Elohim tziva alai...

Data: 2009-07-04 03:53:11
Autor: Tzva Adonai
Elohim tziva alai...
.... to sformułowanie znane przez wyznawców żydowskiej idei zarówno w
wersji archaicznej jak i współczesnej oznacza konstatację: "Bóg mnie
prowadził" lub "Bóg wydał mi rozkaz"... Rozkaz wydany przez
Najwyższego może być zarówno zbawczy jak i nieludzko okrutny... Nie
może być rozpatrywany w odniesieniu do micwot.. Temat ten został
poruszony w rozmowie z rabinem Schudrichem, który objaśnił go dość
oględnie.. Istnieje teoria, że Holocaust był dziełem szatana, który
zawsze dążył do przewrotnego naśladowania Boga - szatan użył nazistów
jako wykonawców swojej woli, która polegała na uśmierceniu bożego
ludu...

***

- Jest jeszcze cięższy problem. W Torze czytamy, że Bóg tak czasem
kazał Żydom wyniszczyć ich wrogów, że rozkazywał mordować też kobiety
i dzieci. Tego nie można rozumieć dosłownie, bo Bóg nie mógł wydawać
tak strasznych poleceń.

- Jeżeli człowiek wierzy, że cała Tora to słowo Boga, to także ten
rozkaz jest słowem Boga. Jest wiele momentów w Torze, których nie
rozumiemy, więc bylibyśmy skłonni mówić, że Bóg nie mógł tak kazać.
Mamy taki piękny midrasz o królu Salomonie, który rozumiał każde z 613
micwot (przykazań) oprócz jednego dotyczącego rudej jałówki, która dla
Żydów miała znaczenie rytualne. To dowodzi, że nawet najmądrzejszy
człowiek nie wszystko rozumie - ludzie nigdy nie mogą być doskonali.
Dlaczego więc Pan Bóg tak powiedział, nie wiem.

http://wyborcza.pl/1,76842,6585959,Tora_i_klonowanie.html

Data: 2009-07-04 13:04:11
Autor: Tzva Adonai
Elohim tziva alai...
[...]

Krótko mówiąc: naziści mordowali ludzi, którzy nie zasłużyli na śmierć i na tym
polegał ich demonizm...

Data: 2009-07-04 06:32:35
Autor: Marek
Elohim tziva alai...
On 4 Lip, 13:04, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@buziaczek.pl> wrote:
> [...]
> ludu...

Krótko mówiąc: naziści mordowali ludzi, którzy nie zasłużyli na śmierć i na tym

A tutaj plakat wyborczy z czasow, kiedy zydowscy komunisci (Rosa
Luxemburg, Karl Liebknecht ) probowali zniszczyc to, co dla wielu
moglo byc najwazniejsze:

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/rJBqv-BdTONyLeAD-0rBhQ?feat=directlink

Napis brzmi: Chrzescijanski narodzie ! Czy pozwolisz Spartakusowi
zniszczyc twoje koscioly ?
                   Udziel odpowiedzi w wyborach.
                    Bawarska Partia Ludowa

Elohim tziva alai...