Emerytura dla boukuna

Data: 2013-03-22 21:04:56
Autor: leszek niewiadomski
Emerytura dla boukuna
>Po przejściu na emeryturę nasze oszczędności zostają w OFE. Te dzielą zgromadzony kapitał np. przez liczbę miesięcy przeciętnego dalszego trwania życia. Przykład? Dla osoby w wieku 67 lat okres wypłaty wynosiłby około 192,1 miesięcy, czyli 16 lat. Może to być równie dobrze 15 lub 20 lat (byle nie mniej niż 10 lat). Wyboru dokonuje emeryt.

Potem OFE wypłacają nam świadczenie w ratach przez wybrany okres. Przez cały czas wypłat środki są dalej inwestowane, ale bezpiecznie. 15 proc. na giełdzie, reszta w obligacje skarbu państwa. Fundusz oferowałby minimalną wymaganą stopę zwrotu. Jaką - jeszcze nie wiadomo. Wiadomo, że nie będzie gwarancji waloryzacji takiej, jaką daje ZUS. W razie śmierci emeryta środki dziedziczyliby jego bliscy.

Z wyliczeń Izby wynika, że dla osoby zarabiającej brutto 1,6 tys. zł miesięcznie emerytura z OFE pobierana przez 10 lat wyniosłaby 382 zł, przez 15 lat - 255 zł, przez 20 lat - 191 zł. Osoba zarabiająca około średniej krajowej (dziś 3710 zł) miałaby dostać przez 10 lat 879 zł, przez 15 lat - 586 zł i przez 20 lat 439 zł. Według wyliczeń Izby środki z OFE stanowiłyby jedną czwartą całej emerytury (reszta z ZUS).

Read more: http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,13607895,Wyplaty_emerytur__Przez_10_lat__a_moze_dozywotnio_.html#BoxBizTxt#ixzz2OIiYz3aW

Czyli zyc, nie umierac!

ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-03-22 21:12:02
Autor: boukun
Emerytura dla boukuna
Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kiidh7$4mv$1online.de...
> [...]

Z wyliczeń Izby wynika, że dla osoby zarabiającej brutto 1,6 tys. zł miesięcznie emerytura z OFE pobierana przez 10 lat wyniosłaby 382 zł, przez 15 lat - 255 zł, przez 20 lat - 191 zł. Osoba zarabiająca około średniej krajowej (dziś 3710 zł) miałaby dostać przez 10 lat 879 zł, przez 15 lat - 586 zł i przez 20 lat 439 zł. Według wyliczeń Izby środki z OFE stanowiłyby jedną czwartą całej emerytury (reszta z ZUS).

Dobrze, że nie mam z tym OFE nic wspólnego...

boukun

Emerytura dla boukuna