Ella w niebie

Data: 2012-02-10 12:30:37
Autor: mkarwan
Ella w niebie
Mimo świeckiego pogrzebu Michał Rusinek  powiedział:

"Ciekawe, co pani teraz robi?
Zakładała pani, że w wersji pesymistycznej będzie siedzieć pani gdzieś przy stoliku i pisać dedykacje, a w wersji optymistycznej, no cóż, w niebie jest podobno pani ulubiona Ella Fitzgerald, więc pewnie słucha jej pani teraz, paląc papierosa i pijąc kawę."

źródło http://www.idziemy.com.pl/kultura/pozegnanie-wislawy-szymborskiej/
http://www.youtube.com/watch?v=JFNf-PGoCaI

Wiersz Wisławy Szymborskiej "Ella w niebie"

Modliła się do Boga,
modliła gorąco,
żeby z niej zrobił
białą szczęśliwą dziewczynę.

A jeśli już za późno na takie przemiany,
to chociaż, Panie Boże, spójrz ile ja ważę
i odejmij mi z tego przynajmniej połowę.

Ale łaskawy Bóg powiedział Nie.
Położył tylko rękę na jej sercu,
zajrzał do gardła, pogłaskał po głowie.

A kiedy będzie już po wszystkim - dodał -
sprawisz mi radość przybywając do mnie,

pociecho moja czarna, rozśpiewana kłodo.
źródło http://donkaja0335.blog.onet.pl/Wislawa-Szymborska-Ella-w-nieb,2,ID393696406,n

W ostatniej drodze W. Szymborskiej towarzyszyła Ella
http://www.youtube.com/watch?v=KRxS7Q64xUQ
http://lyricskeeper.pl/pl/ella-fitzgerald/black-coffee.html

Ella w niebie