zl/dobe, ale jak testuje na dwa dni, to mi wychodzi od 85 zl za Toyote Aygo, przez 125 zl za Kia Ceed, 215 za mazde 6 kombi, czy 355 za mercedesa slk.

A koszt zakupu np Leafa 2 to blizszy Aygo, Ceed, czy mazda 6 ?

[...]

No i vozilla zbankrutowala. Ale na rowery miasto stac ... a hulajnogi bez doplaty sie poniewieraja.
Ciekawe, jak to po wirusie bedzie.

J.

Data: 2020-10-14 16:32:02
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 14-10-2020 o 15:03, J.F. pisze:
[...]

Ale my porównujemy opłacalność auta na minuty, a nie wynajmu jako takiego.

[...]

Zobaczymy jak długo, bo pewnie też im to mocno siadło.

Data: 2020-10-16 16:58:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 14-10-2020 o 13:34, J.F. pisze:
[...]

Ale Vozilla sie zwinela, a wypozyczalnie nie .. Choc kto wie, jak ten wirus sie skonczy.

Czyli z wynajmu na dni mozna wyzyc, a z wynajmu na minuty nie :-)

[...]

Tu chyba miasto wiekszosc placilo, to moze nadal zechce placic ... a to stosunkowo niewielkie pieniadze, ale tych covidowych czasach moze byc za drogo.

J.

Data: 2020-10-16 17:39:23
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 16-10-2020 o 16:58, J.F. pisze:

Ale my porównujemy opłacalność auta na minuty, a nie wynajmu jako takiego.

Ale Vozilla sie zwinela, a wypozyczalnie nie ..

No bo na minuty się nie opłaca i tyle.
Tym bardziej elektryka.

W Polsce rzecz jasna, w Niemczech E-Golfa mogłeś wypożyczyć za coś koło 100 Eur za miesiąc.

Czyli z wynajmu na dni mozna wyzyc, a z wynajmu na minuty nie :-)

I tak właśnie pisałem.

Data: 2020-10-16 17:16:12
Autor: kk
Elektrycznym na minuty
On 2020-10-12 14:07, Cavallino wrote:
[...]

Zapomniałeś o koniach i piechtochodach.

Wszystko de facto tańsze.

Najtańszy jest piechtochód.

Jak dla mnie to tylko ma sens taki, żeby spróbować elektromobilności po kątem własnego zakupu w przyszłości.

Żeby taniej było?

Z drugiej strony - pewnie wypozyczali je przede wszystkim turysci

Nie znający miasta?
Chyba taksówka wygodniejsza w takim przypadku.

Zatem nie chodzi o to by było najtańsze. Wyobrażam sobie, że auto na minuty może się przydać jak ktoś ceni swój czas.

Data: 2020-10-13 11:19:28
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC54870823BDCbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Drogo wychodzilo. A kto przyzwyczajony do KM, ten chwali KM.
No i nie bylo gwarancji, ze bedziesz mial w dogodnym punkcie auto dostepne.
Czyli taki troche kot w worku.

Czyli - dobre raz, na sprobowanie.

Dodaj do tego obsluge, ktora po godzinach musi jezdzic, zabierac te auta na ladowanie ... i wychodzi drozej niz taksowka.

J.

Data: 2020-10-12 14:48:11
Autor: Pete
Elektrycznym na minuty
Hello, Cavallino.
On 12.10.2020 12:11 you wrote:

> Nie sądzę - to pozostałości z lepszych czasów. W tym roku Vozilla > zakończyła we Wrocławiu działalność, a w czasie pandemii > wypożyczenia kuleją, więc to się finansowo nie ma prawa spinać. Dla > nas lepiej żeby miasto się w to nie angażowało i trwoniło kasy.

Ale Panek jakoś nie zwija interesu. Wręcz przeciwnie.
No i na we flocie jakieś EV.

--
Pete

Data: 2020-10-12 14:57:14
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 12-10-2020 o 14:48, Pete pisze:
Hello, Cavallino.
On 12.10.2020 12:11 you wrote:

> [...]
  > nas lepiej żeby miasto się w to nie angażowało i trwoniło kasy.

Ale Panek jakoś nie zwija interesu. Wręcz przeciwnie.

A też mają tylko wynajem na minuty?

