Data: 2019-02-07 15:37:11 | |
Autor: RadoslawF | |
Elektryki zimą | |
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/
W artykule jest nie tylko o Tesli. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-02-07 16:26:41 | |
Autor: T. | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/ Boskie: W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety. W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje nam narysować sobie farelkę. :-) T. |
|
Data: 2019-02-07 17:35:12 | |
Autor: z | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze: Nie czytałem ale zawsze przychodzi mi na tę okoliczność propaganda jęczeniowa jakie to w zimie są problemy z silnikami na sprężone powietrze ;-) " Sprężanie powietrza to proces o sprawności 70%, ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90% - opróżnianie zbiornika ze sprężonym powietrzem ma już niską sprawność (politropa, ewentualnie izoterma) co wymaga albo ogrzewania zbiornika albo liczymy się ze znacznymi stratami (R - uniwersalna stała gazowa i równanie Clapeyrona pozwala to w przybliżeniu obliczyć), dodatkowo silnik elektryczny może mieć dużą sprawność, za to na sprężone powietrze zawsze będzie miał niską - ze względu na prawa rządzące gazami i termodynamikę przemian gazowych. Napęd na sprężone powietrze ma zastosowanie jedynie tam, gdzie niedopuszczalne jest emitowanie spalin, ciepła czy iskier. W każdym innym przypadku jest bezzasadne marnowanie energii i zatruwanie środowiska. (dużo energii, którą można było spożytkować rozprasza się w postaci ciepła, a ta energia wzięła się w dużej mierze z węgla). udostępnij ultra 5 lat 11 mies. temu +11 ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90% @Analityk: To by było dopiero - Ale to co piszesz to sprawność elektryczna a nie energetyczna akumulatora - czyli że odzyskujesz niemal cały ładunek elektryczny zgromadzony podczas ładowania. _Energii odzyskujesz trochę więcej niż połowę_. " z |
|
Data: 2019-02-08 12:23:24 | |
Autor: robot | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:Ciekawe czy będą elektryki z "webasto". |
|
Data: 2019-02-09 11:51:08 | |
Autor: PiteR | |
Elektryki zimą | |
na ** p.m.s ** robot pisze tak:
Ciekawe czy będą elektryki z "webasto". To niezły pomysł bo mamy zalety elektryka ogromny moment, cicha praca, brak oleju silnikowego, brak zużycia tłok, cylinder, wał, panewki a nic tak nie grzeje jak ogień. Webasto rozmrażałoby szyby, kabinę, grzało d. i baterie. Minus, że nadal potrzebny byłby czynnik do rozprowadzania ciepła czyli możliwe wycieki. Klima w lecie nie musi być. Nienawidze klimy. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-02-09 06:22:15 | |
Autor: losspistolss | |
Elektryki zimą | |
Podłogówkę elektryczną dać.
|
|
Data: 2019-02-09 09:42:22 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Elektryki zimą | |
Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to albo sie rozladowuje albo laduje. W kazdym przypadku wydziela sie cieplo ktore ja grzeje.
|
|
Data: 2019-02-09 18:05:48 | |
Autor: PiteR | |
Elektryki zimą | |
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to https://insideevs.com/tesla-battery-pre-heating-improve-efficiency-cold-climates/ -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-02-09 11:04:40 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Elektryki zimą | |
No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych jest w okolicach 90%. Oznacza to ze jak pobierac z akumulatora 10kW to z zaciskow akumulatora odebrano 9kW a 1kW wydzielil sie w akumulatorach w formie ciepla. To samo przy ladowaniu. Rozwiazanie z podgrzewaniem jest z technicznego i energetycznego punku widzenia poprawne ale potrzebne tylko wtedy jak samochod nie jedzie i nie jest podlaczony do ladowarki.
|
|
Data: 2019-02-09 20:18:58 | |
Autor: J.F. | |
Elektryki zimą | |
Dnia Sat, 9 Feb 2019 11:04:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a): No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych Raczej czesc przy ladowaniu, czesc przy wyladowaniu, razem 1kW(h). Rozwiazanie Ale czytasz - dzieki podgrzaniu mamy wieksza moc do jazdy, wiekszy odzysk z hamowania i mozliwosc szybszego ladowania. To ostatnie ciekawe - ładowanie nie podgrzewa wystarczajaco ? Pierwsze tez ciekawe - jazda nie podgrzewa wystarczajaco, czy chodzi o to, aby miec moc od pierwszej sekundy ? J. |
|
Data: 2019-02-09 11:59:42 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Elektryki zimą | |
Jestes pewny ze razem? W samochodach elektrycznych raczej chlodzenie akumulatorow jest problemem a nie grzanie. Na jakis zdjeciach w necie pokazywali kompletny akumulator do tesli. Spore wentylatory byly.
