Elektryk po Francusku

Data: 2021-04-26 21:15:04
Autor: RadoslawF
Elektryk po Francusku
https://www.tabletowo.pl/renault-master-z-e-elektryk-przyczepka-akumulator/

Czyli coś z czego się nabijali ludzie nie będący fanbojami elektryków.
Ale z drugiej strony jak się akumulatory zapalą (co jak wiemy
jest niemożliwe ale się zdarza)) nie spalą auta ani ładunku, spalą
tylko tanią przyczepkę (i drogie akumulatory).  :-)

Pozdrawiam

Data: 2021-04-27 09:02:30
Autor: J.F
Elektryk po Francusku
On Mon, 26 Apr 2021 21:15:04 +0200, RadoslawF wrote:
[...]

No widzisz - same zalety, a problemy rozwiazuje :-)

Patrzac na objetosc tej przyczepki ... spokojnie by im weszla na
podloge i podniosla o pare cm. No ale bylaby narazona na uszkodzenia
:-)

Ale ... przyczepke mozna zostawic do ladowania, a podlaczyc nową,
naladowaną ..

Ale ale ... dawno, dawno temu, ktos sobie przerobil VW na elektryczny
naped. Ale ze baterie byly gorsze i drozsze, to zasieg byl zaden.

Wiec wymyslil przyczepke-pchacz (pusher trailer).
Z silnikiem spalinowym.

Oryginalne strony chyba juz przepadly, a nie
http://web.archive.org/web/20120717075637/http://www.mrsharkey.com/pusher.htm

I troche innych tresci
http://www.evalbum.com/304
https://ecomodder.com/forum/showthread.php/metrompg-com-electric-pusher-trailer-201.html
https://pl.pinterest.com/pin/511299363917670432/
https://insideevs.com/news/326493/explained-mitsubishi-i-miev-with-jb-straubels-extended-range-pusher-trailer/

Mozna tez w druga strone - elektryczny pchacz
https://ecomodder.com/forum/showthread.php/powered-trailer-idea-ev-pusher-trailer-make-conventional-2975.html

J.

Data: 2021-04-27 10:17:49
Autor: T.
Elektryk po Francusku
W dniu 2021-04-27 o 09:02, J.F pisze:
[...]

Po niemiecku było fajniej - do BMW dokładali agregat spalinowy :-)

http://samochodyelektryczne.org/bmw_i3_z_agregatem_pradotworczym_ma_sprawnosc_o_kilka_procent_nizsza.htm

T.

Data: 2021-04-27 09:18:44
Autor: K
Elektryk po Francusku
On 26/04/2021 20:15, RadoslawF wrote:
[...]

Ale to jest dokladnie to z czego sie smiali fanboje elektrykow w stosunku do wodorowych, ze instalacje ze wzgledu na gabaryty beda musialy ciagnac na przyczepkach :)

Data: 2021-04-27 13:53:47
Autor: RadoslawF
Elektryk po Francusku
W dniu 2021-04-27 o 10:18, K pisze:

[...]

Wodorowych z agregatem czy instalacją na przyczepce nie widziałem,
elektryka z baterią na przyczepce już tak.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2021-04-27 13:00:37
Autor: K
Elektryk po Francusku
On 27/04/2021 12:53, RadoslawF wrote:
[...]

Nikt nie widzial. Natomiast Renault pokazalo na jak wczesnym etapie jestesmy jesli chodzi o elektryki na baterie i wodorowe oraz jak ulomne sa te technologie. Mam mocne obawy, ze do 2030 roku za duzo sie nie zmieni chyba, ze faktycznie jakis pomysl lansowany przez jeden z miliona startupow wypali.

Data: 2021-04-27 19:13:30
Autor: ii
Elektryk po Francusku
W dniu 27.04.2021 o 14:00, K pisze:
[...]

Co niby jest ułomne?