Data: 2020-10-12 17:35:58
Autor: Pete
Elektrycznym na minuty
Hello, Cavallino.
On 12.10.2020 14:57 you wrote:

> A też mają tylko wynajem na minuty?

Niestety nie. Ale Vozilla też nie miała.

Mają abonamenty na 1, 3 albo 7 dni, gdzie się płaci tylko za km.

--
Pete

Data: 2020-10-12 18:21:44
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 12-10-2020 o 17:35, Pete pisze:

  > A też mają tylko wynajem na minuty?

Niestety nie. Ale Vozilla też nie miała.

No i już jej nie ma.

Mają abonamenty na 1, 3 albo 7 dni, gdzie się płaci tylko za km.

Pytanie czy wychodzi to zasadniczo taniej niż wynajem na minuty.
Jeśli tak - to by była odpowiedź dlaczego jeszcze żyją.

Data: 2020-10-12 19:01:19
Autor: Pete
Elektrycznym na minuty
Hello, Cavallino.
On 12.10.2020 18:21 you wrote:

> No i już jej nie ma.

Ale to raczej z innego powodu.
> Pytanie czy wychodzi to zasadniczo taniej niż wynajem na minuty. > Jeśli tak - to by była odpowiedź dlaczego jeszcze żyją.

Raz korzystałem. Wynajem na 24h (zaletą to, że mogłem sobie na noc autko postawić za miastem na podjeździe i nie kończyć wynajmu.
Rano auto pod drzwiami domu. Gotowe do jazdy.)
i zrobionych około 70 km kosztowało nieco ponad 110 zł.

--
Pete

Data: 2020-10-13 14:35:27
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f848be3$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
> No i już jej nie ma.

Ale to raczej z innego powodu.

Miasto przestalo dotowac.
Ale ... czy to nie dowod na to, ze interes nieekonomiczny ?

Wypozyczalnie samochodow istnialy (przed wirusem), ale samochody wypozyczane na dluzej, tansze w zakupie, obsluga nie musi ich sciagac po miescie ...

J.

Data: 2020-10-13 17:04:57
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 12-10-2020 o 19:01, Pete pisze:
Hello, Cavallino.
On 12.10.2020 18:21 you wrote:

  > No i już jej nie ma.

Ale to raczej z innego powodu.

No raczej nie.
Zaczęli się zwijać przed pandemią.

> [...]

postawić za miastem na podjeździe i nie kończyć wynajmu.
Rano auto pod drzwiami domu. Gotowe do jazdy.)

No właśnie.

i zrobionych około 70 km kosztowało nieco ponad 110 zł.

A w aucie na minuty bujałbyś się za tyle przez niecałe 2 h, do tego musiałbyś znaleźć, odwieźć gdzie trzeba, a może i posprzątać.

Data: 2020-10-13 19:07:47
Autor: Pete
Elektrycznym na minuty
Hello, Cavallino.
On 13.10.2020 17:04 you wrote:

> No raczej nie. Zaczęli się zwijać przed pandemią.

Zwinęli się, bo miasto nie chciało finansować tego prywatnego przedsięwzięcia.
> No właśnie.

No właśnie co?
> A w aucie na minuty bujałbyś się za tyle przez niecałe 2 h, do tego > musiałbyś znaleźć, odwieźć gdzie trzeba, a może i posprzątać.

Jak potrzebujesz auta na 24h to jasne że na minuty się nie opłaca.
Natomiast jako tańsza wersja taksówki jak najbardziej.

--
Pete

Data: 2020-10-14 08:16:59
Autor: Cavallino
Elektrycznym na minuty
W dniu 13-10-2020 o 19:07, Pete pisze:
Hello, Cavallino.
On 13.10.2020 17:04 you wrote:

  > No raczej nie. Zaczęli się zwijać przed pandemią.

Zwinęli się, bo miasto nie chciało finansować tego prywatnego
przedsięwzięcia.
  > No właśnie.

No właśnie co?

No właśnie to że w aucie na minuty tego nie masz.

> [...]

Jak potrzebujesz auta na 24h to jasne że na minuty się nie opłaca.
Natomiast jako tańsza wersja taksówki jak najbardziej.

Może w jakichś bardzo specyficznych potrzebach, np. przewiezienia czegoś bardzo szybko i na krótki lub niezakorkowany dystans.
Inaczej nie jest tańszą wersją ubera, a wręcz przeciwnie.

