Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Elektryki zimą

Elektryki zimą

Data: 2019-02-07 15:37:11
Autor: RadoslawF
Elektryki zimą
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/

W artykule jest nie tylko o Tesli.


Pozdrawiam

Data: 2019-02-07 16:26:41
Autor: T.
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/

W artykule jest nie tylko o Tesli.


Pozdrawiam

Boskie:  W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety. W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje nam narysować sobie farelkę.

:-)

T.

Data: 2019-02-07 17:35:12
Autor: z
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/

W artykule jest nie tylko o Tesli.


Pozdrawiam

Boskie:  W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety. W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje nam narysować sobie farelkę.


Nie czytałem ale zawsze przychodzi mi na tę okoliczność propaganda jęczeniowa jakie to w zimie są problemy z silnikami na sprężone powietrze ;-)

"
Sprężanie powietrza to proces o sprawności 70%, ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90% - opróżnianie zbiornika ze sprężonym powietrzem ma już niską sprawność (politropa, ewentualnie izoterma) co wymaga albo ogrzewania zbiornika albo liczymy się ze znacznymi stratami (R - uniwersalna stała gazowa i równanie Clapeyrona pozwala to w przybliżeniu obliczyć), dodatkowo silnik elektryczny może mieć dużą sprawność, za to na sprężone powietrze zawsze będzie miał niską - ze względu na prawa rządzące gazami i termodynamikę przemian gazowych.
Napęd na sprężone powietrze ma zastosowanie jedynie tam, gdzie niedopuszczalne jest emitowanie spalin, ciepła czy iskier. W każdym innym przypadku jest bezzasadne marnowanie energii i zatruwanie środowiska. (dużo energii, którą można było spożytkować rozprasza się w postaci ciepła, a ta energia wzięła się w dużej mierze z węgla).

  udostępnij

ultra 5 lat 11 mies. temu +11
ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90%

@Analityk: To by było dopiero -
Ale to co piszesz to sprawność elektryczna a nie energetyczna akumulatora - czyli że odzyskujesz niemal cały ładunek elektryczny zgromadzony podczas ładowania.
_Energii odzyskujesz trochę więcej niż połowę_.

"




z

Data: 2019-02-08 12:23:24
Autor: robot
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/

W artykule jest nie tylko o Tesli.


Pozdrawiam

Boskie:  W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety. W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje nam narysować sobie farelkę.

Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".

Data: 2019-02-09 11:51:08
Autor: PiteR
Elektryki zimą
na  ** p.m.s **  robot pisze tak:

Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".

To niezły pomysł bo mamy zalety elektryka ogromny moment, cicha praca, brak oleju silnikowego, brak zużycia tłok, cylinder, wał, panewki
a nic tak nie grzeje jak ogień. Webasto rozmrażałoby szyby, kabinę, grzało d. i baterie.

Minus, że nadal potrzebny byłby czynnik do rozprowadzania ciepła czyli możliwe wycieki. Klima w lecie nie musi być. Nienawidze klimy.


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-09 06:22:15
Autor: losspistolss
Elektryki zimą
Podłogówkę elektryczną dać.

Data: 2019-02-09 09:42:22
Autor: Zenek Kapelinder
Elektryki zimą
Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to albo sie rozladowuje albo laduje. W kazdym przypadku wydziela sie cieplo ktore ja grzeje.

Data: 2019-02-09 18:05:48
Autor: PiteR
Elektryki zimą
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to
albo sie rozladowuje albo laduje. W kazdym przypadku wydziela sie
cieplo ktore ja grzeje.


https://insideevs.com/tesla-battery-pre-heating-improve-efficiency-cold-climates/

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-09 11:04:40
Autor: Zenek Kapelinder
Elektryki zimą
No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych jest w okolicach 90%. Oznacza to ze jak pobierac z akumulatora 10kW to z zaciskow akumulatora odebrano 9kW a 1kW wydzielil sie w akumulatorach w formie ciepla. To samo przy ladowaniu. Rozwiazanie z podgrzewaniem jest z technicznego i energetycznego punku widzenia poprawne ale potrzebne tylko wtedy jak samochod nie jedzie i nie jest podlaczony do ladowarki.

