Elixir w Money.pl ?

Data: 2013-01-11 08:43:35
Autor: maruda
Elixir w Money.pl ?
http://www.money.pl/banki/elixir/
No i tam stoi, że pierwszy przychodzący w Millennium jest 7:30-9:00
Skąd taka bzdura? Przecież to nie wiki...

Z kolei, jeśli by patrzeć na tabelkę w KIR,
http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498
To żaden przychodzący z obcego banku nie powinien się pojawić wcześniej, niż o 11:00, a praktyka dowodzi, że bywa i o 10:30 (moja, przynajmniej).

Czy mamy tu jakiś underground?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-01-11 09:00:11
Autor: Kamil Jońca
Elixir w Money.pl ?
maruda <maruda@null.com> writes:

http://www.money.pl/banki/elixir/
No i tam stoi, że pierwszy przychodzący w Millennium jest 7:30-9:00
Skąd taka bzdura? Przecież to nie wiki...
To jest stara tabela, kiedy jeszcze mille księgowało III sesję dnia
następnego. I to należy interpretować tak, że "I sesja" to jest "III  z dnia
wczorajszego"

To żaden przychodzący z obcego banku nie powinien się pojawić
wcześniej, niż o 11:00, a praktyka dowodzi, że bywa i o 10:30 (moja,
przynajmniej).

A mozesz podać te przykłady? KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
Chemistry is applied theology.

Data: 2013-01-11 10:09:15
Autor: Wemif
Elixir w Money.pl ?
Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

To żaden przychodzący z obcego banku nie powinien się pojawić
wcześniej, niż o 11:00, a praktyka dowodzi, że bywa i o 10:30 (moja,
przynajmniej).

A mozesz podać te przykłady?

Dzisiaj o 10:31 na Inteligo dostałem przelew z BZWBK. Kilka minut wcześniej go jeszcze nie było.

Tu w miarę aktualna tabela: http://kredytoskop.pl/elixir.html

a.

Data: 2013-01-11 11:24:50
Autor: TrzyLinie
Elixir w Money.pl ?
W dniu 2013-01-11 11:09, Wemif napisał(a):
[...]

Mam powiadomienia mailowe i GG w Inteligo i mail i informacja z GG o wpływie
z Optimy przyszedł dziś o 10:29 - zwykle tak przychodzą.

--
TrzyLinie

Data: 2013-01-11 17:09:05
Autor: osa
Elixir w Money.pl ?
W dniu 2013-01-11 09:00, Kamil Jońca pisze:
[...]

Dawny Allianz (a obecnie Getin) księguje nawet o 10:15.

Data: 2013-01-11 19:00:15
Autor: Kamil Jońca
Elixir w Money.pl ?
osa <woytek18@poczta.fm> writes:

[...]

No cóż to można przypuszczać, że ta tabelka kiru też ejst stara :)
KJ

Samsung Wave to badziewie ...

Data: 2013-01-14 04:59:22
Autor: MacGregor
Elixir w Money.pl ?
W dniu piątek, 11 stycznia 2013 19:00:15 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> No cóż to można przypuszczać, że ta tabelka kiru też ejst stara :)

Na marginesie: to tabelka Money.pl dot. KIR, a nie tabelka KIR ;-)

Data: 2013-01-14 14:16:38
Autor: MarekZ
Elixir w Money.pl ?
Użytkownik "MacGregor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7f9d7947-fc43-4bea-87bc-d197b9a889c3@googlegroups.com...

Na marginesie: to tabelka Money.pl dot. KIR, a nie tabelka KIR ;-)

Swoją drogą mógłbyś kiedyś tu opisać jak to technicznie wygląda w przypadku starego Elixiru. Przecież to chyba nie tajemnica. Od jakich godzin są otwarte wyjścia z danymi z poszczególnych sesji. Czy jest więcej niż jeden możliwy sposób odbierania wyników sesji? Czy sposób odbierania sesji wpływa jakoś na koszt ponoszony przez banki? Godziny zmian cen (bez samych cen) dla zleceń na sesje wychodzące, i tak dalej.

Data: 2013-01-15 02:13:00
Autor: MacGregor
Elixir w Money.pl ?
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 14:16:38 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
> [...]