Data: 2020-10-14 09:48:57
Autor: Pete
Elektrycznym na minuty
Hello, Cavallino.
On 14.10.2020 08:16 you wrote:

> [...]
> Może w jakichś bardzo specyficznych potrzebach, np. przewiezienia > czegoś bardzo szybko i na krótki lub niezakorkowany dystans. Inaczej > nie jest tańszą wersją ubera, a wręcz przeciwnie.

Uber of kiedy zaczął naliczać opłaty za czas jazdy, stał się kompletnie nieopłacalny.
Plus odwoływanie kursów w szczycie.

--
Pete

Data: 2020-10-18 20:59:43
Autor: Budzik
Elektrycznym na minuty
UĹźytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Uber of kiedy zacz±ł naliczać opłaty za czas jazdy, stał się
kompletnie nieopłacalny.

Rozmawiałem kilka razy z osobami które jezdziły na uberach i ich podziwiałem jak mi opowiadali o tych roznych kursach za 8zl etc...
DAwno nie jechałem - mowisz ze upodobnili sie cenami do taksówek?
Jeszcze jakis czas temu plusem ubera było to ze dosc rozsadnie wychodziły ceny przejazdów nocnych i poza strefe - taksówki w takich przypadkach liczyły jak za zboze, a ubery znosnie.
Własnie sobie wbiłem ubera na trasie gdzie za taksówke płaciłem zawsze około 50zł. Pokazał mi 26zł...

Plus odwoływanie kursów w szczycie.

To jest fakt, ze pod tym wzgledem tez mnie kilka razy wkurzyli...
Kiedys nawet pomimo tego ze nie przyjechali to pobrali opłate.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2020-10-19 00:23:28
Autor: Pete
Elektrycznym na minuty
Hello, Budzik.
On 18.10.2020 22:59 you wrote:

> [...]
> Rozmawiałem kilka razy z osobami które jezdziły na uberach i ich > podziwiałem jak mi opowiadali o tych roznych kursach za 8zl etc... > DAwno nie jechałem - mowisz ze upodobnili sie cenami do taksówek? > Jeszcze jakis czas temu plusem ubera było to ze dosc rozsadnie > wychodziły ceny przejazdów nocnych i poza strefe - taksówki w takich > przypadkach liczyły jak za zboze, a ubery znosnie. Własnie sobie > wbiłem ubera na trasie gdzie za taksówke płaciłem zawsze około 50zł. > Pokazał mi 26zł...

A sprawdź czy doliczył co opłatę za czas przejazdu. Ja się tak parę razy naciąłem.
Wycena jedno a opłata drugie.

Raz też na wyjeździe poza strefę mnie jeden próbował naciąć.
Jak wytrzeźwiałem, zauważyłem, że opłata była prawie dwa razy większa niż zazwyczaj. Okazało się, że kut...s kliknął koniec kursu dopiero jak wrócił do strefy.
Uber zwrócił różnicę po reklamacji i serii wyjaśnień.

> To jest fakt, ze pod tym wzgledem tez mnie kilka razy wkurzyli... > Kiedys nawet pomimo tego ze nie przyjechali to pobrali opłate.
Nagminnie odwoływali kursy poza strefę nocną w weekendy (jeszcze przed pandemią). Nie wiem czy się bali czy im się nie opłacało.
Masakra.

--
Pete

Data: 2020-10-16 00:12:52
Autor: PiteR
Elektrycznym na minuty
in <news:rm1a55$g7j$1$Cavnews.chmurka.net>
user Cavallino pisze tak:

W tym roku Vozilla zakończyła we Wrocławiu działalność.

Szkoda, miała fajną nazwę.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-10-16 10:22:57
Autor: Pete
Elektrycznym na minuty
Hello, PiteR.
On 16.10.2020 01:12 you wrote:

> Szkoda, miała fajną nazwę.

Zostały jeszcze skutery, więc nie do końca umarła.
 --
Pete

Data: 2020-10-12 13:35:24
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f82d655$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

BMW ... miejmy nadzieje, ze potrafi szybko.
Ale w miescie pojedziesz tyle co inni, a nie szybko :-)

Mozna jeszcze ogranicznik na 60 ustawic :-)

J.