Data: 2019-02-09 20:18:58
Autor: J.F.
Elektryki zimą
Dnia Sat, 9 Feb 2019 11:04:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych
jest w okolicach 90%. Oznacza to ze jak pobierac z akumulatora 10kW
to z zaciskow akumulatora odebrano 9kW a 1kW wydzielil sie w
akumulatorach w formie ciepla. To samo przy ladowaniu.

Raczej czesc przy ladowaniu, czesc przy wyladowaniu, razem 1kW(h).

Rozwiazanie
z podgrzewaniem jest z technicznego i energetycznego punku widzenia
poprawne ale potrzebne tylko wtedy jak samochod nie jedzie i nie
jest podlaczony do ladowarki.

Ale czytasz - dzieki podgrzaniu mamy wieksza moc do jazdy, wiekszy
odzysk z hamowania i mozliwosc szybszego ladowania.

To ostatnie ciekawe - ładowanie nie podgrzewa wystarczajaco ?

Pierwsze tez ciekawe - jazda nie podgrzewa wystarczajaco, czy chodzi o
to, aby miec moc od pierwszej sekundy ?

J.

Data: 2019-02-09 11:59:42
Autor: Zenek Kapelinder
Elektryki zimą
Jestes pewny ze razem? W samochodach elektrycznych raczej chlodzenie akumulatorow jest problemem a nie grzanie. Na jakis zdjeciach w necie pokazywali kompletny akumulator do tesli. Spore wentylatory byly.

Data: 2019-02-09 21:24:24
Autor: J.F.
Elektryki zimą
Dnia Sat, 9 Feb 2019 11:59:42 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):

Jestes pewny ze razem?

Jak podajesz sprawnosc akumulatora, to liczysz energie oddana i
doprowadzona.

W samochodach elektrycznych raczej chlodzenie akumulatorow jest
problemem a nie grzanie. Na jakis zdjeciach w necie pokazywali
kompletny akumulator do tesli. Spore wentylatory byly.

Ale zanim sie podgrzeja, to widac i mroz jest problemem :-)

J.

Data: 2019-02-09 16:01:29
Autor: Zenek Kapelinder
Elektryki zimą
Chyba ze przed jazda byl podlaczony do ladowarki. Naturalne stany dla samochodu elektrycznego to jazda i podlaczenie do ladowarki.

Data: 2019-02-09 23:44:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Elektryki zimą
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/e-mobilitaet/antrieb/elektroauto-reichweite-winter/

Mitsu 50% gorzej przy 0C reszta nieco lepiej ale ogólnie słabizna..

Data: 2019-02-10 11:36:55
Autor: p0li
Elektryki zimą
T->Dnia 2019-02-09 20:59:42 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
akumulator do tesli. Spore wentylatory byly

jak to?

akku tesli mają chłodzenie wodą
--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2019-02-12 22:40:26
Autor: kk
Elektryki zimą
On 2019-02-10 11:36, p0li wrote:
T->Dnia 2019-02-09 20:59:42 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
akumulator do tesli. Spore wentylatory byly

jak to?

akku tesli mają chłodzenie wodą


Z rzeki?

Data: 2019-02-10 11:43:01
Autor: Shrek
Elektryki zimą
W dniu 09.02.2019 o 20:18, J.F. pisze:

No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych
jest w okolicach 90%. Oznacza to ze jak pobierac z akumulatora 10kW
to z zaciskow akumulatora odebrano 9kW a 1kW wydzielil sie w
akumulatorach w formie ciepla. To samo przy ladowaniu.

Raczej czesc przy ladowaniu, czesc przy wyladowaniu, razem 1kW(h).

Jak jest z pojemnością akku przy zmianie temperatury. Wiadomo, że spada. Przy minus 20 jest powiedzmy 60% tego co przy 20. To jest proste.

Ale co się stanie jak naładujemy powiedzmy 50kWh w garażu przy 20, pojedziemy do pracy (załóźmy dla uproszczenia, że przed garaż) i zostawimy na dworzu przy -20. Pojemność spadnie do 60% czyli do 30kWh? Co się stanie z tymi 20kWh? Bo jakby ot tak sobie spadała od temperatury to wszystkie dane co do sprawności na poziomie 90% można w D4 schować bo będzie na poziomie 50% jak zostawisz na mrozie;) Wtedy dodajemy 0,9 dla silnika i przekształtników, 0,3 dla elektrowni z systemem przesyłowym i wychodzi, że dizel bije teslę na głowę pod względem sprawności;)

