Emerytura - oszczędzanie

Data: 2010-08-07 18:42:58
Autor: KaeM
Emerytura - oszczędzanie
Gdzie najlepiej ulokować 13 000 zł, które mają być przeznaczone na bonus do przyszłej emerytury? Na dzień dzisiejszy pieniądze są ulokowane w EuroBanku na lokacie 1-dniowej. Niestety po ostatnich dwóch obniżkach oprocentowania zacząłem się rozglądać za rozwiązaniem, które przyniesie ze sobą większe profity. W grę wchodzą lokaty roczne/dwuletnie - terminowość lokaty bez znaczenia. Jestem przekonany, że tych pieniędzy do momentu przejścia na emeryturę (ponad 35 lat) z konta ruszać nie będę. __Raczej__ nie przewiduję dodatkowych wpłat na lokatę/konto.
Kiedyś słyszałem o 6-letniej lokacie w PKO, ale doszukać się obecnie tego nie mogę.

Data: 2010-08-07 11:52:29
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 18:42, KaeM <m...@mail.pl> wrote:
Gdzie najlepiej ulokować 13 000 zł, które mają być przeznaczone na bonus
do przyszłej emerytury?

Ja od dłuższego czasu kombinuję z IKE, niby coś przyrasta ale patrząc
na przyrost i na inflację stwierdzam, że to mija się z celem, poza tym
cholera wie czy ta kasa za 30 lat będzie coś warta...
Jeżeli masz akurat tylko 13 tys. to ja bym szukał ziemi rolnej niezbyt
daleko od miasta, jest szansa że za te -dziesiąt lat zrobią się tam
działki budowlane.

Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na to IKE (mbankowe konkretnie
bo wygodnie przerzucać kase tam i sam) ale mój entuzjazm jakoś
oklapł ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-07 21:22:55
Autor: witrak()
Emerytura - oszczędzanie
Lisciasty wrote:
[...]

Jak przyjdzie inflacja to lokata też nic nie będzie warta...
Przyrosty na IKE warto oglądać po 4-5 latach, nie wcześniej (albo lepiej po 10).

Sądzę, że przy perspektywie 30-35 lat IKE nie jest złe nawet przy małych wpłatach, ale przy założeniu, że przynajmniej na początku będziesz wpłacał dużo - maksimum dopuszczalne w danym roku (najlepiej na początku roku - chyba, że wiesz, że mają być spadki :-) ), aż do chwili, gdy opłaty spadną do minimum (na początku są wysokie, potem w miarę jak suma wpłat rośnie - maleją, przynajmniej jest tak w ING). Od tej chwili opłaca się wpłacać nawet niewielkie kwoty, wtedy *gdy ma się nadwyżkę* a oprocentowanie lokat kiepskie.

IKE ma jedną zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic wyjąć :-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka nic nie kusi ;-)

witrak()

Data: 2010-08-07 13:01:37
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 21:22, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
IKE ma jedną zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic
wyjąć :-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka
nic nie kusi ;-)

Oczywiście że można i jest to bardzo łatwe :]

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-08 00:06:09
Autor: Bogdan B.
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 22:01, Lisciasty pisze:
[...]

Serio? Bo ja prawie miesiąc załatwiam wypłatę transferową
w Multibanku :-)

Data: 2010-08-07 15:31:55
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 8 Sie, 00:06, "Bogdan B." <goodb...@rocketmail.pl> wrote:
Serio? Bo ja prawie miesiąc załatwiam wypłatę transferową
w Multibanku :-)

Kolega to załatwił w ciągu tygodnia bez większego machania łopatą,
albo wciskał kit w takim razie albo miał szczęście :>

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-07 23:12:26
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 21:22, witrak() pisze:
IKE ma jedną zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic wyjąć
:-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka nic nie kusi
;-)

1. Są różne IKE. Jak zajrzysz na swój rachunek maklerski nic nie robiąc po 10 latach to będzie tam dokładnie tyle samo ile na początku.
2. Możesz wypłacić bez problemu. Tylko trochę papierologii.