Data: 2021-04-28 09:18:31
Autor: K
On 27/04/2021 18:13, ii wrote:
[...]

a nie, faktycznie masz racje. 100% sprzedazy nowych samochodow to elektryki, bo maja zajebisty zasieg bez wzgledu na temperature na zewnatrz, szybko sie laduja na kazdej stacji i sa tansze od swoich spalinowych odpowiednikow.

Data: 2021-04-28 20:05:31
Autor: ii
On 27/04/2021 18:13, ii wrote:
[...]

Ja nie narzekam że Twizy nie da się przejechać Polski i że nikt go nie kupuje. To twoje problemy.

Data: 2021-04-29 08:44:24
Autor: K
Elektryk po Francusku
On 28/04/2021 19:05, ii wrote:

Ja nie narzekam że Twizy nie da się przejechać Polski i że nikt go nie kupuje. To twoje problemy.

Dlatego oprocz elektrycznego masz jeszcze spalinowe... Koniu tez twierdzil, ze dba o ekologie ale szybko wrocil do spalinowych jak sie okazalo, ze trzeba placic za ladowanie.

Data: 2021-04-29 21:38:55
Autor: ii
Elektryk po Francusku
W dniu 29.04.2021 o 09:44, K pisze:
On 28/04/2021 19:05, ii wrote:

Ja nie narzekam że Twizy nie da się przejechać Polski i że nikt go nie kupuje. To twoje problemy.

Dlatego oprocz elektrycznego masz jeszcze spalinowe...

No i skuter jeszcze mam elektryczny.

Koniu tez twierdzil, ze dba o ekologie ale szybko wrocil do spalinowych jak sie okazalo, ze trzeba placic za ladowanie.

Co z tego? Kupił kolejnego elektryka. Myślisz, że nie będzie go używał?

Data: 2021-04-30 10:08:03
Autor: K
On 28/04/2021 19:05, ii wrote:

[...]

Koniu generalnie ostro fantazjuje, a biorac pod uwage jego zaburzenia to moze w ogole nie miec samochodu ani PJ.

Data: 2021-04-30 16:35:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Elektryk po Francusku
Hello K,

Friday, April 30, 2021, 11:08:03 AM, you wrote:

[...]

Zapewniam, że Cavallino AKA Sławomir R. jest postacią rzeczywistą,
która na tej grupie jest dłużej niż żyje wielu gimbusów tutaj
piszących. Ma prawo jazdy i rzeczywiście jeździ samochodami, które
opisuje. Łącznie z Dusterem.
Ale nie pozwalajcie mu jechać za sobą - ma paskudny obyczaj jazdy ze
zbyt małym odstępem.

Sławku, nie odpisuj - nadal jesteś w killfile :D

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-04-30 20:04:56
Autor: Cavallino
Elektryk po Francusku
[...]

To nie mi ciasny łeb puchnie, więc płodzę hejterskie tematy jeden po drugim.....

Fakt - to już koło ćwierć wieku tutaj.
Jak ten czas leci....

Data: 2021-04-30 17:59:32
Autor: ii
On 28/04/2021 19:05, ii wrote:

[...]

Czyli wydaje mu się, że jedzie elektrykiem a to hulajnoga na popych jest, tak?

Data: 2021-05-04 09:16:33
Autor: K
On 28/04/2021 19:05, ii wrote:

[...]

Prawie: Wydaje mu się, że jedzie, a tymczasem jest to lot z powodu braku psychotropow.

Data: 2021-04-27 23:03:18
Autor: spider
Elektryk po Francusku
W dniu 27.04.2021 o 14:00, K pisze:

sa te technologie. Mam mocne obawy, ze do 2030 roku za duzo sie nie zmieni chyba, ze faktycznie jakis pomysl lansowany przez jeden z miliona startupow wypali.

Kolejna mutacja Covid pośle do piachu połowę ludzkości i problem emisji CO2 sam się rozwiąże ;)

Data: 2021-04-27 23:15:31
Autor: ii
Elektryk po Francusku
W dniu 27.04.2021 o 23:03, spider pisze:
[...]