Data: 2020-10-12 18:56:48
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
W dniu 12.10.2020 o 13:35, J.F. pisze:

BMW ... miejmy nadzieje, ze potrafi szybko.
Ale w miescie pojedziesz tyle co inni, a nie szybko :-)

Obecnie trochę się chyba uspokoiło, ale na początku to rzeczywiście jak się widziało te innogy cary to można było w ciemno założyć, że ktoś chce się elektrykiem wyszaleć i sprawdzić jak to się upala. I z tego co pamiętam to parę spektakularnych efektów było.

--
Shrek

Data: 2020-10-11 14:27:42
Autor: Adam
Elektrycznym na minuty
[...]

A jak się to ma do kosztów taksówki?
Pytam, bo już lata całe nie korzystałem z taxi, a jak korzystałem, to nie zwracałem uwagi na koszty.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-10-11 15:07:45
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
W dniu 11.10.2020 o 14:27, Adam pisze:

A jak się to ma do kosztów taksówki?
Pytam, bo już lata całe nie korzystałem z taxi, a jak korzystałem, to nie zwracałem uwagi na koszty.

Z tego co pamiętam podobnie jak w uberze

--
Shrek

Data: 2020-10-11 16:13:49
Autor: Marcin N
Elektrycznym na minuty
W dniu 2020-10-11 o 15:07, Shrek pisze:
W dniu 11.10.2020 o 14:27, Adam pisze:

A jak się to ma do kosztów taksówki?
Pytam, bo już lata całe nie korzystałem z taxi, a jak korzystałem, to nie zwracałem uwagi na koszty.

Z tego co pamiętam podobnie jak w uberze

Ekonomicznie się to nie spina. Gdzieś musi być kruczek skoro tak tanio wynajmują te samochody. Ta cena jest porównywalna z ceną za hulajnogę elektryczną.

--
MN

Data: 2020-10-11 19:01:42
Autor: Shrek
Elektrycznym na minuty
W dniu 11.10.2020 o 16:13, Marcin N pisze:
[...]

Uber 1pln za kilometr + 0,3PLN min
Lime 0.5 PLN/minutę
Innogy go - róznie - ale weźmy 30 minut 0,99PLN/minutę

--
Shrek

Data: 2020-10-11 16:42:13
Autor: collie
Elektrycznym na minuty
W niedzielę, 11.10.2020 o 14:27, Adam napisał:

[...]

Lekko licząc - pi razy oko - wychodzi na jedno, ale "auto na minuty"
wydaje się dyskretniejsze, co czasami może mieć podstawowe znaczenie,
tak jak w przypadku hotelu na godziny. Opłata tylko za minuty niesie to
niebezpieczeństwo, że jeżeli ugrzęźnie się w korku (a w Warszawie o to
nietrudno), to za parę kilometrów jazdy można zapłacić jak za zboże. --
Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba (ks. Chmielowski).

Data: 2020-10-11 17:20:19
Autor: heby
Elektrycznym na minuty
On 11/10/2020 16:42, collie wrote:
Opłata tylko za minuty niesie to
niebezpieczeństwo, że jeżeli ugrzęźnie się w korku (a w Warszawie o to
nietrudno), to za parę kilometrów jazdy można zapłacić jak za zboże.

Widzę rozwiązanie:
1) porzucić na środku pasa
2) przejśc się/podjechać metrem
3) wynająć po drugiej stronie korka

Data: 2020-10-11 18:39:45
Autor: sirapacz
Elektrycznym na minuty

Widzę rozwiązanie:
1) porzucić na środku pasa
Nie możesz

Data: 2020-10-11 18:53:14
Autor: radekp@konto.pl
Elektrycznym na minuty
Sun, 11 Oct 2020 18:39:45 +0200, w <rlvcid$3pms0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
sirapacz <newsy@sircomp.pl> napisał(-a):

> Widzę rozwiązanie:
> 1) porzucić na środku pasa
Nie możesz

Może, ale to kosztowne :)

Data: 2020-10-12 21:11:37
Autor: sirapacz
Elektrycznym na minuty
W dniu 2020-10-11 o 18:53, radekp@konto.pl pisze:
[...]

ale założenie było, żeby koszt był mniejszy:) pajda za zostawienie auta na środku drogi skutecznie niweluje złotówkę oszczędności na czasie najmu:)

Data: 2020-10-11 19:07:24
Autor: heby
Elektrycznym na minuty
On 11/10/2020 18:39, sirapacz wrote:
Widzę rozwiązanie:
1) porzucić na środku pasa
Nie możesz

Ale palec mnie zabolał! To chyba wbrew przepisom jeździć z bolącym palcem!

