Emigracja do Holandii w połowie roku - kilka wątpliwości z rozliczeniem

Data: 2010-03-16 09:01:19
Autor: my way
Emigracja do Holandii w połowie roku - kilka wątpliwości z rozliczeniem

Użytkownik "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> napisał w wiadomości news:hnm1ja$nkm$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Mam pewne wątpliwości dotyczące rozliczenia PIT-36.
Pracowałem do listopada w PL na Um.o pracę i końcówkę roku na analogiczną umowę w Holandii, gdzie obecnie mieszkam (brak jeszcze rezydencji). Czytałem poradnik MF i kilka innych dokumentów, ale nie wszystko jest jasne.

odliczyłeś diety?
obliczałeś wysokośc podatku do zapłaty z wykorzystaniem tzw. ulgi abolicyjnej?

pozdr,
m.w.

Data: 2010-03-16 19:19:09
Autor: Piotr C.
Emigracja do Holandii w połowie roku - kilk a wątpliwości z rozliczeniem
my way wrote:
odliczyłeś diety?
Tak, 1/3 * 42€ za każdy dzień pobytu.

obliczałeś wysokośc podatku do zapłaty z wykorzystaniem tzw. ulgi abolicyjnej?

Nie! A to nie dotyczy tylko "rozliczenia z progresją"? Holandie rozlicza się jako "rozliczenie proporcjonalne".
Dodatkowo - w polu 168 (cz. H) nie wykazałem nic, bo jak rozumiem służy to tylko do podwyższenia podstawy w metodzie tzw. odliczenia z progresją, zgadza się? (pole 168 to Dochody osiągnięte za granicą, o które zwiększona jest podstawa obliczenia podatku do ustalenia stopy procentowej)

pozdrawiam

Data: 2010-03-17 09:24:20
Autor: my way
Emigracja do Holandii w połowie roku - kilka wątpliwości z rozliczeniem

Użytkownik "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> napisał w wiadomości

na początek:
nie udzielam porad
to co piszę to tylko mój głos w dyskusji
w końcu to grupa dyskusyjna;)

obliczałeś wysokośc podatku do zapłaty z wykorzystaniem tzw. ulgi abolicyjnej?

Nie! A to nie dotyczy tylko "rozliczenia z progresją"? Holandie rozlicza się jako "rozliczenie proporcjonalne".

Ulga ta dotyczy właśnie przychodów rozliczanych metodą "odliczenia proporcjonalnego".
Polega z grubsza na tym, że "z boku" obliczasz należny podatek obiema metodami: odliczenia proporcjonalnego i wyłączenia z progresją. Różnica między tak wyliczonymi wartościami jest kwotą przysługującej ulgi. Wpisuje się ją w poz. 37 PIT-O. Dzięki tej uldze wartość należnego podatku sprowadzona jest do wartości, jaką miałbyś, gdyby Twoje dochody opodatkowane były metodą wyłączenia z progresją (korzystniejszą dla podatnika).

[...]

zgadza się

pozdrawiam,
m.w.

Data: 2010-03-17 12:52:38
Autor: Piotr C.
my way wrote:
obliczałeś wysokośc podatku do zapłaty z wykorzystaniem tzw. ulgi abolicyjnej?
Nie! A to nie dotyczy tylko "rozliczenia z progresją"? Holandie rozlicza się jako "rozliczenie proporcjonalne".

Dzięki! Przeliczę to jeszcze raz.

pozdrawiam

Emigracja do Holandii w połowie roku - kilka wątpliwości z rozliczeniem