Emerytura - oszczędzanie

Data: 2010-08-07 11:52:29
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 18:42, KaeM <m...@mail.pl> wrote:
Gdzie najlepiej ulokować 13 000 zł, które maj± być przeznaczone na bonus
do przyszłej emerytury?

Ja od dłuższego czasu kombinuję z IKE, niby co¶ przyrasta ale patrz±c
na przyrost i na inflację stwierdzam, że to mija się z celem, poza tym
cholera wie czy ta kasa za 30 lat będzie co¶ warta...
Jeżeli masz akurat tylko 13 tys. to ja bym szukał ziemi rolnej niezbyt
daleko od miasta, jest szansa że za te -dziesi±t lat zrobi± się tam
działki budowlane.

Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na to IKE (mbankowe konkretnie
bo wygodnie przerzucać kase tam i sam) ale mój entuzjazm jako¶
oklapł ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-07 21:22:55
Autor: witrak()
Emerytura - oszczędzanie
Lisciasty wrote:
[...]

Jak przyjdzie inflacja to lokata też nic nie będzie warta...
Przyrosty na IKE warto ogl±dać po 4-5 latach, nie wcze¶niej (albo lepiej po 10).

S±dzę, że przy perspektywie 30-35 lat IKE nie jest złe nawet przy małych wpłatach, ale przy założeniu, że przynajmniej na pocz±tku będziesz wpłacał dużo - maksimum dopuszczalne w danym roku (najlepiej na pocz±tku roku - chyba, że wiesz, że maj± być spadki :-) ), aż do chwili, gdy opłaty spadn± do minimum (na pocz±tku s± wysokie, potem w miarę jak suma wpłat ro¶nie - malej±, przynajmniej jest tak w ING). Od tej chwili opłaca się wpłacać nawet niewielkie kwoty, wtedy *gdy ma się nadwyżkę* a oprocentowanie lokat kiepskie.

IKE ma jedn± zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic wyj±ć :-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka nic nie kusi ;-)

witrak()

Data: 2010-08-07 13:01:37
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 21:22, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
IKE ma jedn± zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic
wyj±ć :-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka
nic nie kusi ;-)

Oczywi¶cie że można i jest to bardzo łatwe :]

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-08 00:06:09
Autor: Bogdan B.
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 22:01, Lisciasty pisze:
On 7 Sie, 21:22, "witrak()"<wit...@hotmail.com>  wrote:
IKE ma jednÄ… zaletÄ™ - to jest skarbonka, z ktĂłrej nie moĹĽna nic
wyjąć :-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka
nic nie kusi ;-)

Oczywiście że można i jest to bardzo łatwe :]

Serio? Bo ja prawie miesiąc załatwiam wypłatę transferową
w Multibanku :-)

Data: 2010-08-07 15:31:55
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 8 Sie, 00:06, "Bogdan B." <goodb...@rocketmail.pl> wrote:
Serio? Bo ja prawie miesi±c załatwiam wypłatę transferow±
w Multibanku :-)

Kolega to załatwił w ci±gu tygodnia bez większego machania łopat±,
albo wciskał kit w takim razie albo miał szczę¶cie :>

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-07 23:12:26
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 21:22, witrak() pisze:
IKE ma jedn± zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic wyj±ć
:-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka nic nie kusi
;-)

1. S± różne IKE. Jak zajrzysz na swój rachunek maklerski nic nie robi±c po 10 latach to będzie tam dokładnie tyle samo ile na pocz±tku.
2. Możesz wypłacić bez problemu. Tylko trochę papierologii.

--
Raf

Data: 2010-08-07 23:23:39
Autor: Paweł
Emerytura - oszczędzanie
Rafał wrote:

W dniu 2010-08-07 21:22, witrak() pisze:
IKE ma jedną zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic wyjąć
:-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka nic nie kusi
;-)

1. Są różne IKE. Jak zajrzysz na swój rachunek maklerski nic nie robiąc
po 10 latach to będzie tam dokładnie tyle samo ile na początku.

a jak spolka zniknie z rynku, to co? :)

2. Możesz wypłacić bez problemu. Tylko trochę papierologii.

i belka na czolo :)

Data: 2010-08-08 09:40:25
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 23:23, Paweł pisze:
a jak spolka zniknie z rynku, to co? :)

Miałem raczej na myśli, że nic nie kupiliśmy. Chyba, że mowa o DM ;)

--
Raf

Data: 2010-08-07 21:24:10
Autor: Gniewomir
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 20:52, *Lisciasty* napisał(a) co następuje:

Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na to IKE (mbankowe konkretnie
bo wygodnie przerzucać kase tam i sam) ale mój entuzjazm jako¶
oklapł ;)

A jak długo siedzisz w tym IKE i w jakim funduszu ?
Z czystej ciekawo¶ci się pytam.

--
*Gniewomir*
Jutro to dzi¶, tyle że jutro - Stanisław Lem

Data: 2010-08-07 13:59:19
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 21:24, Gniewomir <spamt...@spamerfucker.com> wrote:
A jak długo siedzisz w tym IKE i w jakim funduszu ?
Z czystej ciekawo¶ci się pytam.

To do¶ć skomplikowane, zamiast motać wkleje historie ;)

http://lisciasty.firehost.pl/ike.jpg

Obecnie jakies 12,6 tys. Trochę humorystyczne to ike bo dwójka dzieci
wsysa kasiwo dużo skuteczniej, może kiedy¶ będzie z czego odkładać ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-07 21:54:36
Autor: Krzysztof
Emerytura - oszczędzanie

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:6f3aeaa1-4f6c-4ade-8026-01a690e05578x25g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

IKE jako rachunki bankowe niemaja sensu, bo ich oprocentowanie jest znacznie nizsze niz tradycyjnych lokat 'bez belki'.
Co do zyskow z innych form IKE tez jest duzo znakow zapytania i nie jest tak oczywiste, czy zyski z takich IKE beda wyzsze niz z innych tradycyjnych form oszczedzania. Dlaczego nie istnieja np. IKE walutowe w EUR lub CHF, ktore w pewien sposob bylyby zabezpieczeniem na wypadek znacznego spadku PLN (oczywiscie dla tych co nie wierza w wielka sile rodzimej waluty w perspektywie dlugookresowej). Kilka lat temu byly przymiarki do wypuszczania obligacji detalicznych w EUR przez nasz skarb panstwa, ale nie doczekalo sie to realizacji. Dlugookresowe oszczedzanie tylko w PLN niesie ze soba duze ryzyko, ze w przypadku krachu rodzimej waluty zostajemy z niczym po wielu latach oszczedzania...

Data: 2010-08-07 22:36:41
Autor: lolekanabolek
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 21:54, Krzysztof pisze:

[...]

no będ± wyższe o 19% belkowizny, o ile jej nie zlikwiduj± do tego czasu

Marcin

Data: 2010-08-07 14:00:36
Autor: Lisciasty
Emerytura - oszczędzanie
On 7 Sie, 22:36, lolekanabolek <lolekanabolekNOS...@gmail.com> wrote:
no będ± wyższe o 19% belkowizny, o ile jej nie zlikwiduj± do tego czasu

Teraz masz tyle lokat antybelkowych że belka w zasadzie nie
istnieje :P
Choćby jednodniówka w mbanku gdzie kisisz bez belki 10 tysięcy ;)

Pzdr.
L.

Data: 2010-08-08 09:41:38
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-07 23:00, Lisciasty pisze:
Choćby jednodniówka w mbanku gdzie kisisz bez belki 10 tysięcy ;)

To ja mam wyższe oprocentowanie na obligacjach EDO. Nawet z belk±.

--
Raf

Data: 2010-08-08 10:29:57
Autor: Paweł
Emerytura - oszczędzanie
Rafał wrote:

W dniu 2010-08-07 23:00, Lisciasty pisze:
Choćby jednodniówka w mbanku gdzie kisisz bez belki 10 tysięcy ;)

To ja mam wyĹĽsze oprocentowanie na obligacjach EDO. Nawet z belkÄ….

obligacje skarbu panstwa, to fajny instrument :) mozna ludziom,
za ich ciezko zarobione pieniadze sprzedac obsluge dlugu powstalego
na zyczenie wyborcow, wszak przywileje i socjal kosztuja.

Data: 2010-08-08 12:38:27
Autor: Krzysztof
Emerytura - oszczędzanie

"Paweł" <root@127.0.0.1> wrote in message news:i3lpu7$1pg$1news.net.icm.edu.pl...
Rafał wrote:

[...]

Ale oprocentowanie nawet EDO nie mowiac juz o 2-latkach nie jest wcale wyzsze niz lokat 12-mies w Openie 'bez belki'. jaki jest sens zamrazania swojej gotowki na dziesieciolecia? Kupowanie obligacji poza IKE nie ma wiec sensu dla przecietnych oszczedzajacych, wylaczam z tego grona tych co maja miliony, bo wtedy faktycznie w obligacjach maja gwarancje skarbu panstwa.

Data: 2010-08-08 12:47:36
Autor: Liwiusz
Emerytura - oszczędzanie
Krzysztof pisze:

co maja miliony, bo wtedy faktycznie w obligacjach maja gwarancje skarbu panstwa.

   I niby te gwarancje sÄ… coĹ› waĹĽne? Gdzie zatem moĹĽna siÄ™ zgĹ‚osić z przedwojennymi obligacjami?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-08 15:27:38
Autor: Krzysztof
Emerytura - oszczędzanie

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:i3m20a$h4q$3news.onet.pl...
Krzysztof pisze:

co maja miliony, bo wtedy faktycznie w obligacjach maja gwarancje skarbu panstwa.

  I niby te gwarancje sÄ… coĹ› waĹĽne? Gdzie zatem moĹĽna siÄ™ zgĹ‚osić z przedwojennymi obligacjami?

Oczywiscie sa tyle warte co wiarygodnosc naszego kraju, w razie wiekszych klopotow nie oddadza. W przypadku ustabilizowanej systuacji, bank moze upasc szybciej niz cale panstwo. Sytuacja o ktorej piszesz spowoduje, ze PLN bedzie nie wiele warty, takze oszczedzanie w PLN w banku tez nie wiele da; w takiej sytuacji tylko waluty wymienialne i to najlepiej w zagranicznych bankach. Popatrz na publikowane majatki politykow, wiekszosc w nieruchomosciach a jak trzymaja gotowke, to wiekszosc tez w walutach wymienialnych.

Data: 2010-08-08 18:10:05
Autor: Rafał
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-08 12:38, Krzysztof pisze:
jaki jest sens zamrazania
swojej gotowki na dziesieciolecia?

Ale wiesz, że można te obligacje upłynnić wcześniej?

--
Raf

Data: 2010-08-08 18:30:04
Autor: Jan Strybyszewski
Emerytura - oszczędzanie
Krzysztof pisze:

[...]

Likwidacja obligacji EDO trwa 3 dni i kosztuje 1zĹ‚ od sztuki. Jak to sie ma do lokat to szkoda gadac.  Oprocentowanie EDO zalezy tylko od inflacji i marzy, a nie od "decyzji prezesa banku"

Data: 2010-08-08 19:37:00
Autor: Michał Rolka
Emerytura - oszczędzanie
W dniu 2010-08-08 18:30, Jan Strybyszewski pisze:

Likwidacja obligacji EDO trwa 3 dni i kosztuje 1zł od sztuki. Jak to sie
ma do lokat to szkoda gadac. Oprocentowanie EDO zalezy tylko od inflacji
i marzy, a nie od "decyzji prezesa banku"

Dla najnowszych emisji już 2zł.

--
Michał Rolka
http://mrc.tychy.pl/