Data: 2009-04-09 22:24:00 | |
Autor: Dumak | |
Elementy kabiny samolotu - jak się zachowują w rzeczywistości | |
Witam wszystkich, jako że coś mnie wzięło za zrobienie sobie kilku elementów kabiny samolotu i podłączenie tego do Flight Simulatora to mam kilka pytań:
Załóżmy że będą to elementy Boeinga 737-500, chodź podejrzewam że akurat zachowanie tych elementów będzie w większości samolotów bardzo podobne: - Naciśnięcie lewego pedału powoduje wychylenie steru kierunku w lewo, i tym samym skręt w lewo? - Jak się używa pedałów aby służyły jako hamulce, bądź sterowały sterem kierunku? - Jak powinien reagować wolant po puszczeniu? (zapewne ma to związek z tym co aktualnie się dzieje z samolotem, ale prosił bym o bardzo uogólniona odpowiedź) - Jaki zakres ruchów ma wolant? To na razie tyle, z góry dziękuje za odpowiedzi. Niestety sam nie mogę tego sprawdzić ;) -- Pozdrawiam Dumak |
|
Data: 2009-04-10 07:45:06 | |
Autor: | |
Elementy kabiny samolotu - jak się zachowują w rzeczywistości | |
Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com> napisał(a):
Witam wszystkich, jako że coś mnie wzięło za zrobienie sobie kilku elementów kabiny samolotu i podłączenie tego do Flight Simulatora to mam kilka pytań:Hej 1. Powoduje skręt, ale nieskoordynowany. Sterem kierunku powodujesz wychylenie, czyli obrót wokół osi pionowej (jak na rysunku tutaj: http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/Images/yaw.gif )Lotkami powodujesz przechylenie, czyli ruch wokół osi wzdłużnej (jak tu : http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/Images/roll.gif) Połączenie jednego z drugim daje zakręt skoordynowany bez wyślizgu i ześlizgu (o tym więcej tu: http://www.aviation.home.pl/procedury/standturn.html ) 2. Kiedy stopą naciskasz na cały pedał steru kierunku, to poruszasz nim całym i popychasz drążek, który wychyla ów ster. Jak chcesz użyć hamulców, to przenosisz siłę nacisku na górę pedału, który zachowuje się wtedy jak zwykły hamulec w samochodzie. Popatrz na zdjęcie: http://www.mfs.com.au/Dcp_0078.jpg Naciśnięcie lewą nogą dołu pedału powoduje jego wdepnięcie w podłogę, a wysunięcie się prawego. Natomiast naciśnięcie na górę pedału powoduje jego obrót wokół poziomej osi, na której jest zamocowany u dołu i uruchomienie tłoków hamulca. Mam nadzieję, że zrozumiałeś to pokrętne tłumaczenie, ale za cholerę nie wiem jak to zrobić prościej :) 3. Wolant powinien wrócić do pozycji neutralnej (to jest troche bardziej złożone, bo pozostaje kwestia trymerów, ale jak umieścisz sprężyny, które będą go przywracać "na środek" to będzie ok :) ) Oczywiście to wcale nie oznacza, że samolot wróci do lotu poziomego. 4. Jak w samochodzie. Mała prędkość - duże wychylenia, duża prędkość - małe wychylenia. Na ziemi, przy próbie sterów przed startem, na stery nie działają żadne siły i wolant ma bardzo duży zakres ruchów. W powietrzu, przy normalnych prędkościach, to bardziej przypomina nacisk, niż wychylenie. Mam nadzieję, że byłem pomocny. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-04-10 12:18:37 | |
Autor: Dumak | |
Elementy kabiny samolotu - jak się zachow ują w rzeczywistości | |
cloudynek@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
3. Wolant powinien wrócić do pozycji neutralnej (to jest troche bardziej Taki ze sprężynami już sobie zrobiłem, i jest drobny problem z powrotem do położenia neutralnego - nigdy idealnie do niego nie wraca. Teraz chce zrobić coś bardziej realistycznego.
No to u mnie też tak będzie ;) Mam nadzieję, że byłem pomocny. Dziękuje, po Twojej odpowiedzi już mniej więcej wiem co i jak zrobić. -- Pozdrawiam Dumak |
|
Data: 2009-04-10 21:01:03 | |
Autor: szadok | |
Elementy kabiny samolotu - jak siÄ zachowujÄ w rzeczywistoĹci | |
Dnia 10.04.2009 Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com> napisał/a:
Taki ze sprężynami już sobie zrobiłem, i jest drobny problem z powrotem do położenia neutralnego - nigdy idealnie do niego nie wraca. Teraz chce zrobić coś bardziej realistycznego. Pochwal się jaki mechanizm przewidujesz zastosować? pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|
Data: 2009-04-11 14:27:47 | |
Autor: Dumak | |
Elementy kabiny samolotu - jak się zachow ują w rzeczywistości | |
szadok pisze:
Dnia 10.04.2009 Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com> napisał/a: Najprościej by mi było dać silniki krokowe bez przekładni, ale niestety będzie czuć kolejne kroki. Najlepiej by było dać szczotkowe silniki prądu stałego + przekładnia, i chyba taki wariant wybiorę. Na razie męczę software do interfejsu na USB. -- Pozdrawiam Dumak |
|
Data: 2009-04-11 17:22:34 | |
Autor: Artur Miller | |
Elementy kabiny samolotu - jak się zachowują w rzeczywistości | |
"Dumak" <dumakpl@_usun_gmail.com> wrote in message news:grq2th$i23$1nemesis.news.neostrada.pl... Najprościej by mi było dać silniki krokowe bez przekładni, ale niestety będzie czuć kolejne kroki. byłes tu http://www.fsbus.de/index.html ? @ |
|
Data: 2009-04-11 18:35:41 | |
Autor: Dumak | |
Elementy kabiny samolotu - jak się zachow ują w rzeczywistości | |
Artur Miller pisze:
"Dumak" <dumakpl@_usun_gmail.com> wrote in message news:grq2th$i23$1nemesis.news.neostrada.pl... Już tak ;) Prace nad moim interfejsem są już zbyt posunięte aby z niego rezygnować. Poza tym jest większa frajda jak się zrobi wszystko samemu. -- Pozdrawiam Dumak |
|