> Swoją drogą mógłbyś kiedyś tu opisać jak to technicznie wygląda w przypadku starego Elixiru. Przecież to chyba nie tajemnica. Od jakich godzin są otwarte wyjścia z danymi z poszczególnych sesji. Czy jest więcej niż jeden możliwy sposób odbierania wyników sesji? Czy sposób odbierania sesji wpływa jakoś na koszt ponoszony przez banki? Godziny zmian cen (bez samych cen) dla zleceń na sesje wychodzące, i tak dalej.

Proszę bardzo:
1. Zasada "wejść" jest następująca: wejście na sesję zawsze jest otwarte, tzn zamknięcie wejścia na 1 sesję rozliczeniową jest o 9..30 i od razu następuje otwarcie wejścia na 2 sesję rozliczeniową, zamknięcie wejścia na 2 sesje 13.30 i otwarcie na 3 sesję, zamknięcie wejścia na 3 sesję o 16.00 i otwarcie wejścia na następny dzień, na 1 sesję.
2. Na 1 sesję: o 9.30 banki przesyłają komunikaty do systemu. Opłata za komunikaty przesłane na mniej niż godzinę przed zamknięciem jest wyższa niż "normalna", a na pół godziny przed - jeszcze wyższa..
3. Od 9.30 do ok. 11.00  są "procedury" i rozrachunek w NBP - fizyczne przeksięgowanie środków na kontach banków (KIR przetwarza tylko informacje o przelewach - kasa zawsze jest na koncie banków).
4. Banki mogą odbierać informację o transakcjach (np. przelewach przychodzących) jeszcze przed rozrachunkiem, ale z księgowaniem powinny czekać do informacji o rozrachunku.
Analogicznie pozostałe sesje.
Dane o wynikach sesji (potwierdzony rozrachunek) banki mają ok. 11.00, 15..00 i 17.30. Ale to od banku zależy, kiedy te informacje pobierze i zaksięguje. Nie są ponoszone żadne opłaty za "odebranie wyników sesji wcześniej".

Data: 2013-01-15 17:47:24
Autor: osa
Elixir w Money.pl ?
W dniu 2013-01-15 11:13, MacGregor pisze:
Od 9.30 do ok. 11.00  są "procedury" i rozrachunek w NBP (...)
Banki (...) z księgowaniem powinny czekać do informacji o rozrachunku.

A dziś o 10.15 znów przyszedł SMS z Allianza z informacją o zaksięgowaniu przelewu z 1. sesji :) Widać oni nie lubią czekać.

Data: 2013-01-14 14:41:11
Autor: Kamil Jońca
Elixir w Money.pl ?
MacGregor <maciej.chmielewski@gmail.com> writes:

W dniu piątek, 11 stycznia 2013 19:00:15 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> No cóż to można przypuszczać, że ta tabelka kiru też ejst stara :)

Na marginesie: to tabelka Money.pl dot. KIR, a nie tabelka KIR ;-)

Mówisz, że http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498 to nie jest tabelka
KIR?
KJ

Mencken and Nathan's Ninth Law of The Average American:
The quality of a champagne is judged by the amount of noise the
cork makes when it is popped.

Data: 2013-01-14 15:42:16
Autor: Maruda
Elixir w Money.pl ?
W dniu 2013-01-14 13:59, MacGregor pisze:
W dniu piątek, 11 stycznia 2013 19:00:15 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
No cóż to można przypuszczać, że ta tabelka kiru też ejst stara :)

Na marginesie: to tabelka Money.pl dot. KIR, a nie tabelka KIR ;-)

.... w pierwotnym poscie dawałem linka do strony KIR...
.... a dzisiaj akurat czekałem "jak diabeł na duszę" na kasę z II Elixiru i w Mille pojawiła się dokładnie o 14:30.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-01-15 01:50:56
Autor: MacGregor
Elixir w Money.pl ?
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 15:42:16 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:

> [...]
... a dzisiaj akurat czekałem "jak diabeł na duszę" na kasę z II Elixiru i w Mille pojawiła się dokładnie o 14:30.

Ok. Ale pierwszy link był do Money. ;-)

Elixir w Money.pl ?