Emigracja z Polski bliska rekordu

Data: 2015-04-27 09:36:06
Autor: Joschi
Emigracja z Polski bliska rekordu
Zapowiada się emigracyjny rekord

Może paść emigracyjny rekord. Jeszcze w 2015 roku chce opuścić Polskę 1,275 mln obywateli - wynika z raportu Work Service "Migracje zarobkowe Polaków" z marca 2015 r. - informuje "Metro". W ten sposób liczba polskich emigrantów wzrosłaby do rekordowych 3 mln.

Główny kierunek to Wielka Brytania - jest już tam 642 tys. Polaków. Podstawowy wabik to praca i zarobki dużo wyższe niż w Polsce. "Chęć zarabiania lepiej" wymieniło aż 78 proc. Polaków, którzy planują wyjazd w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Wśród innych powodów, dla których planujemy wyjazd, są: wyższy standard życia - 44 proc., większe perspektywy rozwoju zawodowego - 37 proc., brak odpowiedniej pracy w Polsce - 37 proc., możliwość podróżowania i zwiedzania świata - 35 proc., lepsza służba zdrowa - 29 proc.

Polacy pracują nie tylko na przysłowiowym zmywaku, ale też w hotelarstwie, budownictwie, handlu. Wyjeżdżają inżynierowie, lekarze, specjaliści do opieki nad osobami starszymi m.in. pielęgniarki.

Emigrować chcą głównie młodzi. Aż 63 proc. gotowych do spakowania walizek nie przekroczyło 35 lat.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zapowiada-sie-emigracyjny-rekord,wid,17486998,wiadomosc.html?ticaid=114c31&_ticrsn=5

Kto żyw i ma jeszcze trochę sił, spierdala z żydolandu, w tym chorym kraju nie da się już żyć...

 kokon_kk 4 godziny i 44 minut temuZostaną tylko politycy i emeryci! Jeśli rządzący nie mogą zapewnić pracy - należy to zmienić.

 ~olo 4 godziny i 42 minut temuMoja trójka dzieci także opuści ten policyjny kraj w najbliższym czasie. A dalej szkoda strzępić języka.

 ~sywek 4 godziny i 28 minut temuA co tu jest po za dobrobytem dla tz. elit? Sprowadzcie sobie wiekszych dziadow bedzie to dla nich raj

Data: 2015-04-27 02:01:07
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 09:36:07 UTC+2 użytkownik Joschi napisał:
[...]

To dobrze że wyjeżdżają. Moje dzieci wyjechały w pierwszej fali emigrantów. maja teraz dobrze. Zaaklimatyzowały się. Jedno ma angielskie a drugie francuskie obywatelstwo. Nie widzę powodu dla którego dzieci innych rodziców miały by być dyskryminowane i nie mogły wyjechać jak mają taką wolę. Jak ubywa młodych to w sposób naturalny robi się więcej i lepiej płatnej pracy dla ich rodziców. Inna sprawa ze nie ma czegoś takiego jak emigracja pomiędzy państwami Unii Europejskiej. Zwyczajnie zmienia się miejsce zamieszkania.

Data: 2015-04-27 11:56:36
Autor: Joschi
<kogutek444@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag

[...]

Chyba se jaja robisz. Możesz się załapać co jedynie na ciecia w
supermarkecie...

Data: 2015-04-27 03:04:29
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 11:56:39 UTC+2 użytkownik Joschi napisał:

> [...]
> płatnej pracy dla ich rodziców.

Chyba se jaja robisz. Możesz się załapać co jedynie na ciecia w

Jak się ktoś nie uczył to na ciecia.

Data: 2015-04-27 15:30:06
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "Joschi" <joschi@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Dopóki w PL rządzą relikty PRL moja noga tam nie postanie. Nie mówię o
szczytach władzy ale różnych zakładach przejętych przez komuszą sitwę.

MW

Emigracja z Polski bliska rekordu