|
|
Data: 2019-02-09 21:24:24 | |
Autor: J.F. | |
Elektryki zimą | |
Dnia Sat, 9 Feb 2019 11:59:42 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a): Jestes pewny ze razem? Jak podajesz sprawnosc akumulatora, to liczysz energie oddana i doprowadzona. W samochodach elektrycznych raczej chlodzenie akumulatorow jest Ale zanim sie podgrzeja, to widac i mroz jest problemem :-) J. |
|
Data: 2019-02-09 16:01:29 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Elektryki zimą | |
Chyba ze przed jazda byl podlaczony do ladowarki. Naturalne stany dla samochodu elektrycznego to jazda i podlaczenie do ladowarki.
|
|
Data: 2019-02-09 23:44:18 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Elektryki zimą | |
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/e-mobilitaet/antrieb/elektroauto-reichweite-winter/
Mitsu 50% gorzej przy 0C reszta nieco lepiej ale ogólnie słabizna.. |
|
Data: 2019-02-10 11:36:55 | |
Autor: p0li | |
Elektryki zimą | |
T->Dnia 2019-02-09 20:59:42 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
akumulator do tesli. Spore wentylatory byly jak to? akku tesli mają chłodzenie wodą -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2019-02-12 22:40:26 | |
Autor: kk | |
Elektryki zimą | |
On 2019-02-10 11:36, p0li wrote:
T->Dnia 2019-02-09 20:59:42 niejaki Zenek Kapelinder napisał: Z rzeki? |
|
Data: 2019-02-10 11:43:01 | |
Autor: Shrek | |
Elektryki zimą | |
W dniu 09.02.2019 o 20:18, J.F. pisze:
No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych Jak jest z pojemnością akku przy zmianie temperatury. Wiadomo, że spada. Przy minus 20 jest powiedzmy 60% tego co przy 20. To jest proste. Ale co się stanie jak naładujemy powiedzmy 50kWh w garażu przy 20, pojedziemy do pracy (załóźmy dla uproszczenia, że przed garaż) i zostawimy na dworzu przy -20. Pojemność spadnie do 60% czyli do 30kWh? Co się stanie z tymi 20kWh? Bo jakby ot tak sobie spadała od temperatury to wszystkie dane co do sprawności na poziomie 90% można w D4 schować bo będzie na poziomie 50% jak zostawisz na mrozie;) Wtedy dodajemy 0,9 dla silnika i przekształtników, 0,3 dla elektrowni z systemem przesyłowym i wychodzi, że dizel bije teslę na głowę pod względem sprawności;) Shrek |
|
Data: 2019-02-10 11:35:55 | |
Autor: p0li | |
Elektryki zimą | |
T->Dnia 2019-02-09 20:04:40 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
To samo przy ladowaniu ze względu na budową wewnętrzną - aku litowe nie przyjmuje ładunku poniżej zera (mniej więcej) - dlatego jeździć poniżej zera można (ale i tak z ograniczeniem do ok -20) bez podgrzewania akku - ale już ładowac nie można dlatego w elektrykach które mają jeździć w zimie montujemy podgrzewanie akku do 40 stopni -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2019-02-12 09:34:26 | |
Autor: robot | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-10 o 11:35, p0li pisze:
T->Dnia 2019-02-09 20:04:40 niejaki Zenek Kapelinder napisał:Czyli nadal słabo to wszystko wygląda w sumie. |
|
Data: 2019-02-18 15:26:44 | |
Autor: Poldek | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-12 o 09:34, robot pisze:
W dniu 2019-02-10 o 11:35, p0li pisze: W środku lutego jest +15*C. Więc nie ma co się rozwodzić nad tematem elektryków w trzaskającym mrozie. |
|
Data: 2019-02-09 15:17:06 | |
Autor: tck | |
Elektryki zimą | |
W dniu 09.02.2019 o 12:51, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** robot pisze tak:z webasto wystarczy powietrze jako czynnik rozprowadzający ciepło -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2019-02-09 18:08:09 | |
Autor: PiteR | |
Elektryki zimą | |
na ** p.m.s ** losspistolss pisze tak:
Podłogówkę elektryczną dać. Jest zamontowana ale żre prąd a webasto jest na paliwo. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-02-12 10:00:57 | |
Autor: Poldek | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-09 o 15:22, losspistolss@gmail.com pisze:
Podłogówkę elektryczną dać. Lub grzane siedzenia i kierownicę. Nie trzeba marnować energii na grzanie całego samochodu, żeby siedzący w nim ludzie nie marzli. |
|
Data: 2019-02-12 14:20:29 | |
Autor: T. | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-12 o 10:00, Poldek pisze:
W dniu 2019-02-09 o 15:22, losspistolss@gmail.com pisze: W ogóle - po co samochód? Większości osób wystarczy motor z podgrzewanym siodełkiem i kierownicą.:-) T. |
|
Data: 2019-02-18 15:24:04 | |
Autor: Poldek | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-zima-tesla-3/ Zimy, to już przeszłość. Więcej nie będzie. |
|
Data: 2019-02-18 15:41:03 | |
Autor: RadoslawF | |
Elektryki zimą | |
W dniu 2019-02-18 o 15:24, Poldek pisze:
W artykule jest nie tylko o Tesli. Dla wszelakich idiotów którzy próbowali przejeździć na letnich oponach. No i im nie wyszło. U mnie śnieg i lód był w styczniu. Pozdrawiam |
|