To nie wyeliminuje elektryków.

Data: 2021-04-28 09:19:41
Autor: K
Elektryk po Francusku
On 27/04/2021 22:15, ii wrote:
[...]

Jak nie nastapi przelom w technologii baterii to sie same wyeliminuja na rzecz wodorowych.

Data: 2021-04-28 12:29:09
Autor: Pete
Elektryk po Francusku
Hello, K.
On 28.04.2021 10:19 you wrote:

> Jak nie nastapi przelom w technologii baterii to sie same > wyeliminuja na rzecz wodorowych.

Albo pójdzie w tym kierunku :-P
https://elektrowoz.
pl/auta/toyota-stworzyla-3-cylindrowy-silnik-spalinowy-na-wodor-pojemnosc
-16-litra-trafi-do-auta-wyscigowego/

--
Pete

Data: 2021-04-28 11:43:02
Autor: K
Elektryk po Francusku
On 28/04/2021 11:29, Pete wrote:
Hello, K.
On 28.04.2021 10:19 you wrote:

> [...]

https://elektrowoz.
pl/auta/toyota-stworzyla-3-cylindrowy-silnik-spalinowy-na-wodor-pojemnosc

Moze miec sens jako agregat pradotworczy dla elektrykow opartych na bateriach i jako pomost albo do czasu az baterie beda mialy sensowna pojemnosc i czas ladowania albo do momentu kiedy wodorowe zaczna miec sens. Raczej bym nie liczyl drugie zycie spalinowych uzywajacych wodoru zamiast ropy/benzyny.

Data: 2021-04-28 15:07:55
Autor: J.F
Elektryk po Francusku
On Wed, 28 Apr 2021 12:29:09 +0200, Pete wrote:
Hello, K.
 > Jak nie nastapi przelom w technologii baterii to sie same  > wyeliminuja na rzecz wodorowych.

Albo odwrotnie - jesli nie nastapi polepszenie w technologii wodoru,
sie wyeliminuje sam na rzecz baterii.
Bo ponoc obecnie sa w tej technologii powazne wady.

Albo pójdzie w tym kierunku :-P
https://elektrowoz.pl/auta/toyota-stworzyla-3-cylindrowy-silnik-spalinowy-na-wodor-pojemnosc-16-litra-trafi-do-auta-wyscigowego/

Bardzo watpliwe.
Silnik spalinowy ma kiepska sprawnosc, ogniwa paliwowe i elektryk
znacznie wieksza. Co jest szczegolnie istotne przy wodorze, bo
zbiornik ma relatywnie malo paliwa.
No chyba, ze przyczepka-cysterna przestanie dziwic :-)

Aczkolwiek ... mirai ma zbiorniki na 5.6kg wodoru, co mialo pozwolic
na "do 650km" jazdy. Jakies 0.9kg/100km.
Jesli tu dobrze zgaduja z tymi 1.1kg ... kiepsko to swiadczy o FC.

No wlasnie 0.9kg wodoru to jakies 125MJ ciepla spalania, czyli 35kWh
.... a Tesli wystarcza 20kWh/100km ?

Te 20kW w Tesli to energia mierzona po stronie ladowania czy
rozladowania ?

J.

Data: 2021-04-28 20:06:12
Autor: ii
Elektryk po Francusku
W dniu 28.04.2021 o 10:19, K pisze:
On 27/04/2021 22:15, ii wrote:
[...]

Siarkowodorowych, na spirytus albo piwo.

Data: 2021-04-27 15:40:13
Autor: J.F
Elektryk po Francusku
On Tue, 27 Apr 2021 13:53:47 +0200, RadoslawF wrote:
[...]

Bo cisnienia wzrosly i butle sie mieszcza w pojezdzie.
Dawniej ... kto wie, czy ktos nie rozwazal dodatkowej cysterny na na
kolach.

A i dzis ... jak zwiekszyc zasieg BEV?
Moze taka przyczepka z wodorem i FC :-)

J.