--
Raf

Data: 2010-08-07 23:23:39
Autor: Paweł
Emerytura - oszczędzanie
Rafał wrote:

[...]

a jak spolka zniknie z rynku, to co? :)

2. Możesz wypłacić bez problemu. Tylko trochę papierologii.

i belka na czolo :)

Data: 2010-08-08 09:40:25
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 23:23, Paweł pisze:
a jak spolka zniknie z rynku, to co? :)

Miałem raczej na myśli, że nic nie kupiliśmy. Chyba, że mowa o DM ;)

--
Raf

Data: 2010-08-07 21:24:10
Autor: Gniewomir
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 20:52, *Lisciasty* napisał(a) co następuje:

Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na to IKE (mbankowe konkretnie
bo wygodnie przerzucać kase tam i sam) ale mój entuzjazm jakoś
oklapł ;)

A jak długo siedzisz w tym IKE i w jakim funduszu ?
Z czystej ciekawości się pytam.

--
*Gniewomir*
Jutro to dziś, tyle że jutro - Stanisław Lem

Data: 2010-08-07 13:59:19
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 21:24, Gniewomir <spamt...@spamerfucker.com> wrote:
A jak długo siedzisz w tym IKE i w jakim funduszu ?
Z czystej ciekawości się pytam.

To dość skomplikowane, zamiast motać wkleje historie ;)

http://lisciasty.firehost.pl/ike.jpg

Obecnie jakies 12,6 tys. Trochę humorystyczne to ike bo dwójka dzieci
wsysa kasiwo dużo skuteczniej, może kiedyś będzie z czego odkładać ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-07 21:54:36
Autor: Krzysztof
Emerytura - oszczędzanie

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:6f3aeaa1-4f6c-4ade-8026-01a690e05578x25g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

IKE jako rachunki bankowe niemaja sensu, bo ich oprocentowanie jest znacznie nizsze niz tradycyjnych lokat 'bez belki'.
Co do zyskow z innych form IKE tez jest duzo znakow zapytania i nie jest tak oczywiste, czy zyski z takich IKE beda wyzsze niz z innych tradycyjnych form oszczedzania. Dlaczego nie istnieja np. IKE walutowe w EUR lub CHF, ktore w pewien sposob bylyby zabezpieczeniem na wypadek znacznego spadku PLN (oczywiscie dla tych co nie wierza w wielka sile rodzimej waluty w perspektywie dlugookresowej). Kilka lat temu byly przymiarki do wypuszczania obligacji detalicznych w EUR przez nasz skarb panstwa, ale nie doczekalo sie to realizacji. Dlugookresowe oszczedzanie tylko w PLN niesie ze soba duze ryzyko, ze w przypadku krachu rodzimej waluty zostajemy z niczym po wielu latach oszczedzania...

Data: 2010-08-07 22:36:41
Autor: lolekanabolek
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 21:54, Krzysztof pisze:

[...]

no będą wyższe o 19% belkowizny, o ile jej nie zlikwidują do tego czasu

Marcin

Data: 2010-08-07 14:00:36
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 22:36, lolekanabolek <lolekanabolekNOS...@gmail.com> wrote:
no będą wyższe o 19% belkowizny, o ile jej nie zlikwidują do tego czasu

Teraz masz tyle lokat antybelkowych że belka w zasadzie nie
istnieje :P
Choćby jednodniówka w mbanku gdzie kisisz bez belki 10 tysięcy ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-08 09:41:38
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 23:00, Lisciasty pisze:
Choćby jednodniówka w mbanku gdzie kisisz bez belki 10 tysięcy ;)

To ja mam wyższe oprocentowanie na obligacjach EDO. Nawet z belką.

--
Raf

Data: 2010-08-08 10:29:57
Autor: Paweł
Emerytura - oszczędzanie
Rafał wrote:

W dniu 2010-08-07 23:00, Lisciasty pisze:
Choćby jednodniówka w mbanku gdzie kisisz bez belki 10 tysięcy ;)

To ja mam wyższe oprocentowanie na obligacjach EDO. Nawet z belką.

obligacje skarbu panstwa, to fajny instrument :) mozna ludziom,
za ich ciezko zarobione pieniadze sprzedac obsluge dlugu powstalego
na zyczenie wyborcow, wszak przywileje i socjal kosztuja.

Data: 2010-08-08 12:38:27
Autor: Krzysztof
Emerytura - oszczędzanie

"Paweł" <root@127.0.0.1> wrote in message news:i3lpu7$1pg$1news.net.icm.edu.pl...
Rafał wrote:

[...]