Data: 2020-10-11 20:07:01
Autor: Marcin N
Elektrycznym na minuty
W dniu 2020-10-11 o 19:07, heby pisze:
[...]

Internetowy chojrak?

--
MN

Data: 2020-10-11 22:46:45
Autor: heby
Elektrycznym na minuty
On 11/10/2020 20:07, Marcin N wrote:
Nie możesz
Ale palec mnie zabolał! To chyba wbrew przepisom jeździć z bolącym palcem!
Internetowy chojrak?

Troluje, choć w zasadzie przeszukuje przestrzeń fazową rozwiązań którą przeszuka w praktyce suweren, prędzej czy później.

Data: 2020-10-12 00:43:52
Autor: collie
Elektrycznym na minuty
W niedzielę, 11.10.2020 o 22:46, heby napisał:

Troluje, choć w zasadzie przeszukuje przestrzeń fazową rozwiązań którą przeszuka w praktyce suweren, prędzej czy później.

Napisz sto razy "troll - trolluje" w przestrzeni fazowej, a potem przeszukaj w praktyce Thunderbirda i zaptaszkuj
mu - "sprawdzaj pisownię w trakcie tworzenia wiadomości".
Będzie jak znalazł, prędzej czy później.

--
Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

Data: 2020-10-12 19:42:51
Autor: heby
Elektrycznym na minuty
On 12/10/2020 00:43, collie wrote:
Napisz sto razy "troll - trolluje" w przestrzeni fazowej,

Albo lepiej, zerknij choć tutaj:

https://www.i-slownik.pl/1944,troll-lub-trol/

Nie upieram się że muszą być 2 "l" i coś mi się wydaje że reszta też się nie upiera.

Data: 2020-10-12 20:25:28
Autor: collie
Elektrycznym na minuty
W poniedziałek, 12.10.2020 o 19:42, heby napisał:

[...]

Jaki powroźnik, taki sznurek. Patrzaj zawsze tu:
https://sjp.pwn.pl/sjp/troll;2578748

--
Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

Data: 2020-10-12 12:45:25
Autor: Zenek Kapelinder
Elektrycznym na minuty
poniedziałek, 12 października 2020 o 20:25:32 UTC+2 collie napisał(a):
W poniedziałek, 12.10.2020 o 19:42, heby napisał: >> Napisz sto razy "troll - trolluje" w przestrzeni fazowej, > > Albo lepiej, zerknij choć tutaj: > > https://www.i-slownik.pl/1944,troll-lub-trol/ > > Nie upieram się że muszą być 2 "l" i coś mi się wydaje że reszta też się > nie upiera.
Jaki powroźnik, taki sznurek. Patrzaj zawsze tu: https://sjp.pwn.pl/sjp/troll;2578748
-- Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.
Pan przestał kupować gazwyb i w tym roku na zimę budę ci kartkami ze słownika wyłożył.

Data: 2020-10-12 20:48:59
Autor: heby
Elektrycznym na minuty
On 12/10/2020 20:25, collie wrote:
[...]

I tak oto collie zapędził w gramatyczno/ortograficzny róg początkującego internautę dzieki czemu entropia internetu powiększyła się choć odrobinę bardziej. Dziekujemy!

Data: 2020-10-12 09:23:47
Autor: K
Elektrycznym na minuty
On 11/10/2020 21:46, heby wrote:
[...]

Suweren juz testuje mozliwosci. Jazda po pijaku, jazda pod prad (tez po pijaku), jazda na cudze PJ.

Data: 2020-10-12 13:37:51
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlutnu$nrd$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

W praktyce - podobnie, albo i drozej.
Zalezy w jakie korki trafisz, gdzie jedziesz i ile bedziesz szukal miejsca do parkowania ... no wlasnie, we wroclawiu mialy wydzielone miejsca to jakas zaleta ... o ile nie bedzie zajete :-(

J.

Data: 2020-10-12 13:32:28
Autor: J.F.
Elektrycznym na minuty
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:z281iuqxoup3.pniy072lp79g$.dlg@40tude.net...
[...]

Ale gdzie idzie ?
Bo we Wroclawiu to Vozilla zdazyla juz zwinac interes ... moze dlatego, ze to jednak drogo wychodzilo ...

J.

Elektrycznym na minuty