Shrek

Data: 2019-02-10 11:35:55
Autor: p0li
Elektryki zimą
T->Dnia 2019-02-09 20:04:40 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
To samo przy ladowaniu

ze względu na budową wewnętrzną - aku litowe nie przyjmuje ładunku poniżej
zera (mniej więcej) - dlatego jeździć poniżej zera można (ale i tak z
ograniczeniem do ok -20) bez podgrzewania akku - ale już ładowac nie można dlatego w elektrykach które mają jeździć w zimie montujemy podgrzewanie
akku do 40 stopni

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2019-02-12 09:34:26
Autor: robot
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-10 o 11:35, p0li pisze:
T->Dnia 2019-02-09 20:04:40 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
To samo przy ladowaniu

ze względu na budową wewnętrzną - aku litowe nie przyjmuje ładunku poniżej
zera (mniej więcej) - dlatego jeździć poniżej zera można (ale i tak z
ograniczeniem do ok -20) bez podgrzewania akku - ale już ładowac nie można

dlatego w elektrykach które mają jeździć w zimie montujemy podgrzewanie
akku do 40 stopni

Czyli nadal słabo to wszystko wygląda w sumie.

Data: 2019-02-18 15:26:44
Autor: Poldek
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-12 o 09:34, robot pisze:
W dniu 2019-02-10 o 11:35, p0li pisze:
T->Dnia 2019-02-09 20:04:40 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
To samo przy ladowaniu

ze względu na budową wewnętrzną - aku litowe nie przyjmuje ładunku poniżej
zera (mniej więcej) - dlatego jeździć poniżej zera można (ale i tak z
ograniczeniem do ok -20) bez podgrzewania akku - ale już ładowac nie można

dlatego w elektrykach które mają jeździć w zimie montujemy podgrzewanie
akku do 40 stopni

Czyli nadal słabo to wszystko wygląda w sumie.

W środku lutego jest +15*C. Więc nie ma co się rozwodzić nad tematem elektryków w trzaskającym mrozie.

Data: 2019-02-09 15:17:06
Autor: tck
Elektryki zimą
W dniu 09.02.2019 o 12:51, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  robot pisze tak:

Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".

To niezły pomysł bo mamy zalety elektryka ogromny moment, cicha praca,
brak oleju silnikowego, brak zużycia tłok, cylinder, wał, panewki
a nic tak nie grzeje jak ogień. Webasto rozmrażałoby szyby, kabinę,
grzało d. i baterie.

Minus, że nadal potrzebny byłby czynnik do rozprowadzania ciepła czyli
możliwe wycieki. Klima w lecie nie musi być. Nienawidze klimy.


z webasto wystarczy powietrze jako czynnik rozprowadzający ciepło

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-09 18:08:09
Autor: PiteR
Elektryki zimą
na  ** p.m.s **  losspistolss pisze tak:

Podłogówkę elektryczną dać.

Jest zamontowana ale żre prąd a webasto jest na paliwo.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-12 10:00:57
Autor: Poldek
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-09 o 15:22, losspistolss@gmail.com pisze:

Podłogówkę elektryczną dać.


Lub grzane siedzenia i kierownicę. Nie trzeba marnować energii na grzanie całego samochodu, żeby siedzący w nim ludzie nie marzli.

Data: 2019-02-12 14:20:29
Autor: T.
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-12 o 10:00, Poldek pisze:
W dniu 2019-02-09 o 15:22, losspistolss@gmail.com pisze:

Podłogówkę elektryczną dać.


Lub grzane siedzenia i kierownicę. Nie trzeba marnować energii na grzanie całego samochodu, żeby siedzący w nim ludzie nie marzli.

W ogóle - po co samochód? Większości osób wystarczy motor z podgrzewanym siodełkiem i kierownicą.:-)
T.

Data: 2019-02-18 15:24:04
Autor: Poldek
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/

W artykule jest nie tylko o Tesli.

Zimy, to już przeszłość. Więcej nie będzie.

Data: 2019-02-18 15:41:03
Autor: RadoslawF
Elektryki zimą
W dniu 2019-02-18 o 15:24, Poldek pisze:

W artykule jest nie tylko o Tesli.

Zimy, to już przeszłość. Więcej nie będzie.


Dla wszelakich idiotów którzy próbowali przejeździć na letnich oponach.
No i im nie wyszło. U mnie śnieg i lód był w styczniu.


Pozdrawiam

Elektryki zimą

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona