Emerytury mundurowe

Data: 2009-12-19 12:20:41
Autor: Danusia
Emerytury mundurowe
Drugi przykład emerytury wojskowe:
Tu sytuacja w przypadku emerytur 15-20 lat jest podobna finansowo do emerytur policyjnych, różnica - emerytury wojskowe płacone są z budżetu MON (też nie FUS ani ZUS).
Natomiast jest tu zjawisko znamienne dla działań polityków typu "po mnie choćby potop".
Na początku lat 90-tych armia liczyła około 400.000 żołnierzy. W wyniku poszukiwania kasy zredukowano ją do około 100.000 żołnierzy. Ale oszczędności na kasie były o wiele mniejsze bo w wyniku tych redukcji powstała armia emerytów wojskowych która aktualnie liczy około 160.000 osób (w tym grupa z wysługą 15-20 lat to około 20.000 osób). Natomiast w służbie czynnej mamy dwa razy więcej podoficerów i oficerów od szeregowców. Aby to poprawić trzeba przyjąć do wojska około 30.000 zawodowych szeregowych (co jest niemożliwe ze względu na brak kasy) i jednocześnie zwolnić do cywila około 30.000 oficerów i podoficerów, co spowoduje wzrost armii emerytów wojskowych do prawie 200.000 osób i oznacza razem z rodzinami około 1 mln głosów wyborczych. Trzeba też uwzględnić że te aktualnie 160.000 emerytów wojskowych to osoby które w olbrzymiej większości nie zwolniły się same lecz zostali zredukowani.

Data: 2009-12-20 09:59:39
Autor: Piotr Zawiły
Emerytury mundurowe

Użytkownik "Danusia" <jjan5@wp.pl> napisał w wiadomości news:hgict7$ouj$1inews.gazeta.pl...
Drugi przykład emerytury wojskowe:
Tu sytuacja w przypadku emerytur 15-20 lat jest podobna finansowo do emerytur policyjnych, różnica - emerytury wojskowe płacone są z budżetu MON (też nie FUS ani ZUS).

O wojsku proszę nie wspominać, bo tak dobrze, jak wojsku, to nawet w policji nie ma :-) Chociaż ostatnio jakiś policjant strzelił, że im wypłacają nawet "czternastkę", ale sądzę, że chyba był pod wpływem...dobrego humoru ;-)
Tak Pani powołuje się na te budżety MON, MSW, przepraszam, a te budżety to skąd pochodzą? Z kosmosu? Z Chin? No wydaje mi się, że chyba ze wspólnych podatków, ale mogę się mylić ;-) Pani chyba ma dokładniejsze dane. A czy była Pani może na posiedzeniu sejmowej komisji ds. MON, czy MSWiA? Czy wie Pani, jakie tematy tam są poruszane?  No, na pewno Pani nie była, a szkoda. Nie wypisywałaby Pani idiotyzmów. Na posiedzeniu w/w komisji omawiane, jako pierwsze, są sprawy zagwarantowania w budżecie środków na wypłaty rent i emerytur, a dopiero później omawia się pozostałe sprawy dotyczące finansów resortów.
Można temu rządowi zarzucić wiele złego. Ja jednak bardzo się cieszę, RPO podjął się wyjaśnienia, kierując do Trybunału Konstytucyjnego, sprawę tych wszystkich przywilejów emerytalnych i mam nadzieję, że Trybunał Konstytucyjny zajmie pozytywne stanowisko w tej sprawie, czyli stwierdzi, że te wszystkie przywileje emerytalne są niezgodne z zapisami w Konstytucji RP, następstwem czego zostaną one zniesione w najbliższym czasie, czego życzę wszystkim ludziom, którzy pracują w poczcie czoła nie mając takich przywilejów.
(...)
--
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-20 18:28:17
Autor: Danusia
Emerytury mundurowe

Ależ Waść bredzisz. Proponuję poczytać odpowiednie tematy (ewentualnie zabrać głos w dyskusji zwłaszcza o RPO) na Niezależnym Forum o Wojsku http://www.nfow.pl (na stronie głównej trzeba w menu z lewej strony kliknąć przycisk Forum).

Data: 2009-12-20 20:36:00
Autor: Piotr Zawiły
Emerytury mundurowe

Użytkownik "Danusia" <jjan5@wp.pl> napisał w wiadomości news:hglnpe$haf$1inews.gazeta.pl...
(...)
[...]
 A skąd wiesz, że nie czytuję takich portali? Na temat NFoW mam swoje zdanie, które nie będę przedstawiał tu, bo i nie miejsce i nie czas. NFoW nie jest żadną wykładnią dla mnie, a tematy tam poruszane pozostawiają wiele do życzenia.
--
Piotr Zawiły

Data: 2009-12-22 02:20:58
Autor: Goomich
Emerytury mundurowe
You have one message from: "Piotr Zawiły" <zawily@onet.eu>

[...]

Jako, że Trybunał już orzekł, że emerytura jako taka to przywilej, to przygotuj się na lincz z rąk tych wszystkich ludzi pracujacych w pocie czoła.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Emerytury mundurowe