Ale oprocentowanie nawet EDO nie mowiac juz o 2-latkach nie jest wcale wyzsze niz lokat 12-mies w Openie 'bez belki'. jaki jest sens zamrazania swojej gotowki na dziesieciolecia? Kupowanie obligacji poza IKE nie ma wiec sensu dla przecietnych oszczedzajacych, wylaczam z tego grona tych co maja miliony, bo wtedy faktycznie w obligacjach maja gwarancje skarbu panstwa.

Data: 2010-08-08 12:47:36
Autor: Liwiusz
Emerytura - oszczędzanie
Krzysztof pisze:

co maja miliony, bo wtedy faktycznie w obligacjach maja gwarancje skarbu panstwa.

   I niby te gwarancje są coś waĹźne? Gdzie zatem moĹźna się zgłosić z przedwojennymi obligacjami?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-08 15:27:38
Autor: Krzysztof
Emerytura - oszczędzanie

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:i3m20a$h4q$3news.onet.pl...
Krzysztof pisze:

co maja miliony, bo wtedy faktycznie w obligacjach maja gwarancje skarbu panstwa.

  I niby te gwarancje są coś waĹźne? Gdzie zatem moĹźna się zgłosić z przedwojennymi obligacjami?

Oczywiscie sa tyle warte co wiarygodnosc naszego kraju, w razie wiekszych klopotow nie oddadza. W przypadku ustabilizowanej systuacji, bank moze upasc szybciej niz cale panstwo. Sytuacja o ktorej piszesz spowoduje, ze PLN bedzie nie wiele warty, takze oszczedzanie w PLN w banku tez nie wiele da; w takiej sytuacji tylko waluty wymienialne i to najlepiej w zagranicznych bankach. Popatrz na publikowane majatki politykow, wiekszosc w nieruchomosciach a jak trzymaja gotowke, to wiekszosc tez w walutach wymienialnych.

Data: 2010-08-08 18:10:05
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-08 12:38, Krzysztof pisze:
jaki jest sens zamrazania
swojej gotowki na dziesieciolecia?

Ale wiesz, że można te obligacje upłynnić wcześniej?

--
Raf

Data: 2010-08-08 18:30:04
Autor: Jan Strybyszewski
Emerytura - oszczędzanie
Krzysztof pisze:

[...]

Likwidacja obligacji EDO trwa 3 dni i kosztuje 1zł od sztuki. Jak to sie ma do lokat to szkoda gadac.  Oprocentowanie EDO zalezy tylko od inflacji i marzy, a nie od "decyzji prezesa banku"

Data: 2010-08-08 19:37:00
Autor: Michał Rolka
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-08 18:30, Jan Strybyszewski pisze:

Likwidacja obligacji EDO trwa 3 dni i kosztuje 1zł od sztuki. Jak to sie
ma do lokat to szkoda gadac. Oprocentowanie EDO zalezy tylko od inflacji
i marzy, a nie od "decyzji prezesa banku"

Dla najnowszych emisji już 2zł.

--
Michał Rolka
http://mrc.tychy.pl/

Data: 2010-08-07 17:49:31
Autor: Bogdan B.
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 18:42, KaeM pisze:
Gdzie najlepiej ulokować 13 000 zł, które mają być przeznaczone na bonus
do przyszłej emerytury? Na dzień dzisiejszy pieniądze są ulokowane w
EuroBanku na lokacie 1-dniowej. Niestety po ostatnich dwĂłch obniĹźkach
[...]

MoĹźe obligacje skarbowe np. 10-letnie:
http://www.obligacjeskarbowe.pl
Do kupienia przez internet albo w placĂłwce PKO BP.
Obligacji jest kilka rodzajów, poczytaj o szczegółach.

Data: 2010-08-08 18:27:02
Autor: Jan Strybyszewski
Emerytura - oszczędzanie
KaeM pisze:
[...]

Obligacje EDO na koncie IKE (bedzie bez podatku)
oprocentowanie to 3% powyzej inflacji, kapitalizacja roczna.

Data: 2010-08-09 07:43:00
Autor:
Emerytura - oszczędzanie
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> napisał(a):
Obligacje EDO na koncie IKE (bedzie bez podatku)
oprocentowanie to 3% powyzej inflacji, kapitalizacja roczna.

