Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik "Tajemnice Świata"

Data: 2019-02-11 14:10:23
Autor: boukun
Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik "Tajemnice Świata"
Empik wycofuje antysemickie pismo. "Nie ma w Polsce mechanizmów kontroli"

Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik "Tajemnice Świata" po wpisie jednego z użytkowników Twittera. Sieć uznała, że wydawane przez Leszka Bubla pismo zawiera antysemickie treści.

O sprawie informuje branzowy serwis Press. W czwartek jeden z uztwkowiników Twittera wskazał, że rzeszowski Empik "kolportuje antysemicką propagandę Leszka Bubla" i na dowód zamieścił zdjęcie "Tajemnic Świata" na półce, a nawet paragon zakupu.

Na wpis szybko zareagowała sieć, wycofując cały nakład dwumiesięcznika. Zapowiedziała też, że nie przyjmie kolejnych wydań "Tajemnic Świata".

- Nie chcemy być platformą do szerzenia tego rodzaju treści - deklaruje rzeczniczka Empiku Monika Marianowicz.

Tłumaczy też, jak takie pismo w ogóle trafiło do Empiku. - Staramy się, aby nasza oferta była możliwie najszersza, aby klienci mieli pełny wybór. Współpracujemy z kluczowymi dystrybutorami prasowymi. Ufamy, że dostarczane do nas periodyki prezentują treści zgodne z prawem - wyjaśnia Marianowicz.

- Nie ma w Polsce mechanizmów kontroli czy instytucji, która na bieżąco weryfikuje treści w prasie pod kątem podejrzenia złamania prawa - zwraca uwagę rzeczniczka Empiku. - Możemy tylko i wyłącznie reagować na bieżąco na otrzymane zgłoszenia i konsultować je z prawnikami - dodaje.

Leszek Bubel z zawodu jest złotnikiem, ale stał się znany za sprawą swojej działalności politycznej. W 1991 roku zdobył mandat posła na Sejm z listy Polskiej Partii Przyjaciół Piwa, ale był to jego jedyny sukces. W 1995 roku wystartował w wyborach prezydenckich, zdobywając 0,04 proc. Wszystkie jego późniejsze starty w wyborach były równie nieudane.

Bubel prowadzi od lat działalność wydawniczą - publikuje książki i wydaje czasopisma o charakterze nacjonalistycznym i antysemickim. Sam określa się zresztą mianem "naczelnego antysemity RP".

https://www.money.pl/gospodarka/empik-wycofuje-antysemickie-pismo-nie-ma-w-polsce-mechanizmow-kontroli-6348291915077249a.html

3h temu

rem
czyli empik jest zydowski - dziekuje tej sieci za współprace,kolejny powód aby kupowac w małych i polskich ksiegarniasch

3h temu

Dddd
Demokracja lewacka. Mamy to o co walczylismy

Data: 2019-02-11 14:22:43
Autor: A. Filip
Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik "Tajemnice Świata" [Cenzura RP3]
"boukun" <boukun@gmail.com> pisze:
[...]

[...]
https://www.money.pl/gospodarka/empik-wycofuje-antysemickie-pismo-nie-ma-w-polsce-mechanizmow-kontroli-6348291915077249a.html
[...]

A jakie KONKRETNIE antysemickie treści zawierał ten konkretny numer
_drogi_ Empiku?

Odmowa _dalszej_ "bezumownej" dystrybucji konkretnego pisma to jedno.
Wycofanie konkretnego numeru ze sprzedaży to drugie.
W tej pierwszej kwestii gotów jestem przełknąć znacznie więcej braku
obiektywności niż w tej drugiej.

--
A. Filip

Data: 2019-02-11 14:47:43
Autor: u2
W dniu 11.02.2019 o 14:10, zbuku pisze:
[...]

jakich treści ?:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-11 11:44:06
Autor: bytomir.torpeksowy
użytkownik u2 napisał:

> - Nie chcemy być platformą do szerzenia tego rodzaju treści - deklaruje > rzeczniczka Empiku Monika Marianowicz.

jakich treści ?:)

Podobno treści spostrzegawczych, ale 10pln nie dam Bublowi tak samo jak
nie dam 3,5pln GWnu, wszystko jest darmo w sieci.

Data: 2019-02-11 23:10:57
Autor: u2
W dniu 11.02.2019 o 20:44, bytomir.torpeksowy@gmail.com pisze:
użytkownik u2 napisał:

[...]

gdzie byciu ?:)

--
George Orwell :

Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik "Tajemnice Świata"