Emerytura na konto.

Data: 2014-01-30 20:26:42
Autor: Hades
Emerytura na konto.
Z racji podeszlego wieku mojej rodzicielki zajmuje sie w naszym
gospodarstwie regulowaniem naleznosci czynszowych i aby to
sobie ulatwic robie to przelewem przez internet. Jednak srodki na
to pochodza glownie z emerytury mojej matki ktore wplacam sobie
na konto aby wykonac przelew. Czy aby pominac koniecznosc
comiesiecznej wplaty mozna by zlecic przelewanie emerytury matki
bezposrednio na moje konto? Jesli tak, to jak z punktu widzenia
podatkowego wygladala by taka wplata? Czy stanowila by ona moj dochod i jako taki podlegal by on opodatkowaniu? AM

Data: 2014-01-30 15:38:35
Autor: witek
Emerytura na konto.
Hades wrote:
[...]

Mieszasz jej pieniadze ze swoimi i prosisz sie o kłopoty.

Konto ma byc na nią a tym masz miec do niego pełnomocnictwo.

Data: 2014-02-01 01:30:23
Autor: Tomasz Chmielewski
Emerytura na konto.
On Thu, 30 Jan 2014 15:38:35 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Hades wrote:
> [...]

Mieszasz jej pieniadze ze swoimi i prosisz sie o kłopoty.

Konto ma byc na nią a tym masz miec do niego pełnomocnictwo.

A ktos wie jak Jaroslaw Kaczynski wyprosil sie z tego typu klopotow,
mimo, ze swoje dochody trzymal na koncie mamy?

Czy sa w urzedzie skarbowym jakies stosowne formularze rodzinne do tych
celow?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2014-01-31 22:13:10
Autor: witek
Emerytura na konto.
Tomasz Chmielewski wrote:
A ktos wie jak Jaroslaw Kaczynski wyprosil sie z tego typu klopotow,
mimo, ze swoje dochody trzymal na koncie mamy?

Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie.
tak sie wyprosił.

Data: 2014-02-01 12:18:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Emerytura na konto.
On Sat, 1 Feb 2014, Tomasz Chmielewski wrote:

A ktos wie jak Jaroslaw Kaczynski wyprosil sie z tego typu klopotow,
mimo, ze swoje dochody trzymal na koncie mamy?

  Zmienili ustawę ;)

Czy sa w urzedzie skarbowym jakies stosowne formularze rodzinne do tych
celow?

  Płacenie czyimiś pieniędzmi za jego zobowiązania nie jest ani darowizną
ani pożyczką - to zwyczajna usługa.
  Jako że w przypadku (upraszczając) "rodziny" jest zwolniona z podatku
dochodowego, istotna większość *potencjalnych* punktów zaczepienia
mocno spada.
  Pozostaje sprawa rostrzygania o podatku od szczególnej usługi
pt. "depozyt", ze sprawą "prawidłowości" pieniądza elektronicznego
na czele.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-30 20:42:34
Autor: sqlwiel
Emerytura na konto.
W dniu 2014-01-30 20:26, Hades pisze:
[...]

Nie, nie rób tak. Zakrzyczą Cię tu, zwłaszcza Gotfryd i witek.
Matka upełnomocnia Cię do swojego konta (z dostępem przez net) i jest czysto. Równie czysto, a łatwiej byłoby mieć wspólne konto z matką, tylko oferty kont wspólnych są mniej atrakcyjne.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-30 21:36:45
Autor: Hades
Emerytura na konto.
Użytkownik "sqlwiel"
[...]

Klopot w tym ze mojej rodzicielki nie da sie namowic na to aby
emeryture przelewac na konto. Jest to osboba dosc wiekowa a
takie maja przekonanie ze co gotowka to gotowka. I moze jeszcze
to ze emeryture ZAWSZE przynosi listonosz. Tego sie nie uda
zmienic bo to sa wiekowe przyzwyczajenia.
AM

Data: 2014-01-30 15:41:11
Autor: witek
Emerytura na konto.
Hades wrote:
Użytkownik "sqlwiel"
[...]

No to nic nie poradzisz.
Namów ją jakoś na założenie konta, a potem po prostu wpłać gotówkę od listonosza.

Data: 2014-01-30 22:46:27
Autor: Robert Tomasik
Emerytura na konto.
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości news:52eaab28$0$2154$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pomysł ze wspólnym kontem jest kiepski. Jak matka umrze kiedyś, to dostęp do tych środków uzyska dopiero po postępwoaniu spadkowym. Trochę to mało funkcjonalne.

Jeśli chodzi o wpłatę na rachunek, to moim zdaniem najprościej będzie, by matka złożyła dyspozycję, by przelewano jej emeryturę na taki i taki rachunek. Mogą być spokojnie jej dane na przelewie, że żaden bank tego nie bada. Z kolei matka ma prawo zrobić z emeryturą co jej się tylko podoba.

Data: 2014-01-30 22:55:02
Autor: Hades
Emerytura na konto.
Użytkownik "Robert Tomasik"
[ciach]

[...]

To oczywiste ze swoimi pieniedzmi mozemy swobodnie dysponowac.
Mnie jednak chodzi o to jak bedzie widziana taka wplata emerytury na
moj rachunek. To bedzie dochod do np. opodatkowania?
AM

Data: 2014-02-01 00:14:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Emerytura na konto.
On Thu, 30 Jan 2014, Hades wrote:

To oczywiste ze swoimi pieniedzmi mozemy swobodnie dysponowac.
Mnie jednak chodzi o to jak bedzie widziana taka wplata emerytury na
moj rachunek. To bedzie dochod do np. opodatkowania?

  Ależ nie.
  To czy to będzie dochód do opodatkowania będzie zależało od dowodów.
  Proszę udowodnić, że to były pieniądze pana mamy.
  :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-01 00:12:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Emerytura na konto.
On Thu, 30 Jan 2014, sqlwiel wrote:

[...]

  Gotfryd *już* nie krzyczy. A przynajmniej mniej krzyczy ;)
  Powód jest prosty, ma postać relatywnie nowego przepisu (kiedyś
go nie było) i wygląda tak:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60057,20130827,zwolnienia-przedmiotowe.html
+++
Art. 21.
1. Wolne od podatku dochodowego są:
[...]
125) wartoœć œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych œwiadczeń,
  obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych
  do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków
  i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20;
-- -

  Niemniej, inne zastrzeżenia pozostają w mocy i rzeczywiście lepiej
jest "nie mieszać".

pzdr, Gotfryd

Emerytura na konto.