Ale tylko w pierwszym roku oszczędzania. A potem? Potem cieniutko...

Data: 2010-08-09 13:35:36
Autor: Jan Strybyszewski
Emerytura - oszczędzanie
assembea.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Potem 3% powyzej inflacji. Polecam list emisyjny

Data: 2010-08-09 14:20:03
Autor: Krzysztof
Emerytura - oszczędzanie

"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:i3mlsv$vu7$1news.onet.pl...
KaeM pisze:
[...]

Obecnie 12-mies w Openie daje 5.25% bez podatku-tyle co EDO w ramach IKE. wczesniejsze wycofanie kasy z obligacji wiaze sie z zaplaceniem podatku w przypadku IKE lub przy zbywaniu EDO poza IKE 2zl od sztuki.
Niestety juz dawno podatek od obligacji powinien zostac zniesiony, bo w sytuacji kiedy banki obeszly placenie podatku od lokat sa zawsze na topie w stosunku do obligacji.

Data: 2010-08-11 22:54:51
Autor: Tomasz Chmielewski
Emerytura - oszczędzanie
Am 09.08.2010 14:20, Krzysztof wrote:

[...]

Az ciekawe, ze zdecydowano podwyzszyc VAT, a zapomniano o zalataniu bezbelkowej dziury podatkowej...

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-08-12 00:46:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Emerytura - oszczędzanie

"Tomasz Chmielewski" 8cgh0sFc6hU1@mid.uni-berlin.de

[...]

Podwyżka VAT to ukłon PO w stronę Kościoła -- tak zachęca się Polaków
do zakładania biznesów w miejsce wyprzedanych firm betonu partyjnego
Jaroszewiczów, Gierków, Urbanów itp. :) Kościoła boi się także ;) PO,
choć oficjalnie występuje jako przeciwnik Rydzykowy. :) Nie boi się
tegoż Kościoła obecny papież i miłym głosem obwieszcza księżom
polskim, że zanim ochajtają się, musza oddać to, co nagrabili. :)

A księża chcą pokazać dziewczynom, że każdy poza nimi jest świnią,
rąbiącą... Przepraszam... Kochającą :) się bezmyślnie jak zwierze,
podczas gdy oni będą współżyli seksualnie z miłością, słodyczą
w głosie itd...

VATu nie płacą podatnicy VATu -- o ile rzecz jasna zarabiają. VAT dotyka
najboleśniej babcie, które nie odliczają VATu od niczego. Biznesmen odlicza
VAT niemal od wszystkiego, poza być może marchewką i mlekiem. :) Kościół
uczy biznesu kijem -- kto nie potrafi, ten ma zdechnąć. :) Nie uczą, nie
zachęcają, nie bujdą firm na zasadzie

  -- właściciel firmy zbiera na swoich pracowników uczniów, którym
     przekazuje swoja wiedzę i swoje doświadczenie,

   ale

 -- właściciel firmy (po prostu bogacz lub ten, kto ma układy z Kościołem)
    zbiera na swoich pracowników wykształconych ludzi, z których wyciska
    pieniądze, którymi dzieli się z Kościołem.

Oczywiście stan idealny (idealnie zły -- z piekła rodem tak zwany) nie jest
możliwy do uzyskania i czasami pojawiają się pracodawcy z tak zwaną duszą,
choć są tępieni przez Kościół Jana Pawła II. :) Ogólnie jednak JPII budował
swój Kościół w oparciu o terror -- faszyzm, nazizm, sowietyzm/stalinizm...

-=-

Donald Tusk, jako przywódca PO i premier RP łamie zasady Kościoła JPII,
ale dla mnie jego pomoc przyjdzie za późno. :)

Data: 2014-12-29 09:07:35
Autor: netinvest.pl

Zajrzyj na http://emerytura.netinvest.pl/

Data: 2014-12-29 09:56:33
Autor: jakoszczedzic.pl
Emerytura - oszczędzanie
[...]

Ja zacząłem inwestować w obligacje korporacyjne. Niedawno były fajne emisje na rynku pierwotnym obligacji zabezpieczonych na 125-150%. Oprocentowanie 8 - 9,5%.
Przykład:
http://www.drogadowlasnegom.pl/2014/11/mikrokasa-sa-obligacje-firmy.html

Emerytura - oszczędzanie